De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

S. Claeys 07-03-2011 22:57

Is het voorbij gaan van tragere deelnemers ook geen kunst?

In endurance series waar verschillende klasses rijden (LMS, ALMS, Grand-Am) zijn de snelheids verschillen nog groter en dat bewijst dat het wel kan.

Ik kan geen details en wijs niemand met de vinger, laat dit duidelijk zijn.

GT2-R 07-03-2011 23:53

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266711)
Longin, Haane, First, Porsche..........dat zijn de dingen die ik snap via Google Translate ;)

Het bewuste artikel zegt dat het om een gerucht gaat :). Maar laten we hopen!

Mitchio 08-03-2011 17:22

De auto van Danckaert hoort zeker en vast thuis in WEK of DNRT. Daar zie je toch niet anders dan zo'n auto´s? Oké, er rijden wel een paar mooie wagens mee, maar ook heel wat kleinere wagens die er dan eigenlijk ook niets te zoeken hebben. Dat maakt het juist zo mooi :)

Eygmar 08-03-2011 19:33

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 266727)
De auto van Danckaert hoort zeker en vast thuis in WEK of DNRT. Daar zie je toch niet anders dan zo'n auto´s? Oké, er rijden wel een paar mooie wagens mee, maar ook heel wat kleinere wagens die er dan eigenlijk ook niets te zoeken hebben. Dat maakt het juist zo mooi :)

zie niet in wat hier mooi aan is ,alleen maar gevaarlijk

RKG 08-03-2011 22:08

Ik vraag mij af waarom er een paar denken dat het de fout is van Danckaert omdat zijn auto te traag zou zijn. Die wat overkop is gegaan, had maar moeten uitkijken.

Vroeger reden in de Belcar de Vipers en Corvettes ook direct weg, en na 2 ronden waren ze aan het dubbelen. Moesten ze dan alle andere auto's ook gaan verbieden?!

Belle 08-03-2011 22:17

Dat vind ik er ook van. Op donderdagtrainingen zijn er toch ook gigantische snelheidsverschillen op Zolder? Funcups zijn daar ook stukken trager dan de GT3's...

Het is volgens mij nog altijd aan de snellere deelnemer om de verschillen in te schatten en er op een veilige manier trachten langs te gaan. In het artikel staat toch duidelijk dat de witte BMW zijn bocht niet goed uitkwam? Dan lijkt de fout mij toch bij hem terug te vinden?

Zolang een tragere deelnemer gewoon zijn lijn blijft volgen en niet plots uitwijkt, zie ik dat niet in als een probleem. Bij LMP1 en GT2 zijn de verschillen véél groter en daar geeft dat toch geen problemen qua veiligheid...

Pegasus 08-03-2011 22:27

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 266741)
Zolang een tragere deelnemer gewoon zijn lijn blijft volgen en niet plots uitwijkt, zie ik dat niet in als een probleem. Bij LMP1 en GT2 zijn de verschillen véél groter en daar geeft dat toch geen problemen qua veiligheid...

Vraag dat maar eens aan Emmanuel Collard :D :Offtopic:

Belle 08-03-2011 22:34

Ik neem aan dat je het op het Le Mans incidentje hebt van vorig jaar. :P Maar dat lag natuurlijk aan Davidson die de snelheid *niet* goed inschatte en iets te optimistisch was. ;)

Pegasus 08-03-2011 22:59

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 266744)
Ik neem aan dat je het op het Le Mans incidentje hebt van vorig jaar. :P Maar dat lag natuurlijk aan Davidson die de snelheid *niet* goed inschatte en iets te optimistisch was. ;)

Inderdaad :)

Bart.Vandecavey 09-03-2011 11:41

Het reglement staat online...
http://www.belcar.com/nl/reglementen.html

Eygmar 09-03-2011 17:25

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 266741)
Dat vind ik er ook van. Op donderdagtrainingen zijn er toch ook gigantische snelheidsverschillen op Zolder? Funcups zijn daar ook stukken trager dan de GT3's...

Het is volgens mij nog altijd aan de snellere deelnemer om de verschillen in te schatten en er op een veilige manier trachten langs te gaan. In het artikel staat toch duidelijk dat de witte BMW zijn bocht niet goed uitkwam? Dan lijkt de fout mij toch bij hem terug te vinden?

Zolang een tragere deelnemer gewoon zijn lijn blijft volgen en niet plots uitwijkt, zie ik dat niet in als een probleem. Bij LMP1 en GT2 zijn de verschillen véél groter en daar geeft dat toch geen problemen qua veiligheid...

profs schatten deze verschillen beter in ,maar de rekreantrijder waar we het hierover hebben ,is toch maar gevaarlijk
als je ooit een auto tot schroot heb gereden door zo een geval,zul je er wel anders over oordelen denk ik

Grig-O 09-03-2011 20:52

Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 266768)
profs schatten deze verschillen beter in ,maar de rekreantrijder waar we het hierover hebben ,is toch maar gevaarlijk
als je ooit een auto tot schroot heb gereden door zo een geval,zul je er wel anders over oordelen denk ik

Zat jij in de auto misschien? :gas:
Nu ja, niemand zegt dat de rijder in de Dankaert BMW ervaren genoeg was om op z'n lijn te blijven als er sneller verkeer aankwam. Maar het ongeval in kwestie was niet de fout van de Belgische BMW, een witte BMW reed iets te agressief over de boordsteen en verloor daarom de controle, met de bekende gevolgen.

Niels 09-03-2011 21:24

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266372)
Waar gaat die uitkomen? Belcar? DSC? Elders?

Wordt DSC, Aston van Marchal wordt bij AD Sport in een GT3/GT1 configuratie gezet.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=31118

GT2-R 10-03-2011 01:03

Speedlover blijkbaar met een GT3-R in de Blancpain Endurance Cup. Mogen we hopen deze ook in de Belcar te zien?

wix 11-03-2011 19:48

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 266739)
Ik vraag mij af waarom er een paar denken dat het de fout is van Danckaert omdat zijn auto te traag zou zijn. Die wat overkop is gegaan, had maar moeten uitkijken.

Vroeger reden in de Belcar de Vipers en Corvettes ook direct weg, en na 2 ronden waren ze aan het dubbelen. Moesten ze dan alle andere auto's ook gaan verbieden?!

Ferm gezegt. Multiclass racing is een pak aantrekkelijker voor ons race fans.

FIA GT1/GT3 was mij ook een pak aangenamer dan de huidige FIA GT1.


All times are GMT +2. The time now is 16:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.