De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   1000 km van Spa 2010, de afloop...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19718)

Grig-O 09-05-2010 21:37

1000 km van Spa 2010, de afloop......
 
Ik vond dit een geslaagde 1000km van Spa, met heel wat strijd op alle fronten, in tegenstelling tot vorig jaar. Een onverwacht en chaotisch scenario is in Spa schering en inslag, dat is vandaag nog maar eens bewezen! :gas:

P.S. De GT1-klasse is echt overbodig in Le Mans (Series), de eerste GT2 finisht immers voor de beste GT1. Laat die GT1's maar bij SRO blijven en die GT2's bij ACO :)

Viper GTS-R*** 09-05-2010 21:44

Juist terug van een geslaagde zondag in Spa, was weer veel te lang geleden dat ik nog eens ben afgezakt en heeft echt goed gedaan. Mooie race, toffe wagens en zo goed als geen regen gehad (qua Spa gewoontes natuurlijk).

Dat de race even stil lag om de gekende reden... dan maar even gaan eten en naar de stands/shops gaan zien dus no problem.

GT1 weg? Hoeft voor mij niet hoor, heb genoten nog eens een Saleen, Aston en Corvette te zien. Maar belangelijk was die Ford GT. Ruige beest

Integra 09-05-2010 22:05

Beste editie in jaren. Misschien wel de mooiste auto's ooit te zien tijdens de 1000 km. :drewl:

GT1 vond ik eigenlijk met voorsprong de minste klasse van allemaal. In deze klasse waren de meeste auto's en zeker de Saleens een belachelijke vertoning met slappe piloten. Wel een dikke proficiat aan Marc VDS racing voor de verdiende overwinning.

GT2-R 11-05-2010 01:24

Naar goede gewoonte gisteren weer beste racedag van het jaar beleefd :). Grote variatie aan wagens, aantal toppiloten aan de start, rare wendingen zoals steeds. Was zeer spectaculair om een bovenaan Raidillon te staan terwijl er net een olievlek is neergelegd door een CRS-F430. En het kleine buitje op 30min van het einde was ook mooi om te zien. Heftig om ze allemaal te zien vechten met hun wagens en de GT2's soms de LMP2's het lastig maakten :). De FLM's waren wat mij betreft even overbodig als de GT1's aangezien eigenlijk niemand naar ze omkijkt. Maar beide klassen zorgen toch voor mooie veldvulling en dat kan nooit kwaad. Wat mij betreft dus een uiterst geslaagde editie. Op naar 1000km van Spa 2011!

crosserke 11-05-2010 10:41

Inderdaad prachtige 1000 km gezien in een typisch Spa weertje,al vond ik het nevenprogramma wat zwak.
Ongelooflijk hoe de Peugeots op de baan kleven,die rijden precies op rails.Knap hoe ze die tragere deelnemers voorbijgaan op de raidillon zonder een krimp te geven.Mooie prestatie ook van Bas Leinders als enige gt1 reed hij in het begin tussen de lmp's in de regen.
Wat me opviel was dat de diesels ook al een aanvaardbare racesound produceerden.
Voor herhaling vatbaar!

papi 11-05-2010 22:41

De Peugeots klinken beter als vorig jaar maar de Audi's hebben totaal geen geluid. Het zijn juist stofzuigers die voorbijkomen.

marcel 11-05-2010 23:47

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 258573)
Inderdaad prachtige 1000 km gezien in een typisch Spa weertje,al vond ik het nevenprogramma wat zwak.

dat snap ik toch nooit zie. de hoofdwedstrijd begint om 11u30 (met gridwalk etc rond 10u30 zelfs), en duurde tot 18u. er is dan ook nog een warm-up sessie van een half uurtje.

en dan is het nóg niet genoeg? ja zeg, ze kunnen moeilijk om 6u 's morgens beginnen, om dan tot 22u door te gaan he

