De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   10 hours of Zolder 2008 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17957)

guntha 23-10-2008 23:20

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 239026)
De ferrari's zitten in klasse 2, dus die gaan klasse 1 niet vullen.

De wagens gaan trager gaan als ze ze gaan aanpassen om binnen de 105 te blijven.

Als grote kanshebber zie ik de bmw diesel van beliën!

waarom trager gaan? Tis neit als je onder een db limiet moet blijven dat de auto ineens heel wat trager gaat ze. ZE zullen wel genoeg kennis hebben om dat te recupereren.

Coach Ep 23-10-2008 23:25

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 239026)
De ferrari's zitten in klasse 2, dus die gaan klasse 1 niet vullen.
...

Klopt, de Porsches ook maar bijvoorbeeld de Vipers, Moslers (als die al toegelaten zouden worden?), Lamborghini Gallardo's, Aston Martin Vantage N24? (en eventuele Corvettes) hebben een cylinderinhoud groter dan 4,5 liter en vallen daarmee in klasse 1.

racecars 24-10-2008 12:40

moest blijken dat klasse 1 toch niet echt werkt voor de endurance cup
kan de organisatie mischien eens gaan denken in de richting van een dieselklasse , als we kijken naar het nederlands voorbeeld rijd daar de diesel klasse toch ook steeds met een bezetting van een 15 a 20 wagens in deze klasse , daar je deze toch in elke tact van de autosport sterk ziet opkomen deze klasse met hun niet meer te onderschatte dieseltjes

diesel the feul of satan

guntha 24-10-2008 17:14

Quote:

Ja, U leest het goed: tijdens de 10 Hours of Zolder zorgt de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup voor een primeur op de Belgische omlopen. Er zal dan namelijk voor het eerst tijdens een autosportwedstrijd gebruik gemaakt worden van de nieuwe verlichting die recent werd aangebracht rond Circuit Zolder!
bron: newsletter van dsmec

Dit vind ik langs ene kant wel ontzettend jammer. Nu kunnen we eens in de nacht rijden wordt alles verlicht :(

Langs de andere kant wel cool dat ze het doen. Bgtc zal groen zijn:p

Jay 24-10-2008 18:14

Dat neemt volgens mij een beetje van de charme weg van de 10 uren.
De piloten die niet kunnen deelnemen aan de 24h kunnen nu niet in de duisternis rijden. :cool:

Grtz

ICEMAN 25-10-2008 10:33

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 239043)
Bgtc zal groen zijn:p

K zie niet in waarom de BGTC hier groen om zou moeten zijn. Ik zie toch liever auto's in het donker rijden tijdens de nacht dan met licht.

Mark 25-10-2008 19:51

Quote:

Originally Posted by Jay (Post 239045)
Dat neemt volgens mij een beetje van de charme weg van de 10 uren.

Dat neemt idd de charme van een nachtrace een beetje weg maar weegt niet op tegen de voordelen:

-Toeschouwers kunnen beter volgen;
-Geen extra verlichting op de wagen;
-Waarschijnlijk minder klappers in het donker;
-Officials en baanposten kunnen de koers beter controleren en volgen.

Alleen is de verlichting van CZ totaal niet veilig! Zal tijdens de 10 uur een foto maken van een bepaalde situatie. Druist volledig tegen de aanpassingen in die men vorig jaar voor de Champcars heeft uitgevoerd.

Raceboy 25-10-2008 20:27

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 239073)

Alleen is de verlichting van CZ totaal niet veilig! Zal tijdens de 10 uur een foto maken van een bepaalde situatie. Druist volledig tegen de aanpassingen in die men vorig jaar voor de Champcars heeft uitgevoerd.

De paal in de villeneuve?

Mark 25-10-2008 21:28

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 239075)
De paal in de villeneuve?

Geen idee, tijdens FIA GT ben ik daar niet geweest. Tussen brug en Rea-bocht staan die krengen letterlijk achter de muur. Niet echt doordacht geplaatst..........en dan druk ik me nog vriendelijk uit ;)

Pascal 25-10-2008 23:05

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 239073)
-Geen extra verlichting op de wagen;

Ik raad de teams toch aan extra verlichting te hebben.

