![]() |
Betaalbare races kan dat?
Beste paddockers, Vas en Bravo-verantwoordelijken.
Ik ben reeds 2 jaar actief op eran dagen en andere trackdays.(Zandvoort, Francorchamps). Ik rijd met een Porsche 3.2 die ik langzaam verbeter. Ik heb andere remmen gestoken en andere veren en schokdempers. In de wagen zit een brandblusser van 3 kg. 4 puntsgordels van Sabelt met FIA keur tot 2007 (halve prijs gekocht omdat ze slecht 3 jaar meer geldig waren in 2004) Via e-bay kocht ik een König kuipstoel met een FIA keur van 1992. (80 pleuros) Ik heb daar ook een Stand 21 helm gekocht van Slim Borgudd(winnaar world truck racing championship en ex F1 rijder). Met een SA keur van 95 erin.(100 pleuros). Omdat ik al gans mijn leven droom om eens deel te nemen aan een echte race ben ik de website van Bravo en het technische reglement beginnen te bestuderen. Mijn kuipstoel en mijn helm kan ik al vernieuwen:( ...zijn die plots niet meer veilig omdat het keurmerkje te oud is? Een nieuwe stand21 helm kost 600 euro.(Ik weet wel dat er goedkopere helmen te vinden zijn maar voor minder dan 200 euro kom je er niet). Mijn gordels kan ik nog 2 jaar gebruiken en dan zijn ze ook niet meer veilig? (Weer 200 euro te gaan) Oké ik zal zeker een rolkooi moeten inbouwen,, terecht veligheid voor allles, maar die kan ik ook vinden via veilingsites uit oude rallyporsches aan heel schappelijke prijzen...Alleen zal ik er weer geen FIA papieren bij hebben... Daarna moet ik nog gekeurde kleding kopen...ook weer up to date, dus vergeet de koopjes maar. Wat ik me eigenlijk afvraag. Zijn die gordels, helmen, racepakken, rolkooien enz. plots onveilig omdat het keurmerkje vervalt of niet voldoet? Of spelen hier andere belangen dan veiligheid... commerce misschien :eek: ???? IK lees overal dat er geklaagd wordt over het gebrek aan deelnemers, zou er eens niet nagedacht moeten worden over een technische keuring die verder kijkt dan data op keurmerkjes...dat zou het racen al heel wat instapbaarder maken. Ik ben dus 100% voor veiligheid maar dan echt gecontroleerd en niet afhankelijk van data op keurmerken. Dit zou misschien kunnen helpen om mensen met een beperkt budget toch aan de start te krijgen en aantrekkelijke startvelden te bekomen. Met misschien nieuwe talenten zonder schatrijke ouders of suikertantes. Er zijn wel mensen die 3000 of 4000 euro kunnen besteden aan hun hobby of passie, maar in de huidige regelgeving heb je daar net al je eigen uitrusting voor... Dit is gewoon een denkpiste die waarschijnlijk niet nieuw is. Ik ben wel benieuwd naar opbouwende reacties, zeker van verantwoordelijken. Willy Godts |
Je vergeet nog de licenties en de lidgelden bij een club :)
|
Ja, maar dat moet nu eenmaal als je bij een federatie wil rijden. Anders moet je races organiseren zoals de clubraces waarover hier ook sprake is op het forum. Zij hanteren echter even strenge veiligheidsvoorschriften als de VAS. Ook voor kledij??
Clubraces? |
Budget klassen zijn er wel. Waar men wel op veiligheid let maar niet noodzakelijk FIA-veiligheid ;)
De Zomer Avond Competitie in Nederland en de British Car Trophy uit Duitsland. |
Wat betreft een gordel en een zetel kunnen ze niet streng genoeg zijn vind ik persoonlijk! Als ge dan ooit met 120 op een muur knalt zal je de mensen dankbaar zijn dat je in een degelijk veiligheidsharnas zit!
