De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   De Heer De Smet (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10778)

strepper 09-06-2005 15:46

De Heer De Smet
 
de heer D. De Smet

Nu kijk ik elke dag naar de site van racingworld mooie en informatieve site niets op af te dingen. heeft Dhr. De Smet daar een column. de laatste twee zijn bij overdreven. Ik dacht dat hij bij BRI was en die willen de autosport toch promoten dacht ik. niet dus als ik zijn teksten lees een paar weken geleden moest volgens de DTM maar uit Belgie blijven nu mag men al geen fotos meer trekken want men knipt de omheining stuk langs het circuit.
nu mensen die dit doen ik veroordeel ze niet als men ziet dat men is Spa op het hoogste punt draad zet waar volgens mij nooit een auto of brokstukken kunnen geraken of de raceauto moet kunnen vliegen, dat men daar de draad stuk knipt kan ik wel aannemen. en ik denk niet dat het publiek veel last gehad heeft van de DTM Flikken. Ik toch niet.
Ik vraag me eigenlijk af waar hij heen wil met zijn verhalen, de Belgische autosport promoten of afbreken?

Jan 09-06-2005 15:54

Hierendaareenleestekenzoudeleesbaarheidvanbovensta andeposttengoedekomen ;)

strepper 09-06-2005 16:21

wie het zegt.
ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest

flugel 09-06-2005 17:42

Quote:

Originally Posted by strepper
wie het zegt.
ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest

Nog nooit een column gelezen in een dagblad, weekblad,...? Die gaan er soms veel steviger tegenaan.
Dat is nu eenmaal de bedoeling van een column eh, zijn eigen mening verkondigen... niemand zegt dat jij het daar mee eens moet zijn hé ;)

bluelite 09-06-2005 18:06

Ik denk dat een mens met gezond verstand niet begint te knippen in de omheiningen. Doet die dat toch, dan heeft hij op een circuit niks te zoeken.

Waar Dries met zijn column over de DTM naartoe wil is waarschijnlijk het feit dat die DTM-politie ervoor gezorgd heeft dat het weekend voor iedereen die er dichtbij betrokken was (lees: dus niet de fan) een miserie werd. De reden staat dan ook duidelijk in die column.

bart VDB 09-06-2005 18:12

Quote:

Originally Posted by bluelite
Ik denk dat een mens met gezond verstand niet begint te knippen in de omheiningen. Doet die dat toch, dan heeft hij op een circuit niks te zoeken.

Waar Dries met zijn column over de DTM naartoe wil is waarschijnlijk het feit dat die DTM-politie ervoor gezorgd heeft dat het weekend voor iedereen die er dichtbij betrokken was (lees: dus niet de fan) een miserie werd. De reden staat dan ook duidelijk in die column.

De nagel op de kop en zo dacht ik er ook over toen ik de column las.

Thomaske 09-06-2005 19:32

Je kan begrijpen dat mensen in de draad gaan knippen om foto's te maken? Dat snap ik niet. Als men geen goede foto kan maken doordat de draad in de weg staat zorg je er voor dat je ofwel ergens anders een plaats zoekt, of iets meebrengt om op te staan, zodat je boven de draad uitkomt. In Spa bouwen wij altijd met grote stenen een niveau zodat we lekker boven de draad uitkomen, maar we kijken dan wel ofdat we daar dan veilig staan.

Mvg

JPMontoya 09-06-2005 19:37

Eindelijk iemand die het hier is vermeld die column...ik was er op aan het wachten...

Natuurlijk iedereen zijn idee.
Maar wat mij enorm enerveerd is die arrogante stijl van heel die column. Genuanceerd is hij allerminst...

Quote:

Het gaat zelfs nog een stapje verder. Sinds de opkomst van de digitale fotografie zijn er natuurlijk een pak mogelijkheden. Laten we hier eerlijk zijn: voor de mensen die met fotografie hun brood (of hun beleg) moeten verdienen is dit geen zegen. Natuurlijk maken ze er zelf ook gebruik van, van de digitale mogelijkheden die hen geboden worden. Maar zij hebben er ook het recht toe, want ze moeten er (volledig of deels) van leven.
Waarom zou dit geen zegen zijn voor fotografen..De fotografen waar ik mee werk kunnen direct na de race hun fotos aan mij geven...en ik kan ze tenminste voor heel de wereld beschikbaar stellen ipv in een intern circuit te houden. Natuurlijk hebben fotografen het recht om deze technologie te gebruiken...Wat voor een open deur hier mee wordt ingetrapt slaat echt nergens op...Er zijn veel fotografen die die techniek ook misbruiken...De waanzingste bedragen worden gevraagd voor enkele fotos...

