![]() |
Ja, maar ik begrijp dat dat wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen in de beginfase van de race.
Hetgeen ik me meer aan stoor, is dat dit soort zaken altijd zo laat wordt meegedeeld. Je strategie valt of staat er gewoon op in dit geval. En dit kon toch wel vermeden worden door daar iets vroeger over te gaan brainstormen. Het reglement is toch al langer bekend zeker... |
Radical is bezig met een GT4-wagen, dit op verzoek van de nieuwe nederlandse importeur. (bron: autosport van een week geleden)
|
GT4 of GT4 light (zoals de KTM en Peugeot)?
Een Radical vind ik niet thuishoren in GT4. |
Quote:
|
Quote:
|
:applaus:
Ze laten hun tanden zien op CPZ met betrekking tot netjes racen in het Dutch GT4 Quote:
Maar die moet dan weer niet zeuren over de regel dat je niet in beroep mag gaan, dat was ook voor aanvang bekend ;) |
Het is goed dat men de teugels strak houdt, al heeft v/d Ende wel enkele goede punten (al moet ik toegeven dat ik geen beelden heb gezien).
|
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:
Quote:
|
Quote:
er al een demo auto van. Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen zie ik het somber in voor deze cup. Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers. |
Quote:
Naar mijn mening moet CPZ eerst zorgen dat GT4 een blijvertje wordt i.p.v. zich nu alweer op een nieuw project te richten. |
Quote:
Net zoals Fire ben ik van mening dat CPZ eerst GT4 voldoende vlees op de ribben moet geven voordat ze gaan dromen van nieuwe concepten. Wat betreft "sportscars-achtige" concepten, heb zo mijn bedenkingen of er een markt is voor 20 wagens of meer in Nederland. Zie de aantallen van vergelijkbare concepten in het buitenland. |
Zolang het een "vrijheid blijheid" reglement wordt, zie ik het positief in. Er zijn genoeg Sakers, Westfields, Radicals, etc om een gevarieerd, rijk gevuld deelnemersveld aan te trekken. Ook de GT4 Lights (X-Bow's, Donkervoorts) zouden hier aan kunnen deelnemen.
Of een dergelijke klasse past binnen het bestaande pakket valt te betwijfelen; de verbondenheid met de wagens op de straat is er nauwelijks en door de veelheid aan subklasses zal de boel voor de gemiddelde toeschouwer lastig te volgen zijn. Voor evt. sponsoren zal het verhaal ook niet direct interessant zijn, vrees ik. Het klinkt bijna alsof CPZ een DNRT klasse aan haar programma wil toevoegen. Laat ze dan maar gelijk die dieselnonsense afstoten richting DNRT, daar worden eveneens endurance races met kleine dieseltjes gereden. Op A-evenementen horen ze simpelweg niet thuis! Dan liever 3 tot 4 races van de beoogde "sportscar-klasse". |
Leuk stukje gevonden op de officiële site...
Quote:
|
Die nieuwe Maserati ziet er wel strak uit, een pareltje.
Het was gisteren leuk kijken naar de trainingen van de GT4. Met dank aan de Nederlandse inbreng qua kwantiteit, looks en naar nu blijkt kwaliteit. Zie de uitslag: http://www.mstworld.com/msptresult.a...esultfile=gt45 Zonder NL inbreng is het Europese GT4 kampioenschap maar een mager beestje. |
Die Maserati is inderdaad prachtig.
Iets minder goed nieuws: Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:29. |