Ten eerste is het licht in Zolder niet echt heel "klaar". Het is niet te vergelijken met bvb verlichting op een voetbalterrein.
Ten tweede meen ik gehoord te hebben dat de verlichting ergens vorige week het plots liet afweten. Ik neem aan dat de wedstrijd dan niet zal worden stilgelegd dus kan de extra verlichting toch van pas komen.

C U

Mark 26-10-2008 11:09

Quote:

Originally Posted by Pascal (Post 239080)
Ten tweede meen ik gehoord te hebben dat de verlichting ergens vorige week het plots liet afweten.

Mmmmm, ik ruik business :)

B.V.S. 26-10-2008 11:27

Amai, dat wordt een leuke editie. Ik kijk er enorm naar uit om nog eens zo'n indrukwekkend startveld te zien. Normaal zou ik meerijden met de gele 1M, maar op doktersbevel (heeft er iemand een goeie rug voor mij?) mag het nog steeds niet :frusty:, senior neemt mijn plaats in. But I'll be back next year :drewl:

Jammer van de verlichting. Ik persoonlijk vind het de charme van het nachtracen totaal wegnemen. Er is niets zo knap als met de big lights in het balkdonker de heuvel naar beneden knallen.
Maar als je de voordelen bekijkt, vooral dan qua veiligheid, lijkt het mij wel een verstandige beslissing, zeker met zo'n startveld.

Pascal 26-10-2008 19:04

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 238970)
Nog 1 droom willen we tijdens de 10H verwezelijken, nl een volle tribune op de start-finishlijn. Of ons dat gaat lukken is de grote vraag waar we enkel antwoord op gaan krijgen 8 november om 11.40.

Dries, kan toch geen probleem zijn. Alle aanwezigen lokken naar de tribune voor de start. Alle aanwezigen krijgen wat van Dunlop : petje, T-shirt, vlagje, pen... om aanwezig te zijn bij de start. Zal zeker een mooie foto opleveren als die tribune vol zit en bovendien nog overwegend in het "Dunlop-geel".

Ik kom alleszins al voor een blikje Maes :champagne:

C U

BSOT 26-10-2008 19:08

Is een mogelijkheid die we aan het bekijken zijn. Als je de beelden zag van de aankomst DTM in Hockenheim, die tribunes, die merchandising, bha, om kippenvel van te krijgen, prachtig gewoon.

Zullen eens kijken in de grote Dunlop kelder, misschien ligt daar nog wel iets om uit te delen den 8ste nov. :)

Speed997 26-10-2008 23:10

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239116)
Is een mogelijkheid die we aan het bekijken zijn. Als je de beelden zag van de aankomst DTM in Hockenheim, die tribunes, die merchandising, bha, om kippenvel van te krijgen, prachtig gewoon.

Zullen eens kijken in de grote Dunlop kelder, misschien ligt daar nog wel iets om uit te delen den 8ste nov. :)

Wij komen zeker kijken naar de 10 uren, alleen de start vind ik niet leuk om mee te maken vanaf de tribune, de finish wel. Bij de start staan we liever op de verhoging aan de 1e linkse met uitzicht op Sterrenwacht en Kanaalbocht of aan de Chicane waar je ook een stuk van de Jacky X kunt zien, als er tenminste beneden op de paddockzone geen vrachtwagens het uitzicht belemmeren.

Pascal 26-10-2008 23:17

Quote:

Originally Posted by Speed997 (Post 239132)
Wij komen zeker kijken naar de 10 uren, alleen de start vind ik niet leuk om mee te maken vanaf de tribune, de finish wel. Bij de start staan we liever op de verhoging aan de 1e linkse met uitzicht op Sterrenwacht en Kanaalbocht of aan de Chicane waar je ook een stuk van de Jacky X kunt zien, als er tenminste beneden op de paddockzone geen vrachtwagens het uitzicht belemmeren.