Maar heel die flauwe kul van helmen en overall's ... jongens toch, dat is zever! Een helm met een SA95 keuring is slechter als een met SA2000? Waarom? Dit is geldklopperij! Nie meer of nie minder! Een nieuwe overall brandt minder hard als een nieuwe? Kan zijn, maar niet logisch! Mja, er zijn veel monden te voeden en er zijn veel belangen mee gemoeid! Ben trouwens eens benieuwd wanneer wij met het HANS systeem moeten gaan rondkarren! Niet alleen veilig, maar ook nog een aardige duit mee te verdienen! Greetz |
inzake vervaldata, van diverse items, is het wel ergens normaal dat er een vervaldatum, gezet is, men kan niet individueel "het leven", van een helm of een rolkooi gaan nakijken en opvolgen, wat is er gebeurd, met al dat materiaal, en op die manier ben je zekers dat het ooit n's vervangen,
Nu, als je vertrekt met een Porsche, da's ni echt Low Budget !! Grtz AVD |
Quote:
ik heb voor dit jaar een nieuwe brandblusapparaat mogen aanschaffen omdat die van mij vervallen was .. maar liever daar £200 aangeven dan in brand te vliegen ... op veiligheid mag je geen budget zetten ... |
probleem is dat je nooit echt een veiligheidsbudget hebt
je maakt een planning op voor preparatie, banden, carosserie etc... maar een stoel of gordel die vervalt, dat is een extra kost die erbij komt en daarom komt dat waarschijnlijk altijd ongewenst of hard aan, dat is alleszins mijn ervaring |
Deze reacties zij geen antwoorden op de vragen van Il Principal .
Helaas heb ik zelf daar ook geen antwoorden op . Deelnemen aan de Sprinters Cup ? Lijkt mij de enige betaalbare wedstrijd om eens te proeven . Iemand nog andere , betere , voorstellen ? |
Ik weet ook wel dat een Porsche niet echt "low budget" is. Ik wou ten andere als nick "As low as possible budget porsche driver" maar dat kan niet wegens te lang. Nochtans, ik heb de auto voor €10.000 gekocht en dan de aanpassingen die je kan lezen. De meeste circuitwagens kosten veeeel meer.
Ik rijd met de wagen op de straat en amuseer me op het circuit. Met een tijd van 2.00 op straatbanden op zolder zou ik kunnen meedoen bij "Bravo". Niet vooraan, maar dat is ook niet mijn doelstelling. Het is alleen dat ik nu nog moet investeren in veiligheid die er volgens mij al in zit. cfr. helm, gordels, racepak en ondergoed. Ik weet (veronderstel) ook dat je bv. voor de Fun cup...die zich toch wil opwerpen als beginnerstoestand meer moet ophoesten dan ik tot nu toe deed. Komt daar nog bij dat je niet zelf aan de motor en boite mag sleutelen... Mijn stelling is gewoon...probeer een echte instapklasse te maken waar de veiligheid wel gewaarborgd is. En waarom zouden helmen in perfecte toestand zonder 1 kras of deuk een slecht verleden hebben. Kijken kost geen geld. |
Besten,
ik vind ook dat de sprinterscup nog te duur is. 265 euro inschrijving, daar blijft het niet bij, de licensie en kledij is ook stervens duur. Dan spreek ik nog niet van het feit dat je er ook moet geraken, een klein tentje, eten en drinken, olie verversen, benzine en banden etc etc... Dat is dan zonder schade gerekend. Ik heb in de wedstrijden die ik heb meegedaan tekens minstens 500 euro opgemaakt, dat is te duur voor 2x25 minuten te rijden. punt uit. Waarom niet naast het driften eens een race op een ERAN dag? maar dan voor de echte amateurs. Rolkooi, gordels en helm verplicht. Tegen de huurprijs (of iets meer)van het circuit zoals gewoonlijk. Rondjes tellen kan via de geluidsmetingen, of via een akkoord met Zolder natuurlijk. Dan kan je voor 45 euro bvb een wedstrijd van 30 minuten meerijden. En trainen kan voordien tegen 45 euro per uur. @Andy, misschien een idee ??? Race-groeten, Jo |
Quote:
|
Misschien eens proberen bij de ADPCR (zie http://www.adpcr.nl/) - er wordt hier fair gereden, met respect voor het materiaal. Er rijdt van alles (van 944 tot GT3), en de snelheid is over het algemeen erg afhankelijk van de combinatie mens-machine - die GT2 is niet perse sneller dan die 944....
Mvg Ron |
Quote:
|
Quote:
Ik wil hier wel geen topic openen over het gevaar van historic races, het ging gewoon over een betaalbare instapklasse met betaalbare veiligheid. |
Schitterend idee, zo'n race tijdens de Eran-dagen. Ik ben ervan overtuigd dat er een pak deelnemers zouden zijn.
