De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   WTCC naar Zolder in 2010? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18836)

A.J. 23-06-2010 22:40

Hier wordt regelmatig Brands Hatch aangehaald. Nu is dat ook een favoriet circuit van mij, maar als je op hun site gaat kijken zijn de tickets duurder dan Zolder, zijn er zondag ook geen tribune plaatsen beschikbaar én moet je op zaterdag zelfs betalen voor de tribune...

rayvankeulen 23-06-2010 23:32

brands hatch ook al in de greep van de commercie...maar in ieder geval geven ze het van te voren aan op hun site..wel zo open en eerlijk is van cz niet te zeggen.ik zak dit weekend ook weer af naar belgie naar Ieper ,benieuwd of ik als niet VIP over de grote markt mag lopen..

Steve 23-06-2010 23:32

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 259573)
Hier wordt regelmatig Brands Hatch aangehaald. Nu is dat ook een favoriet circuit van mij, maar als je op hun site gaat kijken zijn de tickets duurder dan Zolder, zijn er zondag ook geen tribune plaatsen beschikbaar én moet je op zaterdag zelfs betalen voor de tribune...

Right... :)

JCE.72 23-06-2010 23:55

Of het op de site (of bij de VVK) vermeld stond kan ik niet zeggen, maar bij de nieuwsbrief die je als lid van Racing Club Zolder krijgt stond het iig. duidelijk vermeld. Dus zijn er misschien sommigen die de nieuwsbrief krijgen die hem niet goed hebben gelezen, er staat best wel nuttige info in die je op de site niet altijd terug kan vinden...

JCE.72 24-06-2010 19:51

En als ik dit lees is het wel duidelijk waar het bij KSO om gaat...

Ook volgend jaar trekt het wereldkampioenschap voor toerismewagens naar Japan; zij het ditmaal niet naar de omloop van Okayama. Vanaf 2011 verruilt organisator KSO, na drie jaar Okayama, het circuit nabij Mimasaka voor het asfaltlint van Suzuka. Deze laatste omloop biedt, onder meer dankzij de investeringen voor de Formule 1 Grand Prix, meer ruimte aan de promokaravaan van de FIA WTCC. VIP's en hospitality zijn altijd al een belangrijke factor geweest voor het mondiale kampioenschap voor toerismewagens en dit commercieel oogpunt gaf dan ook de doorslag bij de keuze voor een Japanse locatie voor 2011.

Bron: Racingworld.be

Mark 24-06-2010 21:39

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 259588)
En als ik dit lees is het wel duidelijk waar het bij KSO om gaat...

Er is op zich niks mis met het feit dat KSO kiest voor de VIPS.
Er is op zich ook niks mis het feit dat CZ niet meer dan een verhuurder is. Dat sluit bij het beleid aan. Focussen op de core-business.

Waar gaat het nu mijn inziens mis m.b.t. Jan Modaal? Als ik alles goed lees en begrijp heeft CZ (Verhuurder) simpelweg het circuit verhuurd aan KSO (Huurder). Het is aan de huurder wat hij doet met de belangen van Jan Modaal, daar kun je de Verhuurder eigenlijk niet op aankijken. Deze scheidslijn is voor Huurder en Verhuurder dan wel duidelijk, Jan Modaal ziet dit niet en hoeft dat ook eigenlijk ook niet zien. De beste man komt voor de autosport en niet voor het zakelijke geneuzel tussen Huurder en Verhuurder.

Alleen is het feit dat Jan Modaal altijd zijn gevoelens (positief of negatief) zal reflecteren op de Verhuurder. Hij ziet het circuit nu eenmaal als een geheel en heeft geen notie van het feit dat KSO wellicht de kwade hond in het geheel is. Hij zal alleen maar denken: "wat een bende hier, ik kom hier nooit meer terug". Dat heeft voor de verhuurder dan weer gevolgen dat andere evenenementen wellicht minder bezocht gaan worden, waar wellicht de rol van de Verhuurder net even anders ligt.

