De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17652)

Belle 13-04-2009 22:34

Ja, maar ik begrijp dat dat wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen in de beginfase van de race.

Hetgeen ik me meer aan stoor, is dat dit soort zaken altijd zo laat wordt meegedeeld. Je strategie valt of staat er gewoon op in dit geval. En dit kon toch wel vermeden worden door daar iets vroeger over te gaan brainstormen. Het reglement is toch al langer bekend zeker...

Mark 02-05-2009 10:11

Radical is bezig met een GT4-wagen, dit op verzoek van de nieuwe nederlandse importeur. (bron: autosport van een week geleden)

FIRE 02-05-2009 11:48

GT4 of GT4 light (zoals de KTM en Peugeot)?

Een Radical vind ik niet thuishoren in GT4.

Mark 02-05-2009 23:22

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 247548)
GT4 of GT4 light (zoals de KTM en Peugeot)?

Een Radical vind ik niet thuishoren in GT4.

Stukje nog eens herlezen, gaat om de klasse light. Focus lijkt me meer te liggen op de UK en Europa i.p.v. NL. Wist niet dat Radical reeds +/- 20 straatwagens per jaar verkoopt. Volgens Radical moeten ze de GT4 wagen vooral langzamer en zwaarder maken :)

Mark 03-05-2009 21:53

Quote:

De eerste races van de GT4 European Cup trokken 17 deelnemers. Op het circuit van Silverstone werd ongetwijfeld enigszins jaloers naar het oosten gekeken, waar het Nederlandse veld groter en qua deelnemers meer aansprekend is.

http://www.autosport.nl/news/17802/g...ean_cup__.html
Toch leuk om te lezen :)

Mark 28-05-2009 23:30

:applaus:

Ze laten hun tanden zien op CPZ met betrekking tot netjes racen in het Dutch GT4

Quote:

Vijf sancties
De commissie heeft na bestudering van alle situaties rond Pasen een rapport opgemaakt. Daarin is CPZ, dat elk DPP-raceweekend de uitnodigingen aan de Dutch GT4-coureurs verstuurt, geadviseerd om vijf coureurs een sanctie op te leggen. Vier rijders hebben een officiële waarschuwing gekregen. Het betreft Ferdinand Kool (naar aanleiding van een incident met Bertus Sanders tijdens race 2 met Pasen), Mikko Heino (onsportief contact met auto met nummer 21 tijdens race 3), Paul Vahstal (meermalen onsportief contact met auto Duncan Huisman tijdens race 3) en Phil Bastiaans (contact met Jan Lammers tijdens race 3). Mochten deze piloten tijdens Pinksteren wederom de fout in gaan, riskeren ze dat ze een volgend raceweekend moeten missen.

http://www.autosport.nl/news/17983/d...pdate_(1).html
De intentie om van de Ende 1 weekend te weigeren is prachtig, alleen lijkt me de beslissing erg kort door de bocht. Zie het verweer van Ricardo, hij heeft zeker enkele arugementen om in verweer te gaan.

Maar die moet dan weer niet zeuren over de regel dat je niet in beroep mag gaan, dat was ook voor aanvang bekend ;)

FIRE 29-05-2009 11:37

Het is goed dat men de teugels strak houdt, al heeft v/d Ende wel enkele goede punten (al moet ik toegeven dat ik geen beelden heb gezien).

FIRE 17-06-2009 19:08

In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:
Quote:

...
Voor 2010 zouden wij het liefst een sportscar-achtige klasse aan het DPP [Dutch Power Pack] willen toevoegen. Dit zou een klasse moeten worden met een (semi)open auto, voorzien van achterwielaandrijving, welke goed moet smoelen en die niet te hoog in aanschafprijs mag zijn. Met deze klasse willen we een nieuwe groep rijders aanspreken die nu nog niet in de DPP klassen deelnemen. Samen met de bestaande DPP klassen kunnen we dan ieder wat wils bieden.
Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.

tarzancorner 17-06-2009 20:25

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 249222)
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:

Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.

Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.
Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers.

FIRE 17-06-2009 21:04

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 249224)
Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.

De Volvo en Toyota zijn er bijgekomen, de Honda daarentegen is verdwenen.

Naar mijn mening moet CPZ eerst zorgen dat GT4 een blijvertje wordt i.p.v. zich nu alweer op een nieuw project te richten.

Mark 17-06-2009 21:49

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 249224)

Harry Maessen zal wel iets minder ondersteuning geven ;)

Net zoals Fire ben ik van mening dat CPZ eerst GT4 voldoende vlees op de ribben moet geven voordat ze gaan dromen van nieuwe concepten.

Wat betreft "sportscars-achtige" concepten, heb zo mijn bedenkingen of er een markt is voor 20 wagens of meer in Nederland. Zie de aantallen van vergelijkbare concepten in het buitenland.

Coach Ep 18-06-2009 13:45

Zolang het een "vrijheid blijheid" reglement wordt, zie ik het positief in. Er zijn genoeg Sakers, Westfields, Radicals, etc om een gevarieerd, rijk gevuld deelnemersveld aan te trekken. Ook de GT4 Lights (X-Bow's, Donkervoorts) zouden hier aan kunnen deelnemen.

Of een dergelijke klasse past binnen het bestaande pakket valt te betwijfelen; de verbondenheid met de wagens op de straat is er nauwelijks en door de veelheid aan subklasses zal de boel voor de gemiddelde toeschouwer lastig te volgen zijn. Voor evt. sponsoren zal het verhaal ook niet direct interessant zijn, vrees ik. Het klinkt bijna alsof CPZ een DNRT klasse aan haar programma wil toevoegen. Laat ze dan maar gelijk die dieselnonsense afstoten richting DNRT, daar worden eveneens endurance races met kleine dieseltjes gereden. Op A-evenementen horen ze simpelweg niet thuis! Dan liever 3 tot 4 races van de beoogde "sportscar-klasse".

Grig-O 10-07-2009 08:25

Leuk stukje gevonden op de officiële site...

Quote:

“Het plan is om in 2010 met twee Maserati’s GranTurismo aan de start te staan,” deed Meindert uit de doeken. “Zoals het er nu naar uitziet één voor Nicky en één voor mij, maar het zou ook kunnen dat er twee rijders op een auto komen. Tijdens de GT4-wedstrijd op Spa rijden de fabrieksrijders al met de GT MC, maar we zijn druk bezig om tijdens een van de laatste weekenden van het Tango Dutch GT4 op Zandvoort, zelf al aan de start te staan met het prototype van Maserati.”

Mark 24-07-2009 22:57

Die nieuwe Maserati ziet er wel strak uit, een pareltje.

Het was gisteren leuk kijken naar de trainingen van de GT4. Met dank aan de Nederlandse inbreng qua kwantiteit, looks en naar nu blijkt kwaliteit.

Zie de uitslag: http://www.mstworld.com/msptresult.a...esultfile=gt45

Zonder NL inbreng is het Europese GT4 kampioenschap maar een mager beestje.

FIRE 26-07-2009 19:46

Die Maserati is inderdaad prachtig.

Iets minder goed nieuws:

Quote:

KS Motorsport heeft zich uit het Tango Dutch GT4 Championship teruggetrokken. Het Belgische team ontbrak dit weekeinde al op Spa-Francorchamps. Het team zette twee Ginetta’s in voor Niels Bouwhuis / Mickey Bertram en Jan Joris Verheul / Bertus Sanders.
http://www.autosport.nl/news/18552/d...nt_achter.html

All times are GMT +2. The time now is 00:29.