De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2012, de nieuwtjes..... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20740)

manu 08-02-2012 22:56

Quote:

Originally Posted by McLarenboy (Post 273483)
Staat vrij om te delen op facebook, twitter, myspace, blog,... Is ook mogelijk om stickers te laten maken, eps heb ik ook.

http://img856.imageshack.us/img856/4548/faultygear.jpg

Het is wel "le problème" (mannelijk), maar goed gevonden.:D

RKG 11-02-2012 13:01

Het blijft de laatste wel stil hierrond. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Misschien kunnen de journalisten eens bij de betrokken piloten langsgaan om hun mening te vragen!

dick van elk 11-02-2012 15:13

Supercar Challenge powered by DUNLOP 2012

Persbericht vandaag rondgestuurd:

Uitnodiging informatie bijeenkomst.

SUPERCAR CHALLENGE powered by DUNLOP
Donderdag 16 februari 2012 19:00 uur
Business Club Circuit Zolder

In de afgelopen weken hebben wij van tal van Belgische teams en rijders vragen ontvangen over de deelname aan de Supercar Challenge voor het seizoen 2012.

Eind vorig jaar hebben wij de beslissing genomen de Dutch Supercar Challenge om te vormen tot een kampioenschap voor teams en rijders vanuit de gehele Benelux. Er is van beide sportbonden, de RACB en de KNAF, een akkoord verkregen voor het rijden onder het nieuwe Benelux Zonereglement met op de kalender 4 evenementen in België, 5 evenementen in Nederland en een evenement op de Nurburgring. Doordat tijdens twee evenementen in Nederland niet alle groepen aan de start verschijnen, bestaat de kampioenschap kalender uit 9 evenementen.

Veel van deze vragen zijn per mail of telefonisch beantwoord maar er leek ons behoefte onze plannen in België nader toe te lichten.

Tijdens deze presentatie zullen we uitleg geven over de gewijzigde organisatie achter de SC door de integratie van België, de opzet van het kampioenschap, de evenementenkalender en de reglementen, de divisie structuur en publicitaire ondersteuning in België in print, Web en Televisie.

De presentatie wordt gehouden op donderdagavond 16 februari in de Business Club op het circuit van Zolder, de zaal is geopend vanaf 19:00, presentatie vangt aan om ca. 19:45 uur.

In verband met de verwachte grote opkomst verzoeken wij U zich aan te melden via renate@supercarchallenge.nl zodat wij de cateraar tijdig kunnen informeren.

Met vriendelijke sportieve groet,
V-Max Racing Management B.V.

Dick van Elk dick@supercarchallenge.nl

Coach Ep 12-02-2012 17:09

Kijk, dat is nog eens communiceren en ´feeling houden´ met je klanten! Verwacht dat ´de Belgen´ het warme water van de SCpbD (Supercar Challenge powered by Dunlop) zeer aangenaam gaan vinden na enkele jaren in het ijskoude badwater van Speedworld, RACB en consorten te hebben gelegen! ;)

En strakke actie om zoiets natuurlijk in het Belcar topic te plaatsen! :D

Geoffrey VK 13-02-2012 10:24

ik ga donderdag naar daar, mijn keuze staat stilaan vans hoor

fan 13-02-2012 12:17

Wij (QSR) hebben ook besloten om zeker al de eerste wedstrijd in zolder tijdens de FIA GT1 een wagen in te zetten. We zijn nog wel op zoek naar minimum 1 piloot.

vortex 15-02-2012 11:33

Is er door de RACB aan alle media soms een radiostilte verordenneerd??? Het laatste waar je als team/rijder/fan nu behoefte aan hebt is wel het doodzwijgen van de nationale sport....

Niemand verder iets???

BSOT 15-02-2012 11:47

Quote:

Originally Posted by vortex (Post 273596)
Niemand verder iets???

:no: neen sorry

vortex 15-02-2012 11:51

Niet wat betreft de BSOT natuurlijk...die communicatie is precies zoals het hoort: open en duidelijk, en telkens leuke presentaties van nieuwe deelnemers. Dat geeft de burger moed...

Kunnen andere partijen een heel groot voorbeeld aan nemen!

RKG 15-02-2012 13:53

Quote:

Originally Posted by vortex (Post 273596)
Is er door de RACB aan alle media soms een radiostilte verordenneerd??? Het laatste waar je als team/rijder/fan nu behoefte aan hebt is wel het doodzwijgen van de nationale sport....