Leven en laten leven...Fotografen moeten hunzelf maar bewijzen op de domeinen waar ze zich door hun kwaliteiten van de Amateur kunnen onderscheiden. En diegene die het verschil niet zien tussen een amateur en een echte fotograaf...Dat is dan eerder erg te noemen voor de Professional...

Quote:

Maar als amateurs - die het dan nog vertikken om op een aanvaardbare manier hun werk te publiceren - misbruik gaan maken van de hedendaagse digitale (r)evolutie en daarbij alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen, dan komen de vragen naar boven. Ja hoor, ook Racingworld.be wordt van fotomateriaal voorzien door profs, semi-profs en zelfs soms door amateurfotografen. Maar laten we duidelijk zijn: onze mensen beschikken over de nodige accreditaties, zowel op internationaal als op nationaal vlak. Soms zelfs veel verregaander dan de modale lezer kan/mag/durft te denken...

Dat anderen, via veelal valse informatie, accreditaties bekomen, ligt zowat de hele (inter)nationale pers zwaar op de maag.
Wat voor een houding is dat nu weer... waarom constant die legitimatie??
Wat met die distinctiezucht van RW..ten opzichte van andere... Als je dan toch een column schrijft probeer dan aub je eigen organisatie niet te verdedigen... getuigt niet van een column om iets aan de kaak te stellen maar eerder een constante drang naar legitimatie van de eigen organisatie..

Op een valse manier accreditaties bekomen...Dat is ook weer die drang naar legitimatie... Speel open kaart dan en zeg hoe je aan de accreditaties komt...Als autosport site mag je dat toch wel meedelen. Want tot nader order zijn jullie geen organisatie gelieerd aan een team of organisatie..
Maar zit gewoon niet zielig te beweren dat andere wel hun counters vervalsen - dat staat hier heel duidelijk door de lijnen te lezen.

Ik vraag me dan ook af op basis van wat jullie dan wel accreditaties vastkrijgen... Speel open kaart als je niets te vrezen hebt. (of zit die pot nat in Zolder/Francorchamps er voor iets tussen)

Andere proberen vals aan accreditaties te geraken...Ik vraag me dan openlijk af...Van wie weet je dat ze op valse wijze een accreditatie bekomen. Bewijzen, voorbeelden graag...... Want tegelijk iedereen en niemand beschuldigen is ook maar laag te noemen. Samen met die legitimatie drang en deze opmerking...wat moet een mens met gezond verstand hier van denken....

Bedankt voor het Forum (gelieve geen censuur) Ik wacht om vurig in discussie te treden...
Bij deze was dit mijn column :):):)

Stefan 09-06-2005 19:52

Quote:

Waarom zou dit geen zegen zijn voor fotografen..De fotografen waar ik mee werk kunnen direct na de race hun fotos aan mij geven...en ik kan ze tenminste voor heel de wereld beschikbaar stellen ipv in een intern circuit te houden. Natuurlijk hebben fotografen het recht om deze technologie te gebruiken...Wat voor een open deur hier mee wordt ingetrapt slaat echt nergens op...Er zijn veel fotografen die die techniek ook misbruiken...De waanzingste bedragen worden gevraagd voor enkele fotos...
Het probleem zit hem erin dat een fotograaf die voor duizenden euro's investeerd in materiaal en van fotografie volledig of gedeeltelijk afhankelijk is voor de voeten word gelopen door iemand die met een camera van 200 euro leuke plaatjes schiet en deze gratis verschaft aan teams/media en coureurs.

Sennake 09-06-2005 20:33

Dit lijkt me eerder een technologietendens dan een specifiek fotografen-euvel : hetzelfde doet zich bv ook voor in de muziekwereld. De CD-verkoop duikt de diepte in omdat er nu eenmaal legale (en illegale) manieren bestaan om goedkoop muziek te downloaden... Of je er nog voor of tegen bent, het is iets wat je niet meer kan stoppen : de technologie die ooit alleen voor de happy few bereikbaar was is nu voor iedereen betaalbaar geworden. Tot spijt van wie het benijdt... Nieuwe behoeften creëren brengt bij menig producent soelaas. Eens de videomarkt bv verzadigd was kwam de DVD en hop, iedereen gooit zijn videorecorder buiten en wil een DVD-speler. Om maar één voorbeeld te noemen...

flugel 09-06-2005 21:08

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

Wat voor een houding is dat nu weer... waarom constant die legitimatie??