Klopt, er zijn interessantere plaatsen om de start te kijken. Echter als iemand, die een heel jaar gewerkt heeft om de autosport terug leuk te maken, mij daar voor één keer een tegenprestatie vraagt, wil ik daaraan wel tegemoetkomen. En dat is wat 2008 ons toch heeft opgeleverd. Een revival voor de amateur-autosport. Gedurende het hele seizoen heb ik er van genoten en als je nu ziet wat er bij deze laatste wedstrijd allemaal aan de start komt :applaus:

Hopelijk worden de inspanningen ook in 2009 beloond...

C U

BSOT 26-10-2008 23:26

Merci hé Pascal :)
Volle tribunes bij de start staat altijd mooi in de zoektocht naar sponsors, zowel als organisator als voor de teams. Startopstelling + 10 minuutjes na de start, dan hebben jullie nog 9 uur en 50 moeten om rond te gaan ;)

Wij hebben alvast 5000 programmaboekjes en 3000 Pro Drivers om uit te delen op de 10H. Als iedereen met zijn geel boekskes zwaait hebben we al iets hé :)

Volgende zou iets leuk zijn.
"Alle bezoekers voorzien van een gele trui of vest krijgen een bonnetje. Adres invullen en afgeven aan Dunlop verkoopstentje. Om 18.00 winnaar trekken uit de bokaal en een set winterbanden geven" Hoe krijgen we dat nog gecommuniceerd naar iedereen hé.

Pinzie 27-10-2008 18:20

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239138)
Merci hé Pascal :)
Volle tribunes bij de start staat altijd mooi in de zoektocht naar sponsors, zowel als organisator als voor de teams. Startopstelling + 10 minuutjes na de start, dan hebben jullie nog 9 uur en 50 moeten om rond te gaan ;)

Wij hebben alvast 5000 programmaboekjes en 3000 Pro Drivers om uit te delen op de 10H. Als iedereen met zijn geel boekskes zwaait hebben we al iets hé :)

Volgende zou iets leuk zijn.
"Alle bezoekers voorzien van een gele trui of vest krijgen een bonnetje. Adres invullen en afgeven aan Dunlop verkoopstentje. Om 18.00 winnaar trekken uit de bokaal en een set winterbanden geven" Hoe krijgen we dat nog gecommuniceerd naar iedereen hé.

Een geel fluo-vestje heeft toch bijna iedereen in de auto liggen :gas:

team-charly 28-10-2008 13:01

Team Charly Racing freut sich auf eine volle (geele) Tribüne in Zolder.

Für die 10 uren van Zolder haben wir noch einen "jungen" Piloten aus der Historic Szene verpflichtet.
Der "Historic Champion 2008", Jan van Elderen, wird mal wieder mit Team Charly unterwegs sein.
Jan Jakobs, Jan van Elderen und Hermann Brinkmann werden im ex STW BMW
an den Start gehen.
Im Historic-Race ist Jan van Elderen natürlich mit seinem blauen Porsche dabei.

See you in Zolder....in geel

ICEMAN 28-10-2008 13:03

Im eine geele BMW? ;)

team-charly 28-10-2008 13:10

Im "geele" BMW.... ???

Die Mechaniker werden nicht mitmachen !!!

Pinzie 28-10-2008 22:55

Quote:

Originally Posted by team-charly (Post 239209)
Team Charly Racing freut sich auf eine volle (geele) Tribüne in Zolder.

Für die 10 uren van Zolder haben wir noch einen "jungen" Piloten aus der Historic Szene verpflichtet.
Der "Historic Champion 2008", Jan van Elderen, wird mal wieder mit Team Charly unterwegs sein.
Jan Jakobs, Jan van Elderen und Hermann Brinkmann werden im ex STW BMW
an den Start gehen.
Im Historic-Race ist Jan van Elderen natürlich mit seinem blauen Porsche dabei.

See you in Zolder....in geel

FReude um sie wieder mal zu sehen auf die strecke ! Leiter nicht meer mit dem E30 ///M, aber der E36 is eben so special.

hals und beinbruch !

