De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   NRF : Goossens-Hart winnen de race met grote voorsprong! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10306)

yannick88 28-03-2005 14:59

Quote:

Originally posted by lotuzzz
Verwarring alom bij mij: Op de auto stond duidelijk GTB, maar het geluid was onmiskenbaar turbo, hij siste en blies dat het een lieve lust was... en 'porsche' en 'turbo' en 'coëfficiënt' valt niet te rijmen met GTB... iemand die daar meer over weet??
Waarom kan een Porsche en Turbo en Coefficiënt niet samen gaan ?
Nog nooit gehoord van een 2.1 Turbo van Porsche in een vorig leven !!!

Alles kan zolang je maar in de configuratie van het reglement blijft .

Met spotieve groeten

Scapa 28-03-2005 15:36

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Wie reed er eigenlijk met de Z3 van G&A?
Guino. Iets gevoeld ofzo? :D

Scapa 28-03-2005 15:40

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Op hibn.tv staat een filmke en het begint met Scapa die een wiel aan het vastzetten is...
Was tijdens de warm-up. Drie ronden later: boenk de betonnen muur in... En neen, het was niet omdat er een wiel was losgekomen. ;)

lotuzzz 28-03-2005 15:45

Quote:

Originally posted by yannick88
Waarom kan een Porsche en Turbo en Coefficiënt niet samen gaan ?
Nog nooit gehoord van een 2.1 Turbo van Porsche in een vorig leven !!!

Alles kan zolang je maar in de configuratie van het reglement blijft .

Met spotieve groeten

Daar heb je een punt natuurlijk. Bedoel je dan dat ze werkelijk met een 2.1 reden?? Bij mijn weten zat die in de 944 ofzo en past dat niet achterin een 911 ;)

yannick88 28-03-2005 16:33

Quote:

Originally posted by lotuzzz
Daar heb je een punt natuurlijk. Bedoel je dan dat ze werkelijk met een 2.1 reden?? Bij mijn weten zat die in de 944 ofzo en past dat niet achterin een 911 ;)
Er lag wel degelijk een 2.1 turbo in , word trouwens bevestigd in het verslag van www.autosport.be

Met sportieve groeten

yannick88 28-03-2005 16:37

Quote:

Er lag wel degelijk een 2.1 turbo in , word trouwens bevestigd in het verslag van www.autosport.be

Met sportieve groeten

yannick88 28-03-2005 16:40

Quote:

Met sportieve groeten

De vijfde rij werd bemand door twee Porsches GTB van verschillende generaties. Enerzijds de geëvolueerde RS van Penders/Lamot en anderzijds de ’oude’ 964 in 993-look van AD Sport met Schreurs/Bruynoghe. Deze wagen is uitgerust met een 2.100 cc-motor, voorzien van een turbo. Daarmee wil Vanierschot nog eens aantonen dat je niet persé zwaar moet investeren om goede prestaties neer te zetten in de Mediagroup Van Dyck Belcar. Dit onderstreept ook nog maar eens de soepelheid van het technisch reglement dat openstaat voor héél wat creativiteit.

bron www.auotsport.be

Integra 28-03-2005 17:08

Quote:

Originally posted by Scapa
Guino. Iets gevoeld ofzo? :D
Gevoeld niet, veel actie gezien wel. In de eerste ronden heb ik Guino al vanachter op een Porsche zien tikken, daarna aan 'de rea' achterop de Porsche van Thiers en dan gespind en met veel sensatie rondgegooid en doorgereden. Seems like someone was pissed. :D

FIRE 28-03-2005 20:41

Moet zeggen dat de samenvatting op de VRT best goed was.

Bart.Vandecavey 28-03-2005 21:25

die 2.1 is uiteraard een uitgeboorde 2 liter motor... Ik heb ook nooit gehoord van een 4.2 motor van porsche alhoewel deze wel gebruikt werden in de Belcar enkele jaren geleden...