Bovendien vind ik dat bvb. de verplichte straatbanden bij de Historics in de sprinterscup totaal overbodig en gewoon een geldklopperij. Om een beetje competitief te zijn heb je daar dure Yokohama's of iets soortgelijk nodig, terwijl je bvb. bij de Classic Club Race je occassie slicks van de zolder kan halen. |
Quote:
dan moeten we onze verzekering aanpassen (duurder) en we moeten een toelating hebben van een autosport overheid. zal er eens verder naar informeren... |
Quote:
Klopt, een classic club race, moet zich natuurlijk niet gaan vergelijken met de buitenlandse reglementeringen, daarentegen dat de historic races, dit wel moeten, en als je iet of wat imago wil houden, ben je verplicht om die reglementen min of meer éénzijdig te houden, ook bv met aanpassingen aan remmen ed. Nu kan je natuurlijk wel bij Bravo, de zogenaamde demo's rijden, is niet echt een wedstrijd, maar BV Chimay 2005,( trouwens bangelijk circuit ) was dit wel behoorlijk pittig, zijn trouwens voor 90 % dezelfde deelnemers die een uurtje later de wedstrijden gaan rijden en de voorschriften bij die demo's zijn weer ietsje losser Maar we zullen hoopvol wachten op initiatieven AVD |
Die hele rompslomp van FIA keuringen is niet altijd slecht. Wat sommige mensen met hun materiaal doen is ongelooflijk.
Maar natuurlijk niet iedereen is onvoorzichtig met zijn materiaal. Probleem is, hoe haal je de goeden en de slechten uit elkaar? Individuele keuringen? Gaat veel tijd en geld kosten. Ik weet bvb dat veel zaken hun homologatie verliezen, niet alleen omdat de tijd verlopen is, maar ook omdat na verloop van tijd problemen opduiken met het materiaal, zoals scheuren, naden die lossen, helmen die plots broos worden enz. Je moet je maar eens even verdiepen op de site van de FIA, bangelijk wat je daar leest. De levensduur van een helm, zetel of gordel is nu eenmaal beperkt, wel wat langer dan de FIA homologatie, maar toch beperkt. Idem een overal. Al ooit brandwonden gehad? Geen goed idee om op veiligheid te sparen. Beter een test of zo minder rijden en je hebt al weer wat materiaal. Maar dat is mijn mening he! (En ja, ik verkoop race materiaal. En voor mij zijn dus die homologaties soms ook een pest, nooit te veel in stock nemen.) ;) |
@ Eddy V
Helemaal mee akkoord, maar de levensduur van een goed is langer dan de homologatie geldigheid! Neem nu een helm van 2 jaar oud waar de homologatie van vervalt! Dit is absurd! Wanneer men zou zeggen dat men een fabricagedatum als referentie neemt en vanaf dan bv 4 jaar, dan weet iedereen waar hij aan toe is! Voor veel piloten is 500€ voor een helm, 500€ voor een overall en dan nog wat helmmutsen,handschoenen, brandvrije strings enz enz een te grote investering! Al de andere zaken ben ik mee akkoord! Bv gordels die doorgesneden worden na een zwaar ongeval of iets dergelijks, daar heb ik geen problemen mee, maar als mijn kledij nog goed is op 31/12/2005, dan moet het verdoeme al vies doen om dat niet meer op 01/01/2006 te zijn! Alé, da is mijn gedacht he ... :o Mja, zo kunnen we op alles beginnen te vitten! Autosport kost geld, zo simpel is het, dus wie ervoor kiest moet de positieve en negatieve kanten erbij nemen! Ikzelf ga alvast met goede moed op zoek naar 2006 sponsoring .... :gas: Greetz |
Volledig mee akkoord. FIA zou gerust wat losser mogen omgaan met de homologaties, zeker wat nationaal betreft.
Maar hier natuurlijk weer de vraag: waar trekken ze de lijn. Ooit treffen ze toch weer rijders die net buiten de datums vallen. 1 goede regel zou zijn dat de heren van de FIA hun veranderingen vroeg genoeg doorgeven, dan kan de doorsnee rijder wachten met kopen tot de nieuwe homologatie daar is. Maar hier staan de fabrieken tegen vrees ik. Betaalbare autosport? Is zo iets mogelijk? Indien de dikke nekken van de KACB eens van hun gat zouden willen opstaan en een goedkope reeks of twee ontwikkelen, dat zou helpen. En is mogelijk, zie de vele goedkope reeksen in Engeland. Maar tis ik vermoed zij niet dat wille. Net zoals die ene mijnheer van de KACB zijn veto stelt op een ander nieuw projekt van Zolder. :( |
Net alle info binnen gekregen van de Dunlop Ginetta Cup in England. Qua prijs zou dat wel nog iets zijn voor beginners hier. Ongeveer 10.000 euro voor eens gans seizoen, mooi.
