De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ADAC Rundstreckenrennen Zolder (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10864)

Thomaske 21-06-2005 18:22

ADAC Rundstreckenrennen Zolder
 
Het weekend dat er gaat aankomen is HET weekend van de buitenlandse Belcar-race. Maar ook op Circuit Zolder is er beweging.

Tijdens de ADAC Rundstreckenrennen rijden o.a.:
ADAC Youngtimer Trophy
KW Gruppe H Sprint
STT - Spezial Tourenwagen Trophy
Classic Formula Ford Competition
Alfa Romeo Challenge
Porsche GT3 Cup Challenge NL
Ferrari Owners Club
Superracekart Serie

Toch wel mooie kampioenschappen.

Ik ben natuurlijk van de partij maar nu zit ik met een vraag. Weet er iemand ofdat ze op vrijdag ook rijden?

Mvg

TOM 21-06-2005 19:10

Op de site van de youngtimer kan je de tijdstabel vinden.
Ze rijden vrijdag ook al, maar alleen in de namiddag.
www.youngtimer.de

Ottooke 21-06-2005 19:13

Hier is de timing:

Freitag, 24. Juni 2005
14:55 Uhr - 15:25 Uhr Freies Training Superracekart Serie 30 Minuten
15:30 Uhr - 16:30 Uhr Freies Training McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 60 Minuten
16:35 Uhr - 16:55 Uhr 1. Qualifying Pirelli Maranello Ferrari Challenge 20 Minuten
17:00 Uhr - 17:20 Uhr 1. Zeittraining Formel Ford Competition 20 Minuten
17:25 Uhr - 17:55 Uhr 1. Zeittraining Superracekart Serie 30 Minuten

Samstag, 25. Juni 2005
09:05 Uhr - 09:25 Uhr 1. Zeittraining STT/KW Gruppe H Sprint 20 Minuten
09:30 Uhr - 10:00 Uhr Qualifying McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 30 Minuten
10:05 Uhr - 10:25 Uhr 1. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 1 20 Minuten
10:30 Uhr - 10:50 Uhr 1. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 2 20 Minuten
10:55 Uhr - 11:20 Uhr 2. Zeittraining Formel Ford Competition 25 Minuten
11:25 Uhr - 11:55 Uhr Zeittraining Alfa Romeo Challenge 30 Minuten
MITTAGSPAUSE -Motorenruhe-
13:05 Uhr - 13:25 Uhr 2. Qualifying Pirelli Maranello Ferrari Challenge 20 Minuten
13:30 Uhr - 14:00 Uhr 2. Zeittraining Superracekart Serie 30 Minuten
14:05 Uhr - 14:25 Uhr 2. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 1 20 Minuten
14:30 Uhr - 14:50 Uhr 2. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 2 20 Minuten
14:55 Uhr - 15:15 Uhr 2. Zeittraining STT/KW Gruppe H Sprint 20 Minuten
15:25 Uhr - 16:10 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 1 45 Minuten stehender Start
16:20 Uhr - 16:45 Uhr Rennen Formel Ford Competition Rennen 2 13 Runden fliegender Start
16:55 Uhr - 17:20 Uhr Rennen Superracekart Serie Rennen 3 13 Runden fliegender Start
17:30 Uhr - 17:55 Uhr Rennen Pirelli Maranello Ferrari Challenge Rennen 4 13 Runden fliegender Start

Sonntag, 26. Juni 2005
10:10 Uhr - 10:40 Uhr Qualifying McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 30 Minuten
10:50 Uhr - 11:15 Uhr Rennen Pirelli Maranello Ferrari Challenge Rennen 5 13 Runden fliegender Start
11:25 Uhr - 11:55 Uhr Rennen STT/KW Gruppe H Sprint Rennen 6 25 Minuten + 1 Runde fliegender Start
12:05 Uhr - 12:35 Uhr Rennen Alfa Romeo Challenge Rennen 7 30 Minuten fliegender Start
12:45 Uhr - 13:10 Uhr Rennen Superracekart Serie Rennen 8 13 Runden fliegender Start
13:20 Uhr - 14:20 Uhr Rennen YOUNGTIMER TROPHY 1 Rennen 9 60 Minuten fliegender Start
14:30 Uhr - 15:30 Uhr Rennen YOUNGTIMER TROPHY 2 Rennen 10 60 Minuten fliegender Start
15:40 Uhr - 16:25 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 11 45 Minuten stehender Start
16:35 Uhr - 17:05 Uhr Rennen STT/KW Gruppe H Sprint Rennen 12 25 Minuten + 1 Runde fliegender Start
17:15 Uhr - 18:00 Uhr Rennen Alfa Romeo Challenge Rennen 13 30 Minuten fliegender Start

Raceboy 21-06-2005 19:36

doeme dit jaar weer vergeten onze jetta in te schrijven :D

Mark 21-06-2005 19:48

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Samstag, 25. Juni 2005

15:25 Uhr - 16:10 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 1 45 Minuten stehender Start

Sonntag, 26. Juni 2005
15:40 Uhr - 16:25 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 11 45 Minuten stehender Start

Dit gaat lachen worden. Er zullen waarschijnlijk 14/15 gentlemen drivers van start gaan. Na 12 rondjes is er dan een rode vlag/finish vlag op elke post te zien. De heren duiken naar binnen, vallen uit de auto en geven het stuur over aan de profs. Die rijden dan nog eens 12 rondjes...............