Niemand verder iets???

De media kan op zijn minst de meningen van de betrokken piloten, teams,... gaan vragen. Maar het blijft vooral bij persberichten...

S. Claeys 16-02-2012 14:18

Niemand die durft spreken?

NetForce84 16-02-2012 15:06

Zelfs op de officiële websites is het stil

http://www.btcseries.be/nl/

http://www.belcar.com/nl/

Ze zijn hier in België goe bezig.
Volgens mij zullen al veel teams richting de DSC getrokken zijn...

sturgis 16-02-2012 19:18

ah bon, ben toch niet de enigste die zo zit te denken :)

eerst tramelant maken vollen bak, de boel opblazen, en dan ineens niets meer...erm? Moet vooral plezant zijn voor de teams zeg.... als de laatste nu nog niet de deur uit is richting superchallenge, of andere oorden, zal het niet veel gaan schelen toch denk ik zo dan?

Dries DS 17-02-2012 10:51

Toch nog één journalist die ongezouten zijn mening durft te verkondigen:

http://www.speedactiontv.be/Circuit_...r_-8850-1.aspx

Verder op Racingworld.be en Autosport.be een kort stukje, al gaat dat vooral over de overstap van Longin en Lamot naar de Supercar Challenge.
Op Turbomagazine.be staat dan weer een uitgebreid persbericht over de vergadering die gisterenavond in Zolder plaats heeft gevonden.

Coach Ep 17-02-2012 12:25

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 273647)
http://www.speedactiontv.be/Circuit_...r_-8850-1.aspx

:applaus:

Het gaat druk worden in de SCpbD! Gaan we een reservelijst krijgen? Kalender zit vol, misschien een extra invitatierace aan het begin van het seizoen op Zolder? (indien Endurance/Sprint omvallen). Wie weet...

Dries DS 17-02-2012 13:25

Ik lees net op de FR site van Turbomagazine het volgende (in een stukje over Longin / Lamot) :

Quote:

..........Dans l'attente d'informations précises concernant les championnats de Belgique (on espère de vrais éclaircissements en début de semaine prochaine...)...........
Bon, eerst was het aanvang januari, dan werd het begin februari, dan zou het begin deze week zijn en nu HOOPT men op een oplossing tegen begin volgende week. :crazy:
Ze moeten in de Aarlenstraat in Brusel niet langer meer naar een oplossing zoeken, die is er al. De helft van de reguliere deelnemers vertrekt toch (of is al vertrokken) naar andere oorden en diegenen die nog overschieten kunnen ze integreren in de SOT, dan is er voor die rijders/teams tenminste ook een oplossing.
Of denken die prutsers daar in Brussel dat piloten en teams eeuwig geduld blijven hebben ? :no:

Marc 17-02-2012 18:33

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 273647)

Ik begrijp niet goed hoe je hier de pers een steen kan werpen? Die heeft er nu eens helemaal niets mee te maken.

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 273654)
Bon, eerst was het aanvang januari, dan werd het begin februari, dan zou het begin deze week zijn en nu HOOPT men op een oplossing tegen begin volgende week. :crazy:

Of denken die prutsers daar in Brussel dat piloten en teams eeuwig geduld blijven hebben ? :no:

Ik denk dat men wacht op de uitkomst van een paar kortgedingen die vandaag en maandag worden behandeld...
Maar dat er een Belgisch sprint- én endurancekampioenschap komt zoals was aangekondigd, lijkt me vandaag totaal uitgesloten.

Coach Ep 18-02-2012 00:54

Volgens mij valt er met de RACB niets uit te sluiten...

Niels 22-02-2012 18:12

Laatste nieuws vab de dag (Woensdag 22), we staan nog zo goed als nergens. Gezien de zaak nu bij het gerecht blijkbaar zit kan er niets gebeuren tot er een uitspraak is. Een gekende Waalse preparateur schijnt wel de voorkeur te genieten van RACB.

RACB mededeling :http://www.racingworld.be/news/8629/...en-nieuws.html

Coach Ep 22-02-2012 20:51

En hopla, weer een pak deelnemers richting SCpbD of foetsie...!

