De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Decals ontwerpen op PC (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11641)

MFahrer 03-11-2005 09:57

Decals ontwerpen op PC
 
Gisteren is er weer een nieuw pakketje toegekomen...

Een BMW E36 320 STW van revell... de auto is zeer mooi van vorm, de verhoudingen lijken goed te kloppen... enkel de standaard opgezette decals zijn belachelijk slecht gedaan... schots en scheef en met veel te veel randjes! Ik had het moeten weten natuurlijk... maar ik wou een 320 4deurs touringcar en ik heb het erop gewaagd!

Het geheel, zeer mooie wagen vind ik:
http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track146.jpg

Slechte (zie de randjes rond de TV-Spielfilm) en vergeelde decals op de kont:
http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track150.jpg

Front view:
http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track152.jpg

Nu is het hetvolgende... ik zou graag al de decals eraf zwieren en er volledig opnieuw een deftige livery van maken...

Liefst zou ik dit ervan maken... een mooie Tassin!
http://www.bmw1zu43.de/bilder/motors...n95-tassin.jpg
Het mag ook uiteraard die zonder blauwe neus en kont zijn...

Weet iemand waar ik deze decals kan vinden, ik heb alweer zelf vruchteloos rondgegoogled...


Kan iemand me helpen?

Dit zou trouwens ook een mooie klasse zijn om jullie es voor uit te nodigen, Volvo 850's, Nissan Primera, BMW 320, Honda Accord, Audi A4...


G.

Rally 03-11-2005 16:18

helpen
 
Indien je over de nodige foto's beschikt en me de nodige tijd wil geven, kan ik je wel aan de decals helpen.
Heb er juist enkele van de 24 uur en de btcs beeindigd.

MFahrer 07-11-2005 10:58

Hey Rally,

Thanks voor het voorstel...

Wat moet dat kosten?

G.

Rally 07-11-2005 16:18

25 a max 30 euro.

MFahrer 07-11-2005 18:22

Rap twee vraagjes...

Tegen wanneer zou ik dat hebben en kan ik eens iets zien dat je al met eigen gemaakte decals hebt bestickerd?

Iemand anders ervaring met deze decals?

G.

Rally 07-11-2005 18:36

www.dakar.in.be

MFahrer 08-11-2005 08:40

Overtuigd!!! :applaus: :worship:

Ik ben al op zoek naar foto's!

G.

Rally 08-11-2005 18:08

demonstratie
 
Zondag geef ik op de modelbouwhappening in Waver weer demonstratie in het tekenen van decals. Stand modelbouwvereniging Hageland.
Mail me enkele foto's via mijn website

MFahrer 09-11-2005 08:26

Probleem is dat ik bijna geen foto's vind van deze wagen... :-(

manu 09-11-2005 09:15

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by MFahrer
Probleem is dat ik bijna geen foto's vind van deze wagen... :-(

Ik heb het model hier staan in 1/43 en kan eventueel een paar foto's maken, moest u dat verder helpen.

MFahrer 09-11-2005 09:17

Moest Rally daar iets mee zijn... zou het wel ideaal zijn...

G.

Sennake 09-11-2005 09:57

Ik denk dat ik dat model in 1/43 als kit heb. Ik zal eens zien of ik het bouwplan voor het aanbrengen van de decals kan inscannen. Misschien kan Rally daar iets mee aanvangen.

Rally 09-11-2005 14:37

medewerking
 
Wat een bereidwillige medewerking van depaddock forum lezers.
Alle voorgestelde oplossingen foto's en inscannen bouwplan zijn voldoende om dit project te realiseren.
Na enig opzoekwerk van mijn kant, blijkt dat er tussen de uitvoering 94 en 95 weinig verschil zit. Dus heel waarschijnlijk is met een klein beetje extra tijd de beide wagens te tekenen.
Zelf had ik nog een 1/87 transporttrailer staan uit die tijd, dus daar kan ik de schildpad al afhalen en stillaan aanvangen met het tekenwerk.
Als ik het een en ander tegen zaterdagavond heb, kan ik misschien in waver aan dit projekt starten.

