De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Lmes 1000km Spa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12962)

Dries DS 15-05-2006 01:06

Quote:

Originally Posted by Integra
Wat een enorme onzin, ga dan Belcar kijken, dan zie je pas een erge wanvertoning !

Oei, dit raakt mijn (onlangs, en dan letterlijk...) verzwakte tikker. Verklaar je nader, desnoods in een separate (en aangepaste) topic, want deze opmerking heeft niks meer met LMS te maken. Diegenen die de kern van de zaak kennen, snappen wel waarom Belcar (het 'parapluutje') niet direct het succespunt was. Het 'parapluutje' bestond al, zelfs in ons arm Belgenlandje, en als je als tweede met een dergelijk initiatief over de brug komt, tja, dan kom je niet als eerste over de meet hé..., zijnde: te laat...

Ondanks dat alles vind ik de 'Umbrella' geen slechte zaak, zeker niet voor de toeschouwers/autosportliefhebbers/amateurfotografen, zijnde het grote gedeelte van de bezoekers van de Meetings en ook van het forum van DP. Dat zoontje 'Z' van veiligheidsoverste 'X' of 'Y' een perskaartje hier en daar krijgt (zelfs bij internationale meetings, 'elders' !), ondanks een al dan niet afdoende leeftijd: dat laten we graag buiten beschouwing. Zie daartoe de bestaande discussie in een aparte topic. 'Gebruik' en 'Misbruik' zijn nu eenmaal twee verschillende woorden, al worden ze graag door elkaar gebruikt, zelfs door de mensen die er in principe verantwoordelijk moeten voor zijn... Veiligheid boven alles??? ;)

Belcar is absoluut geen onzin of een 'wanvertoning', zoals hierboven aangehaald. Belcar (de nu gekende 'Original Series') heeft een bepaalde (en grote) waarde. Het zou dus zonde zijn moest dit verloren gaan onder bakken (veelal ongefundeerde) kritiek. Het zogenaamde overgangsjaar zal zeker niet 'simpel' worden. Maar: de goede wil is er, en zeg nu zelf... Waar is er nog 'Goede Wil' onder onze mensen te vinden. België zal op dat gebied (en op politiek gebied) zeker geen voorbeeldland zijn... Laat de autosport dan eventjes de uitzondering zijn in ons Arm Belgenland. Niet? :applaus: Als autosportliefhebbers hebben we immers het grote geluk over twee wondermooie circuits (en over een pak mensen met Goede Wil) te beschikken in dit anders zo arm landje...

Groeten,

Dries DS

Mark 15-05-2006 08:43

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Het was inderdaad een 'evenement' waarbij de organisatie van Pierre Delettre van nabij betrokken was. De koersdirecteur van deze LMS 1000 Km van Spa was echter niet Pierre Delettre maar wel degelijk Dhr. Daniël Poissenot.

Van nabij betrokken? Ze zijn gewoon de organisator, check http://www.race-rally.be/2006/1000km...dDoc.asp?ref=2

Delettre was tijdens de 1000km "clerk of the course", bij de rest van het ietwat karige bijprogramma speelde hij wel voor koersdirecteur. Maakt ook niet uit wie er als directeur aawezig was. Een code rood geef je direct of na enkele minuten als de situatie ernstiger blijkt te zijn dan het eerste zicht laat vermoeden. Echter pas na 15 minuten? Dan klopt ergens iets niet ;)

bluelite 15-05-2006 11:06

Quote:

Originally Posted by Mark
Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt. Langs de draad was het geen wedstrijd die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Neemt niet weg dat het leuk blijft om naar zo'n wagens te kijken.

Als je nog zou zeggen dat ie in de Renault 2.0 wedstrijdleider was... akkoord. Maar niet tijdens de 1000 km. Maar ik geef je gelijk: Delettre kan er wat van :rolleyes:

gwyllion 15-05-2006 13:12

Quote:

Originally Posted by Bramzel
In de crash-sector van TBK's forum (http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/) staat een capture van de live-feed.