|
Quote:
zeg dat wel : kocht ooit een helm OMP met Snell 95, na amper 2 jaar ( dus +/- 8 keer gebruiken) kon ik hem aan de haak hangen en een nieuwe kopen. Re : FIA : maar ook de VAS hé : in sommige dingen zijn ze verdorie strenger dan de FIA ! ( afmetingen trekoog bvb). Als je weet dat in Engeland (toch motorsportland bij uitstek) tot voor kort een brandvrije overall , laat staan een FIA gekeurde, op "club" ( dus provinciaal ) niet eens verplicht was. Het hangt allemaal samen met de opmerking iz. RACB : ik krijg nog altijd de indruk dat men het liever een " rijkeluis-onderonsje" wil houden in België. |
Een rijkeluis onderonsje zou ik het niet noemen hoor clubman, maar de lat wordt voor de amateur heel hoog gelegd!
Zoals een maand of 2 geleden een echt autosportmonument (thx AJ) nog tegen me zei, iedereen die echt wilt racen kan dat! Daarom geen volledig seizoen of zo, maar wie echt wil kan dat! Het is maar net dat er geen formule bestaat waar een amateur permanent in kan blijven meedraaien! Alles evolueert, maar als er iemand een vast format, met een garantie voor een aantal jaren, kan organiseren, dan zou de autosport al heel wat toegankelijker worden! Neem nu de mini cup: begonnen als clubman cup en elk jaar een stapje geëvolueerd. Een evolutie van straatbanden naar slicks en eventueel op gebied van de ophanging is voor de meeste teams nog wel te doen, maar hoeveel hebben er afgehaakt toen de works kit en de korte versnellingsbak en weet ik veel wat nog meer toegelaten werd. De eenvoud van het oorspronkelijke concept was weg en de budgetten rezen de pan uit! Een wagen, een model, een reglement. Geen ruimte voor technische aanpassingen een een reglement wat geblokkeerd is voor een langere termijn! Dit jaar banden X, de komende 2 jaar ook.... enz enz. Dan maak je autosport terug betaalbaar(der) en wint niet de best gesponsorde maar wel de beste piloot! En in zo een geval weet je waar je voor staat aan het begin van een seizoen, en kan een helm of een overall de enige onverwachte kost zijn, en die zal dan niet de grootste zijn om dragen. Zo denk ik erover, maar ik zal wel heel wat tegenwind gaan krijgen nu! :D Greetz |
Neen dirtdevil, dit is 100% juist wat je zegt. Maar wie wil er de dag van vandaag nog een nieuw kampioenschap uit de grond stampen. Het kampioenschap op zich is geen probleem, de contacten voor de kalender en met de circuits is andere koek. Wat ben je als organisator als je een aantal parameters niet zelf in de hand hebt. Als met bv op de parking onvriendelijk tegen je is heeft dit niets te maken met de organisator maar wel met het circuit.
Een groot bandenmerk vroeg me vorige week nog een nieuw kampioenschap in Benelux op poten te zetten. Ziet er allemaal heel leuk uit, maar we hebben vriendelijk bedankt. Waarom? omdat je er te veel mensen mee moet in betrekken die niet op dezelfde golflengte zitten als wij, zonder ook maar één steen naar iemand te willen werpen. Hoeveel piloten zouden 4 maand voor aanvang van een kampioenschap willen intekenen en betalen voor een seizoen dat nog moet komen? Zolang je als organisator daar niet zeker van bent is het risico op een financiële aderlating te groot. |
Dat is nu net het probleem! Niemand durft zijn nek uit te steken en dat is begrijpelijk ook!
Maar ik denk dat de circuits in kwestie op dit moment dankbaar zouden zijn moest er iemand het idee opperen om een kamipoenschap te beginnen! Laten ons eerlijk zijn, de variatie is ver zoek op dit moment! Wij spelen zelf al enige tijd met een idee, uitgaand van een reeds volledig uitgewerkt en door circuit zolder goedgekeurd concept. (weliswaar in 2000 maar toch....) Dat concept voldeed aan de hierboven reeds genoemde parameters en was zeker meer dan betaalbaar! Van het moment dat ik een gemotiveerd iemand vind, zal ik zeker proberen dit idee te realiseren, maar zoals jij zegt heb je de steun van bepaalde partners nodig! Dus mochten er geinteresseerden zijn, stuur me maar een pm! ;) Greetz |
In 1998 en in 2001 heb ik telkens op het eind van het jaar, als ik mij nog goed herinner georganiseerd door Bravo, telkens een zogenaamde Fun race meegereden, met 's morgens gewoon een simpele keuring a la classic club race, zonder licentie, goedkoop(ik geloof 150 euro), volledig met timing.