Mja, ga naar gelijk welke sportmanifestatie en je geraakt niet tot aan het speelveld of wat dan ook zonder geldige legitimatie... voor het geen ik daar onder versta moet iemand die daar wel geraakt toch iets te maken hebben met pers of iets dergelijks... Zo is het in ander (meer professionele?) sporten toch het geval...

Breezz 09-06-2005 21:20

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Eindelijk iemand die het hier is vermeld die column...ik was er op aan het wachten...
Natuurlijk iedereen zijn idee.
Maar wat mij enorm enerveerd is die arrogante stijl van heel die column. Genuanceerd is hij allerminst...

Mja... 'k Wil hier toch eventjes een paar dingen op zeggen
* Waarom start je die discussie dan zelf niet? Als je hem zo nodig vond?
* Je zegt "iedereen zijn idee", maar 'Mr. De Smet' mag zijn idee dan niet uitschrijven en op een website zetten?
* De arrogante en ongenuanceerde stijl.. Een column weerspiegelt geen objectief standpunt hé, het is een persoonlijke opvatting over iets. Dus als je het niet eens bent met het standpunt van de schrijver, dan lees je toch gewoon een andere die je beter ligt?

JPMontoya 09-06-2005 22:11

Quote:

Originally Posted by flugel
Mja, ga naar gelijk welke sportmanifestatie en je geraakt niet tot aan het speelveld of wat dan ook zonder geldige legitimatie... voor het geen ik daar onder versta moet iemand die daar wel geraakt toch iets te maken hebben met pers of iets dergelijks... Zo is het in ander (meer professionele?) sporten toch het geval...

Ik bedoel legitimatie van het eigen handelen... (als in het zich afzetten tegen andere die eventueel op een illegale manier handelen) niet het legitimeren om ergens binnen te komen...

Quote:

* De arrogante en ongenuanceerde stijl.. Een column weerspiegelt geen objectief standpunt hé, het is een persoonlijke opvatting over iets. Dus als je het niet eens bent met het standpunt van de schrijver, dan lees je toch gewoon een andere die je beter ligt?
Een column weerspiegeld zeerzeker geen objectief standpunt maar zou toch een genuanceerd beeld moeten brengen (dat probeert hij inderdaad te doen met het verhaal van de draad) maar de aap komt volledig uit de mouw als hij altijd spreekt over - niet zomaar een website - maar zijn eigen website...
Het steeds weer zichzelf legitimeren...en dat is vind ik zeer ergerlijk.

Belle 10-06-2005 00:30

Quote:

Originally Posted by strepper
de heer D. De Smet

Nu kijk ik elke dag naar de site van racingworld mooie en informatieve site niets op af te dingen. heeft Dhr. De Smet daar een column. de laatste twee zijn bij overdreven. Ik dacht dat hij bij BRI was en die willen de autosport toch promoten dacht ik. niet dus als ik zijn teksten lees een paar weken geleden moest volgens de DTM maar uit Belgie blijven nu mag men al geen fotos meer trekken want men knipt de omheining stuk langs het circuit.

Ik wil hier toch ff duidelijkheid scheppen. De persoon die bij BRI werkt is Dries Heyman en hij wil inderdaad de autosport promoten. Hij heeft dus niks met het column te zien. Wou ik toch even tussendoor vermelden... ;)

Scapa 10-06-2005 10:10

We laten deze discussie hier staan aangezien dat er nu eenmaal bijhoort als je columns schrijft.

Leef en laat leven...

JPMontoya 10-06-2005 10:26

Quote:

Dries de Smet was teamchef van Coast Racing en o.a. Joyce De Troch in het Belcar Kampioenschap. Later werd hij PR manager bij AD Sport en eind 2002 zette hij de stap naar het FIA GT Kampioenschap en vonden we hem terug als stuwende kracht achter Anthony Kumpen. Eind 2003 zagen we hem nog aan het werk in de Dunlop Winter Cup en sinds 2004 verzorgt hij ook de persrelaties voor Belgian Race Invest en Sylvie Delcour.
zijn bio op rw.BE

Hij is er allessinds toch een sleutelfiguur als hij de persrelaties doet....Autosport promoten doe je toch via de media of niet....

