De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Audi TT, Toerisme of GT.........wat gaat het worden? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10091)

Mark 17-02-2005 18:42

Quote:

''Rijden we in TA zoals aangevraagd, dan krijgen we een heel ander verhaal want dan gaan we zondermeer voor de overwinning. Een belangrijk argument naar Michelin toe want naast een mogelijke algemene zege met de Corvette is men daar vanzelfsprekend ook in klassewinst geïnteresseerd''

Interview TT Racing, www.autosport.be
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................

Baron 17-02-2005 18:56

Quote:

Originally posted by Mark
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
Als je dat hele interview leest, zie je dat men bij TT Racing ook nog de BTCS-piste openhoudt. Ik vrees dat als TT Racing zijn zin niet krijgt en toch in GTA wordt ingedeeld, die Audi TT dus weleens richting BTCS zou kunnen verdwijnen. :mad:

Raceboy 17-02-2005 19:03

Quote:

Originally posted by Mark
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.

Mark 17-02-2005 22:55

Quote:

Originally posted by raceboy
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
Dat wil niet zeggen dat het niet online staat ;) Wat dacht je van www.racb.be => sport => reglement. Als je die lijst zo eens doorloopt kom je wel meer wagens tegen die de kwalificatie GT meekrijgen waarvan ik denk: Huh, wat doen die daar? :confused: Wat te denken van een Fiat Barchetta als full-blood GT en de wagen waar de C5-R's schrik van de hebben, de Clio V6 :D

Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond. Maar een TT is voor mij persoonlijk een massaprodukt, de ideale wagen voor de tweede miep van de directeur of voor kalende mannen van boven de veertig met een complex ;) :D

Nu weet ik wel dat mijn kwalificaties voor de keuze GT of Toerisme subjectief zijn. Maar de FIA richtlijn snap ik ook niet helemaal, in ieder geval.......voor mij niet altijd even logisch. Geloof dat de Belcar op dat punt de FIA volgt, wellicht ook een verbeterpuntje voor het nieuwe reglement in 2006....durf anders te zijn ;)

Ach ik kan TT geen ongelijk geven als ze BTCS als mogelijk alternatief zien. Indien daar meer rendement c.q. resultaat te behalen is dan in de klasse GTA van de Belcar dan is de rekensom vlug gemaakt.

Zet ze maar eens op een rijtje:
GT: Corvette C5-R, Chysler Viper, Porsche Bi-Turbo's, Audi TT
Toerisme: BMW's, Seat's, Mini's, Audi TT

Alleen al qua "straatbeeld" past een TT beter in Toerisme dan in GT. My 2 cents ;)

marcel 18-02-2005 00:52

Quote:

Originally posted by Mark

Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond.


wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen

Scapa 18-02-2005 06:12

Quote:

Originally posted by marcel
wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u... :D

Mr.Dallara 18-02-2005 10:03

(Ik ken verre van het regelement uit men hoofd), maar is er geen regeld die zegt dat een straatwagen waarvan een racewagen is afgeleid voor maximaal 2 personen (Corvette, Viper, Porsche, ...) een GT is. En dat een straatwagen waarvan een race wagen is afgeleid voor meer dan 2 personen (BMW, Ford, audi, Seat, ...) een Toerisme wagen is.

Daarom is het dus overduidelijk voor mij dat de Audi TT een echte volwaardige toerisme wagen is, aangezien een audi TT volgens z'n homologatie een 2+1 is.

Maarja, een BMW, Ford, Seat, ... zijn dan wel 2+2 en daar wringt natuurlijk het schoentje...

Maar volgens mij is de regeld zoals ik hem hierboven beschreef, en zou de TT al in 2004 in Toerisme moeten gereden hebben. Maarja wie ben ik ;)

marcel 18-02-2005 15:28

Quote:

Originally posted by Scapa
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u... :D
maar hij is gebaseerd op de M3 he.

gwyllion 18-02-2005 16:03

Quote:

Originally posted by marcel
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
Evenveel gebaseerd op de M3 als op een 318i :D Chassis is hetzelfde en daar blijft het ook bij.

R@ce@holiC 18-02-2005 16:34

Quote:

Originally posted by marcel
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).

http://www.sportscartesting.com/Media/0/952.jpg

Mark 18-02-2005 18:49

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).

Net andersom ;) Eerst was er de raceversie en toen pas een straatversie.

pipo 18-02-2005 18:50

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).

http://www.sportscartesting.com/Media/0/952.jpg

De M3 GTR is gewoon een homologatiemodel om de wagen als internationale GT gehomologeerd te krijgen, maar dit is mislukt. :D . Alleen door een typisch Belgische oplossing konden ze verleden jaar in Spa meedoen.

Mark 24-02-2005 23:02

Ivm met een klein technisch probleempje op verzoek het volgende bericht:

Quote:

Originally posted by TTke

Voor dit seizoen hebben ze terug een aanvraag ingestuurd, en dit op 1 december 2004. Tot op heden kregen ze nog geen enkele reaktie, nog geen bericht dat de aanvraag is toegekomen en/of gaat besproken worden. Nope, noppes, niks. . Zelfs niet na nog 2 schriftelijke herinneringen aan het adres van de organisatie. Dat wil dus zeggen dat er binnen een paar dagen 3 maanden verstreken zijn zonder ook maar één teken van leven. Dus 3 weken voor de eerste wedstrijdweek. Kwa basisvorm van beleefdheid kan dat al tellen. Blijkbaar zitten ze niet veel in met hun klanten.

Met vriendelijke groeten
TTke


ICEMAN 28-02-2005 18:31

Jawadde, vriendelijke organisatie is anders.

ICEMAN 11-03-2005 19:09

Woensdagavond is de beslissing gevallen. Ze moeten terug een jaar in GTA gaan rijden. Volgens Marc Martens is het wel degelijk een Toerisme wagen maar volgens het belcarprincipe moet de TT toch uitkomen in GTA. :rolleyes: Begrijpen wie begrijpen kan.


All times are GMT +2. The time now is 18:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.