Anders gezegd: Je moet als Verhuurder altijd de afweging maken of de Huurder recht doet aan je merknaam/imago/uitstraling. Een huurder die slecht met je spullen omgaat kan veel meer schade veroorzaken als dat men denkt.

Huurder (KSO) schijnt dus weinig te geven om de belangen van Jan Modaal. Echter Jan Modaal komt ook op de 24 uur, New Race Festival (nostalgische modus ;) )of welk weekend dan ook. Dan moet je als Verhuurder de afweging maken of deze mogelijke spin-off schade het waard is om te verhuren aan de genoemde Huurder KSO.

Of wellicht moet je als Verhuurder zeer duidelijk communiceren naar Jan Modaal dat hij bij een bepaalde verhuurder op de tweede plaats komt. Die pijn kun je dan weer op voorhand communiceren en wellicht compenseren. Dat heet het juiste verwachtingspatroon scheppen. Of het managen van de verwachtingen ;)

Terug naar de basis: graag weer een WTCC in 2011 en leren van de fouten in editie 1 ;)

Steve 08-09-2010 18:32

Quote:

Originally Posted by Steve (Post 259466)
Wij waren ook "vip" maar de tribune aan de Jacky Ickx was enkel voor Chevrolet-vips.

Ik zei het nog tegen de stakkerd die iedereen moest tegenhouden, zorg dat je je tribune volkrijgt of Zolder kan volgend jaar Wtcc op haar buik schrijven!

Hij gaf me gelijk...

Ja ja, 't is van datte.....volgend jaar geen Wtcc in Zolder.....

Mark 08-09-2010 21:59

En nu is het gissen naar de oorzaak van de afwijzing............

Hoe dan ook, jammer dat we ze niet terugzien.

Steve 08-09-2010 22:57

Kan vele redenen hebben, maar zeker niet dat er geen volle tribunes waren. Een evenemt dat wereldwijd live uitgezonden wordt kan best volle tribunes missen....

Oja, de bron www.touringcartimes.com

Benieuwd wie er komend weekend vip zal mogen zijn.

Mark 09-09-2010 21:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 261587)
En nu is het gissen naar de oorzaak van de afwijzing............

Met dank aan de tip van een oplettende lezer en het graven in mijn eigen geheugen kom ik tot de conclusie dat we niet hoeven te gissen naar de oorzaak.

CZ kan er eigenlijk niets aan doen dat het WTCC niet meer terugkomt in 2011. De race in Zolder kwam er in feite door het annuleren van de race in Mexico, zie http://www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idnews=495

Steve 09-09-2010 23:46

Wil niets zeggen toch? Eens te gast op een goed circuit met alles erop en eraan is een reden te meer om terug te keren?

Raceboy 09-09-2010 23:58

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 261609)
Met dank aan de tip van een oplettende lezer en het graven in mijn eigen geheugen kom ik tot de conclusie dat we niet hoeven te gissen naar de oorzaak.

CZ kan er eigenlijk niets aan doen dat het WTCC niet meer terugkomt in 2011. De race in Zolder kwam er in feite door het annuleren van de race in Mexico, zie http://www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idnews=495

Tegen dat mexico was gecancelled stond Zolder al lang op de kalender hoor.

Steve 10-09-2010 00:04

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 261621)
Tegen dat mexico was gecancelled stond Zolder al lang op de kalender hoor.

Denk zelfs dat het eind 2009 al geweten was...

marcel 10-09-2010 10:58

Eind 2009? Mark's eerste post in dit topic dateert van 1 juni 2009. Toen stond Zolder al op de eerste mogelijke kalender van het WTCC.

En die kalender werd al bevestigd op 24 juni, met zowel Zolder als Mexico. Zolder kwam in de plaats van Pau.
crash.net

RKG 10-09-2010 12:36

Inderdaad, want tijdens de 24uur vorig jaar, was er een wedstrijd om tickets te winnen!

All times are GMT +2. The time now is 07:16.