De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17652)

Mark 28-05-2009 23:30

:applaus:

Ze laten hun tanden zien op CPZ met betrekking tot netjes racen in het Dutch GT4

Quote:

Vijf sancties
De commissie heeft na bestudering van alle situaties rond Pasen een rapport opgemaakt. Daarin is CPZ, dat elk DPP-raceweekend de uitnodigingen aan de Dutch GT4-coureurs verstuurt, geadviseerd om vijf coureurs een sanctie op te leggen. Vier rijders hebben een officiële waarschuwing gekregen. Het betreft Ferdinand Kool (naar aanleiding van een incident met Bertus Sanders tijdens race 2 met Pasen), Mikko Heino (onsportief contact met auto met nummer 21 tijdens race 3), Paul Vahstal (meermalen onsportief contact met auto Duncan Huisman tijdens race 3) en Phil Bastiaans (contact met Jan Lammers tijdens race 3). Mochten deze piloten tijdens Pinksteren wederom de fout in gaan, riskeren ze dat ze een volgend raceweekend moeten missen.

http://www.autosport.nl/news/17983/d...pdate_(1).html
De intentie om van de Ende 1 weekend te weigeren is prachtig, alleen lijkt me de beslissing erg kort door de bocht. Zie het verweer van Ricardo, hij heeft zeker enkele arugementen om in verweer te gaan.

Maar die moet dan weer niet zeuren over de regel dat je niet in beroep mag gaan, dat was ook voor aanvang bekend ;)

FIRE 29-05-2009 11:37

Het is goed dat men de teugels strak houdt, al heeft v/d Ende wel enkele goede punten (al moet ik toegeven dat ik geen beelden heb gezien).

FIRE 17-06-2009 19:08

In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:
Quote:

...
Voor 2010 zouden wij het liefst een sportscar-achtige klasse aan het DPP [Dutch Power Pack] willen toevoegen. Dit zou een klasse moeten worden met een (semi)open auto, voorzien van achterwielaandrijving, welke goed moet smoelen en die niet te hoog in aanschafprijs mag zijn. Met deze klasse willen we een nieuwe groep rijders aanspreken die nu nog niet in de DPP klassen deelnemen. Samen met de bestaande DPP klassen kunnen we dan ieder wat wils bieden.
Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.

tarzancorner 17-06-2009 20:25

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 249222)
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:

Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.

Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.
Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers.

FIRE 17-06-2009 21:04

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 249224)
Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.

De Volvo en Toyota zijn er bijgekomen, de Honda daarentegen is verdwenen.

Naar mijn mening moet CPZ eerst zorgen dat GT4 een blijvertje wordt i.p.v. zich nu alweer op een nieuw project te richten.

Mark 17-06-2009 21:49

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 249224)

Harry Maessen zal wel iets minder ondersteuning geven ;)

Net zoals Fire ben ik van mening dat CPZ eerst GT4 voldoende vlees op de ribben moet geven voordat ze gaan dromen van nieuwe concepten.

Wat betreft "sportscars-achtige" concepten, heb zo mijn bedenkingen of er een markt is voor 20 wagens of meer in Nederland. Zie de aantallen van vergelijkbare concepten in het buitenland.

Coach Ep 18-06-2009 13:45

Zolang het een "vrijheid blijheid" reglement wordt, zie ik het positief in. Er zijn genoeg Sakers, Westfields, Radicals, etc om een gevarieerd, rijk gevuld deelnemersveld aan te trekken. Ook de GT4 Lights (X-Bow's, Donkervoorts) zouden hier aan kunnen deelnemen.

Of een dergelijke klasse past binnen het bestaande pakket valt te betwijfelen; de verbondenheid met de wagens op de straat is er nauwelijks en door de veelheid aan subklasses zal de boel voor de gemiddelde toeschouwer lastig te volgen zijn. Voor evt. sponsoren zal het verhaal ook niet direct interessant zijn, vrees ik. Het klinkt bijna alsof CPZ een DNRT klasse aan haar programma wil toevoegen. Laat ze dan maar gelijk die dieselnonsense afstoten richting DNRT, daar worden eveneens endurance races met kleine dieseltjes gereden. Op A-evenementen horen ze simpelweg niet thuis! Dan liever 3 tot 4 races van de beoogde "sportscar-klasse".

Grig-O 10-07-2009 08:25

Leuk stukje gevonden op de officiële site...