BSOT 29-10-2008 20:53

Nieuwe definitieve inschrijving:

310 CH Renting - BMW M3 - Heck/Blaise

Bij Sport Garage wordt Mollekens vervangen door Franchi

RKG 29-10-2008 20:59

Dat zal Franchorchamps Motors graag horen :p

Coach Ep 30-10-2008 12:22

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239263)

310 CH Renting - BMW M3 - Heck/Blaise

Bij Sport Garage wordt Mollekens vervangen door Franchi

Verzoek aan Dries:

is het mogelijk om de inschrijvingslijst op nummervolgorde te publiceren? Dat scheelt straks een hoop uitzoekwerk als de race eenmaal onderweg is. Alvast hartelijk dank! :worship:

BSOT 31-10-2008 06:52

444 BVR Racing - Renault Clio III - Vermeeren/Bouillon/Kuus/Aerts

Definitieve annulatie:

Jullie gaan het nooit geloven, PMB Motorsport geeft forfait. Als ze op voorhand moeten betalen koersen die mannen blijkbaar nie :bye:

Speed997 31-10-2008 09:35

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239315)

444 BVR Racing - Renault Clio III - Vermeeren/Bouillon/Kuus/Aerts

Definitieve annulatie:

Jullie gaan het nooit geloven, PMB Motorsport geeft forfait. Als ze op voorhand moeten betalen koersen die mannen blijkbaar nie :bye:

Op de entry-list staat vermeld Bruno Vermeeren/François Bouillon/Tom Aerts/Luc Gabriël.
Is het nu Luc Gabriël of Menno Kuus die zal rijden?
Alvast veel succes mannen :gas:

Met PMB Motorsport is meer aan de hand. Voor de laatste wedstrijd van de BGTC waren ze zelfs niet ingeschreven!!! Ze staan wel ingeschreven op de entry-list van de 24u Dubai. Zullen ze daar kunnen racen als ze niet betalen??????? Ongeloofwaardig team denk ik :fight:

BSOT 31-10-2008 09:39

Quote:

Originally Posted by Speed997 (Post 239316)
Op de entry-list staat vermeld Bruno Vermeeren/François Bouillon/Tom Aerts/Luc Gabriël.
Is het nu Luc Gabriël of Menno Kuus die zal rijden?

Ik denk dat Kuus zijn kunsten zal laten zien op de andere Clio van Gabriëls Racing ;)

ICEMAN 31-10-2008 12:18

Quote:

Originally Posted by Speed997 (Post 239316)
Met PMB Motorsport is meer aan de hand. Voor de laatste wedstrijd van de BGTC waren ze zelfs niet ingeschreven!!! Ze staan wel ingeschreven op de entry-list van de 24u Dubai. Zullen ze daar kunnen racen als ze niet betalen??????? Ongeloofwaardig team denk ik :fight:

Ze waren er toch, met een wagen van AD Sport.

R@ce@holiC 31-10-2008 12:29

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 239322)
Ze waren er toch, met een wagen van AD Sport.

Ik denk dat de mensen van McDonalds racing gewoon die wagen gehuurd hebben ipv de PMB/JMT/Taymans porsche.

François 31-10-2008 12:48

McDonald's Racing

Het klopt dat ik bij AD Sport ben gaan aankloppen voor de laatste race. De AD Bi-turbo werd nog snel in de sponsorkleuren gezet.

BSOT 31-10-2008 22:32

Wijzigingen deelnemerslijst:

Dodemont neemt plaats in de Traxx Racing Clio samen met Bart Van den Broeck en Chris Voet.

Chad Racing liet deze middag weten dat de Z4 niet klaar geraakt en geven dus forfait.

Bader zoekt nog een 2de of 3de piloot op de Z4 voor de 10H. Gunstige voorwaarden en wagen is verzekerd.