Alleen dat 13de rondje..........benieuwd hoe ze dat gaan uitleggen. Zelfs op Zandvoort snappen ze dat niet :D Kon weleens hilarische taferelen opleveren ;)

Ottooke 21-06-2005 20:13

Quote:

Originally Posted by raceboy
doeme dit jaar weer vergeten onze jetta in te schrijven :D

Je bent nog niet te laat voor de FIA Historic GP van 1 tot 3 juli :)

Thomaske 22-06-2005 06:58

Gelukkig rijden ze vrijdag. Want ik heb om 10.05uur gedaan met mijn laatste examen, en dan nog recht ook nog :D

Dus kan ik eerst nog even eentje gaan drinken met wat kameraden en dan door naar Zolder.

Bedankt voor jullie antwoord.

Foto's volgen in de loop van volgende week.

Mark of Ottooke zijn jullie daar om te vlaggen? Zoja, welke post?

Mvg

Mark 22-06-2005 12:39

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Mark of Ottooke zijn jullie daar om te vlaggen? Zoja, welke post?
Mvg

Naar alle waarschijnlijkheid post 7, dat is tussen de Bianchi en de eerste chicane.

Jochie 22-06-2005 14:07

En op Spa zijn het dit weekend Classic Ferrari races.

Ik weet niet goed hoe die organisatie in elkaar zit maar dit zijn wel de reeksen die in het Ferrari jaarboek komen ...

EDIT Tzijn dus de Ferrari days :D

Jochie

Mark 24-06-2005 20:54

Deelnemersveld STT:

Klasse 1 GT über 4000 ccm
4 Wolfgang und Michael Schrey, Porsche Turbo
6 Überall Michael, Chevrolet Corvette
14 Schönemann Lars, Porsche 993 GT2
16 Rummel Rolf, Porsche GT2
32 Schrey Daniel, Porsche Turbo
33 Unteregger Nico, Chevrolet Corvette C4-R

Klasse 2 GT bis 4000 ccm
3 Römer Robert, Porsche 996 GT3 Cup
8 Snel Rene, Porsche 996 GT3 RS
30 Haack Jens, Porsche 935 dp

Klasse 3 Tourenwagen über 3000 ccm
22 Herold Willi, Audi S2
17 Noll Rüdiger, Audi S4
20 Heubacher Dieter, Audi 80 Turbo

Klasse 4 Tourenwagen bis 3000 ccm
15 Duscher Stefan, Audi
11 Sadlowski Reinhard, Audi 80 Quattro
9 Egner Robert, Audi A4 Turbo
5 Becker Ulrich, BMW M3

Klasse 5 Tourenwagen bis 2000 ccm
2 Bunkus Joachim, Triumph Dolomite
10 Preuß Peter, BMW M3 2,0
12 Helmut Maier, VW Spiess Golf
34 Nehmet Andras, Alfa Romeo 155

Zitten toch wel wat leuke wagens tussen.........

Mark 24-06-2005 20:59

Quote:

Originally Posted by Jochie
EDIT Tzijn dus de Ferrari days :D

Toch raar dat de Ferrari Maranello Challenge dan weer op Zolder komt tuffen......dat was toch altijd een vast onderdeel van de Spa Ferrari Days.

bluelite 24-06-2005 23:37

Ik ben eens wezen kijken naar de site van de Superkartrace Serie. Die karts gaan van 0 naar 100 km/u in 2,4 seconden :confused: Verder zou de topsnelheid ergens tussen 250 en 290 km/u liggen, bij maximaal 100 pk en 14000 rpm.

Even een vergelijking op Hockenheim:
F1: 1:13.780 (2004)
F3 Euroseries: 1:33.892 (2004)
DTM: 1:35.424 (2004)
Superkart: 1:44.874 (2005)
Formule BMW: 1:46.149 (2005)
Seat Leon Supercopa: 1:55.520 (2005)

Raceboy 24-06-2005 23:41

Quote:

Originally Posted by bluelite
Ik ben eens wezen kijken naar de site van de Superkartrace Serie. Die karts gaan van 0 naar 100 km/u in 2,4 seconden :confused: Verder zou de topsnelheid ergens tussen 250 en 290 km/u liggen, bij maximaal 100 pk en 14000 rpm.

