De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   World Touring Car Championship 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9092)

gwyllion 14-10-2004 11:44

Quote:

Originally posted by FIRE
Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....
Volgens GM moeten zelfs 12000 banen (van de 62000 in Europa) verdwijnen (tegen 2006), waarvan volgend jaar al 90% en voornamelijk in Duitsland (in de Opel fabrieken werkt 33000 man).

Het is nog voorlopig nog onduidelijk of dit gevolgen heeft voor het DTM programma. Hoeveel kost een DTM seizoen?

bron: General Motors schrapt 12.000 jobs in Europa (pitstop.tv)

Scapa 14-10-2004 11:56

Quote:

Opel has confirmed that it will pull out of the German-based DTM touring car series – but not until the end of the 2005 season. The move is part of a massive financial restructuring of General Motors Europe, which intends to reduce its annual structural costs by £350 million.
Bron: autosport.com

The Interceptor 14-10-2004 13:45

De kalender van de WTCC voor 2005 is ook opgesteld, bestaande uit 10 races:

10 april - Monza
1 mei - Magny-Cours
15 mei - Silverstone
29 mei - Brno*
26 juni - Puebla**
30 juli - Spa-Francorchamps
28 augustus - Oschersleben*
18 september - Istanbul**
2 oktober - Valencia*
20 november - Macao

Puebla? is dat ook weer één of ander nieuw circuit? ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Netforce_1 14-10-2004 14:11

Puebla = Circuit in Mexico

http://www.etracksonline.co.uk/NAmerica/puebla.html

gwyllion 14-10-2004 14:19

De races (nog altijd 2 per weekend) zullen ook wat langer zijn: 75 km i.p.v. 50 km.

Scapa 14-10-2004 14:31

Quote:

Originally posted by gwyllion
De races (nog altijd 2 per weekend) zullen ook wat langer zijn: 75 km i.p.v. 50 km.
Dit speelt alleen maar in de kaart van... BMW!

gwyllion 14-10-2004 15:12

Quote:

Originally posted by Scapa
Dit speelt alleen maar in de kaart van... BMW!
Waarom? Ligt dat aan het verschil in voor en achterwielaandrijving?

gwyllion 14-10-2004 15:32

Quote:

Originally posted by Scapa
Quote:

Opel has confirmed that it will pull out of the German-based DTM touring car series – but not until the end of the 2005 season. The move is part of a massive financial restructuring of General Motors Europe, which intends to reduce its annual structural costs by £350 million.
Bron: autosport.com

Volgens autosport.nl zou Mercedes ook beginnen twijfelen over deelname na volgend jaar :fight:

Quote:

Ook Mercedes-deelname op losse schroeven
Het geplande afscheid van Opel uit de DTM heeft niet alleen gevolgen voor Opel, haar rijders en haar fans. Ook Mercedes-Benz bezint zich inmiddels op deelname aan de DTM. In tegenstelling tot Opel en Audi rijden de auto’s met de ster op de motorkap vrijwel zonder externe sponsoring op het plaatwerk. Dit maakt de operatie voor de Stuttgarters nog kostbaarder dan voor de concurrentie.

"Er bestaat inderdaad twijfel bij Mercedes-Benz over deelname aan de DTM. Van een concrete beslissing zoals bij Opel is echter nog geen sprake", bevestigde een woordvoerder van Mercedes-Benz Nederland aan AUTOSPORT.NL. Hij vervolgt: "Het vertrek van Opel vormt waarschijnlijk de doodsteek voor de DTM. Je ziet toch dat het voor de deelnemende merken weer een moeilijk verhaal wordt, ondanks de belofte bij aanvang dat dit een klasse zou worden waar niet teveel geld op toegelegd hoefde te worden."

Bij Mercedes-Benz Duitsland was vooralsnog niemand beschikbaar voor commentaar.
Is dit het einde van DTM? :confused:

gwyllion 14-10-2004 17:36

Quote:

Volgens autosport.nl zou Mercedes ook beginnen twijfelen over deelname na volgend jaar :fight:

Dit artikel is volledig van de website verdwenen. Misschien is de verklaring van die kerel van Mercedes Nederland teruggefloten door Duitsland of volledig fictie.

Integra 14-10-2004 18:53

Quote:

Ja, voorwielaandrijving eist meer van het rubber. :)

FIRE 14-10-2004 19:41

Quote:

De kalender voor 2005 (met per weekend telkens 2 races):
- 10 april - Monza
- 1 mei - Magny-Cours
- 15 mei - Silverstone
- 29 mei - Brno*
- 26 juni - Puebla**
- 30 juli - 24 Francorchamps
- 28 augustus - Oschersleben*
- 18 september - Istanbul**
- 2 oktober - Valencia*
- 20 november - Macao
* mits goedkeuring van nationale federatie
** mits homologatie voor omloop
Bron: www.pitstoptv.be, volledig artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15537

Scapa 18-10-2004 14:09

Quote:

Ja, bij een voortrekker moeten de voorste banden al het werk doen (sturen en de aandrijving). Bij achterwiel aangedreven auto's wordt dit verdeeld tussen voor- en achteras.

gwyllion 20-10-2004 17:30

Volgens mensen op het ten tenths forum, zou de Chinese autofabrikant Brilliance ook deelnemen aan WTCC met 3 wagens; de wagens zouden gerund kunnen worden door het BTCC team Varta van John Batchelor.

