![]() |
Quote:
|
Op de SRT corvette dan? en dan de Brazilianen op de DKR? of doen die niet meer mee.
En Longin dan naar Phoenix carsport om terug met kumpen te rijden, en Hezemans terug met delatraz? Want van PK is er niets meer te vinden. |
Quote:
Quote:
http://www.racingworld.be/nieuws/666...-Corvette.html |
Turner in een Aston Martin:
Quote:
|
In het programma van Bert Longin op Exqi was Bartels aan het solliciteren naar Longin.
|
Geen Anthony Kumpen dit jaar waarschijnlijk.
Bron: E-I |
De FIA heeft vandaag de deelnemers lijst bekend gemaakt van het 2010 FIA GT1 World Championship
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre...010_entry.aspx |
'k Snap niet waarom die Ford en Nissan als "FIA homologation in progress" gemarkeerd staan. Het zijn deze twee wagens die al sinds vorig jaar volgens de nieuwe GT1 meegereden hebben! Sinds wanneer zijn die oude GT1s, zoals de Aston Martin en Corvette, volledig goedgekeurd trouwens?
In Ratels droomwereldje (anno 2008, begin 2009) zou het FIA GT1 2010 volgepakt zitten met nieuwe GT1s, ipv met al die 2e en 3e hands troep. Moet wel een slag in het gezicht zijn voor Nissan die al een heel jaar zo hard hebben gewerkt om eervol met een nieuwe GT1 aan de slag te komen, om dan zomaar ingehaald te worden door de oude garde die er oorspronkelijk dit jaar helemaal niet had bedoeld bij te zijn! |
Wendlinger in een swiss racing Nissan. DIe Nissan zou er niet slecht uitzien in red bull kleuren. samen met Max Nilsson
Quote:
|
Enge-Turner en Mucke-Nygaard bij Young Drivers AMR
Quote:
|
Ik dacht dat de FIA GT enkel tijdens de 24 uren van Spa naar België zou komen. Nu staat in hun nieuwe kalender op 10 oktober ook Zolder vermeld.
2010 FIA GT Championship Calendar 1 Sunday, May 2nd 2010 [GBR] Great Britain Silverstone 2 Sunday, May 23rd 2010 [CZE] Czech Republic Brno 3 Sunday, June 20th 2010 [GER] Germany Oschersleben 4 Sunday, July 4th 2010 [FRA] France Paul Ricard 5 Sunday, August 1st 2010 [BEL] Belgium Spa-Francorchamps 6 Sunday, August 29th 2010 [GER] Germany Nurburgring 7 Sunday, September 19th 2010 [POR] Portugal Algarve 8 Sunday, October 10th 2010 [BEL] Belgium Zolder 9 Sunday, October 31st 2010 [ITA] Italy Enna Pergusa Bron: http://fiagt.com/calendar.php |
ik denk dat dit de FIA GT2 kalender is
|
Quote:
|
Inderdaad, dan zal het indd wel de GT2 kalender zijn en die komen inderdaad naar Zolder. Misschien klein foutje van de website zelf uit.
|
nee, wat vorig jaar het fiagt championship heette, wordt dit jaar het GT2 kampioenschap
de GT1-kalender vind je op www.GT1world.com |
Azo nu kan ik volgen :-) Dank u voor de opheldering.
|
Peter Kox zal de Reiter Murcielago R-SV besturen:
Quote:
http://www.racexpress.com/index.php?...ikel&nid=21277 |
Longin wel in de GT1 maar het team staat nog niet vast.
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
http://www.endurance-info.com/versio...ance-3672.html |
Inderdaad, want turbomagazine geeft ook mee dat maserati een belgische rijder krijgt. En aan de sponsors te zien, is het inderdaad duidelijk wie dat is.
edit: op facebook zijn er ondertussen al foto's te vinden met longin naast de maserati |
|
Enkele foto's van de voorstelling in Parijs.
Knappe wagens. Zeker weten. http://www.emotionautoprestige.com/g...ullscreen.html J. |
Quote:
De Hexis Astons zien er gewoon fantastisch uit met die rode chrome afwerking, echt sjiek! |
Romain Grosjean bij Matech... :eek:
E-I |
Nu al politiek in het WK:
Quote:
Ik ben geneigd om Nissan gelijk te geven. De GTR's waren niet competatief op Yas Marina. |
Wat een bende amateurs is dat toch bij SRO! Sinds wanneer is Frentzen de referentie op het gebied van GT's? Ik kan me niet echt een GT-wedstrijd herinneren waarin Frentsen als winnaar over de streep kwam. Een goed F1 coureur hoeft nog geen goed GT coureur te zijn ;) Zo denderend was ie niet in het DTM, heeft de man veel gereden de afgelopen 12 maanden? Geloof alleen een paar rondjes met een Apollo tijdens de 24 uur van de Nordschleife.