Hier een foto van de 2 spinnende prototypes:
http://i6.photobucket.com/albums/y220/hgb/sIMG_4518.jpg

Stranger 15-05-2006 18:20

Overigens hing er in Eau Rouge al een rode vlag maar bleven de wagens langzaam doorrijden omdat 1 post NA de crash er doodleuk een gele vlag met SC hing.

Zelfs sommige marshalls begrepen het niet meer. Toen alle wagens op start finish stilstonden begonnen er nog een stel te roepen dat de wagens er aankwamen (om vervolgens tot de ontdekking te komen dat deze stilstonden).

strepper 15-05-2006 18:53

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Komaan zeg. Een volledig versperde baan, prototypes die een hele ronde aan 5 km/h afleggen en stilvallen op de Raidillon omdat ze moeten stoppen. En dan als alles er wat beter gaat uitzien toch code rood.

het was dit weekend een topweekend.
prachtige koers.
hier kan de belcar nog niet aan ruiken.

marcel 15-05-2006 18:55

trouwens, ze reden niet de hele ronde aan 5km/u, enkel het stuk source-radillon.
en er zag juist niks beter uit met die code rood, ze hadden alleen de ferrari al kunnen wegslepen

strepper 15-05-2006 18:57

Quote:

Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt. Langs de draad was het geen wedstrijd die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Neemt niet weg dat het leuk blijft om naar zo'n wagens te kijken.

Publieke belangstelling? Volgens mij was het geen vette op dat punt.

nie veel volk?
ben jij wel daar geweest?
of ben jij ben jij in Zolder geweest.

Nicki_Mks 15-05-2006 19:57

Quote:

Originally Posted by strepper
prachtige koers.

Ik zeg niet dat de koers slecht was, integendeel, dat een dergelijke organisatie deze prachtige koers niet waardig was.

Mark 15-05-2006 20:45

Quote:

Originally Posted by =strepper
prachtige koers.

Deze vergelijking snap ik niet. Of heb ik al die wedstrijden van de Belcar gemist waar al die Le Mans proto's in meereden? Hoe kun je nou twee totaal verschillende produkten c.q. concepten met elkaar vergelijken? Of is een appel hetzelfde als een peer?

Quote:

nie veel volk?

Nee, zo'n opmerking maak ik gewoon voor de gein :rolleyes:

In het stuk Les Combes tot en met Stavelot heb ik niet erg veel mensen gezien. Vele malen minder dan tijdens een 12 uur BTCS bijvoorbeeld. Als je om 11.00 uur nog bijna tot aan de poort kun parkeren bij Les Combes is het mijn inziens niet druk ;)

Mark 15-05-2006 21:04

Een van de redenen waarom het voor mij persoonlijk een zwakke koers was: Als je met een LMP1 vanuit de pits moet starten en na slechts 934 KM met 1 rondje verschil wint van de eerstvolgende LMP1 dan zegt dat iets over de kwaliteitverschillen in de koningsklasse van de LMS.

student 15-05-2006 23:04

Random commentaar op enkele vorige posts :D
- De situatie in die eerste ronden was ronduit belachelijk, auto's die tegen 5 of 10 per uur moeten komen aanbollen omdat men niet doorkan, daar zijn die wagens ni voor gemaakt. Direct rode vlag had verstandiger geweest.
- Er was niet veel volk, maar zoveel te beter voor mij natuurlijk
- mooie foto's getrokken, ik ben vooral blij van de momenten na de race, als alle coureurs bezweet uitstappen en beginnen vieren, en ik plots merk dat ik de enige niet-persfotograaf was daar. Dit was per ongeluk, maar even plezant.

Op racevlak was het geen vette, maar ik heb veel en goeie foto's genomen.

