![]() |
Eran Day 07/10
Ik vond het laatste uurtje vorige sessie een succes .
Wie loopt er reeds driftig voor deze keer ? Always Sideways :eek: |
Ik kijk er al weer driftig naar uit, hoewel ik zelf niet ga driften! :D
|
Ik zal aan jullie denken vanuit Kroatie....
Race-groeten, Jo Smets |
Ik vond het drift-uurtje ook een mega-succes! Wat een lol! ;)
Heb wel de achteras-rubbers van de Beemer eruit liggen... Misschien toch wat te hevig geweest! Als alles goed gaat, ben ik er ook weer bij! En als alles meezit met een 2500cc onder het kapke! :gas: Edit: Kan helaas geen verlof krijgen... :( :( :( |
Quote:
|
ik zal er ook nog eens bijzijn tussen 5 en 6.
oefenen voor 3 dec. Andy. zullen er dan veel voortrekkers zijn op 3 dec, zijn er al ingeschreven. Ik wil niet alleen zijn als voortrekker, als je begrijpt wat ik bedoel. mvg Yves |
Normaal gezien heb ik de 7de verlof, dus als toeschouwer zal ik er dan ook bij zijn.
(Kom ik misschien ne bijna buurman nog tegen) |
@ Rappe 106
Of je alleen bent , als voortrekker , of niet Je maakt het spektakel er alleen maar groter op ! Maar ik begrijp wat je bedoelt . We verwachten dat leuke 106je wel hé . . . |
Quote:
en anders zet uw versnellingsbak andersom, 5 vitessen achteruit, dan heb je ook een achtertrekker :D |
En dan nog geel spuiten, Hyster 2.5 op de zijkant schrijven en een hydraulische vork aan de koffer vastmaken. dan denk ik toch de snelste achterwiel aangedreven vorkheftruck van de wereld te hebben. ;)
Ik doe zeker mee. alleen moest er voor die dag een vrachtwagen overuit rijden, dan zou ik het wel eens niet kunnen halen. anders met m'n Peugeot partner 1.9 D. die is ook niet bepaald onderstuurd. tot de 7ste groeten Yves PS: @M-jo: Merci :) |
'k zal er niet bij zijn : ZTC in Spa en Alfa 159 launch-days .
|
olaf commijs en ik zullen er zijn voor instructie en wat dingen proberen voor 4de ronde Belgium Drift Series op Speedway Warneton op 8/9 oktober a.s en natuurlijk een beetje indriften voor 3 december Eran Drift Challenge
|
We zullen er ook zijn met onze Volvokes. :+
En nu ga ik de eerste linkse ne keer tegoei driften. :confused: :eek: 't Ga in ieder geval weer plezant worden. See ya in Zolder. :bye: |
Mannen (en vrouwen, wil zeker niet de sexist uithangen! :) ),
Het weer vrijdag ziet er alvast goed uit! Volle zon en maar liefst 21°C! :cool: Dat zie ik wel zitten! Dus, mijn waarde mede-Eranners, tot vrijdag! :bye: |
het weer ziet er inderdaad goed uit.
We hebben weeral een 25-tal nieuwe deelnemers. Ook de driftschool zal weer op volle toeren draaien. En ook al wordt er een Nationale staking aangekondigd op vrijdag, wij werken toch :D |
Quote:
|
Quote:
|
Mark komt zich eens bewijzen op circuit? :D
|
Kzal er ook zijn,es mee in Andy zijn Skyline,dat word wat.. :crazy:
|
Tja , wie zou da ni willen ?
In het laatste uurtje toch . . . |
Ik denk dat zelfs zonder driften enkele rondjes Zolder met Andy de moeite is! Maar dwars heeft natuurlijk dat ietsje meer... :D
|
Quote:
|
Morgen niet in die Kadett kruipen dus... :D ;)
|
Quote:
|
tot hoelaat wordt er gedrift ? k'wil ff komen kijken als bezoeker , maar ik moet werken tot de middag .
|
driftschool is in paddock 5 actief tot 17u, daarna van 17 tot 18u op het circuit
|
vandaag voor de eerste keer deelgenomen aan een eran racing day met mijn golf rallye
fantastisch meegevallen :cool: |
Oh my god ! Wat een M-Tastische Eran Day !