Scapa 20-10-2004 18:40

Quote:

Volgens mensen op het ten tenths forum, zou de Chinese autofabrikant Brilliance ook deelnemen aan WTCC met 3 wagens; de wagens zouden gerund kunnen worden door het BTCC team Varta van John Batchelor.
Zou kunnen werken alleen moeten ze dan wel een ander team zoeken :D

FIRE 20-10-2004 18:41

Quote:

Met een Zhonghua of.......BMW?
http://www.brillianceauto.com/brands/index.html

Scapa 20-10-2004 18:44

Dat is me ook niet echt duidelijk. Zou kunnen dat ze gewoon met 3 320i's starten natuurlijk. Die Zhong dinges lijkt me nu niet echt geschikt.

Mark 20-10-2004 20:02

Er is toch wel een bekende naam aangetrokken om e.e.a. in gang te zetten namelijk John Bernard. De WTCC wagen zal als basis de Brilliance M1 gebruiken. Voor 2006 staat de M2 in de planning. Motorisch gedeelte is gebaseerd op een of ander Mitsubishi model....

Het team zal als basis uiteraard Engeland hebben maar de teamleden moeten een link hebben met China? hoe, dat is me niet helemaal duidelijk.............de menukaart van de Chinees om de hoek ken ik wel. Is dat voldoende? :D

Valt het op dat ik nu de Autosport aan het lezen ben ?:D

gwyllion 21-10-2004 13:50

Quote:

Originally posted by Marshal
Er is toch wel een bekende naam aangetrokken om e.e.a. in gang te zetten namelijk John Bernard. De WTCC wagen zal als basis de Brilliance M1 gebruiken. Voor 2006 staat de M2 in de planning. Motorisch gedeelte is gebaseerd op een of ander Mitsubishi model....
Een impressie:
http://www.brilliance-auto.com/uploa...1015174114.jpg
http://www.brilliance-auto.com/uploa...1015174452.jpg
Quote:

Het team zal als basis uiteraard Engeland hebben maar de teamleden moeten een link hebben met China? hoe, dat is me niet helemaal duidelijk.............de menukaart van de Chinees om de hoek ken ik wel. Is dat voldoende? :D

Ik denk eerder dat de piloot de Chinese nationaliteit moet bezitten :D

Het deelnemersveld van WTCC begint gigantisch te worden... :applaus:

Scapa 21-10-2004 13:54

Nog eens 3 fabrieksauto's erbij, netjes!

Kleine round-up van de fabrieksteams:

5x BMW 320i (2 Team Deutschland, 2 Team Italy-Spain, 1 Team GB)
3x Autodelta Alfa 165
3x Seat Toledo
3x Chevrolet
3x Brilliance

Sowieso al 17 fabrieksauto's :eek: Zullen er nog wel wat bijkomen hopelijk (Ford?, Honda?). Nice :D

edit: JAS teammanager: We are currently working on a plan for running two or three Accords in the FIA WTCC!

Bron: touringcartimes.com
Even afwachten of het terug een privé initiatief betreft of niet.

gwyllion 21-10-2004 14:31

Peugeot ook misschien nog. Herinner je dat er geruchten zijn dat Peugeot in de toekomst wel eens zou kunnen overstappen van WRC naar WTCC.

gwyllion 21-10-2004 22:34

Op 2 november geeft Ford een pers conferentie over zijn autosport programma. Vermoedelijk wordt daar bekend gemaakt dat M-Sport een contract krijgt voor 4 jaar WRC en dat Ford deel zal nemen aan WTCC.

bron: pitstop.tv

Mark 21-10-2004 22:43

Quote:

Peugeot ook misschien nog. Herinner je dat er geruchten zijn dat Peugeot in de toekomst wel eens zou kunnen overstappen van WRC naar WTCC.
Op zich een zeer logische gedachte, het is eigenlijk raar te noemen dat twee merken uit dezelfde stal elkaar bestrijden in één kampioenschap waar de constructuers makkelijk op één hand te tellen te zijn. Dus hoelang de PSA merken Citroën en Peugeot nog samen deelnemen aan het WRC is nog maar de vraag...........

Scapa 21-10-2004 23:23

Quote:

Op 2 november geeft Ford een pers conferentie over zijn autosport programma. Vermoedelijk wordt daar bekend gemaakt dat M-Sport een contract krijgt voor 4 jaar WRC en dat Ford deel zal nemen aan WTCC.

bron: pitstop.tv

Doet deugd om te zien dat constructeurs terug zin hebben in het kampioenschap. Renault is z'n F1 toekomst ook aan het herbekijken. Van dochter Nissan zijn er al meermaals geruchten de wereld rondgegaan ivm ETCC. En wat indien DTM na volgend jaar ophoudt te bestaan?

smiley 22-10-2004 22:22

FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who was signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign, will face each other this weekend in the 200 Km of Buenos Aires, valid as 12th round of the Argentine TC2000 championship

Rydell, who gave SEAT its first FIA ETCC victory this year in Oschersleben, will share a Honda Civic entered by the Honda Racing Petrobras team with former Argentine touring car champion Juan Manuel Silva, who is currently second in the points.