Even een vergelijking op Hockenheim:
F1: 1:13.780 (2004)
F3 Euroseries: 1:33.892 (2004)
DTM: 1:35.424 (2004)
Superkart: 1:44.874 (2005)
Formule BMW: 1:46.149 (2005)
Seat Leon Supercopa: 1:55.520 (2005)

ze kunenn volgens mij nog sneller, doorgaans zijn die piloten niet van het sportief gebouwde type :D

Mark 25-06-2005 20:39

Quote:

Originally Posted by raceboy
ze kunenn volgens mij nog sneller, doorgaans zijn die piloten niet van het sportief gebouwde type :D

Maar daar zitten toch enkele curryworsten tussen die het gas wel weten te vinden. Ik heb er toch enkele gezien die dwars de sacrementshelling opgingen. Rest van de deelnemersvelden zijn zeer aardig te noemen behalve de Nederlandse Porsche Cup en de Ferrari Maranello Challenge. Die challenge blijkt een of andere Britse clubklasse te zijn........ik zie ze nog alle zes voorbij komen ;)

Raceboy 25-06-2005 20:42

Quote:

Originally Posted by Mark
ik zie ze nog alle zes voorbij komen ;)

Wat zaag je nou? waarschijnlijk hadden de 14 andere problemen met hun banden ;)

Ottooke 25-06-2005 21:33

Quote:

Originally Posted by raceboy
ze kunenn volgens mij nog sneller, doorgaans zijn die piloten niet van het sportief gebouwde type :D

Vandaag heeft zo'n Superkart piloot nog verteld dat één van de deelnemers in Oschersleben een topsnelheid heeft gehaald van 320 km/u !

Tijdens de Formel Ford Competition heb ik nog iets eigenaardigs gezien: Een piloot spint de zandbak in (in de eerste chicane), zet de wagen in achteruit terwijl hij achterwaarts door de zandbaak schuift, en rijdt vervolgens doodleuk achterwaarts de zandbak uit :)

Mark 25-06-2005 21:48

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Tijdens de Formel Ford Competition heb ik nog iets eigenaardigs gezien: Een piloot spint de zandbak in (in de eerste chicane), zet de wagen in achteruit terwijl hij achterwaarts door de zandbaak schuift, en rijdt vervolgens doodleuk achterwaarts de zandbak uit :)

Geniale actie van die kerel. Normaal werkt de voorvleugel als een anker in het zand. Bijkomend voordeel was dat wij niks hoefde te doen in die hitte ;)

Nederlanders, Cupracen en klappers zijn een heilige drie-eenheid. Vandaag dan maar eens een Porsche op zijn dak gelegd:

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=1501
Foto: www.autosport.nl

Wie was het? Wie anders dan Luca Moro .............die kerel is echt een fenomeen aan het worden. In elke race die ik van die vent heb gezien vliegt ie er vanaf.

De wagens van Equipe Verschuur roste elkaar van de baan in de Ickx-chicane, dat was er weer eentje in de soapserie: "Met Equipe Verschuur kom je altijd terecht in de muur":D

Thomaske 26-06-2005 21:04

Ik heb er een tof weekend opzitten. Ik was er van vrijdag namiddag en heb veel mooie dingen gezien.

Vandaag een rondje van de leider gecronometreerd en er kwam een 1'34''55 uit. Ik verschoot echt. Die kunnen het GTB veld van de Belcar kloppen :D

Foto's volgen in de loop van de week als het internet hier wat sneller gaat (sta op LOW momenteel)

Mvg

Mark 26-06-2005 22:17

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Vandaag een rondje van de leider gecronometreerd en er kwam een 1'34''55 uit. Ik verschoot echt. Die kunnen het GTB veld van de Belcar kloppen :D

Rond de 1.34 heb ik ze ook geklokt.....die rijden op de top 5 na van de Belcar iedereen naar huis. Mooi om te zien hoe die lichamen door de bochten stuiteren........ondanks de zeer hoge snelheden zo goed als geen ongevallen.

De rest van de heren heeft over het algemeen keurig gereden..........Youngtimers I en II, STT, Gruppe H waren leuke wedstrijden vandaag. De Ferrari's en de Nederlandse koningsklasse die zeer geen koningsklasse is, de Porsches, waren teleurstellend. Had liever nog een keer de FFordjes gezien ;)

Jij was er ook vroeg bij, om 08.45 uur zag ik iemand in een GLPK-shirtje op een mountainbike richting Parking69 rijden ;)

Thomaske 26-06-2005 22:34

Yupz dat was ik maar wel geen mountainbike. Reed jij niet in een donker rode/ bruine wagen? Dacht al in mezelf, mss is dat Mark wel :D

Mvg

Pascal 27-06-2005 15:46

Alleen de Youngtimer Trophy 1 en 2 konden bekoren. Mooie oude auto's met veel of weinig PK. In Youngtimer Trophy 1 zagen we in de beginfase heel wat cowboys. ;) :+ ;) Naarmate de race vorderde begonnen ze toch de ideale lijnen te rijden. Heerlijke BMW's, NSU's, Simca's, Audi 50's....