Jan 12-05-2010 00:13

Kieskeurig als ik ben, heb ik uitsluitend voor de hoofdschotel gekozen, en dat kon mij voldoende bekoren. Een nevenprogramma hoeft zelfs niet bij zo'n 1000 km wedstrijd.
In tegenstelling tot bovenstaande posters heb ik deze editie niet als super ervaren, niet qua spankracht en al evenmin wat betreft de diversiteit aan deelnemende bolides. Bij de LMP's ontbraken daarvoor zeker de Pescarolo's, de Lola Aston Martins, en de Oreca die zichzelf vroeg in de wedstrijd elimineerde. Behalve de strijd tussen twee Peugeots en één Audi viel er in die topklasse niet veel te beleven. In LMP werd voor de tweede en derde plaats wel hard geknokt, de Quifel had blijkbaar niet zoveel te vrezen van z'n achtervolgers. Strakka kon zich om begrijpelijke redenen niet in het debat mengen. FLM en GT1 zitten er inderdaad tussen om de hoop te vergroten, maar in GT2 valt toch heel wat vuurwerk te noteren. Jammer dat de BMW net niet het podium gehaald heeft.

Merkwaardige "feiten":
* de nogal onprofessionele sortie de parcours in Combes van Audi piloot Lotterer tijdens de opwarmingsronde.
* het voortijdig uit de race verdwijnen van de Oreca Peugeot
* zoals verleden jaar weeral brokken voor Racing Box
* de fameuze algemene stroompanne, nog nooit meegemaakt. Een Franstalige landgenoot maakte zelfs gewag van kwaad opzet: "Les Flamands ont coupé la ligne"

Kortom, een best genietbare wedstrijd als aanloop naar Le Mans, maar wat mij betreft geen topeditie (zal wel aan mij liggen, was nogal moe........van 't feesten ;))

Te meten aan de weinige kommentaren hier, is er niet veel Paddockvolk naar Spa afgezakt :(

crosserke 12-05-2010 01:13

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 258590)
dat snap ik toch nooit zie. de hoofdwedstrijd begint om 11u30 (met gridwalk etc rond 10u30 zelfs), en duurde tot 18u. er is dan ook nog een warm-up sessie van een half uurtje.

en dan is het nóg niet genoeg? ja zeg, ze kunnen moeilijk om 6u 's morgens beginnen, om dan tot 22u door te gaan he

Ik bedoelde dat de radicals nogal tam reden,heb van deze serie al andere races gezien in het verleden.Ook de Porschecup viel wat tegen aan strijd en deelnemers.
De classics daarentegen konden me bekoren,knappe wagens bij.

RKG 12-05-2010 08:27

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 258593)
, en de Oreca die zichzelf vroeg in de wedstrijd

Die kreeg wel een tik

marcel 12-05-2010 12:31

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 258593)
FLM en GT1 zitten er inderdaad tussen om de hoop te vergroten,

ik vond dat GT1 dit jaar meer recht van bestaan had dan voorgaande jaren.

Jan 12-05-2010 13:35

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 258599)
ik vond dat GT1 dit jaar meer recht van bestaan had dan voorgaande jaren.

Wat aantal betreft wel, alleen waren ze minder kompetitief dan verleden jaar. Of de GT2 zijn geëvolueerd naar een hoger niveau? Daarvoor zouden we de tijden moeten vergelijken.

In elk geval, de sound van een Corvette, Saleen of AM blijft uniek, en alleen al daarvoor mogen ze wat mij betreft blijven.

Raceboy 13-05-2010 00:31

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 258602)
Wat aantal betreft wel, alleen waren ze minder kompetitief dan verleden jaar. Of de GT2 zijn geëvolueerd naar een hoger niveau? Daarvoor zouden we de tijden moeten vergelijken.

In elk geval, de sound van een Corvette, Saleen of AM blijft uniek, en alleen al daarvoor mogen ze wat mij betreft blijven.

Ik vraag me nog steeds af volgens welk reglement die GT1s rijden. Is dat volgens het FIA reglement? en hoe is die Saleen dan aangepast?

GT2-R 13-05-2010 00:43

De sound van de Atlas eFX Saleen was om duimen en vingers van af te likken :). Verder kon natuurlijk ook de Signature Lola-AM mij zeker bekoren :).

joost 13-05-2010 09:23

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 258606)
Ik vraag me nog steeds af volgens welk reglement die GT1s rijden. Is dat volgens het FIA reglement? en hoe is die Saleen dan aangepast?

Wel dat had u gewoon ook hier kunnen lezen: http://sport.turbomagazine.be/news_N...st_in_VT1.html


All times are GMT +2. The time now is 09:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.