Viper GTS-R*** 15-05-2006 23:14

Heb de race langs Live stream-timing bekeken en vondt het toch wel een spannende race hoor. Aan de kleur van de nodige vlag ga ik mij niet uitspreken want daar weet ik niet genoeg over;) over de race zelf, tegenover wat sommigen hier zeggen van een niet al te vette race vond ik het toch wel goed hoor. mooi duel in GT1. oké LMP was iets minder spannend zoals Mark sprak over Pescarolo die uit pits vertrekt en als 1ste aankomt dan stellen de overige LMP1's wel wat teleur. Werk aan de winkel voor de concurentie van Pesca tegen LeMans. Als we de tussenstand bekijken in het klassement heeft de Pescarolo echt wel een grote marge met de 2de. in GT1 is het echt zéér close na twee races.
1 Cirtek DBR9, 13ptn
2 Convers Menx 550, 12ptn
3 Larbre DBR9, 10ptn
Oreca Saleen, 10ptn
4 Luc Alphand C5-R, 9ptn
Cirtek DBR9, 9ptn
5 PSI C6-R, 6ptn
http://www.lmes.net/uk/classement_gen.asp

JPMontoya 16-05-2006 08:44

Quote:

Een van de redenen waarom het voor mij persoonlijk een zwakke koers was: Als je met een LMP1 vanuit de pits moet starten en na slechts 934 KM met 1 rondje verschil wint van de eerstvolgende LMP1 dan zegt dat iets over de kwaliteitverschillen in de koningsklasse van de LMS.

Vrij logisch denk ik...Als je bekijkt wat voor een investering zo'n LMP1 is én als je maar 5 races rijdt + 24u van Le Mans dan kan je je afvragen of iedereen wel zo "zot" is om zoveel te investeren als pescarolo (die mijns inziens) totaal geen kans maken om de 24u van Le Mans te winnen...en toch zoveel investeren...

Over het feit dat er weinig volk was...ook logisch. Er is een overaanbod aan Motorsport wedstrijden...en als je kan kiezen tussen gratis WSbR of BTCS of 25 € neerleggen voor een race waar geen spanning in is..dan is de keuze vrij logisch...LMS is nog enkel alleen voor de die-hards

Hou m'n hard al vast voor de wedstrijd in Jarama. Met al die wagens op een circuit van 3,4 kilometer

LMS is dan ook een serie die me weinig of niet kan bekoren.

Bramzel 16-05-2006 10:01

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Hou m'n hard al vast voor de wedstrijd in Jarama. Met al die wagens op een circuit van 3,4 kilometer

Komende race is Donington, dat zal een generale worden aangezien die qua lengte, pitcomplex en breedte vergelijkbaar is met Jarama.

Belle 16-05-2006 11:38

Quote:

Vrij logisch denk ik...Als je bekijkt wat voor een investering zo'n LMP1 is én als je maar 5 races rijdt + 24u van Le Mans dan kan je je afvragen of iedereen wel zo "zot" is om zoveel te investeren als pescarolo (die mijns inziens) totaal geen kans maken om de 24u van Le Mans te winnen...en toch zoveel investeren...

Over het feit dat er weinig volk was...ook logisch. Er is een overaanbod aan Motorsport wedstrijden...en als je kan kiezen tussen gratis WSbR of BTCS of 25 € neerleggen voor een race waar geen spanning in is..dan is de keuze vrij logisch...LMS is nog enkel alleen voor de die-hards

LMS is dan ook een serie die me weinig of niet kan bekoren.

Hier heb ik dus een andere mening over. Ik ben naar de World Series geweest en de LMS en de laatste race kon mij véél meer boeien dan de 3.5 liters. Ik volg de LMP's nu wel wat minder en kom dan ook vooral kijken voor de GT's, waar vooral de spanning in zat.

Laten we zeggen, als ik moest kiezen tussen gratis naar de World Series of 25 euro neerleggen voor de LMS, dan koos ik resoluut voor de LMS.

Integra 16-05-2006 15:03

Ik vind LMS juist 1 van de mooiste kampioenschappen die er zijn.
Als we dan toch gaan vergelijken met de World series, die races waren dus echt niks waard, maar goed dat die tickets gratis waren, daar effectief voor betalen zou ik toch liever niet doen.
Als LMS niet kan boeien, waarom kan Belcar in de ogen van zo velen dan wél boeien? Twee Corvettes die het onder elkaar uitvechten en de rest volgt op geruime afstand. Boeiend !

joost 16-05-2006 15:12

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Komende race is Donington, dat zal een generale worden aangezien die qua lengte, pitcomplex en breedte vergelijkbaar is met Jarama.

