De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2005, de overige berichten (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9130)

Raceboy 13-12-2004 17:37

Zeg mij een hoeveel koersen de 575 heeft gewonnen? Dat is dus wel een fabrieksmachine he.

Integra 13-12-2004 17:39

2 FIA GT wedstrijden, ok, niet te vergelijken met de tientallen overwinningen van de 550, maar al bij al heeft de Saleen wel niet veel meer overwinningen hoor. :)

Bramzel 13-12-2004 18:55

De Saleen heeft echter de pure snelheid, de 575's hadden hun goede resultaten vooral te danken aan het feit dat anderen uitvielen. 1e zege in Estoril 2003 was er een met een raar bijsmaakje omdat ze niet de normale beperkingen hoefden te voeren die anderen wel moesten voeren. Dus dat beschouw ik niet als een al te realistisch beeld van de kwaliteiten van de wagen.

Dat is vooral op het FIAGT vlak echter, ik denk dat een 575 in het BELCAR nog mooie prestaties zou kunnen neerzetten. Maar ja, het ding is gruwelijk duur, niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud.

Mark 13-12-2004 19:50

Quote:

Originally posted by Integra
Wat is dat nu voor een zever?
Mag ik in dat geval jouw slabbertje even lenen?

Waarom zeg ik dat een 575, in 2004 specificatie, geen materiaal is om kampioen te worden in het FIA GT of eventueel Belcar.

De 575 heeft geen klinkende resultaten behaald in het LMES of FIA GT in 2004. Terwijl het toch echt 100% fabriekmateriaal is.......de prijs van een 575 is trouwens ook naar. Toch pijnlijke als je steeds om de oren wordt gereden door de particulier ontwikkelde wagens van Prodrive / Care. De fabriek die het niet kan winnen van een privateer concept, ai...... it hurts.

Die overwinning in 2003 mag je niet eens meetellen. Dat lag er duimendik bovenop dat er "iets" niet klopte. Op pure snelheid hebben ze geen platte prijs gepakt.

Nu is er wel een "oppep kitje" getest voor de 575 op Spa tijdens de traingen voor de 24 uur van Spa. Dat bood enig soelaas......maar in hoeverre dat is toegepast is op de bestaande 575's weet ik niet.

Mocht de 575 zo'n succes zijn, waarom zet John Bosch dan zijn wagen na reeds één seizoen deze niet al te goedkope aanschaf aan de kant? Wordt helemaal mooi als hij een 550 gaat huren bij Prodrive / Care ;)

Tja jouw opmerking over de Saleen. Inderdaad, niet super betrouwbaar maar wel zeer snel. En dat voor de fractie van prijs van een 575 ;)

Controleer de feiten en concludeer dat Ferrari met de 575 een behoorlijke misser is van de fabriek.

pipo 13-12-2004 20:13

Quote:

Originally posted by Mark

Waarom zeg ik dat een 575, in 2004 specificatie, geen materiaal is om kampioen te worden in het FIA GT of eventueel Belcar.

De 575 heeft geen klinkende resultaten behaald in het LMES of FIA GT in 2004. Terwijl het toch echt 100% fabriekmateriaal is.......de prijs van een 575 is trouwens ook naar. Toch pijnlijke als je steeds om de oren wordt gereden door de particulier ontwikkelde wagens van Prodrive / Care. De fabriek die het niet kan winnen van een privateer concept, ai...... it hurts.

Die overwinning in 2003 mag je niet eens meetellen. Dat lag er duimendik bovenop dat er "iets" niet klopte. Op pure snelheid hebben ze geen platte prijs gepakt.

Nu is er wel een "oppep kitje" getest voor de 575 op Spa tijdens de traingen voor de 24 uur van Spa. Dat bood enig soelaas......maar in hoeverre dat is toegepast is op de bestaande 575's weet ik niet.

Mocht de 575 zo'n succes zijn, waarom zet John Bosch dan zijn wagen na reeds één seizoen deze niet al te goedkope aanschaf aan de kant? Wordt helemaal mooi als hij een 550 gaat huren bij Prodrive / Care ;)

Tja jouw opmerking over de Saleen. Inderdaad, niet super betrouwbaar maar wel zeer snel. En dat voor de fractie van prijs van een 575 ;)

Controleer de feiten en concludeer dat Ferrari met de 575 een behoorlijke misser is van de fabriek.

:worship: eindelijk is iemand die nagels met koppen slaat.

FIRE 13-12-2004 20:21

De 575 is inderdaad een mislukking, maar zou volgens mij toch aardig mee moeten kunnen draaien in Belcar.

Raceboy 13-12-2004 20:33

Mja je betaald je dan wel blauw aan iets waar je wel mee kan winnen maar dat dan ook weer niet dat is wat je vor die prijs mag verwachten.

Integra 13-12-2004 20:46

Quote:

Originally posted by Mark

Dat de 575 een complete miskleum is, weet ik ook wel, maar ik denk nog altijd dat een wagen zoals een 575 het kan halen van een Corvette C5R. (2002 spec) De prijs voor wat het waard is, is inderdaad hoog, (800 000 euro?) maar op een 550 mag helemaal niet gerekend worden. Wat blijft er dan nog als mogelijkheid over? Saleen, Lambo, Lister, Pagani, Viper? (nog wat onderzoeken en upgraden)

Baron 13-12-2004 20:47

Zo een Ferrari 575 voor de Belcar lijkt me absoluut niet realistisch.
Dat ding is ten eerste peperduur in aanschaf. Welk team, buiten GLPK misschien, heeft er het budget om een 575 te kopen en een gans seizoen draaiende te houden?
Ik vraag me daarenboven af wat een privateer zonder fabrieksondersteuning in een nationaal kampioenschap met zo een wagen kan bereiken. Lijkt me op voorhand een verloren zaak.
Een tweedehands 550 daarentegen lijkt me wel een haalbare kaart.

Integra 13-12-2004 20:48

Quote:

Originally posted by Baron
Dat ding is ten eerste peperduur in aanschaf. Welk team, buiten GLPK misschien, heeft er het budget om een 575 te kopen en een gans seizoen draaiende te houden?
Ik vraag me daarenboven af wat een privateer zonder fabrieksondersteuning in een nationaal kampioenschap met zo een wagen kan bereiken. Lijkt me op voorhand een verloren zaak.

Naar het schijnt is het zeer moeilijk om een Prodrive 550 vast te krijgen. :)

Scapa 13-12-2004 21:16

Quote:

Originally posted by Integra
Naar het schijnt is het zeer moeilijk om een Prodrive 550 vast te krijgen. :)
In Japan rijdt er één mee dit owv het reglement niet echt competitief is. Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar weet niet of die te koop is.

pipo 13-12-2004 21:50

Quote:

Originally posted by Baron

Geloof me vrij dat GLPK zeker niet het meeste budget heeft in de Belcar. Dit is een misvatting die al langer leeft :Offtopic:

marcel 13-12-2004 21:59

wie heeft er dan meer budget?

Integra 13-12-2004 22:03

Quote:

Originally posted by marcel
wie heeft er dan meer budget?
Die vraag stel ik mij ook?

Mark 13-12-2004 22:08

Integra & Marcel,

Op die vraag zullen jullie nooit een antwoord krijgen. Kijk een staatsgeheim ontrafelen is moeilijk..........maar autosport en werkelijke budgetten is een nog veel beter bewaard geheim.

S.v.p. de discussie bij de wagentjes te houden ;)

All times are GMT +2. The time now is 21:41.