Belle 10-06-2005 10:47

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
zijn bio op rw.BE

Hij is er allessinds toch een sleutelfiguur als hij de persrelaties doet....Autosport promoten doe je toch via de media of niet....

Aha...allé, weer iets dat ik bijweet. :)

Ik dacht alleen dat Strepper zich vergist had van naam, daarmee...

Chauffeur 10-06-2005 17:48

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
zijn bio op rw.BE

Hij is er allessinds toch een sleutelfiguur als hij de persrelaties doet....Autosport promoten doe je toch via de media of niet....

Als Dries De Smet op zijn website www.racingworld.be spreekt, spreekt hij niet in naam van BRI. Het is niet omdat hij een mening vertileert langs zijn perskanaal dat men daar BRI mee moet in betrekken. BRI maakt enkel gebruik van zijn diensten om persteksten te schrijven.

Wat het colum zelf betreft: je kan het op 2 manier opvatten, ik begrijp wat hij wil zeggen, maar het komt gewoon anders over. Gaten knippen in de draad en je opgeven als pers terwijl je er niets te zoeken hebt is niet goed te praten. Foto's nemen en deze verkopen aan teams kan je toch nooit vermijden, dus ik zie niet in waarom dat zou kunnen.

In dit verhaal zijn geen schuldigen, nog boosdoeners, we moeten enkel respect hebben voor diegene die er van moeten leven, das alles.

Wat BRI zelf betreft, het is daar wel heel stillekes de laatste tijd. De tijd dat ze er zelf invlogen met bakken kritiek is precies wel voorbij.

bart VDB 10-06-2005 19:07

Quote:

Originally Posted by Chauffeur

Wat BRI zelf betreft, het is daar wel heel stillekes de laatste tijd. De tijd dat ze er zelf invlogen met bakken kritiek is precies wel voorbij.

Het wil toch niet zeggen dat als er niets op het internet verschijnt dat het bij BRI stil is ??? Ben jij bevoegd om te weten wat er achter de schermen gebeurd is en gebeurd ??? Mensen die met BRI begaan zijn weten dat het de laatste tijd zeer druk geweest is om een wel bepaalde reden, welke op het net en in de newsletters van BRI/Transporama is verschenen. Hiermee vertel ik niets nieuws.
Op autosportgebied stil rond BRI: Touring-cup rijden , 12 uren van Francorchamps meerijden en Dries de 24 uren. Stil: wat moet je dan nog meer doen. Op gebied van kritiek: ja, maar dit wordt ,welke kritiek ook en wie het ook zegt , niet geapprecieerd, zie maar deze thread. Maar het is soms wel leuk om kritiek te volgen: de voor-en tegenstanders , de eeuwige twisten. Kritiek mag en moet, maar het moet binnen de perken blijven en soms kan je er zelfs uit leren. Dit zal altijd zo blijven.
Voila se , mijn persoonlijke kritische mening. :) :bye:

flugel 11-06-2005 13:03

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Ik bedoel legitimatie van het eigen handelen... (als in het zich afzetten tegen andere die eventueel op een illegale manier handelen) niet het legitimeren om ergens binnen te komen...



Een column weerspiegeld zeerzeker geen objectief standpunt maar zou toch een genuanceerd beeld moeten brengen (dat probeert hij inderdaad te doen met het verhaal van de draad) maar de aap komt volledig uit de mouw als hij altijd spreekt over - niet zomaar een website - maar zijn eigen website...
Het steeds weer zichzelf legitimeren...en dat is vind ik zeer ergerlijk.

In de column ging het over foto's maken, ik wou gewoon duidelijk maken dat je op gelijke welke sportmanifestatie een geldig bewijs moet hebben eens je buiten de publieke zones komt... En mijn punt was gewoon dat er op andere (sport)manifestaties strenger mee omgegaan wordt.

Maar deze discussie gaat al lang niet meer over de boodschap, maar eerder over de boodschapper... iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar als je begint te argumenteren probeer dan ten minste om je te beperken tot hetgeen er staat, een biografie of wat dan ook heeft daar eigenlijk niks mee te maken dacht ik zo.

Voor mij is deze discussie (?) dan ook afglopen...

laurent 13-06-2005 23:03

Dries is nu is een persoon die ik ken als iemand die geen blad voor de mond neemd. Hierdoor stampt hij wel is tegen iemand anders schenen, maar ik weet tenminste wat ik eraan heb.