Kijk even de kalender na. De volgende race is op de Ring, daarna Donington en dan Jarama, dat 3,85 kilometer lang is.

Joost

JPMontoya 16-05-2006 18:20

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik vind LMS juist 1 van de mooiste kampioenschappen die er zijn.
Als we dan toch gaan vergelijken met de World series, die races waren dus echt niks waard, maar goed dat die tickets gratis waren, daar effectief voor betalen zou ik toch liever niet doen.
Als LMS niet kan boeien, waarom kan Belcar in de ogen van zo velen dan wél boeien? Twee Corvettes die het onder elkaar uitvechten en de rest volgt op geruime afstand. Boeiend !

Over smaken valt moeilijk te twisten...ben een eenzitter liefhebber en GT liefhebber...Proto's zeggen me niet veel...

The Leader 16-05-2006 18:57

Smaken verschillen, maar er is maar 1 wedstrijd per jaar in Belgie met protos.
Dus voor de liefhebbers onder ons ( ik dus ook zeker niet te missen).

Deze serie is nog maar haar 3e jaargang bezig, dus wacht nog een paar jaar voor te spreken van een succes of een flop.

FIA-GT zijn al veel langer bezig, en het ene jaar is het andere jaar ook niet.

En wil je echt alle top protos zien moet je naar Le Mans gaan.

Op de FIA-GT kalender zijn de 24H van Spa ook het klapstuk de andere races zitten kwa deelnemers ook minder ze.

Voor de Le Mans Series is dit juist het zelfde.

Voor mij zijn dit de 2 interessantste series: FIA-GT en LMES.

Met de 24H telkens als groots spektakel.

Mark 16-05-2006 20:34

Quote:

Originally Posted by The Leader
Deze serie is nog maar haar 3e jaargang bezig, dus wacht nog een paar jaar voor te spreken van een succes of een flop.

Ja, onder de naam LMS/LMES.........het is toch een beetje een voortvloeisel van de Worls Sportscars e.d. Die reden vanaf mid-jaren negentig ondere meerdere namen rond.

Wijze woorden:
Quote:

Zelf ben ik even gaan kijken in Spa naar de 1000 km. Het was mooi maar een beetje voorspelbaar. Als ik mijn geld had moeten zetten had ik dit zeker op Pescarolo gedaan in LMP1 en Oreca in GT1 en die hebben dan ook gewonnen. Ook vind ik spijtig dat GT1 zo onderbezet is met een 6 à 7 wagens.

In mijn ogen zou LMS beter een proto kampioenschap worden, met nog een derde proto klasse met van die kleine Radicals etc. Terwijl ze dan die GT1 en GT2 naar de FIA GT kunnen brengen.

Een beetje hetzelfde probleem met de Belcar en de BTCS, waar ze ook beter Belcar GT kunnen maken en BTCS Touring. Maar blijkbaar geraken nergens organisatoren het eens met elkaar. Als we een beetje logisch zouden denken, kan je beter elkaar aanvullen en zo mooie autosport maken dan elkaar te beconcurreren. Maar ja dat zal een eeuwige discussie blijven, niet?

Column Kumpen op racingworld
Beetje een klasse in de richting van de CN-prototypes. In Frankrijk rijden er er 40 van die wagens in het VdeV kampioenschap. In Midden-Europa en Italie heb je meerdere van die succesvolle kampioenschappen.

Bramzel 16-05-2006 20:55

Quote:

Originally Posted by joost
Kijk even de kalender na. De volgende race is op de Ring, daarna Donington en dan Jarama, dat 3,85 kilometer lang is.

Joost

My bad, op 10/10's waren ze over Donington aan het praten, dacht dus dat dat de volgende was.