Om de test uberhaupt serieus te nemen verwacht je toch dat ze met iedere wagen evenveel rondjes. Zelfs dat is ze niet gelukt. Eigenlijk zou elk merk 1 coureur moeten nomineren die dan een test afwerkt met de 5 wagens van de concurrenten, op die manier krijg je in totaliteit 30 testtijden. Draai daar een mooi gemiddelde tijd uit en je hebt een echte balance of performance test. |
Heinz Harald Frentzen reed in 2008 als fabrieksrijder voor Aston Martin in Le Mans en finishte er vierde in GT1, wat uiteraard geen referentie is. Verder is het uiteraard de FIA die nu voor het WK de keuze van de testrijder maakt en niet SRO. Tot slot ligt het probleem van de BOP bij de teams die op voorhand van de test op de hoogte worden gebracht en dan de keuze hebben om het spel al dan niet eerlijk te spelen.
|
Quote:
Of SRO of de FIA nu de eindverantwoordelijke is voor de BOP-test maakt toch niets uit. Het blijft gepruts en geklungel in het kwadraat. Door hun eigen handelen leggen ze meteen een bom onder de geloofwaardigheid van hun eigen kampioenschap. Sterker nog, ze brengen de continuiteit van hun eigen produkt in gevaar. Dat teams in staat zijn om de boel te flessen geeft toch aan dat de procedure van de BOP niet klopt! Tja en dan HHF als referentie? Je bent het toch met me eens dat er coureurs zijn die een beter CV kunnen voorleggen op het gebied van GT1-wagens. Zijn ervaring in F1 en DTM doet in zijn geheel niet terzake. Een topper in de F1 is vaak een tobber in een andere klasse ;) De kleine Schumacher kan dat waarschijnlijk heel goed uitleggen, Hakkinen voor een gedeelte en Coulthard mag het tegendeel gaan bewijzen ;) Wat betreft GT1, 2008 en Le Mans. Die editie zie je hopenlijk toch niet als grand-cru editie voor GT1. Zie gewoon eens op http://en.wikipedia.org/wiki/2008_24_Hours_of_Le_Mans. Kan daar nog wel veel letters aan besteden maar HHF & Friends hadden gewoon vijf rondjes aan hun broek voor plaats nummer vier. Nummer twee zat gewoon in hetzelfde rondje van de winnaar. De winnaar in GT1 was een AM DBR9, net zoals de 4de plek van HHF met zijn AM DBR9 ;) |
Quote:
[/QUOTE] Tja en dan HHF als referentie? Je bent het toch met me eens dat er coureurs zijn die een beter CV kunnen voorleggen op het gebied van GT1-wagens. Zijn ervaring in F1 en DTM doet in zijn geheel niet terzake. Een topper in de F1 is vaak een tobber in een andere klasse ;) De kleine Schumacher kan dat waarschijnlijk heel goed uitleggen, Hakkinen voor een gedeelte en Coulthard mag het tegendeel gaan bewijzen ;) [/QUOTE] Aston en Prodrive engageren niemand op basis van lucht, als HH in Le Mans start is dat omdat hij voldoet, hij had overigens al Le Mans/prototype gereden met Mercedes en andere teams eerder in zijn carrière. Die vier ronden verschil lagen voornamelijk aan... GT-rijder Piccini die er viermaal afging en veel tijd verloor. Frentzen reed als enige van de drie rijders triple stints (tussen 7u13 en 10u07 en 14u00 en het einde), wat wijst op vertrouwen van het team, niet? Hij was overigens sneller dan Wendlinger, Turner en Brabham in de kwalificaties. U zei? Of het een grand-cru was in 2008 of niet laat ik open, maar Corvette, versus Aston, Alphand, Team Modena en Larbre... dat kan iedereen zelf invullen. |
Ik schat Piccini een stuk hoger in dan Frentzen ...
|
Quote:
Ik hecht meer belang aan het feit dat de HHF de laan is uitgestuurd door de fabrieken Opel en Audi enkele jaren terug. Dat is nou eenmaal een grundliche beslissing. Als HHF de referentie op GT1 is, waarom ziet zijn CV er dan zo akelig leeg uit op dat gebied? Ik blijf erbij, er zijn betere GT1 coureurs te vinden en de gekozen testprocedure door FIA/SRO is dusdanig slecht te noemen dat we de eerste twee ronden eigenlijk kunnen weggooien en daarmee ook het van kampioenschap 2010. Zie ondere andere kritieken van een Hezemans of Kumpen, vogens mij wel twee mennekes die iets afweten van GT1;) |
als je met een balance of performance werkt zal enkel de snelste niet reclameren... heeft niets met HHF te maken.
|
Ik ben het met Mark eens; met zoveel 'werkloze' GT1-veteranen is het onbegrijpelijk dat ze voor Frentzen kiezen.
|
meest amateuristische kampioenschap ooit. Iedere keer balance of performance aanpassen en al 2 keer op rij geen start kunnen geven. Lichten die rood, groen, rood gaan? dan begin je maar vanvoor af aan.
|
Meest amateuristische kampioenschap met de spannendste races dan? Komaan zeg. De mooiste auto's, de beste GT-piloten, een aantrekkelijk aanbod (telkens 2 races + een heleboel andere GT-categorieën zoals GT3 en Lambo Trofeo). Verder ook nog een aantrekkelijke coverage- welk ander kampioenschap kan je op ieder moment herbekijken op de officiële site?
Heb je dan liever WRC (lees: een wandeling in het park voor Séb Loeb) of F1 (Vaak saaie races en de toeschouwer die behandeld wordt als een zak stront)? Of liever LMS? 32 wagens over 5 categorieën met één race in het voorprogramma... Ik overdrijf inderdaad, maar waarom altijd kritiek geven op Fiagt? Ok, er gebeuren fouten, maar dat is menselijk en dit is een nagelnieuw kampioenschap. Bekijk het aub is van de positieve kant, dank u. Grtz. Gregory |
Ik heb alleszins 2 leuke races gezien dit weekend! ;)
|
Quote:
Die 32 is een uitzondering voor Portimao. :) |
Quote:
|
Quote:
1 race in het voorprogramma, ok. maar als je wedstrijd van 12 tot 18u duurt, en je moet dan nog warm-ups voor zien, wat ga je daar dan nog tussen steken? wedstrijdjes van 3 ronden? |
All times are GMT +2. The time now is 22:31. |