Ik denk dus eerder dat het hier gaat over idd de boodschapper in plaats van de boodschap.

Verder over de fotografie. Ja er is idd een verplebsing van de fotografie, en neen dit valt zeker niet in goeie aarde van Echte Fotografen. Mensen die hiervoor gestudeerd hebben, die kennis hebben van materiaal en techniek, worden in het nauw gedreven door Jan met de Pet die 500 euro kan geven voor een toestel met sportstand. Shoots voor 250 euro bij een amateur, en de Fotograaf om de hoek kan de winkel sluiten...
Dries heeft een punt.

Guido 13-06-2005 23:46

Quote:

Originally Posted by laurent
Dries is nu is een persoon die ik ken als iemand die geen blad voor de mond neemd. Hierdoor stampt hij wel is tegen iemand anders schenen, maar ik weet tenminste wat ik eraan heb.

Ik denk dus eerder dat het hier gaat over idd de boodschapper in plaats van de boodschap.

Verder over de fotografie. Ja er is idd een verplebsing van de fotografie, en neen dit valt zeker niet in goeie aarde van Echte Fotografen. Mensen die hiervoor gestudeerd hebben, die kennis hebben van materiaal en techniek, worden in het nauw gedreven door Jan met de Pet die 500 euro kan geven voor een toestel met sportstand. Shoots voor 250 euro bij een amateur, en de Fotograaf om de hoek kan de winkel sluiten...
Dries heeft een punt.

Maar toch een klein punt dan. Ik ben de laatste om te zeggen dat het voor de pro's het vroeger niet makkelijker was. Lekker je werk doen en door niemand voor de voeten gelopen worden. Maar, tijden veranderen en fotografie en foto's trekken wordt toegankelijker voor iedereen. Ook maar, het is niet omdat je een digitaal fototoestel hebt, dat je ook kan fotograferen. Foto's trekken dat wel, maar fotograferen niet noodzakelijk. Er is een verschil en dat heet kwaliteit.
Dat gezegd zijnde, heb ik één keer het geluk gehad om aan de binnenkant van de draad eens foto's te nemen. Wel, 't was de eerste maar ook de laatste keer geweest. Als dat de mentaliteit is van de pro's, dan wíl ik er nog geen foto's meer trekken, laat staan er ooit deel van uit maken. Vergis u niet, ik ben een amateur met een gezonde ambitie (heb nog nooit iemand achterna gelopen met mijn foto's - maar fotografeer als hobby - mijn website is daar een verlengde van). Als je dan die hobby eens vanop een andere plaats kan beoefenen, wordt je zowaar vertrappeld door een aantal omhoog gevallen pro's. "As if they own the place, jeez" Of zijn ze misschien vergeten dat ze ooit wellicht zelf als amateur begonnen zijn?? En wat met de betere amateur die de ambitie heeft om naar een semi-pro of pro status te evolueren?
'k zal eens wat zeggen, 't is een circuit mentaliteit. Op een rally is die concurrentie ook 'moordend', maar daar kan je als amateur tenminste nog wel een babbeltje slaan met een pro (wellicht hebben de pro-fotografen hun zaakje daar beter geregeld) - je deelt immers dezelfde passie, fotograferen! En waar er rondjes gereden worden, zijn ze dat 'in my humble opinion' al lang vergeten.

Aan alle amateur fotografen nog even dit: gedraag u, knip geen draden door :) en aan de buitenkant van de draad zijn zeker zo'n mooie foto's te maken als aan de binnenkant. 'k heb er lang aan getwijfeld of dit kon, maar door omstandigheden, weet ik het wel zeker. ;)

Pat 14-06-2005 20:28

Een minder kapitaalkrachtig team uit Belcar waarmee ik al eens contact heb, kreeg ooit mijn foto's te zien gemaakt met een analoog toestel. Aangezien dit team liever niet elke race een dure pro-fotograaf inhuurde, werd geprobeerd voor één race een accreditatie te krijgen.
Dit lukte dus niet ...
Dan ga je naar de race en zie je daar een ket lopen van zo'n vijftien jaar en met een Thrustje (Kruidvat ?) bengelend aan de pols ... rond de schouders een fotograafhesje ...