Quote:

“Het plan is om in 2010 met twee Maserati’s GranTurismo aan de start te staan,” deed Meindert uit de doeken. “Zoals het er nu naar uitziet één voor Nicky en één voor mij, maar het zou ook kunnen dat er twee rijders op een auto komen. Tijdens de GT4-wedstrijd op Spa rijden de fabrieksrijders al met de GT MC, maar we zijn druk bezig om tijdens een van de laatste weekenden van het Tango Dutch GT4 op Zandvoort, zelf al aan de start te staan met het prototype van Maserati.”

Mark 24-07-2009 22:57

Die nieuwe Maserati ziet er wel strak uit, een pareltje.

Het was gisteren leuk kijken naar de trainingen van de GT4. Met dank aan de Nederlandse inbreng qua kwantiteit, looks en naar nu blijkt kwaliteit.

Zie de uitslag: http://www.mstworld.com/msptresult.a...esultfile=gt45

Zonder NL inbreng is het Europese GT4 kampioenschap maar een mager beestje.

FIRE 26-07-2009 19:46

Die Maserati is inderdaad prachtig.

Iets minder goed nieuws:

Quote:

KS Motorsport heeft zich uit het Tango Dutch GT4 Championship teruggetrokken. Het Belgische team ontbrak dit weekeinde al op Spa-Francorchamps. Het team zette twee Ginetta’s in voor Niels Bouwhuis / Mickey Bertram en Jan Joris Verheul / Bertus Sanders.
http://www.autosport.nl/news/18552/d...nt_achter.html

Mark 26-07-2009 23:25

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 250413)

Benieuwd wanneer we de persbabbel van KS mogen verwachten over het stopzetten van hun GT4 programma in Nederland.

Afbeelding van de MC, Rivage, Spa.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...0&d=1248643519

Jakke.be 27-07-2009 09:59

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 250427)

Geil...:saythat:

FIRE 28-08-2009 18:33

Quote:

Bert Stemerdink Veenendaal wil vanaf 2010 met de Mercedes E500 Coupé participeren in het Dutch GT4 Championship. De grootste Europese dealer voor Mercedes sportmodellen heeft de autosportrenstal Equipe Verschuur gevraagd een haalbaarheidsonderzoek te doen. ,,Gisteren hebben we op Circuit Park Zandvoort voor het eerst getest’’, vertelt Frans Verschuur. ,,Het zou geweldig zijn als een absoluut A-merk als Mercedes gaat meedoen aan de eredivisie van de nationale autosport.’’
...
http://www.autosport.nl/news/18767/d...dutch_gt4.html

Mark 28-08-2009 22:27

Nieuwe wagens zijn hard nodig, de boel is een beetje aan het inzakken. Zou me wel verbazen als ze steun krijgen van de fabriek. MB is niet zo happy op racerij buiten de F1 en DTM.

Over het vertrek van KS heb ik officieel vanuit het team nog niets vernomen.

Mark 03-09-2009 18:47

In de stijl van "Frans Verschuur Puur!" een column waarbij CPZ en SRO het geluid van deze klokkenluider niet mogen verwaarlozen. Benieuwd of de sjarels van SRO nederlands kunnen lezen. Ik kan me helemaal vinden in de column van Verschuur!

FIRE 03-09-2009 22:43

Deze column slaat de spijker inderdaad goed op de kop. De coureur Frans Verschuur heb ik nooit zo gewaardeerd, maar als teambaas begin ik hem steeds meer te waarderen.

In GT1 de Corvette dan ook maar afknijpen omdat hij anders een dure supercar als de Maserati in de weg rijdt? Bovendie is de Ginetta toch geen oude auto? Volgens mij is die in de basis de snelste van het veld.

SRO en CPZ moeten zorgen dat kosten binnen de perken blijven en dat auto's niet binnen 1 a 2 jaar al afgeschreven moeten worden omdat ze niet meer competatief zijn. Tevens moet men de technische kant goed in de vingers krijgen zodat er niet vals gespeeld wordt en het gehele kampioenschap versterken zodat we over 2 jaar geen grid hebben van maar 13 auto's. Dus CPZ richt je op Dutch GT4 in plaats van al weer werken aan een nieuwe klasse (Radical cup).

Overigens las ik in het blad Start dat Chevrolet Nederland en Biesheuvel Autosport werken aan een Chevrolet Cruze cup voor 2011. Waarschijnlijk gaat de auto aangedreven worden door een diesel motor. Biesheuvel was in het recente verleden verantwoordelijk voor de Chevrolet Kalos rally cup.

BSOT 03-09-2009 22:50

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 251543)
In de stijl van "Frans Verschuur Puur!" een column waarbij CPZ en SRO het geluid van deze klokkenluider niet mogen verwaarlozen. Benieuwd of de sjarels van SRO nederlands kunnen lezen. Ik kan me helemaal vinden in de column van Verschuur!