Unieke sfeer , lekker gezellig , goe weer ( weeral ) . Bedankt aan alle mensen die dit mogelijk maken . Het was reuze om eens keihard in de kattenbak te vliegen ! Effe toelichten : doordat de motor in noodprogramma gegaan was , had ik een ontbrekend vermogen . Dus snelheid omhoog om em toch dwars genoeg te krijgen . Snelheid was te hoog dus . . . Mijn excuses voor de gele vlaggen aan de andere drifters . Aan de interventiewagen : bedankt om me er uit te halen met de glimlach ! See you all on 4 november . . . |
Quote:
Merci aan Andy om mij es mee te nemen in de Skyline,prachtige wagen :gas: |
Was er vandaag ook weer de hele dag als instructeur. De hele dag lachende en blije gezichten gezien. Dat doet deugd...
Kon als klap op de vuurpijl ook aan boord van de Skyline van Joep de Kort stappen tijdens het driften op circuit. Uiteraard deze keer een glimlach op mijn gezicht. Reuze om die mannen tijdens het driften ook eens aan de binnenzijde van hun wagen te kunnen zien... Joep, bedankt... C U |
was weer een super eran dag. Bedankt mannen. heel veel sportiviteit. Als je veel blije gezichten ziet bij de deelnemers en het laatste uurtje tijdens de drift dan kan ik alleen maar tevreden zijn met onze organisatie.
Toen we vorig jaar in december een stap in het duister zette met het driften wist ik niet wat er op ons af ging komen. Nu we de evolutie zien : meer drifters en vooral betere drifters kan ik enkel gelukkig zijn dat M-Jo en consoorten me heeft overtuigd om tijd uit te trekken voor de drifters. Maar ook de circuitrijders mag ik een pluim geven. Ten eerste omdat er slechts 1 deelnemer teveel geluid produceerde en definitief van de baan gehaald werd. Verder ook omdat we buiten de aanrijding tussen de 2 Yarissen geen schade gereden werd, en dit terwijl er toch weer meer dan 100 deelnemers waren over de hele dag gezien. Thanks aan alle deelnemers en natuurlijk ook aan mijn medewerkers zonder wie ik dit allemaal niet kon klaarspelen |
Quote:
|
Gisteren slechts een uurtje gereden, maar er zoals altijd van genoten. De weergoden waren ons weer goedgezind en 2 fantastische 911-jes in de pits! :D
Aan de drifters: :applaus: :worship: :applaus: :worship: :applaus: Prachtige show! Geweldig om te zien. Vooral die grote witte Volvo die sierlijk door de 1ste linkse schuift :applaus: , waar zie je zoiets nog tegenwoordig? |
Quote:
|
Het zat al langer in mijn dikke kop om het eens te proberen op een circuit maar hoe pak je zoiets aan? De formule van Eran is wat dat betreft duidelijk en simpel, meer hoeft dat ook niet te zijn. Enige probleem waar ik mee zat was een wagen vinden die geschikt hiervoor was, zowel op technisch als finacieel gebied ;) Na een advertentie gelezen te hebben van Petter-Jan was dat voor mij het sein “Go”. Uiteindelijk kwam 07-10 als D-Day uit de bus……..en het werd idd een D-Day, een vreselijke slag op het strand en uiteindelijk een mooie overwinning (op mezelf)
Door omstandigheden moest ik mijn eerste KM’s in de Vauxhall Kadett GSI op het circuit afleggen achter de pace-car. De wagen was nieuw, de versnellingsbak zat aan de verkeerde kant, ikzelf trouwens ook. Tevens een instructeur die mij alles degelijk uitlegde, een pace-car die ik moest volgen. Die eerste twee rondjes waren verschrikkelijk, had zelfs moeite om de pace-car in de outlap bij te houden………..schakelen links, sturen links. Was ik er maar nooit aan begonnen ;) In de laatste 3 rondje begon ik wat te wennen aan de wagen, tempo van de pace-car……….kreeg wel vriendelijk te horen van de instructeur dat ik het iets “voorzichtiger” moest aanpakken. Mijn coordinatie met remmen en schakelen voor een bocht was een ramp, die bochten kwamen altijd net iets te vroeg ;) Bleek met een wiel over het gras gereden te hebben………oei, heb ik dan toch Verschuur-genen in mijn bloed zitten? :D De tweede stint, wederom met instructeur, ging als iets beter. Meer rust in mijn