Fonne 16-05-2006 21:26

Ik vindt de ALMS toch beter dan de LMS.
Het niveau in ALMS ligt toch wel hoger denk ik.
Waarschijnlijk omdat ginds de fabrieks teams zitten .
En er zit ginder dan ook meer spannig in de races.
Waarom de beide kampioenschapen niet samen voegen ?
Zal het spectakel zeker verhogen.

marcel 16-05-2006 21:47

Quote:

Originally Posted by Fonne

je zou het verschil niet merken.
misschien dat Audi de R10 ook in Europa zou inzetten, maar dat is het zowat. de andere teams kunnen zo'n logistieke onderneming niet betalen als ze over 2 continenten moeten gaan.

Integra 16-05-2006 21:58

Quote:

Daar ben ik absoluut niet mee akkoord.

joost 16-05-2006 21:58

Quote:

ik vind deze thread echt onwaarschijnlijk. LMS is zowat het mooiste wat de endurance beleeft de afgelopen 2 decenia. Ik ben een liefhebber van het genre, heb ook al het één en ander gelezen over endurance en kan beroepshalve de meeste races ook meebeleven. Vanuit die ervaring denk ik te mogen stellen dat LM(E)S zeker kan tippen aan de hoogdagen van de Groep C, zowel qua intensiteit, niveau als deelnemersveld.
Vorig seizoen zijn zowat alles races op een thriller uitgedraaid, zeker de Ring en Silverstone, dat was autosport van de bovenste plank.Voor het kampioenschap kwamen in Turkije nog vier teams in aanmerking!
Dat Spa in LMP1 (en enkel in die klasse) iet wat minder was, kan al eens gebeuren hè. Zowel de wagens als de teams en de piloten zijn van een zeer hoog niveau.
En dan ALMS... de mensen achter de ALMS zouden god wat gelukkig zijn met startvelden à la LM(E)S. Vorig weekend stonden er in Houston 4 LMP1 en 5 LMP2 aan de start...
Algemeen zou ik willen stellen dat het voor sommigen nooit goed is; belcar niet, LM(E)S niet, dit niet, dat niet. Ga dan verdomme naar een voetbalmatch kijken.

Joost

strepper 16-05-2006 22:03

Quote:

Originally Posted by joost
ik vind deze thread echt onwaarschijnlijk. LMS is zowat het mooiste wat de endurance beleeft de afgelopen 2 decenia. Ik ben een liefhebber van het genre, heb ook al het één en ander gelezen over endurance en kan beroepshalve de meeste races ook meebeleven. Vanuit die ervaring denk ik te mogen stellen dat LM(E)S zeker kan tippen aan de hoogdagen van de Groep C, zowel qua intensiteit, niveau als deelnemersveld.
Vorig seizoen zijn zowat alles races op een thriller uitgedraaid, zeker de Ring en Silverstone, dat was autosport van de bovenste plank.Voor het kampioenschap kwamen in Turkije nog vier teams in aanmerking!
Dat Spa in LMP1 (en enkel in die klasse) iet wat minder was, kan al eens gebeuren hè. Zowel de wagens als de teams en de piloten zijn van een zeer hoog niveau.
En dan ALMS... de mensen achter de ALMS zouden god wat gelukkig zijn met startvelden à la LM(E)S. Vorig weekend stonden er in Houston 4 LMP1 en 5 LMP2 aan de start...
Algemeen zou ik willen stellen dat het voor sommigen nooit goed is; belcar niet, LM(E)S niet, dit niet, dat niet. Ga dan verdomme naar een voetbalmatch kijken.

Joost

GROOT GELIJK JOOST
DEZE RACE WAS WEER EEN SPANNENDE EN MOOIE RACE.
als je ziet dat in amerika 2 & 3 bezet word door een GT weetje het wel zeker.

Brecht 16-05-2006 22:06

Quote:

Hoe dat je hier bij komt :crazy: . LMS is stukken spannender dan ALMS. Ook het deelnemersveld in de LMS is veel mooier en groter dan ALMS. Binnenkort zal het ALMS kampioenschap nog minder aantrekkelijk zijn, doordat GM overweegt het Corvette Racing programma stop te zetten na 2007. Wat stelt ALMS dan nog voor?

