De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   World Touring Car Championship 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9092)

Mark 22-11-2004 20:19

De première van de Chevrolet Nubira WTCC zal plaatsvinden op de Belgian Motor Show in Luik. Geen Grensland Racing Show meer, Race&Rally is verplaatst naar het hoge noorden..........dan maar naar Luttich ;)

www.belgianmotorshow.com 28-30/01/05

Raceboy 22-11-2004 20:35

zeker van? je moet daar Frans praten om je kaartje te kopen hoor :D

gwyllion 25-11-2004 16:07

Quote:

Ford confirms WTCC bid

Ford confirms WTCC bidFord has announced that the German Hotfiel Sport team will run two of its new Ford Focus touring cars in the revived World Touring Car Championship next year.
bron: autosport.com

Quote:

Prodrive eyes Honda deal

Prodrive eyes Honda dealHonda and Prodrive could link up for a new programme in the World Touring Car Championship, in the wake of the early end to the British company's management contract with BAR.
bron: autosport.com

Scapa 26-11-2004 13:04

Zou het raar vinden dat Honda JAS zo maar zou laten vallen. Langs de andere kant speelt de overname van een deel van BAR en eigenlijk het uitkopen van Prodrive bij BAR zich op het hoogste niveau af. Ook niet vergeten dat Prodrive drie jaar ofzo voor Honda heeft gewerkt in BTCC en de Accords destijds bouwde.

In ieder geval, Honda er terug bij vind ik niet erg ;)

:applaus: WTCC :applaus:

Scapa 26-11-2004 13:10

Quote:

Originally posted by Mark
De première van de Chevrolet Nubira WTCC zal plaatsvinden op de Belgian Motor Show in Luik. Geen Grensland Racing Show meer, Race&Rally is verplaatst naar het hoge noorden..........dan maar naar Luttich ;)

www.belgianmotorshow.com 28-30/01/05

De naam Vincent Radermecker kwam direct naar boven toen ik dit las...

gwyllion 26-11-2004 18:09

Nicola Larini zou getekend hebben voor Chevrolet. Dat staat op lmsr.net zonder bronvermelding.

FIRE 26-11-2004 20:21

Quote:

Originally posted by gwyllion
Nicola Larini zou getekend hebben voor Chevrolet. Dat staat op lmsr.net zonder bronvermelding.
Staat ook op Itliaracing.net:
http://www.italiaracing.net/news_FIA...ws.asp?id=3424

John Winter 26-11-2004 20:37

Ook bevestigd op FIAtouringcars.com en TCT.com

Raceboy 26-11-2004 21:06

Er gaan sterke geruchten dat het derde zitje naar Rob Huff zou gaan. Die reed dit jaar al voor RML in het BTCC.

gwyllion 27-11-2004 15:43

Quote:

Originally posted by raceboy
Er gaan sterke geruchten dat het derde zitje naar Rob Huff zou gaan. Die reed dit jaar al voor RML in het BTCC.
Om BTCC kampioen te worden, moet Seat volgend jaar eigenlijk een 3de wagen inzetten. Seat Sport UK heeft al laten vallen dat ze Huff hiervoor zouden willen gebruiken.

Maar het persbericht van Chevrolet geeft een duidelijk hit:
Quote:

With such a strong driver line-up, we now plan to offer our third cockpit to a young driver who has had some initial success with front wheel driven race cars.”
Huff voldoet volledig aan de beschrijving en heeft inderdaad een goede band met RML.

Scapa 29-11-2004 09:45

Volgens William de Braeckeleer zijn Prodrive en JAS in de running om in 2005 officiële Accords te runnen. In ieder geval dus een officieel programma van Honda :applaus:

FIRE 02-12-2004 15:03

Rydell en Gene zijn bevestigd bij Seat. bron: www.rickardrydell.com

gwyllion 02-12-2004 15:11

Quote:

Originally posted by FIRE
Rydell en Gene zijn bevestigd bij Seat. bron: www.rickardrydell.com
Dus Frank Diefenbacher (voorlopig) nog niet.

