De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT2 EK 2010, ditjes en datjes..... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19239)

Mark 29-10-2009 23:04

FIA GT2 EK 2010, ditjes en datjes.....
 
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.

Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.

Waar gaat de groei vandaan komen? Welke fabrikanten?

Quote:

Gegen die letztere Option spricht allerdings, dass Schnitzer wohl eher für die Betreuung der GT2-BMW in der neu zu schaffenden GT2-Europa-Meisterschaft der SRO benötigt wird

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4480&Itemid=1
BMW erbij?

Pegasus 29-10-2009 23:31

Wat een dom idee om GT2 te downgraden naar een 'slechts' europees kampioenschap met een pro-am formule. Ik geloof dat we al zoiets hadden en dat het GT3 heet. De 24 uren van Spa worden hierbij ook gereduceerd tot een voorprogramma voor GT1... beetje zielig. Ook al zouden er BMW's of Corvettes aan de start komen.

marcel 30-10-2009 01:23

qua visibiliteit is het wel een upgrade voor GT2.
toen ik zondag naar de wedstrijd keek op Exqui sport, leek het wel of ze slechts veldvulling waren. alle aandacht ging naar de strijd in GT1. ok, dat was een titelgevecht, maar daar ging het ook om in GT2. en dat werd maar terloops vermeld.

geef GT2 hun eigen kampioenschap, en de teams rijden niet meer anoniem rond.

wat wagens betreft: in Amerika heb je toch een mooi veld: Porsche, Ferrari, BMW, Corvette, Aston Martin, Ford, Jaguar, Panoz. ok, die rijden misschien niet allemaal alle wedstrijden, maar als die in Europa zouden verkocht worden, kan je toch een mooi kampioenschap vormen?



al ben ik zelf een voorstander van het mixed-class racing type, en ben ik ook niet zeker of beide gesplitste kampioenschappen het lang gaan uithouden

Viper GTS-R*** 16-11-2009 13:58

Kessel Racing aan de start met 2 F430, mogelijkheid bestaat dat Peter/Bronisweski één v.d. piloten duo's zal worden.

Bron: endurance-info.com

Grig-O 05-12-2009 20:46

Ook Trackspeed heeft onlangs z'n deelname bevestigd (1-2 auto's) samen met AF Corse/ Advanced Engineering (1-4 auto's...) op Speedweek.de
Op dezelfde site las ik ook dat Beechdean Motorsport 2 Aston Martin Vantage gaat inzetten volgend jaar.

IMSA en Trottet hebben volgens bepaalde bronnen al interesse getoond in Fia GT2 of de 24h van Spa.
Ten slotte staat CRS wss weer aan de start, net als Prospeed.

HaCo 06-12-2009 21:47

Dan toch geen BMW in het Europees kampioenschap? Enkel VLN en LMS blijkbaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80443
Jammer.

FIRE 06-12-2009 21:57

Leek me sowieso onwaarschijnlijk (tenzij in handen van een privateer team)

Raceboy 07-12-2009 00:04

Maar we zien ze tenminste toch 2x in Spa

Mark 08-12-2009 22:43

AF Corse is ook weer van de partij:

Quote:

Ebenfalls wieder mit dabei ist das Team der vierfachen Teamchampions der GT2 - AF Corse. Bei den Italienern ist die Anzahl der einzusetzenden Fahrzeuge (bis zu vier Ferrari F430) allerdings ebenso offen wie die Fahrerpaarungen. http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4610&Itemid=1

Een voorzichtig lijstje:

AF Corse: 2/4 F430
Kessel: 2 x F430
TrackSpeed: 2 x Porsche
Beechdean: 2 x AM Vantage
Schnitzer: 2 x BMW (allen 24 uur)

Mark 27-01-2010 17:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 253072)
Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.

Het loopt niet echt storm:

Quote:

Ratels realistische Einschätzung für die Saison 2010: „Wir wären sehr froh, wenn wir 15 Wagen in der Europameisterschaft an den Start bringen.“ Es sei auch nicht ausgeschlossen, dass bei einzelnen Rennen GT3-Fahrzeuge das Feld auffüllen. "

Zwischen den Zeilen klingt somit durch, dass die Lage alles andere als rosig ist. Wenn sich bis zum Saisonauftakt Anfang Mai in Silverstone nicht noch einige Teams finden, könnte die neue Europameisterschaft enden, bevor sie angefangen hat ...

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4750&Itemid=1

Grig-O 07-02-2010 20:33

Volgens sommigen gaat FIA GT2 volledig de mist in, en zou dit Ratel weinig kunnen schelen, omdat hij al zijn pijlen richt op GT1 en GT3. De enige topwedstrijd van het EK GT2, de 24h van Spa, vormt echter geen probleem omdat teams uit LMS, GT Open en nationale kampioenschappen het veld zullen versterken...

Even een lijstje:

GT2
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Trackspeed: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
Brixia Racing: Porsche 997 RSR

AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
Kessel Racing: Ferrari 430GT

Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92
Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92


GT3
United Autosports: Audi R8 LMS
United Autosports: Audi R8 LMS
Phoenix Racing: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
Black Falcon Racing: Audi R8 LMS

Barwell Motorsport: Aston Martin DBRs9
Hexis: Aston Martin DBRs9

VDS Racing: Ford Mustang

Argo Motorsport: Lamborghini Gallardo LP560

Trackspeed: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s

Thiers: Dodge Viper GT3

Sport Garage: BMW Alpina B6
Sport Garage: BMW Alpina B6


GT4

12 auto's aan de start verwacht.

Mark 24-02-2010 23:28

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 253072)
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.

Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.

Mijn glazen bol heeft weer eens goed werk geleverd ;)

Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340

FIRE 25-02-2010 11:54

Ik zou zeggen laat Ratel zich bezighouden met GT1 en Europese GT3 en laat GT2 over aan het GT Open.

HaCo 28-02-2010 14:28

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 256316)
Mijn glazen bol heeft weer eens goed werk geleverd ;)

Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340

Die link werkt precies niet meer?

joost 28-02-2010 15:11

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 256406)
Die link werkt precies niet meer?

Toch wel


All times are GMT +2. The time now is 05:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.