McLarenboy 22-02-2012 20:55

Kruis over maken, over naar Van Elk en het spel vanaf dan serieus spelen

Ras sport 23-02-2012 20:09

Ik erger me echt mateloos aan het amateurisme dat de RACB blijft uitstralen. Een nationale bond die op deze manier blijft knoeien, dit doen ze zelfs niet bij de voetbalbond. Het persbericht alleen al dat gisteren werd rondgestuurd getuigt van een duidelijke crisis in de Aarlenstraat, en ze hebben totaal geen idee hoe er mee om te gaan.

Ik vraag me trouwens af wie zich bezig houdt met de communicatie. Ofwel is het erbarmelijk vertaald uit het Frans ofwel heeft deze persoon geen kaas gegeten van persberichten schrijven (het gebruik van de U!!-vorm, namen volledig in hoofdletters, ongelooflijk archaïsch taalgebruik). Daarbij komt dan ook nog eens de openlijke aanval op Speedworld, iets dat je in mijn ogen als nationale instantie nooit maar dan ook nooit doet. Speedworld kan dan wel aan de basis liggen van de crisis, je communiceert niet op deze manier!

In mijn ogen kan men nu al niet veel lager meer vallen als nationale instantie, het is wachten op een beslissing van de rechter en een definitieve uittocht van alle teams richting Nederland, want ik vraag me echt af wie er nu nog in België gaat blijven...

tarzancorner 25-02-2012 16:26

Een volgend team die de overstap maakt naar de DSC.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=39586

sturgis 25-02-2012 18:09

En gelijk hebben ze verdorie!! Die gasten hadden in 2010 toch de laatste Scuderia evoluties op hun 430 laten steken? Om vervolgens restricties opgelegd te krijgen, en in 2011 in GT3b te moeten rijden... schandalig was het imho...
Het is een blijft een schitterend machien die 430 van hun, en het doet mij ook plezier om zien dat ze met het volle vermogen kunnen gaan meedoen in de SC, waar ze in principe erg competitief kunnen mee zijn.

sturgis 25-02-2012 18:32

trouwens, volgens een artikel op racing world, zou KRK Racing mogelijk ophouden te bestaan omwille van sponsors die moeilijk doen over een geheel buitenlands programma (Blancpain vermoed ik dan?) , is de Supercar Challenge dan geen oplossing? Die hebben toch een sterk TV pakket, ook in België, voor 2012 al ik het zo hoor?
Net 2 SLSjes aangekocht, der eentje van afgeschreven (of zo goed als dan toch?) op een jaar tijd...
Zijn die Vipers eigenlijk al verkocht geraakt?

NetForce84 25-02-2012 19:16

Had ik hier niet ergens op dit forum gelezen dat KRK een Radical had aangekocht, voor de BSOT?

Quote:

Wat ik wel mag zeggen is dat KRK ergens deze week zijn nieuwe Radical SR3RS aangeleverd zal krijgen
Hier terug te vinden: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20802

Mark 25-02-2012 20:20

Quote:

Originally Posted by sturgis (Post 273762)
trouwens, volgens een artikel op racing world, zou KRK Racing mogelijk ophouden te bestaan omwille van sponsors die moeilijk doen over een geheel buitenlands programma (Blancpain vermoed ik dan?) , is de Supercar Challenge dan geen oplossing? Die hebben toch een sterk TV pakket, ook in België, voor 2012 al ik het zo hoor?
Net 2 SLSjes aangekocht, der eentje van afgeschreven (of zo goed als dan toch?) op een jaar tijd...
Zijn die Vipers eigenlijk al verkocht geraakt?

Die vipers zijn verkocht aan een nederlands team dat actief is in het DSC als ik het goed heb. Meen speedtec/sijthof......

BSOT 26-02-2012 08:41

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 273764)
Had ik hier niet ergens op dit forum gelezen dat KRK een Radical had aangekocht, voor de BSOT?

Hier terug te vinden: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20802

Radical SR3RS met de laatste specificaties staat inderdaad klaar bij Radical om afgehaald te worden.

Niels 27-02-2012 21:23

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 273770)
Radical SR3RS met de laatste specificaties staat inderdaad klaar bij Radical om afgehaald te worden.

Maar door wie? Staat dus nog te wachten op een eigenaar.

BSOT 28-02-2012 09:16

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 273782)
Maar door wie? Staat dus nog te wachten op een eigenaar.

