![]() |
Toch even enkele opmerkingen maken in verband met de incidenten.
Wanneer er op het circuit gezwaaid wordt met gele (of rode) vlaggen dan is het de bedoeling dat de piloten zich daar ook aan houden, en dan kom je niet tegen hoge snelheid uit de Bianchi geschoten, om daarna een mooie 360 te maken en onzacht in aanraking te komen met een veiligheidswagen. Als er daar dan ook nog eens toevallig een piloot langskomt die besluit vollop op de rem te gaan staan ter hoogte van het ongeval, dan krijg je natuurlijk problemen en knalt er eentje achterop. De kledij is hier eigenlijk geen probleem, het is de houding van sommige piloten die je in vraag zou moeten stellen!!!;) Greetz |
Quote:
|
On topic dan maar weer :) Wij hebben ook weer een topdag gehad ! We zijn aan ons 6e 'Eran' seizoen begonnen en het gaat nooooit vervelen ! De sfeer ongedwongen, de auto's en rijders serieus, en de organistie zo flexibel als een paling in een emmer met snot :) (Lees: Andy nogmaals bedankt voor het meedenken ;) )
....heb alleen nog geen antwoord gevonden op die GT3's ...verdomme dat is niet bij te benen..een beetje afstoppen en wat 'schaken' met het overige verkeer helpt een tijd maar op een gegeven moment komen ze toch voorbij :) De atom's reden ook hard.............rechtuit ;) Mijn favoriet gisteren : dat zilveren Lanciaatje Monte Carlo :) |
Hey Matthijs,
Kon ze ook niet volgen. Maar het waren dan ook niet de minste, GT3 en GT3RS. Stonden op slicks. 380 pk en hoogstwaarschijnlijk liggen de verhoudingen van de bak iets gunstiger. Ik had je toch gezegd dat we moesten twinnen :gas: :gas: . In blok (jij links ik rechts) komt er niemand voorbij :eek: :eek: :eek: Geniet nog lekker na van het fantastisch dagje! Peter |
Wat een reacties allemaal...
Gelukkig kunnen we de reacties filteren en rekening houden met de mening van de insiders (veiligheidsmensen en piloten) en de uitlatingen van die "beste stuurlui van op de wal" naast ons neerleggen. Het was over de hele lijn een toffe, drukke en geslaagde dag. We waren tijdens enkele uren volzet, iets wat we strikt hebben toegepast. Als we iedereen hadden laten rijden dan waren er enkele uren met 90 auto's geweest denk ik. Wat betreft het ongeval, hier zijn enkele rijders duidelijk in de fout gegaan. Iedereen was reeds een ronde voorbij de gele vlag en de Mégane gereden. De Jeep stond er om deze wagen af te schermen terwijl er met geel gezwaaid werd. De Subaru gaat helemaal in de fout . Zou niet mogen gebeuren in een gele vlag situatie... De Clio maakt een enorme noodstop (30 meter remspoor met slicks)... onbegrijpelijk... De Honda rijdt achterop de Clio, kon daar weinig aan doen denk ik. De conclusie die je kan trekken is dat de piloten niet naar de vlaggen luisteren... Maar de reactie van veel rijders was ook dat de gele vlag onopvallend op een grote afstand van de baan werd gegeven terwijl de zon aan de kanaalkant van het circuit storend laag stond... Dit zou echter geen exkuus mogen zijn... Daarom gaan we maatregelen nemen. De code 60 vlaggen (paars) die we tijdens onze clubwedstrijdjes gebruiken gaan we ook tijdens de trackdays invoeren. Als die vlag uitkomt op alle posten mag niemand rapper dan 60 rijden totdat het gevaar geweken is. Zo kunnen de veiligheidsdiensten zonder gevaar hun werk doen. Ik wil geen herhaling meer van het ongeval dat gisteren gebeurde... |
Dat is nou de Eran-Spirit .
Juiste maatregel nemen . Laat het succes verder gaan ! |
Geel ...