MFahrer 09-11-2005 14:42

Super! Kga die BMW ferm moeten vernissen dat er zeker niets aankomt bij een tikske...

Wanneer is die beurs juist? Mss kom ik even gedag zeggen en kijken als ik tijd heb!

G.

Rally 09-11-2005 14:47

begonnen
 
Zondag in waver vanaf 10 uur tot 17 uur stand hageland modelbouwvereniging.
Zaterdag is de beurs ook maar dan zit ik nog op de 10 uren in Zolder.
Had bij mijn werkgeven de oude logo's van fina opgevraagd en deze zijn juist toegekomen via mail.

manu 09-11-2005 16:55

4 Attachment(s)
Deze foto's zijn afkomstig uit het boek: "From Racing Forever 95/96" door Christophe Engels. De foto's van het model volgen ietske later aangezien de batterijen leeg zijn.

Rally 09-11-2005 17:17

thanks
 
bedankt voor de foto's, hij mag de kont en de neus van de bmw al blauw spuiten !!!
De schildpad, nummer, cricket &co, michelin, fina,zijn al getekend.
Bij het nemen van de foto's, wel haaks op het miniatuur fotograferen aub

Sennake 09-11-2005 18:24

1 Attachment(s)
De bouwdoos die ik heb blijkt die van de ADAC D2 cup 1994 te zijn. Maar grotendeels was de livery dezelfde dus ik heb het 1/43 decalblad ingescand.

Hier is het :

Sennake 09-11-2005 18:26

Apropos : als we dan toch decals aan het printen zijn, wil ik ook wel een exemplaar. :)

manu 09-11-2005 19:22

5 Attachment(s)
Hier zijn de foto's van het model, hopelijk valt het een beetje mee en zijn ze bruikbaar. Anders maak ik er morgen nog een paar met daglicht.

Met nog eens naar de foto's te kijken valt het mij ineens op hoe slecht dat sommige decals geplaatst zijn.

Rally 09-11-2005 19:36

snel
 
snelle jongens die van de paddock, nooit gezien,
ik weet zondag wat doen in waver,
heb wel nog foto's nodig van die kleine sponsers op de zijkant 4 boven elkaar,
liefst alle logo's appart en zo hoog mogelijk in resolutie.
Nu zondagavond zullen de logo's wel getekend zijn, maar nu komt het grootste probleem, alles aanpassen naar een schaalmodel.
Wie leent mij even een body van deze bmw, voor een paar uur op locatie?
Desnoods spreek ik met Andy af om ze af te werken in de Wheels, gewoon de pc verhuizen en daar even vertoeven.

MFahrer 09-11-2005 20:32

Jongens,

Echt wel bedankt! Het is super hoe jullie reageren op deze thread!

@ Rally: Ik ga proberen er te graken, maar ik kan niets beloven... Als ik kom, neem ik zeker de body mee...

Ik kijk uit naar het resultaat!

G.

MFahrer 10-11-2005 15:02

Iemand een idee hoe ik die lelijke stickers (ja het zijn stickers) makkelijk van die body krijg?

Voorzichtig met de haardroger?

En de lijmresten? Hoe krijg ik die weg zonder de lak te beschadigen?

G.

Clubman 10-11-2005 16:38

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Iemand een idee hoe ik die lelijke stickers (ja het zijn stickers) makkelijk van die body krijg?

Voorzichtig met de haardroger?

En de lijmresten? Hoe krijg ik die weg zonder de lak te beschadigen?

G.

in mijn ervaring is de thinner van Humbrol een zeer zachtaardig goedje waar je niet teveel risico mee loopt.

Kan dat natuurlijk niet 100 % garanderen !

effe +/- :Offtopic: : als je zelf decals maakt met die blanco decal bladen , ben je dan verplicht héél het blad te gebruiken ? ttz te beprinten met allerhande.
of kan je gewoon stuk per stuk werken ? ( wel oppassen met de grootte en de layout, dat sprrekt voor zich)

Rally 10-11-2005 19:51

bladvullen
 
Bij de decalbladen dat ik gebruik is het steeds met het hele blad, dit in verband met de was die de kleuren (toner) moet vasthouden. Wel geen vernis nodig om de kleuren te houden.
Bij mijn vorige bladen moest ik wel eerst vernissen voor het knippen om dat anders de letters loskwamen in het water. Een voordeel was hier dan wel dat ik niet steeds een heel blad hoefde te printen.
Nu ik heb altijd wel iets liggen dat kan dienen om een blad te vullen, al zijn het maar nummerplatensets of brandweerlogo's.

