De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Lmes 1000km Spa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12962)

student 13-05-2006 20:06

Quote:

Originally Posted by student
Pff, is het zelfs nog wel de moeite om te gaan... :(
Ik vond het al geen enorm interessant veld, en nu er een paar grote namen en teams niet meer meedoen...

een eigen mening hebben mag precies niet meer?
Het is nu beter gesteld dan vorig jaar, en dan heb ik het vooral over de LMP1-klasse, maar qua wagens vind ik het nog steeds een zwak veld.

Guido 13-05-2006 20:13

Quote:

Het is nu beter gesteld dan vorig jaar, en dan heb ik het vooral over de LMP1-klasse, maar qua wagens vind ik het nog steeds een zwak veld.

Een eigen mening hebben, mag, zeker, moet zelfs, maar er een andere op na houden, is ook niet verkeerd.

gwyllion 13-05-2006 20:32

Quote:

Welke wagens had jij dan graag gezien?

Audi is volledig op Le Mans gefocust. De eerste Creation kan door pech niet deelnemen, een 2de Creation was inderdaad leuk geweest. Ook spijtig dat de motorombouw van de RfH Dome niet op tijd klaar is. Meer LMP1 wagens zijn er bij mijn weten gewoon niet in Europa.

2 extra Radicals zouden ook welkom zijn. De klanten Porsches laten nog een jaar op zich wachten. Voor de rest zijn alle Europese LMP2 teams aanwezig.

Het GT1 deelnemersveld is redelijk dun bezaaid, maar alle merken zijn aanwezig: Saleen, Aston Martin, Corvette, Ferrari en Lamborghini. Maserati mag natuurlijk niet in LMS racen. Trouwens, als je GT wagens wil zien, moet je 24 uur van Spa.

Het aantal GT2 wagens is enorm.

joost 14-05-2006 09:21

een mening is leuk, een gefundeerde mening altijd beter. Groeten uit Spa waar het publiek, dat deze wagens blijkbaar wel leuk vindt, al behoorlijk aanwezig is.

Joost

Nicki_Mks 14-05-2006 12:52

Ongelooflijk... Dit is de ergste wanvertoning die ik ik mijn autosportverleden ooit gezien heb. Als de LMES enig verstand heeft was dit de laatste uitstap naar België.

Grig-O 14-05-2006 13:13

:mad: :mad: :mad: :mad: x1000!!!
1: Francorchamps kan er niet aan doen dat er wagens van de baan vliegen
2: Het is nu al LMS :)
Wat zou jij gedaan hebben miss?

Viper GTS-R*** 14-05-2006 13:17

Voor verscheidene wagens is het al over and out
zware crash in 1ste ronde
lees hier hoe het gebeurde en wie er uit ligt:
http://www.racingworld.be/nieuws/339...-G-Force!.html
en over LMS en Spa, wat sommigen ook beweren het is gewoon een prachtig startveld!! nu te hopen dat ze alleen een rustige re-start nemen;)

Nicki_Mks 14-05-2006 13:28

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Wat zou jij gedaan hebben miss?

Ehh... rode vlag, ooit van gehoord?

Bramzel 14-05-2006 13:52

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Ehh... rode vlag, ooit van gehoord?

Overdrijf je niet een beetje? Een beetje veel zelfs? Rode vlag valt nog te discussieren, maar een "wantvertoning" vind ik het absoluut niet.

Nicki_Mks 14-05-2006 14:26

Komaan zeg. Een volledig versperde baan, prototypes die een hele ronde aan 5 km/h afleggen en stilvallen op de Raidillon omdat ze moeten stoppen. En dan als alles er wat beter gaat uitzien toch code rood.

Grig-O 14-05-2006 16:00

Dan was Istanbul ook een wanvertoning door het tekort aan benzine.

marcel 14-05-2006 16:02

rode vlag was idd nodig, maar een wanvertoning? laatste uitstap naar België?

da is wel wa ver gaan

Nicki_Mks 14-05-2006 16:18

Is het ook te ver gaand om te zeggen dat Peter Owen zijn been gebroken heeft t.g.v. een slechte beslissing van de wedstrijdleiding?