Quote:
Mmmmm...inderdaad waren met de lage zon sommige vlaggen minder goed te zien , en eenmaal kon ik echt niet zien of het nou een witte of gele vlag was (maar dat had meer met het merk wasmiddel te maken ;) ) ....maar ja dan neem je toch het zekere voor het onzekere en 'kies' je voor geel ! ...ennuh Peter ...we gaan dat zeker nog eens doen, maar dan op een rustiger dag :) :) |
Na enkele sabbatjaren was ik ook terug van de partij.
Ondanks het zeer druk was werd er heel hoffelijk gereden. Was de eerste keer dat ik met de Evo over het circuit ging (Nürburgring buiten beschouwing gelaten) en m'n beste tijd was 1min55 en ik ben geen extreme remmer. Nog een aantal leuke rondjes gemaakt tegenover een oud BMW model met full slicks,die hield ook mooi baan. Ook een mini ging verrassend snel,sneed z'n bochten wel tot het maximum in. Voor herhaling vatbaar;) |
Zolder was super van het weekend...
Zalig weer, Zalige wagens. Altijd weer bij leren.. de max. .veel respect op de baan schitterend. Toppie!!!! laten we hopen dat alle dagen zo mooi gaan zijn. na 5de keer trackdays eindelijk de skyline onder de geluids limiet gekregen. nog een keer 96.2 db gehaald op de standaard uitlaat.. snap er de ballen van maar kom... alle performance wel fel moete terugschroeven wegens niet de juiste middelen voor handen op dit ogenblik. voor de geintresseerden in de specs: tijdends circuit day het voorbije weekende: wagen draaide om en beide 320 a 350 pk : Rb26DETT ( Twinturbo 2.6 Liter ) Boost : 850 tot 950 Gram Standaard uitlaat systeem Stock Absorbers met Tein Superflex Veren 1675 kg gewogen volle tank! Geen Diffussiers aanwezig banden 265*35*18 Continetal SportsContact Stock olie coolers Stock Radiator Stock brakes Stock ECU |
Andy,
Prima maatregel en inderdaad cordate bijsturing. Begrijp ik het nu goed. Paarse vlag = wanneer er een wagen op de baan staat (pech of ongeval en dus takelwagen in aantocht of ter plekke) dan kan je daar tegen 60 km/h voorbij en mag je ook niet inhalen tot aan de volgende vlaggepost waar er weer groene vlag is? OF Paarse vlag = 60 km/h op het ganse circuit, voor iedereen, ook niet voorbijsteken tot er weer groene vlag wordt gegeven op het ganse circuit? Thx for clarifying. Peter |
Quote:
voorbeeld : er zit een wagen in de grindbak, enkel gele vlag op die post. de jeep rijdt naar de plaats. Op het moment dat de veiligheidsmensen beginnen te werken, komt over het HELE CIRCUIT de CODE 60 vlag uit. Iedereen rijdt 60 km/h. Als de wagen uit de grindbak is en de jeep kan vertrekken, dan wordt op alle posten de CODE 60 vlag ingetrokken en kan iedereen terug sneller rijden... |
accident with clio
andy,
i was the clio driver an I can tell you that I didnīt stop (for sure not an emergency stop) on the track. i saw the red flag in the first right corner after the finish (and also before the bianchi). I reduced my speed after I saw the red flag the first time. We reduced speed I drove through the bianchi and also through the accident area. I never touched my brake while this time. For sure I was slowly riding (approx. 40 km/h) when the honda hits me. The brake line you could see on the asphalt are coming from the clio...but after the accident happens. Because my back wheels were blocked in fact of the impact. Because of the right suit the paddockers may have right...a t-shirt (as I wear it) is for sure not the right suit. I was not prepared to ride that day and so I leave my driverīs suit at home. But my friend ask me to ride a few rounds with his new clio...and I did. In my opinion this was the only and the biggest failure i made this day... :-( |
Quote:
|
om over iets anders te beginnen ...
iemand foto's van die Lancia Monte Carlo ??? kan ik wa fotoshoppen en met mijn schoonpa beginnen te lachen ... damn .. 10 seconden trager dan zijn GP Spyder ... My family has got it's own 'Captain Slow' :) |
Thomaske en Corvetteboy hebben er zeker en melden reeds eerder dat hun foto's ergens deze week online zullen staan.
Groeten, Peter |
All times are GMT +2. The time now is 17:31. |