Maar zijnen theorie klopt dus wel helemaal. Stuur die ontevreden Nederlanders anders maar even over de grens, er staat hen hier iets leuks te wachten de komende maanden ;)

Mark 06-09-2009 22:12

Zojuist de de verhaaltjes op autosport.nl gelezen, er reden dit weekend nog 16 wagens rond! In tegenstelling tot de verwachte (lichte) groei gaat de boel sterk achteruit.

Lees ik ook nog eens dat ze een Radical-klasse gaan opstarten. Help eerst eens deze gewonde patient ;)

TommySoprano 16-09-2009 22:20

Ik vind het anders toch nog altijd gezonder ogen dan Belgian GT. Zeker wat het spektakel op de baan betreft.

Bart.Vandecavey 17-09-2009 10:14

Quote:

Originally Posted by TommySoprano (Post 251923)
Ik vind het anders toch nog altijd gezonder ogen dan Belgian GT. Zeker wat het spektakel op de baan betreft.

Een GT4 kost de helft van een GT3

tarzancorner 06-10-2009 09:37

Met de finale races doet er ook een maserati mee en 3 donkervoorts en de htp aston,de match ginate is ook gemaakt,er zullen ongeveer 22 wagens aan de start verschijnen.
Tevens word de 50 minuten race LIVE uitgezonden op rtl7 dat kan je
wel een unicum noemen.
En gaat ook nog een gerucht over een nissan en bmw m3 uit europees kampioenschap.:)

Mark 06-10-2009 21:49

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 252475)
En gaat ook nog een gerucht over een nissan en bmw m3 uit europees kampioenschap.:)

De Nissan lijkt mij geen gerucht meer: http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=18699

Wel meteen een vraag: Ik dacht dat RJN de constructeur is/was voor de Nissan in het GT4, hoe zit dat dan met Solution F?

FIRE 06-10-2009 22:02

Volgens mij zijn zowel RJN als Solution F constructeur van de 350Z GT4.

http://www.gt4cup.com/cars.php?market=false&key=7

Komt NISMO komend seizoen met de 370Z GT4? Bij de introductie van de GT-R GT1 had men het al over een GT4.

tarzancorner 07-10-2009 15:19

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 252488)
Volgens mij zijn zowel RJN als Solution F constructeur van de 350Z GT4.

http://www.gt4cup.com/cars.php?market=false&key=7

Komt NISMO komend seizoen met de 370Z GT4? Bij de introductie van de GT-R GT1 had men het al over een GT4.

Is renault niet mede eigenaar van nissan
misschien is wat het voor F Verschuur om volgend seizoen met de
nieuwe 370Z in actie te komen:applaus:

FIRE 29-10-2009 22:37

Triple Eight komt met een Jaguar XKR GT4:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4167

tarzancorner 30-10-2009 17:09

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 253069)
Triple Eight komt met een Jaguar XKR GT4:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4167

Laat maar komen een stuk of 2 in het groen
weer een mooie aanvulling voor het Dutch GT4.:applaus:
Misschien is het iets voor Cor Euser.

tarzancorner 25-11-2009 17:42

De voorlopige kalender van 2010 ziet er als volgt uit:
5 april 2010 Paasraces Circuit Park Zandvoort
n.n.b. n.n.b. n.n.b.
24 mei 2010 Pinksterraces Circuit Park Zandvoort
4 juli 2010 DPP Assen TT Circuit Assen
5 september 2010 FIA GT Nürburgring (D)
19 september 2010 Trophy of the dunes Circuit Park Zandvoort
10 oktober 2010 Finaleraces Circuit Park Zandvoort

Tweede evenement misschien voorprogamma LMS op spa.

Kans op meer live uitzendingen in 2010 3a4 keer leuk voor de sponsors.

FIRE 25-11-2009 21:15

Quote:

Legend Cup
Vanaf komend seizoen wordt er naast het algemene kampioenschap van het Dutch GT4 ook gestreden om de zogehete ‘Legend Cup’, waarvan de topdrie van iedere race na afloop in de podiumceremonie wordt gehuldigd. Iedere deelnemer boven de 45 jaar wordt als ‘legend’ bestempeld en ingedeeld in deze klasse. Maar ook rijders van 45 jaar of jonger kunnen het verzoek indienen om in de subdivisie uit te komen. Ter illustratie: als de ‘Legend Cup’ afgelopen seizoen al ingevoerd was, zou Paul van Splunteren de GT4-Legend geworden zijn, gevolgd door Allard Kalff en Pim van Riet. De ‘Gentleman Cup’ zal vanaf volgend jaar verdwijnen.