Mark 28-03-2005 21:52

@Bart,

De wagen van Russell, wat is dat nu precies? een 996 GT3-RS met een optische voorkant 997 look en biturbo-look achterste?

Scapa 28-03-2005 23:00

Quote:

Originally posted by Integra
Gevoeld niet, veel actie gezien wel. In de eerste ronden heb ik Guino al vanachter op een Porsche zien tikken, daarna aan 'de rea' achterop de Porsche van Thiers en dan gespind en met veel sensatie rondgegooid en doorgereden. Seems like someone was pissed. :D
Ze reden met 5 GTB samen: 2 Ultima's, 2 RS'en (Cook en Thiers) en Guino in de Z3. Gedurende een 20 minuten ofzo hebben ze dat duel in beeld gehad. Superspannend en zeer mooi om zien. Guino vertelde achteraf dat hij echt genoten had van de faire duels oa. met Qvick. Het was z'n leukste Belcarrace ooit, tot een gedubbelde daar anders over oordeelde...

Integra 29-03-2005 07:31

Quote:

Ze reden met 5 GTB samen: 2 Ultima's, 2 RS'en (Cook en Thiers) en Guino in de Z3. Gedurende een 20 minuten ofzo hebben ze dat duel in beeld gehad. Superspannend en zeer mooi om zien. Guino vertelde achteraf dat hij echt genoten had van de faire duels oa. met Qvick. Het was z'n leukste Belcarrace ooit, tot een gedubbelde daar anders over oordeelde...
Yup, ik heb het gezien, was knap, maar Kenis is ook vanachter op Thiers getikt en zo zelf gespind. (nog voor hij werd aangereden)

Guido 29-03-2005 08:45

Quote:

Originally posted by FIRE
Moet zeggen dat de samenvatting op de VRT best goed was.
Idd. Vond het ook wel goed.

MichelRacing 29-03-2005 10:10

De Thiers-Porsche is gewoon een 997 Karroserie met wat spoilertjes erop waarin de 996 GT3-RS Motor van vorig jaar in gelepeld is... Heb bevestiging van de monteurs van Russell Racing... Ja, kijk op www.adsport.be-->Belcar 2005--> Auto's daar staat de 993 bij met 2 Liter Turbo moter, is stuk interessanter is goedkoper he zo'n 2 liter Turbo en gaat minder snel kapot over het algemeen

Mark 29-03-2005 13:03

Press releases waar gen bal van klopt.

Quote:

Voor de eerste chrono’s legden we een nieuwe bandenset op, daar de weersverwachtingen slecht waren voor de nammidag.
Na drie ronden kwam de safety car op de piste en het beste van de banden was dus weg en weg dus ook de kans op een goede chrono.

JC Meert &Tom Van Den Plas
Safety-car tijdens een training? :confused:

fordje 29-03-2005 15:35

Quote:

Originally posted by Mark
Press releases waar gen bal van klopt.

Safety-car tijdens een training? :confused:

Mark, er was toch een code rood tijdens de eerste quali van zaterdagochtend meen ik te herinneren? Deze is toen toch even stilgelegd?

Wat niks zegt over de press-release he, heb dat nog niet gelezen

Selespeed 29-03-2005 16:25

Quote:

Originally posted by MichelRacing
De Thiers-Porsche is gewoon een 997 Karroserie met wat spoilertjes erop waarin de 996 GT3-RS Motor van vorig jaar in gelepeld is... Heb bevestiging van de monteurs van Russell Racing... Ja, kijk op www.adsport.be-->Belcar 2005--> Auto's daar staat de 993 bij met 2 Liter Turbo moter, is stuk interessanter is goedkoper he zo'n 2 liter Turbo en gaat minder snel kapot over het algemeen
Toch maar even www.ad-sport.be van maken, tenzij je je tennis rakket wil laten herbesnaren :D

Baron 29-03-2005 16:27

Quote:

Originally posted by fordje
Mark, er was toch een code rood tijdens de eerste quali van zaterdagochtend meen ik te herinneren? Deze is toen toch even stilgelegd?
Code Rood is nog wat anders dan een safety-carprocedure. ;)

Scapa 29-03-2005 17:40

Rubens Maes had ander ook wel een heet standje voor aan de Jacky Ickx.

