![]() |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond. Maar een TT is voor mij persoonlijk een massaprodukt, de ideale wagen voor de tweede miep van de directeur of voor kalende mannen van boven de veertig met een complex ;) :D Nu weet ik wel dat mijn kwalificaties voor de keuze GT of Toerisme subjectief zijn. Maar de FIA richtlijn snap ik ook niet helemaal, in ieder geval.......voor mij niet altijd even logisch. Geloof dat de Belcar op dat punt de FIA volgt, wellicht ook een verbeterpuntje voor het nieuwe reglement in 2006....durf anders te zijn ;) Ach ik kan TT geen ongelijk geven als ze BTCS als mogelijk alternatief zien. Indien daar meer rendement c.q. resultaat te behalen is dan in de klasse GTA van de Belcar dan is de rekensom vlug gemaakt. Zet ze maar eens op een rijtje: GT: Corvette C5-R, Chysler Viper, Porsche Bi-Turbo's, Audi TT Toerisme: BMW's, Seat's, Mini's, Audi TT Alleen al qua "straatbeeld" past een TT beter in Toerisme dan in GT. My 2 cents ;) |
Quote:
wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen |
Quote:
|
(Ik ken verre van het regelement uit men hoofd), maar is er geen regeld die zegt dat een straatwagen waarvan een racewagen is afgeleid voor maximaal 2 personen (Corvette, Viper, Porsche, ...) een GT is. En dat een straatwagen waarvan een race wagen is afgeleid voor meer dan 2 personen (BMW, Ford, audi, Seat, ...) een Toerisme wagen is.
Daarom is het dus overduidelijk voor mij dat de Audi TT een echte volwaardige toerisme wagen is, aangezien een audi TT volgens z'n homologatie een 2+1 is. Maarja, een BMW, Ford, Seat, ... zijn dan wel 2+2 en daar wringt natuurlijk het schoentje... Maar volgens mij is de regeld zoals ik hem hierboven beschreef, en zou de TT al in 2004 in Toerisme moeten gereden hebben. Maarja wie ben ik ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
http://www.sportscartesting.com/Media/0/952.jpg |
Quote:
|
Quote:
|
Ivm met een klein technisch probleempje op verzoek het volgende bericht:
Quote:
|
Jawadde, vriendelijke organisatie is anders.
|
Woensdagavond is de beslissing gevallen. Ze moeten terug een jaar in GTA gaan rijden. Volgens Marc Martens is het wel degelijk een Toerisme wagen maar volgens het belcarprincipe moet de TT toch uitkomen in GTA. :rolleyes: Begrijpen wie begrijpen kan.
|
Quote:
Straffe uitleg, hebben ze daar 100 dagen over moeten doen :frusty: |
Quote:
|
Ik denk dat het vooral een punt was dat hij al heeft meegedaan in GTA in de Belcar...
|
Quote:
Belcar dus! Hopelijk dient er binnenkort geen enkele GTA-er klacht in tegen de TT, omdat die eigenlijk in TA thuishoort :D |
Quote:
|
jawadde , kan je begrijpen dat ik als nieuwkomer hier niets van ...kan begrijpen :D mja kzal het nog wel moeten ondervinden zeker
nuja zolang ie maar te zien is op het circuit heh :p |
guy kersten rijd dit jaar niet bij first
en zeker niet met een van de gt3 cups :confused: |
Stel dat er een Opel Astra uit de DTM zou willen deelnemen aan de Belcar. In welke klasse zou die uitkomen? Touring?
En als dan een Audi TT uit dezelfde DTM zou deelnemen? |
silhouette, alhoewel die TT niet mocht heb ik precies is ergens opgevangen.
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
een DTM wagen is geen gewone silhouette. Het is een monocoque waarrond een carrosserie gebouwd is en daarom qua opbouw totaal verschillend van een Franse silhouette of zelfs een V8star
|
All times are GMT +2. The time now is 11:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.