Ik heb zo de indruk dat het protest misschien wel eens gericht is tegen deze misbruiken. Mensen die als enig doel hebben, het eigen album aan te vullen met enkele foto's "van achter den draad" en hiervoor op de een of andere manier een accreditatie krijgen.
Als je probeert een team een plezier te doen en alles wil regelen op een officiele manier, krijg je de deur tegen je neus.

laurent 16-06-2005 23:19

exact wat mij ook hard tegensteekt in het geheel...

bluelite 17-06-2005 00:46

Ik denk dat alles gezegd is. Accreditatie moeten enkel diegenen krijgen die ook daadwerkelijk voor een medium werken dat bezig is met de sport. Niet voor één of andere pipo die nog een paar mooie foto's wil om te showen en dankzij een kennis bij een team accreditatie kan krijgen. Waar gaat het naartoe :(

Guy 17-06-2005 10:04

Ik heb even afgewacht en wou hier nu toch even wat verduidelijkingen geven.

Ik ben free-lance journalist sinds 1978 bij het toenmalige Keesing Auto Magazine.
Na vier maanden kreeg ik, dankzij het Keesing peterschap, een voorlopige perskaart en na 1 jaar, moest ik alle bewijzen van publicaties binnenbrengen en werd de kaart effektief.
Daarna moest ik elke vijf jaar een volledig dossier binnenbrengen (terecht !) om deze kaart te behouden.
Ik kreeg hierdoor de nodige accreditaties in Zolder, Francorchamps en in het buitenland.
De fotos' , die ik nam, werden enkel en alleen gebruikt voor de tijdschriften .
Inderdaad waren er toen beroepsfotografen die naast mij stonden en hun foto's (duur...) verkochten, maar dit was toen de enigste manier opdat de piloten en sponsors deftige foto's in handen kregen.

Sinds 1990 tot 1998 stond alles op een laag pitje en verkreeg ik, en terecht weinig of geen accreditaties meer.
De enkele artikels die ik schreef, waren juist genoeg om de perskaart te behouden.

Toen ik in 1999 weer de draad opnam bij OldtimerPLUS, heb ik mij overal terug dienen aan te melden EN de bewijzen achteraf sturen van effektieve publicatie.
Daardoor verkreeg ik terug mijn accreditaties in Zolder en in het buitenland.
Zo ben ik in Goodwood de gelukkige bezitter van één van de 50 (VIJFTIG) Photographers Banners die daar worden uitgegeven, EN , gezien de oplage van ons blad (!) slechts voor 1 dag !
Telkens weer vraagt men een copie van de perskaart en het artikel dat het jaar ervoor verschenen is. Op de Nurburgring, zelfde verhaal !
Terecht en zonder commentaar.

Welnu, mijn accreditatie voor de 24 Uren Van Francorchamps ben ik kwijtgespeeld omdat ik verleden jaar er niet in geslaagd ben om in een Oldtimerblad hiervan een VERSLAG te schrijven.
Als houder van een perskaart sinds meer dan 27 jaar vind ik dit enigzins spijtig , maar wel degelijk terecht.

Men moet dus wel oppassen met vluchtige uitroepen te doen !
Er zullen steeds mazen door het net glippen, maar het systeem is wel degelijk onderbouwd !

A ja, PS 1, al de foto's die ik in die jaren heb gemaakt liggen hier bij mij thuis, en zijn nooit verkocht geweest !

PS 2: Ik kan best begrijpen dat het inderdaad pijn doet, als je in de eerste rechts op de Nurburgring of de eerste links in Zolder een persoon met een mini-kodak en geel vestje ziet foto's nemen. Bendenk echter wel wat een enorme informatiebron het internet geworden is, alle deelnemers aan de kwis zullen dit beamen !
Dus denk ik bij mijzelf: het zal wel voor (n)iemand goed zijn.....

strepper 19-06-2005 20:32

de volgende column van De Smet "F1 in USA"

fordje 19-06-2005 20:37

Quote:

Originally Posted by strepper
de volgende column van De Smet "F1 in USA"


Proficiat, je schrijfstijl gaat erop vooruit... :applaus: 1 korte zin om iets te vertellen. Nu nog leren hoofdletters te gebruiken en personen met beleefheidsvorm aan te spreken en je kan misschien hier een nuttige bijdrage leveren.
:crazy:

Raceboy 19-06-2005 23:29

Quote:

Originally Posted by fordje
Proficiat, je schrijfstijl gaat erop vooruit... :applaus: 1 korte zin om iets te vertellen. Nu nog leren hoofdletters te gebruiken en personen met beleefheidsvorm aan te spreken en je kan misschien hier een nuttige bijdrage leveren.
:crazy:

beleefdheidsvorm, zijn we hier niet allemaal vrienden van elkaar? of zijn sommige meer adan anderen?

laurent 20-06-2005 09:28

ik vind die nieuwe column helemaal niet :(

fordje 20-06-2005 09:56

Quote:

Originally Posted by raceboy
beleefdheidsvorm, zijn we hier niet allemaal vrienden van elkaar? of zijn sommige meer adan anderen?