GT4 schema
Het weekendschema van het Dutch GT4 is komend seizoen iets gewijzigd. De kwalificaties zullen vanaf heden, naar Europees voorbeeld, kort achter elkaar gehouden worden. Na de eerste sessie van twintig minuten volgt een pauze van tien minuten, waarna direct de tweede kwalificatie (eveneens twintig minuten) van start gaat. Het raceschema blijft onveranderd.
...
Waarom van 'Gentlemen Cup' switchen naar een 'Legend Cup'? Beetje raar. Professioneel vs gentlemen is veel logischer.

Mark 22-12-2009 23:33

Verschuur schiet met scherp op SRO, en wat mij betreft vol in de roos!

Quote:

E Zeker de teams met Ginetta’s zijn goed de klos met de aangekondigde regelwijzigingen En nogmaals, dit alles in een economisch moeilijke tijd. Dat moet de SRO zich goed realiseren. Maar nee, dat doen ze niet. Er is weliswaar een vergadering geweest, waarin de GT4-teams en –rijders hun ongenoegen hebben geuit richting de SRO. Maar dat is puur voor de vorm. De SRO luistert er niet naar en doet toch waar het zelf zin in heeft. Maar wat willen ze nu? Dat er straks een snellere klasse is, maar dat er nog maar vijftien auto’s aan de start staan? Of de divisie houden zoals die was en een veel voller deelnemersveld? Ik zou het wel weten.’’

http://www.autosport.nl/news/19510/c...eurs’_(2).html

Mark 02-01-2010 13:07

Te lezen in de laatste Start van het jaar 2009: Cor Euser heeft een Pontiac Solstice Coupe gekocht voor sportieve (GT4) doeleinden.

Ziet er niet slecht uit:

FIRE 02-01-2010 13:43

Corvette, Chevrolet Camaro en Pontiac Solstice...GM krijgt groot marktaandeel in GT4, al gaat Pontiac natuurlijk op houden te bestaan dus de Solstice's zullen wel een koopje zijn geweest. ;)

tarzancorner 02-01-2010 14:23

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 254593)
Corvette, Chevrolet Camaro en Pontiac Solstice...GM krijgt groot marktaandeel in GT4, al gaat Pontiac natuurlijk op houden te bestaan dus de Solstice's zullen wel een koopje zijn geweest. ;)

Is het dan de bedoeling dat Cor Euser dan toch naar Dutch GT4 komt.
Dan moet de auto toch eerst door de keuring van de SRO
met de MG is het niet gelukt.

Mark 02-01-2010 18:29

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 254594)
Is het dan de bedoeling dat Cor Euser dan toch naar Dutch GT4 komt.

Uit dat stukje valt wel op te maken dat Euser bezig is met een team voor de GT4. Euser noemde het potentieel van deze klasse "goud" maar gaf wel als wijze les mee dat iedereen de neuzen dezelfde kant moet uitsteken ;)

tarzancorner 18-01-2010 19:07

Het nieuwe wapen van Nissan.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4723&Itemid=1

FIRE 18-01-2010 19:40

Ben benieuwd of we die wel gaan zien in Dutch GT.

tarzancorner 28-01-2010 18:21

Men verwacht dit jaar toch weer een auto of 20 aan de start :gas:

http://www.autosport.nl/news/19632/d...r_bekend_.html

FIRE 28-01-2010 18:28

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 255381)
Men verwacht dit jaar toch weer een auto of 20 aan de start :gas:

http://www.autosport.nl/news/19632/d...r_bekend_.html

Quote:

Onthulling nieuwe bolide
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen lopen inmiddels door. De organisatie rekent op een startveld van zeker twintig auto’s tijdens de Gillette Paasraces, waar bovendien een nieuwe bolide aan de start staat. Deze GT4-auto wordt aankomende zaterdag onder groot publiek onthuld tijdens het Dutch Power Pack-jaarfeest.
= Pontiac Solstice van Euser?

tarzancorner 28-01-2010 18:34

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 255382)
= Pontiac Solstice van Euser?

Misschien de Camaro of de nieuwe Nissan :rolleyes:

FIRE 28-01-2010 20:23

Die zijn toch al getoond aan het publiek?

tarzancorner 30-01-2010 23:22

Het wordt de Camaro er zijn voorlopig al 2 autos onderweg deze zullen
geprepareerd worden door Frans Verschuur.:applaus:

All times are GMT +2. The time now is 16:08.