MFahrer 10-11-2005 21:03

RAlly, is er dan nog plaats op dat blad voor iets van mij?

Bijvoorbeeld een nummer op de deur van een E30 M3 en de naam "Ravaglia" in het wit?

Is dat mogelijk of staat het blad al vol?

Ik heb twee fujimi M3's staan met decals voor "de originalteile", maar ik wil er liever Ravaglia op dan de rijders die erbij zitten.

vb tje:
http://www.shiga-bmw.co.jp/new/Image/p215.jpg

G.

Rally 10-11-2005 22:23

afwijken
 
We waren toch aan de tassins bezig?
Het is wel zo dat de prijs berekend wordt op de benodigde ruimte op een blad.
Dus hoe groter de tekening hoe hoger de prijs.
Wel altijd rekening houden met het feit dat je straks 2 verschillende decalvellen nodig hebt en krijgt voor de afgesproken prijs.
Namelijk de kleuren op een vel en de witte decoraties op een ander vel.
Die namen zal wel lukken op het witte gedeelte, hoeveel stuks voor 2 wagens?

MFahrer 11-11-2005 09:28

Jaja... De tassins zijn het belangerijkst hoor! Het hoeft niet persé hoor... ik dacht gewoon... als je ergens een hoekje over had op dat vel van mij... gewoon die namen bijzetten omdat het een "one-off" is... maar misschien is het dat niet natuurlijk!

Als je het liever gewoon wilt houden is het ok voor mij hoor...

Moest je gewoon 4 keer de naam voor op de acherste zijruiten kunnen drukken zou het al fijn zijn!

Alvast zeer wel bedankt!

G.

Clubman 14-11-2005 13:20

Quote:

Originally Posted by Rally
Bij de decalbladen dat ik gebruik is het steeds met het hele blad, dit in verband met de was die de kleuren (toner) moet vasthouden. Wel geen vernis nodig om de kleuren te houden.
Bij mijn vorige bladen moest ik wel eerst vernissen voor het knippen om dat anders de letters loskwamen in het water. Een voordeel was hier dan wel dat ik niet steeds een heel blad hoefde te printen.
Nu ik heb altijd wel iets liggen dat kan dienen om een blad te vullen, al zijn het maar nummerplatensets of brandweerlogo's.

Thnx voor de info.
Voor zover ik kan inschatten moet ik bij de bladen die ik heb liggen ( maar nog niet "durfde" te gebruiken ) ook na het printen de boel van een vernis voorzien.
Misschien voor alle zekerheid maar eerst genoeg "af te drukken fratsen" verzamelen en gelijk heel het blad vol zetten.
( maar met nose-art voor vliegtuigjes op 1/144 gaad dat niet echt vooruit!)

Als ik nou een 155 vind, kan ik gelijk die en de Mini maken, dan staat zo'n blad meteen vol :D

Rally 14-11-2005 17:12

logo's
 
Alle logo's voor de Tassin, getekend op 2 na
hetgeen boven echo en lee cooper staat, en hetgeen eronder.
Kan iemand zeggen of een foto plaatsen welke logo's hier staan.
Afspraak maken om alles in de wheels af te werken?

manu 14-11-2005 17:34

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Rally
Alle logo's voor de Tassin, getekend op 2 na
hetgeen boven echo en lee cooper staat, en hetgeen eronder.
Kan iemand zeggen of een foto plaatsen welke logo's hier staan.
Afspraak maken om alles in de wheels af te werken?

Wat ik er van kan maken is dat het onderste logo de Karcher-logo en de bovenste de logo van de Racb is
Alhoewel dat er onder de RACB-logo precies nog twee jaargetallen staan

MFahrer 16-11-2005 08:58

Ik denk ook dat het die logo's zijn!