Wat betreft de leestekens; van hetzelfde laken een pak voor jou ' Race', ... :rolleyes: :)

Toch bizar he, deze commentaren op schrijfstijl (niet alleen van jou he) hoor je hier al jaren en toch is het zeer moeilijk om bij te leren. Een mens is toch een koppig beest blijkbaar. :+

BTW, dat "vriendengedoe"....voor mij geen probleem; ware het niet dat er hier enkele mensen toch wel een heel rare definitie hebben van het woord "vriend".

Trouwens als in de titel van de topic iemand is aangesproken met 'de heer', zet je zelf de toon voor de latere aanspreking, niet ?

Maar goed, zand erover en nu niet verder over zagen. Daar is het veel te warm voor en bovendien zijn er prettigere zaken om over te praten.
Er was bvb zoiets als F1 dit week-end.... :) :cool:

Chauffeur 20-06-2005 12:03

Dit ontving ik deze morgen, en toch maar blijven beweren dat hij het niet goed meent met de autosport.

Bericht voor dhr. Dries De Smet.

Geachte heer,

Ik las uw column van 16/05/05 in www.racingworld.be. Daarin maakte u, als ik de feiten die u vermeldt mag geloven, terecht zware bedenkingen bij de security van het DMT-gebeuren.
Wat die zogezegde security blijkbaar niet wist (of niet wilde weten), is dat elke security-man (bewakingsagent) OP BELGISCH GRONDGEBIED moet voldoen aan de Belgische Wet Private en Bijzondere Veiligheid (ook wel Bewakingswet genoemd). Concreet betekent dit dat de security moet vergund zijn als bewakingsonderneming/interne bewakingsdienst én met vergunde bewakingsagenten (of vrijwilligers overeenkomstig de voorwaarden van voormelde wet) moet werken. Deze Belgische wet is van toepassing op 'voor het publiek toegankelijke plaatsen' (= overal waar publiek mag komen, dus bv. ook op race-circuits of andere sportwedstrijden), ongeacht of de security nu 'bescherming goederen', 'persoonscontrole' of 'bodyguarding' uitoefent. Ook buitenlandse security moet voldoen aan deze Belgische wet als zij in België bewakingstaken uitvoeren.

Het gebruik van fysiek geweld is volledig verboden, tenzij bij wettige verdediging (wat niet het geval was).

Naast het totaal illegaal optreden van die (Duitse?) security, is het uiteraard, zoals u aanhaalde, volkomen onaanvaardbaar dat zij de mensen van de 'safety' (baancommissarissen enz.) hinderden en zelfs fysiek aanpakten. Safety en security moeten partners zijn...

De aanwezige politieambtenaar had groot gelijk dat hij betrokkenen liet arresteren.

Trouwens, elke burger kan inzake overtreding van voormelde Wet Private en Bijzonder Veiligheid klacht indienen bij de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Directie Private Veiligheid. Deze dienst kan bv. beslissen dat de illegale security onmiddellijk zijn activiteiten moet staken.

Ter info en aanvulling op uw column.
Met vriendelijke groeten.


Provincie Antwerpen
Patrick Van den Broeck (broer van Bart, piloot BRI)
Diensthoofd Dienst Beveiliging en Bewaking
Hoofd - BEWAKING (vergunning 18.1074.11.)

Pke 20-06-2005 23:35

Nog even een toelichting over het fotograaf zijn:
In belgië is dit, in tegenstelling tot vele andere landen, nog een beschermd beroep. Men moet dus een cursus fotografie volgen die toegang kan verlenen tot dit beroep.

In nederland is dit bijvoorbeeld niet het geval.

Dit komt dus neer op het feit dat in belgië enkel een specifiek geschoold iemand geld kan vragen voor een foto (uitzonderingen en interpretaties op deze wet buiten beschouwing gelaten).

Echter in nederland kan iedereen geld vragen voor de foto's waar hij/zij eigendomrecht op heeft, en toch kunnen de "echte" fotografen daar overleven te midden van de vele "amateurs".

