![]() |
excuus... 100 miljoen min het TV-aandeel van Mclaren
|
Quote:
Natuurlijk is een boete een straf, wat is me dat nu, en zelfs eentje die behoorlijk pijn kan doen. |
Een team buitengooien dat gezondigd heeft de FIA bij mijn weten nog nooit gedaan en zou trouwens gelijk staan met zelfmoord, of op zijn minst het ingooien van hun eigen ruiten. Destijds meen ik me te herinneren dat Ferrari ook eens al hun punten kwijtgeraakt zijn vanwege "foefelen", "schoemelen" (of "schumi-len" :+ ) en ook nu wordt McLaren gestraft via aftrek van alle punten + een fikse boete. Zet zo'n team buiten en meteen haakt een groot deel van het publiek af. Bovendien straf je dan ook de piloten die hier niets mee te maken hebben (althans Hamilton in dit geval toch). De financiële aderlating zal trouwens ook volgend seizoen ook nog wel voelbaar zijn, want hoe je het draait of keert, het zijn toch ook 100.000.000 dollar minder die je kan besteden aan research voor 2008 of zelfs 2009... (amai als je dit bedrag neertypt besef je pas hoeveel nullen erin staan!)
Maar als ik het goed begrepen heb (via het radionieuws) zou Mclaren "de afstellingen van Ferrari" vanaf het begin van het seizoen gekend hebben. Is dit spionage? Ik veronderstel van wel. Is dit iets waarmee McLaren een doorslaggevend voordeel heeft tov Ferrari? Ik weet het natuurlijk niet want daar ken ik niet genoeg van, maar als ik gewoon logisch nadenk vraag ik me toch af wat je met de afstellingen van een Ferrari kan aanvangen op een Mclaren, nog afgezien van het feit dat elke piloot zijn afstellingen zelf bepaalt naar eigen goeddunken... |
Ik vraag me toch af in welke mate McLaren als team/rechtspersoon/instelling of noem het hoe je wil hier in de fout is gegaan.
Een (of meerdere ?) werknemers lijken eerder op eigen houtje te hebben gehandeld, buiten medeweten van hun chefs en collega's (getuige ook het ontslag van de verdachte). Dan lijkt zo'n straf me buiten alle proportie. |
Quote:
Heb juist hetzelfde zitten denken hoe kan je data van een ferrari gebruiken op een wagen die totaal anders is. Ferrari heeft de langste auto en mclaren de korste. |
Zou het schrappen van hun constructeurspunten ook willen zeggen dat ze volgend jaar aan het einde van de pitlane zitten, naast Spyker en Toro Rosso?
|
Quote:
|
Quote:
|
F1 begint naar voetbal te neigen: daar duurt een match 90 min en op het eind winnen de Duitsers. F1 duurt 7 maanden en op het einde winnen de "rooie", no mather what en anders helpt de FIA toch wel een beetje. :rolleyes: :+ :cool:
|
Volgens grandprix.com heeft Alonso tijdens een gesprekje met Dennis langs zijn neus weg gezegd dat hij info had waarmee hij wel es naar de FIA zou kunnen stappen; een beetje chantage tov Dennis, misschien om wat meer geld te krijgen?
Daarop zou Dennis zelf naar de FIA gestapt zijn met die info om Alonso voor te zijn. Is wel ne serieuze boomerang die hij in zijn gezicht krijgt nu niet? |
Er staat overal : punten kwijt die ze tot nu toe behaald hebben.
Kunnen ze nu eigenlijk nog verder constructeurspunten scoren dit seizoen? Als dat zo is is dat eigenlijk wel een belachelijke executie van straf. Vanaf nu bij veroordeling voor verkeersovertredingen in Belgie, boete = geld dat ge verdiend hebt tussen overtreding en moment van uiteindelijke uitspraak. |
Quote:
|
Het verslag van de FIA staat op autosport.com: http://www.autosport.com/news/report.php/id/62348
De bewuste mails (fragmenten althans) staan er ook in. |
Quote:
|
Ik geloof Ron Dennis.
Die heeft niets te maken met spionage. Het kan best zijn dat Coughlan met informatie van Ferrari rond liep. Maar om daar gebruik van te maken zal je al meteen moeten beginnen met een nieuw chassis te bouwen... Ik vind het ontzettend erg voor de F1 en vooral voor de mensen van Mclaren. Het is nog eens duidelijk gemaakt wat een kontneuker Jean Todt wel is... :no: |
All times are GMT +2. The time now is 17:19. |