Viper GTS-R*** 14-05-2006 16:18

Quote:

Originally Posted by marcel
rode vlag was idd nodig, maar een wanvertoning? laatste uitstap naar België?

da is wel wa ver gaan

Vindt ik ook wat ver:)
Het ziet er nog spannend uit in de GT1 en GT2, ik gok toch op de Saleen van Oreca en de GPC Fer 430

Grig-O 14-05-2006 16:21

veel teams zouden dit spijtig vinden als Spa weg zou gaan
Schitterend duel in GT1 trouwens

marcel 14-05-2006 16:24

Quote:

Is het ook te ver gaand om te zeggen dat Peter Owen zijn been gebroken heeft t.g.v. een slechte beslissing van de wedstrijdleiding?

ja. Owen is gecrasht onder het geel dat er kwam om de wedstrijd verder te zetten na het rood.

Grig-O 14-05-2006 16:24

Quote:

Je hebt de race heel goed gevolgd moet ik zeggen.
De race was al herstart achter de safty car toen dit gebeurde, niet toen de race nog niet was stilgelegd.
Hij is gewoon in de muur gevlogen tijdens het volgen van de safty car, net als Gounon vorig jaar (denk ik)
Ik zie eigenlijk geen fout.:frusty:

Viper GTS-R*** 14-05-2006 16:28

De Larbre AM heeft zo te zien problemen??
Ja zeg dat wel mooi duel in GT1 Saleen Oreca vs Cirtek AM
Ben eens benieuwd wie volhoudt,...

Grig-O 14-05-2006 16:30

Quote:

Is het ook te ver te gaan om even te zeggen dat je fout bent?;)

Viper GTS-R*** 14-05-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
mooi duel in GT1 Saleen Oreca vs Cirtek AM

Het blijft zeer spannend, ze zitten heel de tijd binnen 1seconde van elkaar.
Momenteel draait iedereen tourtjes tussen 3.30 a 3.40, weer een crash??

Bramzel 14-05-2006 17:27

Quote:

Veels te ver. Naar mijn mening zelfs regelrechte onzin. En ik ben ook blij dat de wedstrijdleiding jouw meningen niet deelt, want we zien nu een briljante race zich ontvouwen.

Nicki_Mks 14-05-2006 17:37

Correctie: volgens de RTBF is Owen gecrasht door schade aan zijn banden, veroorzaakt door de passages over het slagveld. Zopas hebben ze trouwens ook verteld dat één van de gecrashte piloten met vrij ernstig rugletsel is overgebracht naar het universitair ziekenhuis van Luik.

marcel 14-05-2006 17:45

Quote:

Correctie: volgens de RTBF is Owen gecrasht door schade aan zijn banden, veroorzaakt door de passages over het slagveld.

ik hoor nochtans dat hij op slicks stond, en dat het tijdens de rode vlag beginnen regenen was. iets wat Chamberlain zelf gezegd heeft.

Quote:

Zopas hebben ze trouwens ook verteld dat één van de gecrashte piloten met vrij ernstig rugletsel is overgebracht naar het universitair ziekenhuis van Luik.
daar heb ik nog niks over gehoord

Nicki_Mks 14-05-2006 18:04

Quote:

ik hoor nochtans dat hij op slicks stond, en dat het tijdens de rode vlag beginnen regenen was. iets wat Chamberlain zelf gezegd heeft.

Bwa, echt regenen was het niet. En er heeft zeker niemand van banden gewisseld tijdens de code rood.

marcel 14-05-2006 18:41

ja, dan mag het niet he.

en volgens de race control hebben alle piloten het ziekenhuis verlaten, dus zo ernstig zal dat rugletsel wel niet geweest zijn

Nicki_Mks 14-05-2006 18:52

De twee betrokken bij de eerste crash hebben ze gezegd. Ik weet niet, is er bij die crash die de laatste SC veroorzaakt heeft ook iemand afgevoerd?

Bramzel 14-05-2006 18:57

Quote:

De twee betrokken bij de eerste crash hebben ze gezegd. Ik weet niet, is er bij die crash die de laatste SC veroorzaakt heeft ook iemand afgevoerd?

Leroch in de GForce Courage was de andere. Dat was echter volgens mij niet bij de startcrash maar iets later, toen hij geraakt werd door een terugstuiterende Icer Brakes 430.

joost 14-05-2006 19:00

Leroch was betrokken bij de eerste crash (start) en verliet het ziekenhuis net. Owen is ook vertrokken uit het ziekenhuis.