Mijn inziens moet de kwaliteit van een foto primeren, of die nu door een liefhebber of een geschoold iemand is gemaakt mag geen verschil zijn.
(Het is trouwens ook de 'klant' die bepaald of de kwaliteit voldoende is of niet)

Mark 20-06-2005 23:39

@ Chauffeur, u blijft me verbazen...........waar is de kelder?

Overigens reactie op de columns van www.racingworld.be volgt ;) 9.0 op de schaal van Richter :D

Chauffeur 21-06-2005 00:44

Quote:

Originally Posted by Mark
@ Chauffeur, u blijft me verbazen...........waar is de kelder?

Overigens reactie op de columns van www.racingworld.be volgt ;) 9.0 op de schaal van Richter :D

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat u bedoeld met de kelder?

Mark 21-06-2005 12:45

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat u bedoeld met de kelder?

Dat mag u altijd, alleen is uw profiel zo anoniem dat ik niet weet wie ik voor me heb. Sinterklaas, Pipo de Clown, Henk Wijngaard of iemand anders? Ieder persoon krijgt zijn gepaste antwoord ;)

A.J. 21-06-2005 13:16

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat mag u altijd, alleen is uw profiel zo anoniem dat ik niet weet wie ik voor me heb. Sinterklaas, Pipo de Clown, Henk Wijngaard of iemand anders? Ieder persoon krijgt zijn gepaste antwoord ;)


Kan de paddock er niet voor zorgen dat iedere gebruiker een duidelijk profiel opgeeft zodat tenminste geweten is tegen wie je aan het discussieren bent. Niks is zo vervelend om tegen een iemand anoniem te praten.
Als iedereen duidelijk zijn gegevens moet opgeven dan blijven degenen die dat niet willen vanzelf wel weg en kan er face-to-face "geforumt" worden. Want ik heb steeds meer de indruk dat er mensen zijn met meer dan één nickname en die niks liever doen dan hun eigen mening te verkondigen zonder dat we hen mogen kennen.

Chauffeur 27-06-2005 11:40

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat mag u altijd, alleen is uw profiel zo anoniem dat ik niet weet wie ik voor me heb. Sinterklaas, Pipo de Clown, Henk Wijngaard of iemand anders? Ieder persoon krijgt zijn gepaste antwoord ;)

Net wat ik dacht: eerst weten wie je voor je hebt en dan de grond inkelderen. Voor mij is de inhoud van de tekst belangrijker dan tegen wie ik het zeg, voor mij mag iedereen anoniem handelen, dat is de bedoeling van een forum. Indien je iemand persoonlijk wil aanvallen doe je dat best via een brief (liefst aangetekend), dan weet je perfect wie je voor je hebt.

De mail die ik plaatste (en trouwens doorkreeg van de verzender) heeft zeker een waarde voor iedereen, dat is de bedoeling van een forum. Hij is trouwens van groot belang voor de betrokken personen die werk dienen uit te voeren op en rond de circuits. Om dit dan weer in het belachelijke te moeten trekken getuigt van zeer weinig respect ten aanzien van de persoon die er zijn tijd instak om dit voor jullie allemaal uit te zoeken. Nogmaals, wie de boodschap brengt is niet zo belangrijk, als ze maar komt en als de inhoud maar enige waarde heeft.

Chauffeur 27-06-2005 12:11

Quote:

Originally Posted by A.J.
Kan de paddock er niet voor zorgen dat iedere gebruiker een duidelijk profiel opgeeft zodat tenminste geweten is tegen wie je aan het discussieren bent. Niks is zo vervelend om tegen een iemand anoniem te praten.

Mijn profiel heb ik alvast ingevuld.
@ AJ - technisch gezien is het niet mogelijk om ervoor te zorgen dat iedereen zijn echt enaam en gegevens opgeeft. Als iedereen zijn paspoort doorfaxt naar het bestuur van Depaddock en zijn nickname doorgeeft kan men zoiets wel.

Raceboy 27-06-2005 12:12

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Mijn profiel heb ik alvast ingevuld.
@ AJ - technisch gezien is het niet mogelijk om ervoor te zorgen dat iedereen zijn echt enaam en gegevens opgeeft. Als iedereen zijn paspoort doorfaxt naar het bestuur van Depaddock en zijn nickname doorgeeft kan men zoiets wel.


is heel goed mogelijk. kijk maar naar e-bay.


All times are GMT +2. The time now is 10:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.