Mark 29-03-2005 17:48

Quote:

Originally posted by fordje

Klopt volledig. Zoals Baron reeds aangeeft is een code rood heel iets anders dan een safety-car. Iemand die een dergelijke press-release schrijft moet zijn handen maar eens vooruit steken. Dan krijgt ie een mep met de schrijflat op zijn vingers :D :D

fordje 29-03-2005 18:06

Hela, lijfstraffen zijn verboden in België hé ! :no: :)
(Alleen zweepjes en leren pakken maken hierop een uitzondering, ma da's een ander verhaal....)

Misschien eens een cursus press-release organiseren he, en ineens de procedures eens uitleggen ;) :D

ICEMAN 29-03-2005 19:08

Toch een prachtige overwinning voor onze racende dames. :) Hier hadden we NOOIT over durven dromen!

Thomaske 29-03-2005 19:23

Weet er iemand ofdat je de uitzending van de Belcar op Sporza nog kan bekijken langst 't web?

Mvg

Bart.Vandecavey 29-03-2005 19:37

Quote:

Originally posted by MichelRacing
Ahum dat is de auto van vorig jaar... Een 996 GT3-RS

de capot, de spatborden, achtervleugel en bumpers komen van ZIM

MichelRacing 29-03-2005 19:54

Ow Srry Bart, een medewerker van Russell Racing die via de lier de racewagen op de aanhanger trok na de race zei tegen mij dat het een 997 Karrosserie was waar de 996 GT3-RS motor van vorig jaar ingelepeld was... Srry Bart

The Interceptor 29-03-2005 20:32

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Weet er iemand ofdat je de uitzending van de Belcar op Sporza nog kan bekijken langst 't web?

Mvg

op hibn.tv staat dat filmke ook, maar dan wel zonder commentaar

B.V.S. 29-03-2005 20:34

Quote:

Originally posted by raceboy
kdacht dat er gevochten was :D
trouwens enorm subtiel " ik ben eraf getikt door een Ford Mondeo" :D

Misschien wat laat om erop terug te komen, maar ik vind het niet terecht dat Guino dit "koersfeit" op deze manier verwoordt...

The Interceptor 29-03-2005 20:35

Quote:

Rubens Maes had ander ook wel een heet standje voor aan de Jacky Ickx.
idd, ik stond aan het einde vd Jacky Ickx (buitenkant van't circuit) en zagen daar opeens Ruben aanschuiven, heeft de wagen anders nog wel knap uit de muur weten te houden hoor!

MichelRacing 29-03-2005 20:49

David Hart neemt ook nog steeds op dezelfde manier de 1e Linkse half over de curb-stones met de Corvette, zoals vorig jaar met zijn Viper... Hopelijk als hij dat tijdens de 24uren ook doet dat de wagen hieronder niet te veel lijdt...

MichelRacing 29-03-2005 20:50

De Bon-Gou Porsche kon er tevens ook wat van op de momenten dat ik aan de binnenkant van de 1e Linkse stond en bij het uitkomen van die bocht begon deze ook nogal eens flink te glijden als hij naar rechts wilde insturen...

Scapa 30-03-2005 18:18

Quote:

Originally posted by B.V.S.
Misschien wat laat om erop terug te komen, maar ik vind het niet terecht dat Guino dit "koersfeit" op deze manier verwoordt...
In de Press-Release staat het er op een andere manier in (met naam dus). Niet meer als terecht in mijn ogen. Als je voor de tweede keer wordt gedubbeld moet je u niet gaan mengen in bepaalde duels en zeker niet beginnen tikken.

