De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ronde van Frankrijk (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15885)

guntha 25-07-2007 19:28

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 215829)
2 down, 19 to go... :D

Eigenlijk is dat toch erg. Dan hebben ze al zo veel controles en weten ze dat de kans omgepakt te worden groot is, lopen er nog tegen de lamp:frusty: . Jammer voor de belgen die moeten terugkomen.

Mark 25-07-2007 22:09

En jawel, Rasmussen is door zijn eigen werkgever uit de tour gezet!

Kan een sport zoiets uberhaupt overleven? Welk bedrijf wil zich nog afficheren met dergelijke praktijken?

marcel 25-07-2007 22:44

toffe tour... de winnaar zal niet de beste zijn, maar diegene die niet op doping wordt betrapt :s

Guido 26-07-2007 09:47

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 215852)
En jawel, Rasmussen is door zijn eigen werkgever uit de tour gezet!

Kan een sport zoiets uberhaupt overleven? Welk bedrijf wil zich nog afficheren met dergelijke praktijken?

De profwielrennerij is al jaren dood, alleen weten die mannen dat precies nog niet... En welk bedrijf? Wel ieder bedrijf dat er nu aan meedoet zou ik zo zeggen. Veranderde de zaak Festina iets aan heel het gebeuren? Er werd voorspeld van wel, Festina zou er onder lijden enz. Maar niks is minder waar gebleken. Er wordt nog steeds geslikt en gespoten dat het een lieve lust is en Festina verkoopt nog altijd horloges. Rabobank zal er ook geen spaarcent minder door ontvangen, de reclame dat die mannen al gehad hebben... De wielrennerij zal ook dit overleven hoor.

Guido 26-07-2007 09:51

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 215857)
toffe tour... de winnaar zal niet de beste zijn, maar diegene die niet op doping wordt betrapt :s

Het was allemaal zo voorspelbaar. De eerste week van de Tour kwamen die jongens nauwelijks vooruit. Steevast te laat op schema en aankomsten nooit vroeger dan 18.00. Niet dat ze gewandeld hadden, want ze zagen er toch vermoeid uit. Tot de Alpen naderden. Plots kon het tempo wel omhoog en werd er weer in goeie ouwe stijl gekoerst. Geen wonder, daar is het misgegaan. De eerste week heb ik nog gekeken. Toen je gewoon kon zien dat er weer geslikt werd, heb ik afgehaakt en naar geen enkele rit meer gekeken. 't was immers gewoon aftellen tot de eerste meldingen van bedrog gingen binnenkomen. Het heeft in dat opzicht nog lang geduurd eigenlijk.

Integra 26-07-2007 10:26

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 215857)

En hoe kunt gij met al die dopinggevallen nog oordelen wie de beste is?

Ik vind dat de schuld (ook) vooral bij de media ligt, overdreven druk. Presteren, presteren, commerce, commerce.

Het tempo waaraan die mannen de bergen opstuiven is abnormaal, onmenselijk?

Guido 26-07-2007 13:27

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 215873)

Ik vind dat de schuld (ook) vooral bij de media ligt, overdreven druk. Presteren, presteren, commerce, commerce.

Ik denk niet dat die gasten doping gebruiken omdat de druk van de media zo overdreven is. In de atletiek werd er (nu nog misschien, dat weet ik niet) flink geslikt, terwijl de media druk daar toch veel minder is en er ook veel minder geld te verdienen valt. Ik denk dat ze vooral pakken omdat ze de eerste willen zien, zoals schooljongetjes die vechten onder elkaar om te zien wie de sterkte is. Valsspelerij is van alle tijden en alle sporttakken. In de autosport wordt er aan van alles en nog wat, dat mechanisch is, geprutst door valsspelers. Wielrenners en atleten hebben alleen zichzelf om mee te prutsten, gezien zíj en niet een mechanisch toestel het verschil moeten maken, toch?

Slechte verliezers zijn het die hun toevlucht nemen tot.

FIRE 26-07-2007 14:12

Quote:

Omdat wielrennen nog steeds veel publiciteit genereerd. Is een van de effectiefste vormen van sponsoring.

marcel 26-07-2007 16:01

Quote:

wielrennen heeft het al eens overleefd, in 98

Bugalfa 27-07-2007 21:57

"RausMussen" ?

Guido 27-07-2007 22:27

Quote:

Originally Posted by Bugalfa (Post 215961)
"RausMussen" ?

:applaus:

B.V.S. 28-07-2007 09:33

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 215882)
Omdat wielrennen nog steeds veel publiciteit genereerd. Is een van de effectiefste vormen van sponsoring.

Ondanks het feit van al die dopinggevallen blijft de media veel aandacht geven aan deze charels. Jammer, heel jammer...
Ik kan alleszins niet begrijpen dat zulke grote bedrijven hun naam aan deze mannen willen blijven linken.

guntha 28-07-2007 17:45

Wat een tijdrit. Was de moeite waard om te kijken. Ik hoop dat ze morgen nog echt gaan koersen ipv. champange drinken.

All times are GMT +2. The time now is 19:51.