Scapa 06-12-2004 09:47

Autosport meldt dat Alfa dit jaar 6 officiële wagens wil inzetten :eek:

Scapa 06-12-2004 11:39

Ondertussen is Huff ook bevestigd als 3de rijder bij Chevy. Geen plaats meer dus voor Radermecker.

gwyllion 06-12-2004 14:21

BMW line up blijft hetzelfde:
* Dirk en Jörg Müller voor BMW Team Deutschland/Schnitzer Motorsport
* Andy Priaulx met BMW Team Great Britain/RBM
* Alessandro Zanardi en Antonio García voor het BMW Team Italy-Spain/Ravaglia Motorsport

FIRE 06-12-2004 19:50

Quote:

Originally posted by Scapa
Ondertussen is Huff ook bevestigd als 3de rijder bij Chevy. Geen plaats meer dus voor Radermecker.
Of Coronel of Bleekemolen....:(

John Winter 06-12-2004 19:59

Quote:

Autosport meldt dat Alfa dit jaar 6 officiële wagens wil inzetten :eek:
Zou je een directe link naar de bron kunnen geven? Ik kan op autosport.be , autosport.nl en autosport.com niks vinden.

FIRE 06-12-2004 20:06

Quote:

Originally posted by John Winter
Zou je een directe link naar de bron kunnen geven? Ik kan op autosport.be , autosport.nl en autosport.com niks vinden.
Volgens pitstop.tv zet Alfa 4 auto's in, zie http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=16298

EDIT Zie mijn website voor overzicht coureurs en teams.

Scapa 06-12-2004 20:17

Quote:

Originally posted by John Winter
Stond in de autosport-bijbel zelf, niet op het internet ;) Blijkt dat het er "maar" 4 zijn...

Mark 06-12-2004 20:44

Nog geen WTCC 2005 maar wat niet is kan nog komen ;) The Russians are coming :D

In 2006 gaan we de AutoVAZ (Good old Lada) VKS2000 op de Russische circuits zien. Zo af en toe lees je berichten dat Lada weer de west-europese markt op wil. Hoe kun je een Lada beter promoten dan op het circuit, vroeger stond een Lada Sport gelijk aan het tennisballetje op de trekhaak :D

It feels like a brick......well, it is a brick :D

Moet eerlijk dat ik mijn eerste stuurmanskunsten (op ietwat te jonge leeftijd) heb opgedaan in een Lada. Wat ik ook deed, het ding reed altijd!

Voor de motor maakt men gebruik van een Opel, versnellingsbak is van Sadev. Behalve Het Russisch Toerwagenkampioenschap is er sprake van "geselecteerde" Europese evenementen in 2006. Hoe en waar? Geen idee.......

Bron: Autosport blad 02-12-04

FIRE 06-12-2004 20:50

Quote:

It feels like a brick......well, it is a brick :D
Ziet er in in dit shot niet eens zo slecht uit.

Quote:

Behalve Het Russisch Toerwagenkampioenschap is er sprake van "geselecteerde" Europese evenementen in 2006. Hoe en waar? Geen idee.......

Bron: Autosport blad 02-12-04

Europese WTCC evenementen? Kunnen ze lekker zustermerk Chevrolet op hun donder geven. :D

Scapa 09-12-2004 12:37

RS Line verkoopt z'n twee gele focussen of verhuurt ze voor DPMW. Einde van RS Line in WTCC of stappen ze hiervoor over naar de nieuwe Focussen?

smiley 09-12-2004 17:07

Quote:

RS Line verkoopt z'n twee gele focussen of verhuurt ze voor DPMW. Einde van RS Line in WTCC of stappen ze hiervoor over naar de nieuwe Focussen?
nieuwe focussen.. stond een in essen denk ik
http://www.eurostc.com/2k4/default.a...ews.asp&id=877

Scapa 09-12-2004 20:01

Quote:

Originally posted by smiley
nieuwe focussen.. stond een in essen denk ik
http://www.eurostc.com/2k4/default.a...ews.asp&id=877

Voorlopig heeft een ander Duits team daar nog maar zekerheid over dacht ik...