JPMontoya 16-05-2006 23:03

é oh, ik heb niks tegen LMS - Het is gewoon niet mijn cup of tea

Peter Baert 16-05-2006 23:07

Quote:

é oh, ik heb niks tegen LMS - Het is gewoon niet mijn cup of tea

En wat als uw dierbare rijder Renaud Kuppens proto zou gaan rijden?

:)

Mark 17-05-2006 00:02

Quote:

nie veel volk?

In mijn verwoede pogingen om een goed beeld te krijgen van het aantal (betalende) toeschouwers kom ik niet veel vooruit. Dat mag al een stille hint zijn ;) Als een evenement een succes is lees je dat wel. Wat graag laat men dan de cijfertjes zien.

De enige indicatie:
Quote:

Ondanks het weinig aantrekkelijke weer, al waren regenbanden net niet nodig, zaten de tribunes goed vol bij de start van de tweede wedstrijd om de Le Mans Series.
Enkele duizenden toeschouwers veerden bij de start recht als een carambolage op de Raidillon, veroorzaakt door de nieuwe Protran van McGarrity, de start van de 45 wagens bruusk verstoorde

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6985
Op de rest van het circuit is het altijd al een stuk rustiger. Zou me ten sterkste verbazen als er meer dan 10.000 betalende toeschouwers aanwezig waren. Sterker nog, als het totaal aantal mensen over de 10.000 is gegaan (inclusief pers, coureurs, teamleden, vips en ander verplicht volk) mag men blij zijn.

Jan 17-05-2006 00:10

Opvallend toch hoe vooral de mensen wiens cup of tea het niet is, hier het proces komen maken van de endurance racerij. Als het dan nog met kennis van zaken zou zijn, dan hou ik mij aanbevolen voor een open dialoog, maar wat ik hierboven al allemaal gelezen heb (vb. ALMS rijk deelnemersveld en spannende races in vergelijking met LMS:confused: ) tart elke verbeelding.

Behalve Audi en Porsche is er bij de prototypes misschien geen direct zichtbare verwijzing naar grote constructeurs (wat je in F1, FIA-GT, Belcar, DTM enz. wel hebt). Dat wil echter niet zeggen dat fabrikanten als Courage, Zytek, Lola, Pescarolo, Dome, Radical......geen uiterst competitieve racewagens kunnen bouwen. De belangen van dergelijke teams berusten in de eerste plaats bij de racerij, in de F1 en sprintraces gaat het veeleer over de marketingtools van Mercedes, BMW, Toyota, Honda, Renault....

Zoals zo vaak: de beste stuurlui staan aan wal.....of zitten achter hun PC.

Ga volgende keer eens gewoon naar een LMS wedstrijd kijken, je zal aangenaam verrast zijn dat een race van 6 uren spannend kan blijven tot de laatste minuut.;)

JPMontoya 17-05-2006 10:34

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
En wat als uw dierbare rijder Renaud Kuppens proto zou
gaan rijden?

:)

Dan zet ik me daar ook weer met veel plezier 100% voor in ook al is het niet mijn cup of tea...zo werkt vriendschap nu eenmaal...

Iedereen doet precies of ik die serie het meest afgrijselijke monster uit autosportland vind...Dat is niet waar...ik ben gewoon geen protoliefhebber...

Als iedereen van dezelfde soort vrouw moest houden...

Zit hier ook het proces niet te maken van ALMS of wat dan ook. Gewoon wat nuchtere bemerkingen...(trouwens bij mijn eerste opmerking over inkom heb ik duidelijk geexpliciteerd dat als je geen Die-Hard bent dit niet zou betalen...)

Mario 17-05-2006 10:49

Ik ben zaterdag geweest en heb vrolijk 25 euro betaald, terwijl ik deze autosporttak helemaal niet ken. Ikzelf ben blijven plakken in de Groep C van de jaren '80 en identificeer Le Mans en 1000 km races nog steeds met die auto's.