Nonkel Vroem 01-11-2008 03:12

[QUOTE]En tijdens de Zolderse seizoensafsluiter krijgen we traditioneel ook een pak gastteams over de vloer. Een vol startveld dus waarin er een pak punten te verdienen zijn en de gastrijders het de reguliere deelnemers niet makkelijk zullen maken. Ze kruipen in de rol van scheidsrechter en kunnen belangrijke punten afsnoepen van de titelpretendenten.QUOTE](pitstoptv.be)

in sportief reglement 8.3;"gastwagens worden voor de berekening van het kampioenschap punten noch plaatsen toegekend"

...wat is nu de juiste interpretatie...
stel na 5u race;
4e plaats = 20pnt (vast ingeschreven wagen)
5e plaats= 18pnt (gastwagen)
6e plaats=16pnt (vast ingeschreven wagen)

....krijgt wagen op 6e plaats 16pnt (gastwagen krijgt geen punten waardoor punten verdwijnen)
....krijgt wagen op 6e plaats 18pnt (gastwagen krijgt geen punten maar schuiven door)

= verlies van 4pnt in eerste situatie; verlies van 2pnt in tweede..

????is wel belangrijk om weten voor heel wat teams !!

Thomaske 01-11-2008 09:51

Goed opgemerkt Nonkel Vroem.

Dries, kan jij dit verduidelijken?

Mvg

ICEMAN 01-11-2008 13:56

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239348)
Bader zoekt nog een 2de of 3de piloot op de Z4 voor de 10H. Gunstige voorwaarden en wagen is verzekerd.

Bader rijdt toch met een Z3?

BSOT 01-11-2008 14:52

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 239366)
Bader rijdt toch met een Z3?

Ja klopt, is een Z3 en geen Z4.

BSOT 01-11-2008 14:56

[QUOTE=Nonkel Vroem;239358]
Quote:

...wat is nu de juiste interpretatie...
stel na 5u race;
4e plaats = 20pnt (vast ingeschreven wagen)
5e plaats= 18pnt (gastwagen)
6e plaats=16pnt (vast ingeschreven wagen)

....krijgt wagen op 6e plaats 16pnt (gastwagen krijgt geen punten waardoor punten verdwijnen)
....krijgt wagen op 6e plaats 18pnt (gastwagen krijgt geen punten maar schuiven door)

= verlies van 4pnt in eerste situatie; verlies van 2pnt in tweede..

????is wel belangrijk om weten voor heel wat teams !!
Geen van beiden is juist. Er is geen gastklasse in de DSMEC, noch gastwagens dus ALLE wagens tellen mee voor plaatsen en punten in DSMEC.

BSOT 01-11-2008 14:59

Niels Lagrange zoekt nog een stuur. Zou hem maar al te graag eens op een Clio zien rijden tussen het klasse 4 geweld.

Lagrange - Kuus - Jabocs, zou dat geen mooie bezetting zijn voor 1 van de Gabriel Clio's?

Nonkel Vroem 01-11-2008 16:43

[QUOTE]Geen van beiden is juist. Er is geen gastklasse in de DSMEC, noch gastwagens dus ALLE wagens tellen mee voor plaatsen en punten in DSMEC.[/QUOTE

hmm...welk reglement staat er dan op de site? in 8.3 staat daat letterlijk dat er geen punten en plaatsen worden toegekend....

of een gaatje in het reglement??

BSOT 01-11-2008 16:53

[QUOTE=Nonkel Vroem;239378]
Quote:

Geen van beiden is juist. Er is geen gastklasse in de DSMEC, noch gastwagens dus ALLE wagens tellen mee voor plaatsen en punten in DSMEC.[/QUOTE

hmm...welk reglement staat er dan op de site? in 8.3 staat daat letterlijk dat er geen punten en plaatsen worden toegekend....

of een gaatje in het reglement??
Neen, we hebben gewoon geen gastklasse dus dat is niet van toepassing!
Dit stond zo in het vroegere oude VAS reglement waar er wel een gastklasse was.
Samengevat en voor alle duidelijkheid: ELKE wagen haalt punten.

PS: als dit zo zou zijn dan staan alle wagens die maar 1 x deelnamen ook onterecht in het klassement he, en dat is dus niet het geval.

All times are GMT +2. The time now is 00:40.