![]() |
ADAC Rundstreckenrennen Zolder
Het weekend dat er gaat aankomen is HET weekend van de buitenlandse Belcar-race. Maar ook op Circuit Zolder is er beweging.
Tijdens de ADAC Rundstreckenrennen rijden o.a.: ADAC Youngtimer Trophy KW Gruppe H Sprint STT - Spezial Tourenwagen Trophy Classic Formula Ford Competition Alfa Romeo Challenge Porsche GT3 Cup Challenge NL Ferrari Owners Club Superracekart Serie Toch wel mooie kampioenschappen. Ik ben natuurlijk van de partij maar nu zit ik met een vraag. Weet er iemand ofdat ze op vrijdag ook rijden? Mvg |
Op de site van de youngtimer kan je de tijdstabel vinden.
Ze rijden vrijdag ook al, maar alleen in de namiddag. www.youngtimer.de |
Hier is de timing:
Freitag, 24. Juni 2005 14:55 Uhr - 15:25 Uhr Freies Training Superracekart Serie 30 Minuten 15:30 Uhr - 16:30 Uhr Freies Training McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 60 Minuten 16:35 Uhr - 16:55 Uhr 1. Qualifying Pirelli Maranello Ferrari Challenge 20 Minuten 17:00 Uhr - 17:20 Uhr 1. Zeittraining Formel Ford Competition 20 Minuten 17:25 Uhr - 17:55 Uhr 1. Zeittraining Superracekart Serie 30 Minuten Samstag, 25. Juni 2005 09:05 Uhr - 09:25 Uhr 1. Zeittraining STT/KW Gruppe H Sprint 20 Minuten 09:30 Uhr - 10:00 Uhr Qualifying McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 30 Minuten 10:05 Uhr - 10:25 Uhr 1. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 1 20 Minuten 10:30 Uhr - 10:50 Uhr 1. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 2 20 Minuten 10:55 Uhr - 11:20 Uhr 2. Zeittraining Formel Ford Competition 25 Minuten 11:25 Uhr - 11:55 Uhr Zeittraining Alfa Romeo Challenge 30 Minuten MITTAGSPAUSE -Motorenruhe- 13:05 Uhr - 13:25 Uhr 2. Qualifying Pirelli Maranello Ferrari Challenge 20 Minuten 13:30 Uhr - 14:00 Uhr 2. Zeittraining Superracekart Serie 30 Minuten 14:05 Uhr - 14:25 Uhr 2. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 1 20 Minuten 14:30 Uhr - 14:50 Uhr 2. Zeittraining YOUNGTIMER TROPHY 2 20 Minuten 14:55 Uhr - 15:15 Uhr 2. Zeittraining STT/KW Gruppe H Sprint 20 Minuten 15:25 Uhr - 16:10 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 1 45 Minuten stehender Start 16:20 Uhr - 16:45 Uhr Rennen Formel Ford Competition Rennen 2 13 Runden fliegender Start 16:55 Uhr - 17:20 Uhr Rennen Superracekart Serie Rennen 3 13 Runden fliegender Start 17:30 Uhr - 17:55 Uhr Rennen Pirelli Maranello Ferrari Challenge Rennen 4 13 Runden fliegender Start Sonntag, 26. Juni 2005 10:10 Uhr - 10:40 Uhr Qualifying McGregor Porsche GT3 Cup Challenge 30 Minuten 10:50 Uhr - 11:15 Uhr Rennen Pirelli Maranello Ferrari Challenge Rennen 5 13 Runden fliegender Start 11:25 Uhr - 11:55 Uhr Rennen STT/KW Gruppe H Sprint Rennen 6 25 Minuten + 1 Runde fliegender Start 12:05 Uhr - 12:35 Uhr Rennen Alfa Romeo Challenge Rennen 7 30 Minuten fliegender Start 12:45 Uhr - 13:10 Uhr Rennen Superracekart Serie Rennen 8 13 Runden fliegender Start 13:20 Uhr - 14:20 Uhr Rennen YOUNGTIMER TROPHY 1 Rennen 9 60 Minuten fliegender Start 14:30 Uhr - 15:30 Uhr Rennen YOUNGTIMER TROPHY 2 Rennen 10 60 Minuten fliegender Start 15:40 Uhr - 16:25 Uhr Rennen McGregor Porsche GT3 Cup Challenge Rennen 11 45 Minuten stehender Start 16:35 Uhr - 17:05 Uhr Rennen STT/KW Gruppe H Sprint Rennen 12 25 Minuten + 1 Runde fliegender Start 17:15 Uhr - 18:00 Uhr Rennen Alfa Romeo Challenge Rennen 13 30 Minuten fliegender Start |
doeme dit jaar weer vergeten onze jetta in te schrijven :D
|
Quote:
Alleen dat 13de rondje..........benieuwd hoe ze dat gaan uitleggen. Zelfs op Zandvoort snappen ze dat niet :D Kon weleens hilarische taferelen opleveren ;) |
Quote:
|
Gelukkig rijden ze vrijdag. Want ik heb om 10.05uur gedaan met mijn laatste examen, en dan nog recht ook nog :D
Dus kan ik eerst nog even eentje gaan drinken met wat kameraden en dan door naar Zolder. Bedankt voor jullie antwoord. Foto's volgen in de loop van volgende week. Mark of Ottooke zijn jullie daar om te vlaggen? Zoja, welke post? Mvg |
Quote:
|
En op Spa zijn het dit weekend Classic Ferrari races.