Rally alvast bedankt voor het gedane werk! Ik vond het jammer dat ik zondag niet de tijd had om eens tot in Waver te komen kijken.

Mijn slotracebaan is rijdklaar en nu kan ik met weer concentreren op de bouw van m'n auto's zelf! Ik kijk uit naar deze Tassin 320!

Moet ik iets speciaals doen met de decals? Of is het gebruik net hetzelfde of de Tamiya/Fujimi/Studio 27 (...) decals? Ik vernis ook normaal gezien (op aanraden van Sennake) met Mr Hobby hoogglans en heb nog nooit problemen gehad met de decals. Kan ik deze vernis op jouw decals ook gebruiken? Het lijkt misschien een belachelijke vraag, maar ik vraag het liever op voorhand dan jouw en mijn werk om zeep te helpen.

G.

Rally 16-11-2005 17:22

afwerking
 
Mijn decals hoeven geen specefieke behandeling. Alleen uitknippen water leggen en de de normale decalsetting.
Nu alle logo's zijn getekend en klaargemaakt voor de 7, voor de afwerking heb ik nog wel de body nodig om de logo's aan te passen aan het miniatuur.
Zeg maar waar en wanneer dat jij kans ziet om met de body langs te komen.
Bij mij thuis of in de wheels na afspraak met Andy.
Eenmaal alles klaar voor de drukker nog 2 weken wachten en dan zijn de decals klaar.

MFahrer 18-11-2005 10:19

Perfect!

Kom jij ook naar de modelbouwmeetings van De Paddock? Ik heb het in de mailwisseling met Sennake ook over gehad dat ik voor de endurance slot race met enkelen onder jullie best eens naar Wheels kom om alles uit te leggen en eens een slotcar te tonen van ons. Dat zou ook een ideaal moment zijn om mijn 320 mee te brengen! Juist nog eens vragen wanneer de volgende bijeenkomst daar is... Ok?

Groeten


Gunther

Sennake 18-11-2005 10:51

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Juist nog eens vragen wanneer de volgende bijeenkomst daar is...

Vandaag dus.

MFahrer 18-11-2005 11:04

Hoe graag ik ook vanavond zou komen, ik kan er op geen enkele manier graken... 't Zal me leren om zolang op voorhand al dingen te plannen! Eerst naar de modelbouwkalender kijken dus! :frusty:

En 20 januari is nog véél te lang! :( We gaan een andere oplossing moeten zoeken... zowel voor Tassin als voor de endurance.

G.

Guido 18-11-2005 16:16

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Hoe graag ik ook vanavond zou komen, ik kan er op geen enkele manier graken... 't Zal me leren om zolang op voorhand al dingen te plannen! Eerst naar de modelbouwkalender kijken dus! :frusty:

En 20 januari is nog véél te lang! :( We gaan een andere oplossing moeten zoeken... zowel voor Tassin als voor de endurance.

G.

Niks houdt ons tegen om een extra meeting in te lassen voor de slotcar-race-willigen in december. We zullen straks eens kijken bij Andy welke vrijdagavonden er nog vrij zijn. ;)

Rally 19-11-2005 09:39

Naar de modelbouwmeetings van De Paddock ga ik niet, daar ik geen echte modelbouwer ben en het ook niet meer zal worden vrees ik !!
Ik teken veel te graag, wat ik wel doe is modellen in diverse schalen (diecast of plastiek) kopen en die dan voor de fun met eigengemaakte decals bestikkeren

Rally 28-11-2005 22:06

klaar
 
Zoals eerder gemeld zijn alle logo's getekend.
Ook heb ik met Andy gisteren afgesproken om indien nodig daar te kunnen werken.(wheels)
Dus indien iemand interesse heeft in deze decals en beschikt over een body, kan hij mij altijd via de site kontakteren om het een en ander af te spreken.
www.dakar.in.be

MFahrer 02-01-2006 10:25

Rally,

Kunnen we es iets afpreken voor de decals van deze wagen?

Groeten

Gunther


All times are GMT +2. The time now is 04:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.