Of is alles in tussentijd zoveel strenger geworden qua organisatie? Het enige wat je daar moest hebben was racekledij, rolkooi,blusser en een gewoon degelijk autootje, zoals de meeste Eranners wel in hun bezit hebben. Andy, misschien vooraf laten inschrijven, en evenement enkel laten doorgaan onder voorbehoud van X aantal deelnemers? |
Quote:
Je neemt alle kosten - deze laat je financieren door partners - inschrijvingsgeld van de piloten steek je in een prijzenpot. Hoe meer piloten deelnemen hoe groter de pot. Te verdelen per race of op het einde van het seizoen. Als je als organisator moet wachten op rijders of ze nu wel of niet gaan rijden, of op toeschouwers of ze nu wel of niet gaan komen, dan ben je al failliet nog voor je begint. Beter 1 jaar langer brainstormen naar een goed concept dan alles over kop iets op te starten dat maar een kort leven beschoren is. |
in geval van eran is er met zo'n inschrijving vooraf geen risico denk ik he. heb je niet genoeg inschrijvingen, dan wordt het een vrij rijden dag, of zie ik dat verkeerd?
|
Een "eran-race" is een supergoed concept om te leren racen, maar ik vrees dat je dit nooit aan een financiële partner (lees sponsor) verkocht gaat krijgen!
Op langere termijn ga je er toch een hoop centen insteken omdat je op een gegeven moment niet meer kunt evolueren! Daarbij is de sfeer van een "echte race" er niet echt op zo een dagen! Zie het als een wedstrijdje karten onder vrienden! Pas op, ik zou het idee alleen maar toejuichen en het zou super zijn als andy dit op de wereld kreeg! Toch denk ik dat men onder "betaalbaar racen" moet kijken naar wedstrijden die ook voor een, al is het maar beperkte, publieke opkomst zorgen! Zo een klasse creëren zou misschien ook wel is de nodige "boost" aan de belgische autosport kunnen geven! Greetz |
ik ben begonnen om het allemaal een beetje uit te zoeken. En wie weet heeft het kans op slagen. Maar jullie moeten niet vergeten dat het allemaal wel iets duurder wordt dan. Nu kost het circuit ons ruim 8000 euro als we de baanposten enzo erbij tellen. Dit moet bij ons terug binnen komen via de 45€ per uur die de deelnemers betalen. Tel maar uit. Als we nu gaan racen heb ik een 2tal extra veiligheidswagens nodig, net als een dubbele bezetting op de baanposten + de chronometrage,...
Verder moeten we ook zien dat we niet in de problemen komen met de autosport overheden... Maar ik ga het allemaal eens op een rijtje zetten en jullie op de hoogte houden. Als onze driftdag en de racing show door zijn dan ga ik een vergadering bijeen roepen in de Wheels om iedereen zijn gedacht eens te laten zeggen. En ik beloof jullie, als het mogelijk is gaan we dit zeker doen... |
@Chauffeur en Dirtdevil
Even inpikkende op eerdere threads uit Belcar en ZTC en links en rechts gehoord in de zogenaamde wandelgangen ... Indien ZTC (BEC) en ZSC (BHC en BSC) ;) dan toch op zaterdag zouden gaan rijden, en Mini verdwijnt ook al ... wat blijft er buiten Belcar dan nog over om de zondag te vullen ?? Het is misschien de moment om iets uit de grond te stampen. Niet alleen Engeland met zijn merkencups of kitcarcups geeft hier voorbeeld. In Australië recyclereren ze oude 944's en in Amerika rijdt men met Porsches van maximum 2 liter. |
Een goede raad: pas op met het inrichten / rijden van "illegale" races zoals Classic Club. Geen verwijt aan deze mensen, maar indien bij deze races iets serieus mis gaat, wil ik niet inrichter, medewerker of rijder zijn.