Ik weet niet goed hoe die organisatie in elkaar zit maar dit zijn wel de reeksen die in het Ferrari jaarboek komen ... EDIT Tzijn dus de Ferrari days :D Jochie |
Deelnemersveld STT:
Klasse 1 GT über 4000 ccm 4 Wolfgang und Michael Schrey, Porsche Turbo 6 Überall Michael, Chevrolet Corvette 14 Schönemann Lars, Porsche 993 GT2 16 Rummel Rolf, Porsche GT2 32 Schrey Daniel, Porsche Turbo 33 Unteregger Nico, Chevrolet Corvette C4-R Klasse 2 GT bis 4000 ccm 3 Römer Robert, Porsche 996 GT3 Cup 8 Snel Rene, Porsche 996 GT3 RS 30 Haack Jens, Porsche 935 dp Klasse 3 Tourenwagen über 3000 ccm 22 Herold Willi, Audi S2 17 Noll Rüdiger, Audi S4 20 Heubacher Dieter, Audi 80 Turbo Klasse 4 Tourenwagen bis 3000 ccm 15 Duscher Stefan, Audi 11 Sadlowski Reinhard, Audi 80 Quattro 9 Egner Robert, Audi A4 Turbo 5 Becker Ulrich, BMW M3 Klasse 5 Tourenwagen bis 2000 ccm 2 Bunkus Joachim, Triumph Dolomite 10 Preuß Peter, BMW M3 2,0 12 Helmut Maier, VW Spiess Golf 34 Nehmet Andras, Alfa Romeo 155 Zitten toch wel wat leuke wagens tussen......... |
Quote:
|
Ik ben eens wezen kijken naar de site van de Superkartrace Serie. Die karts gaan van 0 naar 100 km/u in 2,4 seconden :confused: Verder zou de topsnelheid ergens tussen 250 en 290 km/u liggen, bij maximaal 100 pk en 14000 rpm.
Even een vergelijking op Hockenheim: F1: 1:13.780 (2004) F3 Euroseries: 1:33.892 (2004) DTM: 1:35.424 (2004) Superkart: 1:44.874 (2005) Formule BMW: 1:46.149 (2005) Seat Leon Supercopa: 1:55.520 (2005) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Tijdens de Formel Ford Competition heb ik nog iets eigenaardigs gezien: Een piloot spint de zandbak in (in de eerste chicane), zet de wagen in achteruit terwijl hij achterwaarts door de zandbaak schuift, en rijdt vervolgens doodleuk achterwaarts de zandbak uit :) |
Quote:
Nederlanders, Cupracen en klappers zijn een heilige drie-eenheid. Vandaag dan maar eens een Porsche op zijn dak gelegd: http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=1501 Foto: www.autosport.nl Wie was het? Wie anders dan Luca Moro .............die kerel is echt een fenomeen aan het worden. In elke race die ik van die vent heb gezien vliegt ie er vanaf. De wagens van Equipe Verschuur roste elkaar van de baan in de Ickx-chicane, dat was er weer eentje in de soapserie: "Met Equipe Verschuur kom je altijd terecht in de muur":D |
Ik heb er een tof weekend opzitten. Ik was er van vrijdag namiddag en heb veel mooie dingen gezien.