Aangekocht door KRK hé

Dries DS 28-02-2012 18:10

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 273654)

Allee, we zijn ondertussen al weer leuk 11 dagen verder en van de gehoopte oplossing (die voor begin vorige week "gepland" was) heb ik nog nergens iets gelezen of gehoord. Iemand van jullie?
Ja, er kwam een communiqué van de RACB waarin men aankondigde dat men... niks aan te kondigen had. :crazy: ! Er werd door diverse partijen zoals gebruikelijk wel met wat modder gegooid :fight: , maar over oplossingen werd er natuurlijk niets meedegedeeld.

Als ik mij niet vergis dan staat over 30 dagen de testdag te Zolder op het programma en volgt amper een weekje later het met veel bravoure aangekondigde openingsweekend op de kalender. En als supporter zeggen dat men zijn kat stuurt is ook al geen oplossing, want zelfs die kat zal zich daar doodvervelen ;) .

Mitchio 28-02-2012 23:58

Ik denk dat het simpel is ...

Heb lang gehoopt op een oplossing, maar die is er niet. Belcar en BTCS kunnen in mijn ogen onmogelijk verder, want de meeste teams zijn al overgestapt naar de Supercar Challenge.

Als je ziet welke teams nog op zoek zijn naar rijders: First Motorsport, Ron Marchal, Euser, Guess Racing Europe, MTE, DVB, Brother Racing, Qvick ... dan weet je wel dat de Supercar Challenge op dit moment gewoon het aantrekkelijkst is.

Mark 29-02-2012 00:11

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 273793)
Ja, er kwam een communiqué van de RACB waarin men aankondigde dat men... niks aan te kondigen had..

Bij de RACB zijn ze wel degelijk hard aan het werk ;)
http://www.autosport.be/?p=28648

Wie betaald dat spelletje trouwens?

Dries DS 29-02-2012 12:12

Volgens de NL website van Turbo Magazine zou Kronos aangeduid zijn om het hele boeltje te runnen.

Artikel : http://sport.turbomagazine.be/news_N...nschappen.html

De bedenkingen die Joost zich maakt, zijn zowat dezelfde als deze die ik mij maak. Beperkt tijdsbestek, geen teams, geen circuitovereenkomsten, gigantisch imagoverlies geleden, enz ... Bovendien is Kronos een preparateur / verhuurder en heeft dit bedrijf geen enkele ervaring met de organisatie en promotie van kampioenschappen.

Niels 29-02-2012 23:49

Preparateur so what? Frankrijk diende als voorbeeld en daar is het toch gelukt. Daar heeft ORECA (constructeur LMP wagens, partner Toyota LMP) de organisatie van het GT kampioenschap en GT Tour nevenprogramma overgenomen van Ratel. Na een woelig eerste jaar schijnt het daar nu toch goed te lopen. Dan toch liever iemand uit het autosportmilieu dan uit een niet verwante business.

RKG 01-03-2012 09:24

RACB moet toch wel heel naïef zijn als ze denken dat ze voor dit jaar nog iets fatsoenlijk van de grond zullen krijgen...

Dries DS 06-03-2012 14:37

De laatste geruchten dateren al weer van een week terug. Behalve dan dat Christian Lahaye de handdoek heeft geworpen ( http://www.racingworld.be/news/8668/...-handdoek.html ).
Iemand nog ergens iets vernomen over een eventueel kampioenschap of over de juridische wedloop tussen enerzijds SpeedWorld en anderzijds RACB ?

Dries DS 06-03-2012 18:15

Interessant artikel : http://www.speedactiontv.be/Circuit_...ne-8951-1.aspx , tevens op dezelfde website een artikel over Christian Lahaye die ter verdediging trekt ;)

Dus... Als Kronos het boeltje zou promoten en organiseren dan stappen ze sowieso voor dit jaar af van het concept Endurance en Sprint, dat zou dan naar de toekomst verschoven worden.
2012 : 1 kampioenschap voor ex-BTCS en ex-Belcar bolides, met een beperkte kalender. Dit volgens het bewuste artikel, wel te verstaan...

NetForce84 07-03-2012 13:05

Circuit België: verdict mogelijk vrijdag ==> turbomagazine.be

We leven op hoop (of toch niet??);)

Niels 07-03-2012 19:33

Speedworld doet via alle autosportsites een oproep aan teams, piloten of er nog interesse is in een Belgisch kampioenschap, blijkt een belangrijke factor te zijn om tot eenuitspraak te komen vrijdag.

All times are GMT +2. The time now is 00:42.