Goedkope races okay, maar het moet wel binnen de reglementen blijven. Of je zou al snel in grote problemen kunnen komen. Iets in de stijl uitbouwen zoals de Stock Hatches in Engeland zou niet slecht zijn. Dit is een kampioenschap voor zo goed als seriewagens tot 1600cc, 8 of 16 kleppen. Bij een doorsnee race hebben ze een 80-tal wagens aan de start, meestal Saxo, 106, Fiesta. Gevolg: twee kwalifikatie races en 1 hoofdrace. Maar of iemand in dit apenland het lef heeft zo iets simpel op te starten is andere koek natuurlijk. Geen prestige te vinden bij Hot Hatch, wel wondermooie en goedkope races. Hier moet men toch groot geld kunnen verdienen aan een wedstrijd en veel kunnen stoefen. |
Quote:
ik zou er niets op tegen hebben om 100 euro of meer te betalen voor bvb 15min trainen en een kwartier later een wedstrijd van 30 minuten te rijden. Ook al komt er geen hond naar kijken. Misschien krijg je dan wel makkelijker je kennissen en zo mee omdat het niet gewoon vrij rijden is. Ben wel eens benieuwd naar de totale kost. Race-groeten, Jo |
Quote:
Maak zelf even de rekening, hoeveel wagens denk je nodig te hebben om het voor iedereen betaalbaar te houden? Ik kwam altijd uit op 35-40 wagens om break even te draaien, en geloof me, hier wil ik zeker mijnen nek niet op breken. |
Ik denk dat ik verkeerd begrepen werd. Ik bedoelde meer dat voor de hoge heren van de diverse nationale kampioenschappen (die er zijn of ooit waren) enkel de poenschepperij telt.
Dus die gaan zich nooit "verlagen" tot het inrichten van sport voor de simpele man (met alle respekt natuurlijk). Of zie je bvb de KACB al een klein kampioenschapje opstarten? Zelf heb ik ook wedstrijden ingericht, mij maakte dat niet uit of we geld wonnen of op nul uitkwamen. Voor mij telde enkel de sport en bleef er wat over, zoveel te beter. Ik geef je gelijk dat het moeilijk gaat worden om nog betaalbare en eenvoudige races in te richten, nog maar te zwijgen van opstarten in legale vorm, is meer dan duidelijk. Daarvoor zijn de omlopen te duur, de benodigde diensten bijna onbetaalbaar en de kalenderrechten te hoog. Maar enkele vrijwilligers kunnen altijd de koppen eens bij elkaar steken. ;) Ik vloek misschien wel regelmatig, maar onze sport staat voor mij op plaats 1. |
Een grote groep mensen, een solide structuur en enkele partners die de boel financieel willen ondersteunen, dat is het eerste wat je nodig hebt. Dan een compleet jaar om iets grondig op poten te zetten en de nodige piloten warm te maken om dan in 2007 naar buiten te treden.
Ik weet dat er hier enkele zeer capabele mensen zitten die het meestal wel bij het rechte eind hebben als ze iets zeggen, maar nooit iets doen. Misschien is dit wel eens de mogelijkheid dat deze mensen zich nu eens recht zetten en laten zien wat ze de laatste maanden allemaal al openbaar gemaakt hebben. Een groep vormen is belangrijk, zeker met de juiste mensen. Just for fun mag en moet, maar het commerciële mag zeker niet vergeten worden. Als je mensen in je groep hebt die denken dat autosport kan zonder centen dan heb je deze beter helemaal niet, want het is nu eenmaal niet mogelijk. |
Quote:
Een gedurfde mail, na aanleiding van deze thread, is naar een bepaalde persoon de deur uit. Mocht ik er een antwoord op krijgen, dan laat ik het weten! |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Zo een nieuw kampioenschap opstarten is altijd moeilijk. Maar men moet de mensen ook tijd geven om interesse te kweken. Niet zoals destijds het (mooie) groep 2 gebeuren, een wondermooi idee om oude groep 2's te laten rijden. Na TWEE races werd dat al opgedoekt.
Geen interesse meldde men. Maar hoe kon dat op twee luttele races? Men moet minstens 2 jaar volharden, zelfs met weinig deelnemers en wat verlies. Tenzij je natuurlijk een willige sponsor kan vinden. Ik zou nog wel met iets willen meehelpen, maar heb dan al zo veel gedaan (stoef stoef) sinds de jaren 70 dat het wel eens door anderen mag gedaan worden. Toch heb ik het hoofd al met iemand samen gestoken om iets "nieuw" te doen. Of het ooit iets zal worden? Wie kan dit in belgenland zeggen? |
All times are GMT +2. The time now is 22:04. |