Vandaag een rondje van de leider gecronometreerd en er kwam een 1'34''55 uit. Ik verschoot echt. Die kunnen het GTB veld van de Belcar kloppen :D Foto's volgen in de loop van de week als het internet hier wat sneller gaat (sta op LOW momenteel) Mvg |
Quote:
De rest van de heren heeft over het algemeen keurig gereden..........Youngtimers I en II, STT, Gruppe H waren leuke wedstrijden vandaag. De Ferrari's en de Nederlandse koningsklasse die zeer geen koningsklasse is, de Porsches, waren teleurstellend. Had liever nog een keer de FFordjes gezien ;) Jij was er ook vroeg bij, om 08.45 uur zag ik iemand in een GLPK-shirtje op een mountainbike richting Parking69 rijden ;) |
Yupz dat was ik maar wel geen mountainbike. Reed jij niet in een donker rode/ bruine wagen? Dacht al in mezelf, mss is dat Mark wel :D
Mvg |
Alleen de Youngtimer Trophy 1 en 2 konden bekoren. Mooie oude auto's met veel of weinig PK. In Youngtimer Trophy 1 zagen we in de beginfase heel wat cowboys. ;) :+ ;) Naarmate de race vorderde begonnen ze toch de ideale lijnen te rijden. Heerlijke BMW's, NSU's, Simca's, Audi 50's....
Youngtimer Trophy 2 was iets gedisciplineerder met de grote jongens zoals Corvettes, Mustang, Porsche, BMW... Heerlijk... STW/KW Gruppe H was een bont allegaartje en viel ook nog best mee. De Alfa Romeo Challenge was een mix van oude en nieuwe Alfa's. Ook dit kon niet echt bekoren. De Superkarts blijven spectaculair. Zeer ontspannen en amateuristische sfeer in de paddock en dan racen als leeuwen op de piste met een overvol deelnemersveld. Over de Porsche Mc Gregor Cup en de Pirelli Maranello Ferrari Challenge kan ik maar één ding zeggen :fight: of nee toch nog iets :frusty: C U |
Quote:
|
Quote:
C U |
Gezien het om niet zo'n nieuwe auto's ging, zagen we er heel wat uitvallen met mechanische pech. Wanneer ze dan hun wagen in het dorre gras parkeerden zagen we twee keer dat het gras spontaan begon te branden door de hitte van de auto's. Elke keer zonder erg want de baanposten konden het blussen door het uit te stampen met hun voeten.
Misschien toch een tip voor zij die in de volgende dagen of weken (wie weet hoe lang het nog droog blijft) als deelnemer, organisator, baanpost... gaan deelnemen aan één of ander evenement (vrije training, eran, Historic GP, ZTC...) Ik zou zeggen : wees attent en parkeer je auto (indien mogelijk natuurlijk) niet op het dorre gras maar op een verharde strook. Indien je niet anders kan, blijf dan bij je auto en wees attent.. En verwittigd man... C U |
Tijdenlijst
Hoi allen,
kan iemand mij helpen aan de tijden en standenlijst van afgelopen Zolder weekend. Hij staat helaas niet op Mylaps.com Alvast bedankt Groeten, Hilbert |
Quote:
|
En zeker niet in Oschersleben, die rechte stukken zijn er veel te kort voor.
|
Quote:
|
Jullie brengen mij aan het twijfelen. Maar dit is wat ik vind:
Division II Einzylinder 250ccm Leistung ca. 60- 75 PS Höchstgeschwindigkeit > 250 km/h Beschleunigung v. 0-100km/h <3sec. Mindestgewicht 200kg Division I Zweizylinder 250ccm Leistung ca. 80- 100 PS Höchstgeschwindigkeit bis ca. 300 km/h Beschleunigung v. 0-100km/h <2,5sec. Mindestgewicht 210kg Die dingen gaan dus wel 300 km/u, en misschien nog meer. Geen idee hoe lang de rechte stukken in Oschersleben zijn, maar die superkarts plakken op het circuit en kunnen dus oerend hard door de bochten gaan (om vervolgens op een recht stuk hun top te halen). |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.