eigen lijf proberen te krijgen en secuurder luisteren. Er was een voorzichtige verbetering te constateren……maar nog ver verwijderd van hetgeen wat ikzelf in gedachte had. Damn, makkelijk is anders. Wat, ik kom me bewijzen op een circuit………..hard op de snufferd gaan was meer van toespassing. De derde stint, met de eigenaar van de wagen als passagier, was al iets vertrouwder………….de wagen voelde nu vetrouwd aan, begon al het e.e.a. te herkennen op het circuit. Klinkt raar maar in die eerste twee stints zag ik altijd wel een baanpost staan in de Villeneuve maar wie het was………..geen idee. Tijdens die derde stint herkende ik dat het een van mijn VDHB-collaga’s was. Zo stilletjes aan kon ik enkele wagens bijhouden en zag het verkeer van achteren ook op tijd. Zo’n helm neemt toch heel wat zicht en bewegingsvrijheid weg ;) Na de lunch was het tijd voor het laatste half uurtje. Moet eerlijk zijn dat ik het steeds na een rondje of 6 wel welletjes vond. Niet lichamelijk moe maar de kop zat vol ;) In die eerste stint na de pauze wilde ik de baan op, echter de pit-exit was dicht. Reden was een oliespoor dat behandeld werd………er zijn toch enkele rare bewegingen gemaakt om mij duidelijk te maken dat ik moest stoppen. De term salon-piloot is dus van toepassing op mij :D In deze 4de stint ging het wel lekker…….tuurlijk nog steeds veel foutjes. Hier te laat, daar te vroeg en soms een twijffelgeval maar er begon al plezier te komen in het rijden. Het stuk eerste linkse tot en met de Bianchi is heerlijk om te rijden………..zag van te voren eigenlijk best wel op tegen de Sterrewachtbocht maar dat viel op racesnelheid (nou ja, mijn krabbers-tempo dan) best mee. Echter de sacrementshelling is een ander verhaal, door de chicane heen en heuvel op is lekker……….echter de knik bovenop is een ander verhaal. Denk dat ik voor die bult op zoek moet naar twee grotere kloten, het is en blijft een schrikmoment. New balls, please ;) Bij de Villeneuve, REA bocht, en de Ickx chicane kom ik steeds hetzelfde probleem tegen. Waar ligt nu dat punt waar ik moet beginnen met remmen, terugschakelen en insturen? Dat ging het ene rondje beter dan het andere. Het tempo begon erin te komen en hier en daar doemde er een tragere wagen op. Inhalen, dat is best eng op een circuit….eigenlijk is zo’n circuit veel te smal voor mij. Uiteindelijk toch een paar wagens kunnen passeren. Tijdens de laatste stint lekker kunnen rijden, geconcentreerd met een glimlach rondgereden………komt het toch nog allemaal goed. Gelukkig geen bezoek gebracht aan de zandbak, spins of schuivers op deze dag. Er is nog een lange, zeer lange, weg te gaan voordat ik voor mezelf het idee heb dat ik aan een stuurtje kan duwen. Kwestie van veel rijtijd in de armen krijgen………en als het aan mij ligt, wederom in dat Kadettje. Petter-Jan, collega-cursist Jeroen, Instructeurs en de andere Eranners, het was een mooie en geslaagde dag. Tot in 2006! |
Quote:
En aan wie hebben we dit te danken, natuurlijk, aan ERAN racing days. :worship: |
foto's
ik heb me ook weer n uurtje goed geamuseerd vrijdag met m'n corsa'tje!
heeft iemand foto's gemaakt van het vrij rijden? |
Ook voor mij een heel aangenaam dagje. De 2 piloten Mark (dus toch een bekende voor velen) en Jeroen hebben heel verstandig en goed gereden. Heb met allebei wel een tijdje mee gereden en zag dat het goed was.
Bedankt aan Eran en aan Jeroen en Mark. |
Wat een spektakel!!
Quote:
http://www.4muller.com/events/bmwDriftERAN02.jpg http://www.4muller.com/events/bmwDriftERAN01.jpg http://www.4muller.com/events/skylineBEdrift01.jpg http://www.4muller.com/events/skylineDriftERAN01.jpg |
Quote:
Hey , bedankt voor het complimentje ! Het was mijn eerste keer als instructeur ! Je moest inderdaad wel ineens ALLES TEGELIJK leren hé. Ach, viel best mee , toch ?:applaus: |
All times are GMT +2. The time now is 16:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.