As for Rydell’s SEAT Sport team-mate Gené, he will share a Volkswagen Polo with former F1 star Esteban Tuero.

Current TC2000 leader Christian Ledesma, who has a solid 48-point margin, will be joined by Menu in his Chevrolet Astra run by the Chevrolet Pro Racing team. This will be Menu’s first race for Chevrolet, in view of the 2005 FIA WTCC

(bron= http://www.eurostc.com/2k4/default.a...ews.asp&id=865 )
menu maakt dus zijn GM debuut

Scapa 24-10-2004 12:49

Quote:

Toch niet, voorstel is verworpen.

gwyllion 03-11-2004 14:25

Ford gaat toch niet als fabrieksteam deelnemen aan WTCC, maar wel klantenteams ondersteunen.

Zo zou een touring wagen versie van nieuwe Ford Focus eruit kunnen zien:
http://www.racing1.de/web/_img//tw_e...d_focus1_o.jpg
http://www.racing1.de/web/_img//tw_e...d_focus2_o.jpg

Raceboy 03-11-2004 14:42

Bronvermelding bij de fotos aub.

gwyllion 03-11-2004 15:14

Quote:

Originally posted by raceboy
Bronvermelding bij de fotos aub.
Steken in URL :confused: En die foto's zijn trouwens overal te vinden omdat ze uit de resem persberichten komen die Ford Racing gisteren rondgestuurd heeft.

gwyllion 04-11-2004 15:31

Grotere foto's van de Ford Focus staan op http://www.forddesktops.com/v2/defau...us+Touring+Car

FIRE 06-11-2004 16:25

Ik heb een lijst gemaakt met (mogelijke) deelnemende teams en coureurs, zie deze link.

smiley 06-11-2004 16:35

Quote:

Originally posted by FIRE
Ik heb een lijst gemaakt met (mogelijke) deelnemende teams en coureurs, zie deze link.
ik heb gelezen voor chevrolet Rickard Rydell,Jordi Gené en Alain Menu

FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who was signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign, will face each other this weekend in the 200 Km of Buenos Aires, valid as 12th round of the Argentine TC2000 championship.

(gelezen op http://www.eurostc.com/2k4/default.a...ews.asp&id=865 )

FIRE 06-11-2004 16:44

Dat heb je verkeerd vertaald, enkel Menu heeft een Chevrolet contract getekend. Als ze alle 3 bij Chevrelet een contract hadden getekend had er het volgende moeten staan:

Quote:

FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who are signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign

smiley 06-11-2004 16:45

aaah oops oei ja sorry foutje

John Winter 06-11-2004 17:51

Dus tot op heden is alleen Alain Menu bevestigd als coureur? Ik meende dat Thompson ook al bevestigd was?

Autofan 06-11-2004 17:56

Ik denk ook dat alleen Menu bevestigd is. Rydell, Thompson, Jordi Gené en ook onze landgenoot Vincent Radermecker maken kans op het tweede en derde zitje ;)

FIRE 06-11-2004 18:38

Quote:

Originally posted by Autofan
Ik denk ook dat alleen Menu bevestigd is. Rydell, Thompson, Jordi Gené en ook onze landgenoot Vincent Radermecker maken kans op het tweede en derde zitje ;)
Waar heb je dit gelezen?

Thompson maakt volgens mij ook kans bij Alfa.

John Winter 06-11-2004 19:03

Ik meende dat Thompson al getekend had, omdat hij tijdens de laatste race van het BTCC in Donington zei dat hij volgend jaar niet meer voor Vauxhall zal rijden. Zoiets zeg je neem ik aan niet als je nog geen stoeltje hebt voor volgend jaar.

FIRE 06-11-2004 19:13

Hij rijdt inderdaad niet voor Vauxhall in 2005 (contract liep af?), echter wat hij wel gaat doen is volgens mij nog niet bekend. Omdat hij dit seizoen al enkele races voor Alfa in het ETCC heeft gereden is de link met Alfa snel gelegd.

Mark 10-11-2004 19:59

According to Autosport 11-11-04 ;)

Nicola Larini is een van de beoogde kandidaten voor een zitje in een van de Chevrolets. Andere optie voor Larini is JAS Motorsport met hun "privateer Honda's"

Laurent Aillo schijnt niet meer in de kijker te staan voor een zitje bij Chevy.

FIRE 10-11-2004 21:12

Quote:

Originally posted by Mark
According to Autosport 11-11-04 ;)

Nicola Larini is een van de beoogde kandidaten voor een zitje in een van de Chevrolets. Andere optie voor Larini is JAS Motorsport met hun "privateer Honda's"

Laurent Aillo schijnt niet meer in de kijker te staan voor een zitje bij Chevy.

Ik krijg de indruk dat de rol van Larini bij JAS enkel als tester is.

Zie deze link over Larini.

All times are GMT +2. The time now is 00:04.