Ik heb zaterdag nog een 45-tal minuten een file getrotseerd en bijna mijn koppeling verbrand wegens wegenwerken voorbij Luik. Waarom dat allemaal, omdat ik eens zin had om buiten te komen èn om m'n zoontje eens te laten zien wat circuitracen is (rallycross kent hij al), ongeacht welke raceklassen er reden. Als complete leek blijf ik erbij dat voor mij die prototypes minder uitstraling hebben als de Groep C, maar ik vond het zeker de moeite om eens tot daar te rijden (dus op zaterdag, niet eens de hoofdrace). Mijn zoontje vond het ook heel leuk en ik heb me nooit beklaagd daar geld aan te hebben uitgegeven en daar een hele dag voor te hebben uitgetrokken.

Misschien zijn die fabrikanten in deze raceklassen wat de vroegere F1-renstallen à la Williams, Lotus, Osella, Minardi e.d. waren : liefhebbers die vanuit het hart autosport trachten te bedrijven, maar die in de F1 al jaren niet meer aan de bak kunnen komen. Mogelijk moet er nog aan hun naambekendheid worden gewerkt, maar ik zie dan toch liever zo'n mensen aan het werk dan de robotten van in de F1.

Guido 17-05-2006 11:09

Ik ben het volledig eens met Mario. Ben de zondag tegen de middag op het circuit gearriveerd en heb een hele leuke dag gehad. Ben, buiten de F1 en DTM - beide tot enkele jaren geleden van nabij gevolgd, geen circuit specialist, maar ik vind die proto's wel iets hebben. Dat de rest van het veld aangevuld wordt met GT's lijkt me ook logisch aangezien het in LeMans ook zo is (GT1 en GT2). Wat er ook van zij, toen ik naar huis reed, was dat met een tevreden gevoel: Paddock vrienden gezien, wat bijgepraat, gelachen enz. De race op zich is voor mij niet van het eerste belang. Daarvoor ken ik noch de teams noch de piloten voldoende. Wat me ook erg heeft aangesproken is net de afwezigheid van de fabrieksteams. Dit lijken me allemaal erg gedreven mensen die hun eigen ding komen doen met eigen materiaal en zo heb ik het persoonlijk wel graag, waarschijnlijk omdat ik ook zelf zo ben. In de Belgische rallyscene bijv (om maar iets te noemen) is het niet anders. ;)

Stranger 20-05-2006 10:26

Quote:

Op de rest van het circuit is het altijd al een stuk rustiger. Zou me ten sterkste verbazen als er meer dan 10.000 betalende toeschouwers aanwezig waren. Sterker nog, als het totaal aantal mensen over de 10.000 is gegaan (inclusief pers, coureurs, teamleden, vips en ander verplicht volk) mag men blij zijn.

Volgens de nabeschouwing op project-lemans.de waren er 30.000 bezoekers.

Fonne 20-05-2006 21:28

Quote:

Originally Posted by Stranger
Volgens de nabeschouwing op project-lemans.de waren er 30.000 bezoekers.

Waar hebben ze die gevonden !? In de boskes ? :)

marcel 20-05-2006 21:31

op Spa zal 30.000 man minder opvallen dan op Zolder zeker?

nu ja, als er niet te veel volk is (WSbR), dan is er te weinig... ge moet wel eens weten wat ge wilt he

Fonne 20-05-2006 21:36

Quote:

Originally Posted by marcel
op Spa zal 30.000 man minder opvallen dan op Zolder zeker?

nu ja, als er niet te veel volk is (WSbR), dan is er te weinig... ge moet wel eens weten wat ge wilt he

Ik klaag toch niet dat er te veel of te weinig was. Ik stel aleen maar vast wat ik gezien heb. Er was wel redelijk wat volk maar 30.000 lijkt me een beetje veel ze.

marcel 20-05-2006 21:43

mja, die "ge" was eigenlijk meer algemeen bedoeld :o
voor de mensen die altijd klagen over de toeschouwers aantallen

All times are GMT +2. The time now is 01:47.