B.V.S. 30-03-2005 20:16

Quote:

In de Press-Release staat het er op een andere manier in (met naam dus). Niet meer als terecht in mijn ogen. Als je voor de tweede keer wordt gedubbeld moet je u niet gaan mengen in bepaalde duels en zeker niet beginnen tikken.
Klopt perfect als je zegt dat je je niet moet moeien in duels als je gedubbeld wordt, maar dat heeft Neyens nu net niet gedaan in mijn ogen.

Op de TV beelden was heel duidelijk te zien dat Guino veel te laat remt, waardoor zijn achtertrein begint te slingeren.
Hierdoor geraakt hij niet op tijd stil en raken ze mekaar.
Als Neyens een ongeval had willen vermijden zat er maar 1 ding op, en dat was alles dichtgooien, niet insturen en blijven stilstaan tot Guino uitgeslipt was. Uiteindelijk rijdt ieder z'n eigen race.

Ik vind het ook jammer voor Guino, maar ik vond het gewoon niet fair dat hij de schuld volledig op de Mondeo stak...
De koersdirectie heeft trouwens na herhaaldelijk bekijken van de beelden geoordeeld dat het een koersfeit was.

Pascal 31-03-2005 00:23

Herinnert zich nog iemand de zwarte Venturi van twee Franse piloten die in het verleden reeds enkele malen aan de start kwam in Belcar ???

Wel ik heb hen zaterdagmiddag in de paddock gezien. Ze waren bezig met hun Venturi uit een truck te laden. Iemand enig idee wat ze kwamen doen ??? Misschien gewoon een weekendje uit met al hun materiaal :D want noch tijdens de qualifs noch tijdens de race heb ik hen op de baan gezien...

C U

Scapa 31-03-2005 00:31

Quote:

Originally posted by Pascal
Herinnert zich nog iemand de zwarte Venturi van twee Franse piloten die in het verleden reeds enkele malen aan de start kwam in Belcar ???

Wel ik heb hen zaterdagmiddag in de paddock gezien. Ze waren bezig met hun Venturi uit een truck te laden. Iemand enig idee wat ze kwamen doen ??? Misschien gewoon een weekendje uit met al hun materiaal :D want noch tijdens de qualifs noch tijdens de race heb ik hen op de baan gezien...

C U

Bij de vrije training heb ik ze de wagen al terug uit de pitlane zien duwen... Had misschien nog eens behoefte aan Limburgse lucht. De Marcos LM600 hebben we zaterdag ook niet meer gezien. Wanneer gaat dat ding ooit marcheren? :D

Pascal 31-03-2005 00:35

Quote:

Bij de vrije training heb ik ze de wagen al terug uit de pitlane zien duwen...
Dan heb ik waarschijnlijk niet het uitladen maar het inladen gezien :confused:

Heb hem tijdens de vrije trainingen toch ook niet op de piste gezien of heeft hij misschien vrijdags gereden...

C U

Scapa 31-03-2005 09:44

Quote:

Originally posted by Pascal
Dan heb ik waarschijnlijk niet het uitladen maar het inladen gezien :confused:

Heb hem tijdens de vrije trainingen toch ook niet op de piste gezien of heeft hij misschien vrijdags gereden...

C U

Heeft op vrijdag gereden, zaterdag niet meer.

Thomaske 31-03-2005 18:59

De Venturi stond langst onze box en was op zaterdag morgen vertrokken. Toen zijn Cook - Pele er komen staan.

De Audi TT zou normaal klaar raken tegen volgende race omdat de schade niet zo groot was dan ze dachten.

De LM600 heeft ook een tof plannetje maar hier zwijg ik liever over. Omdat ik niet meer mag zeggen.

Iemand nieuws over de Vertigo?

Mvg

Integra 31-03-2005 19:46

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
De LM600 heeft ook een tof plannetje maar hier zwijg ik liever over. Omdat ik niet meer mag zeggen.
Mvg

Zeg dan helemaal niks ? ;)

Thomaske 01-04-2005 08:08

Jullie zullen het binnenkort wel horen of anders zien.

Ik laat jullie graag eens watertanden.

Mvg

All times are GMT +2. The time now is 11:42.