Joost

Neo-242 14-05-2006 19:00

Is de startcrash ergens te bekijken? Heb jammer genoeg de start gemist...:frusty:

Bramzel 14-05-2006 19:02

In de crash-sector van TBK's forum (http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/) staat een capture van de live-feed.

Neo-242 14-05-2006 20:01

Dank je wel Bram!:)

gwyllion 14-05-2006 21:17

Quote:

Correctie: volgens de RTBF is Owen gecrasht door schade aan zijn banden, veroorzaakt door de passages over het slagveld. Zopas hebben ze trouwens ook verteld dat één van de gecrashte piloten met vrij ernstig rugletsel is overgebracht naar het universitair ziekenhuis van Luik.

Dit lijkt mij een hele hoop misinformatie als je het mij vraagt.

Toen Owen gecrasht is, was het weldegelijk al de druppelen. Ik vermoed dat hij verrast werd door nattigheid op zijn slicks. De wagens zijn trouwens 2 (misschien 3) keer langs die crash plaats gepasseerd en de baan was toen redelijk proper.

Dat ernstig rugletsel was misschien het meisje dat er erg aan toen leek op het carting circuit van Franchorchamps. Daar is een ziekenwagen en MUG voor uitgerukt.

gwyllion 14-05-2006 21:33

Quote:

Originally Posted by raceboy
voor de circuitgaanders: Grote schermen :D

Niks schermen gezien. En aan de andere kant van het circuit werkte de speakers ook niet. Redelijk lastig om de wedstrijd zo te volgen :(

Mark 14-05-2006 21:50

Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt. Langs de draad was het geen wedstrijd die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Neemt niet weg dat het leuk blijft om naar zo'n wagens te kijken.

Publieke belangstelling? Volgens mij was het geen vette op dat punt.

marcel 14-05-2006 22:10

de livestream had het nochtans moeilijk met de publieke belangstelling

Integra 14-05-2006 22:16

Quote:

Ongelooflijk... Dit is de ergste wanvertoning die ik ik mijn autosportverleden ooit gezien heb. Als de LMES enig verstand heeft was dit de laatste uitstap naar België.

Wat een enorme onzin, ga dan Belcar kijken, dan zie je pas een erge wanvertoning !

Steve 14-05-2006 22:18

De komende week zullen er uitzendingen zijn van de race in Spa op Motors Tv voor wie het niet gezien heeft en Motors Tv kan ontvangen.

Info: www.motorstv.com

Dries DS 14-05-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by Mark
Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt.

Het was inderdaad een 'evenement' waarbij de organisatie van Pierre Delettre van nabij betrokken was. De koersdirecteur van deze LMS 1000 Km van Spa was echter niet Pierre Delettre maar wel degelijk Dhr. Daniël Poissenot. Dat is niemand minder dan de man die al ettelijke jaren de wedstrijdleider is van de 24 Uren van Le Mans. Pierre Delettre stond (in opdracht van de LMS-bonzen) enkel in voor (het overgrote deel van) de organisatie, niet voor de wedstrijdleiding.

@ Nicky Mks:

Over de 'code rood' bij de crash op de Raidillon, net na de start, gingen er ook in de persruimte vragen de lucht in waarom dit niet onmiddellijk na het ongeval gebeurde. Iedereen van de toen aanwezige verslaggevers was het ermee eens dat dit al vroeger had moeten gebeuren. Maar Daniël Poissenot is ook maar een mens, en kan dus ook wel eens 'fouten' maken, ondanks zijn grote bagage aan ervaring in de meest legendarische etmaalrace ter wereld. Wedstrijdleiders maken nu eenmaal 'fouten', niet enkel in autosport. Zie bvb maar eens hoeveel scheidsrechters er in het voetbal onder vuur komen te liggen.

Mvg,
Dries DS

Bramzel 14-05-2006 23:50

Quote:

de livestream had het nochtans moeilijk met de publieke belangstelling

Heb de hele race probleemloos gevolgd, de enige hickups waren doordat ik zelf wat aan het uploaden was.

marcel 15-05-2006 00:04

ik heb op 10/10s nochtans nog enkele berichten gelezen dat het veel bufferde, of stilstaand beeld had. ik had er ook wel last van, maar toch blij dat het er was.

All times are GMT +2. The time now is 01:47.