Youngtimer Trophy 2 was iets gedisciplineerder met de grote jongens zoals Corvettes, Mustang, Porsche, BMW... Heerlijk...

STW/KW Gruppe H was een bont allegaartje en viel ook nog best mee.

De Alfa Romeo Challenge was een mix van oude en nieuwe Alfa's. Ook dit kon niet echt bekoren.

De Superkarts blijven spectaculair. Zeer ontspannen en amateuristische sfeer in de paddock en dan racen als leeuwen op de piste met een overvol deelnemersveld.

Over de Porsche Mc Gregor Cup en de Pirelli Maranello Ferrari Challenge kan ik maar één ding zeggen :fight: of nee toch nog iets :frusty:

C U

Raceboy 27-06-2005 15:49

Quote:

Originally Posted by Pascal
Naarmate de race vorderde begonnen ze toch de ideale lijnen te rijden. Heerlijke BMW's, NSU's, Simca's, Audi 50's....

geen jetta's ? :+

Pascal 27-06-2005 15:52

Quote:

Originally Posted by raceboy
geen jetta's ? :+

Heel wat VW's maar geen Jetta's. Je maakt dus alle kans in de "Jetta Cup" :gas:

C U

Pascal 27-06-2005 15:57

Gezien het om niet zo'n nieuwe auto's ging, zagen we er heel wat uitvallen met mechanische pech. Wanneer ze dan hun wagen in het dorre gras parkeerden zagen we twee keer dat het gras spontaan begon te branden door de hitte van de auto's. Elke keer zonder erg want de baanposten konden het blussen door het uit te stampen met hun voeten.

Misschien toch een tip voor zij die in de volgende dagen of weken (wie weet hoe lang het nog droog blijft) als deelnemer, organisator, baanpost... gaan deelnemen aan één of ander evenement (vrije training, eran, Historic GP, ZTC...)

Ik zou zeggen : wees attent en parkeer je auto (indien mogelijk natuurlijk) niet op het dorre gras maar op een verharde strook. Indien je niet anders kan, blijf dan bij je auto en wees attent..

En verwittigd man...

C U

Hilbert 01-07-2005 22:36

Tijdenlijst
 
Hoi allen,

kan iemand mij helpen aan de tijden en standenlijst van afgelopen Zolder weekend.
Hij staat helaas niet op Mylaps.com

Alvast bedankt

Groeten, Hilbert

Integra 02-07-2005 09:00

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Vandaag heeft zo'n Superkart piloot nog verteld dat één van de deelnemers in Oschersleben een topsnelheid heeft gehaald van 320 km/u !

Ik betwijlfel dat 320 km/h mogelijk is in zo'n superkart.

Autofan 02-07-2005 09:39

En zeker niet in Oschersleben, die rechte stukken zijn er veel te kort voor.

Integra 02-07-2005 10:17

Quote:

Originally Posted by Autofan
En zeker niet in Oschersleben, die rechte stukken zijn er veel te kort voor.

Inderdaad, waarschijnlijk was het 230 en niet 320 of zo. :)

Ottooke 02-07-2005 21:46

Jullie brengen mij aan het twijfelen. Maar dit is wat ik vind:
Division II
Einzylinder 250ccm
Leistung ca. 60- 75 PS
Höchstgeschwindigkeit > 250 km/h
Beschleunigung v. 0-100km/h <3sec.
Mindestgewicht 200kg

Division I
Zweizylinder 250ccm
Leistung ca. 80- 100 PS
Höchstgeschwindigkeit bis ca. 300 km/h
Beschleunigung v. 0-100km/h <2,5sec.
Mindestgewicht 210kg

Die dingen gaan dus wel 300 km/u, en misschien nog meer.
Geen idee hoe lang de rechte stukken in Oschersleben zijn, maar die superkarts plakken op het circuit en kunnen dus oerend hard door de bochten gaan (om vervolgens op een recht stuk hun top te halen).

Autofan 02-07-2005 21:53

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Die dingen gaan dus wel 300 km/u, en misschien nog meer.
Geen idee hoe lang de rechte stukken in Oschersleben zijn, maar die superkarts plakken op het circuit en kunnen dus oerend hard door de bochten gaan (om vervolgens op een recht stuk hun top te halen).

De rechte stukken in Oschersleben kan je vergelijken met de rechte stukken in Zolder, kort dus :)


All times are GMT +2. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.