FIRE 09-12-2004 20:10

Quote:

Voorlopig heeft een ander Duits team daar nog maar zekerheid over dacht ik...
Hotfiel Motorsport zet volgend seizoen 2 nieuwe Focussen in. Overigens heeft Hotfiel ook de wagens ontwikkelt die dit jaar door RS Line ingezet zijn. Hotfiel heeft redelijk nauwe banden met Ford.

Scapa 10-12-2004 14:12

JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...

Scapa 10-12-2004 14:13

JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. (bron: turbo magazine) Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...

FIRE 10-12-2004 19:03

Officiele WTCC website: http://www.fiawtcc.com

laurent 12-12-2004 13:35

Brilliance Automobile, een chinese constructeur gaat ook 3 wagens inzetten. Het gaat om de Brilliance M1.
Bron : http://www.racingworld.be/nieuws/1536/

Mark 12-12-2004 13:38

Quote:

Originally posted by laurent
Brilliance Automobile, een chinese constructeur gaat ook 3 wagens inzetten. Het gaat om de Brilliance M1.
Bron : http://www.racingworld.be/nieuws/1536/

Nou dat "nieuws" is hier al bekend vanaf 20-10-04 ;) Kijk maar eens op bladzijde 4 van deze thread.

laurent 12-12-2004 13:41

Toen was het nog een mogelijkheid, nu ist zeker....

Bart.Vandecavey 12-12-2004 13:42

Quote:

Nou dat "nieuws" is hier al bekend vanaf 20-10-04 ;) Kijk maar eens op bladzijde 4 van deze thread.
Ja en...

In januari 98 verklaarde er ook een pipo aan mij: Marco Pantani wint de tour...

In dit geval, nu is er een officiële pressrelease

Brecht 12-12-2004 13:43

Vindt die Brilliance maar een lelijke bak.

Greetzz.. Corvetteboy

John Winter 12-12-2004 14:20

De Brilliance staat daar nog niet in racetrim. Er zit niet eens een frontsplitter op.

FIRE 12-12-2004 16:01

Dat Brilliance mee zou gaan doen was reeds bekend, het enige nieuwe is dat ze 3 wagens inzetten ipv 2.

Overigens vind ik die Brillance er best goed uit zien.

gwyllion 13-12-2004 12:12

Quote:

JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. (bron: turbo magazine) Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...
Richards was aanwezig op de WTCC launch in Monaco. Dit is al een goede indicatie dat ze bij Prodrive van plan zijn om het fabrieksteam van Honda te worden.

gwyllion 13-12-2004 17:34

Brillance is financieel niet zo'n hoogvlieger volgens dit artikel op de toonaangevende Automotive News site (registratie is vereist om het artikel te lezen).

Enkele quotes:
Quote:

Brilliance turmoil continues with management shakeup

Reuters / December 10, 2004

HONG KONG -- Two top executives have quit their positions at Brilliance China Automotive Holdings Ltd., the joint venture partner of Germany's BMW AG, less than a month after its auditor resigned.

[knip]

The development unsettled investors already rattled by the unexplained resignation of auditor PricewaterhouseCoopers last month.

[knip]

Brilliance is China's largest maker of minivans and was the first Chinese firm to list on the New York Stock Exchange, in 1992, but its road has been rocky.

Two years ago, former Chairman Yang Rong fled to the United States after being accused of unspecified economic crimes by Beijing.

Brilliance's recent sales record has also disappointed investors.

"The business itself is not doing well," said Christopher Lee, an analyst at S&P Asian Equity Research. "I think most institutions who own it have sold down."

gwyllion 13-12-2004 17:39

Ik heb juist eens gekeken en het aandeel van Brilliance China Automotive Holdings is sinds begin dit jaar van $60 naar $20 gezakt.
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=CBA&t=1y

POL 15-12-2004 14:43

nog een vraagske over ETCC, kan er iemand zeggen waar ik de rondetijden van de race in 2004 in spa kan vinden?
mvg

All times are GMT +2. The time now is 14:18.