![]() |
bwa ze zitten gewoon elk in een ander genre ...
BMW ==> touring kawa ==> sportbeestjes |
Quote:
Ik bedoel maar : ik ken mijn eigen, en als ik een moto koop die 300 km/uur rijdt dan RIJ ik ook 300 km/uur. Zo'n snelheidsmachien is iets voor jonge gasten van 20 jaar, niets voor een bezadigde vader van 42 ;) |
Zeg Guy hoe ga je tussen die files kunnen met uw Boxer, die cylinders zullen in de weg zitten... ;)
|
Quote:
|
Quote:
Hierbij zou ik de mensen van DESCOM dan ook willen bedanken voor de wijze en kostbare raad die ze me in deze zaak gegeven hebben ;) |
Awel, die BMW is nu ne moto die ik eigenlijk ook wel zou willen hebben.
Waarom niet die Kawasaki? Het is juist zoals Sennake zegt: ik, als jong gastje van 20, ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik ook tegen een boom zou hangen met zo'n moto. Het scheelt nu al nie veel met 4 wielen onder mij :D, nog een geluk dat ik een slipcursus heb gevolgd! |
Zelfbeheersing hè mannen ;) Ik heb toch nog steeds liever 4 wielen dan 2
|
Gij hebt blijkbaar liever geen wielen ;)
|
Awel, awel, awel, dat topic is compleet aan mij voorbij gegaan. Ik moest me schamen... :o
Halleluja, nog iemand die het licht heeft gezien, al hebben BMW's onder meer de koosnaam "ouwelullenmotor" :). Maar da's zeker een degelijk machien, Sennake. Van harte gefeliciteerd :) . Maarre, Japanse brol :no: ? Mijn Kawasaki heeft me nog nooit in de steek gelaten; 100 paardjes (weliswaar aan de krukas), gepuurd uit 600 cc :cool: . Mocht ik het geld hebben, zou ik me nog een Ducati ST4S, een Aprilia Futura (allebei twins) en een paar Triumphs (driecilinders) kopen. Enneh, opletten met die BMW-versnellingsbakken, die zijn berucht. Tijdens de voorbereiding voor m'n examen zat ik vaker dan me lief was in neutraal ipv tweede, terwijl dat met m'n Kwak nooit het geval zou zijn. Nog een goeie tip : volg een rijvaardigheidscursus, je steekt er echt veel bij op. Edit : die toerrit zal er wel eens van komen, ja. |
Proficiat met de aankoop! Een goede keuze, ik ging nog zeggen en "what about a Pan", maar gezien ge gene Japanse brol... enz.
Enfin soit, Ik weet er alles van. Mutatie doen en dan alle dagen op en af naar Brussel kachelen. Diegene die doorrijden in de winter zijn ook steevast de mannen met een RT of Pan. Deze winter nog taxi gespeeld voor iemand die met een Jap GSX1100CBYZFR :confused: of zoiets rijdt. Was die blij dat ie weer de moto op kon. En als ge het graag doet, ik wil hem best geloven. In ieder geval, succes ermee en een immer behouden thuiskomst ;) Moto's? Niks voor Huudo :no: Wel veel interesse, maar zelf rijden niet. |
Quote:
Neen, alle gekheid op een stokje, ik ben ook bij Kawasaki en Suzuki gaan kijken hoor. Bijna zelfs een Kawasaki VN Classic 800 of een Suzuki Burgmann 650 gekocht. Maar volgens de puristen is dat eigenlijk geen moto, alhoewel hij er een boel zijn achterlicht laat zien. En ouwelullenmoto : tja, wat ben ik anders dan een ouwelul eh ? Trouwens, die BMW haalt ook zijn 0 tot 100 Km/uur in 3,9 seconden hoor :) Ik zocht gewoon iets waar ik relatief comfortabel en relatief droog mee naar Brussel kon rijden, en dan kom je automatisch bij de touring modellen uit. Dat de voorkeur dan uitging naar een BMW heeft zuiver te maken met de restwaarde die zo'n Duitser toch altijd wel voorheeft op een Jap. |
Qua Japanse motoren kunnen alleen Suzuki of Kawasaki me bekoren. Een Suzuki TL 1000 S of R bijvoorbeeld (helaas nu niet meer in productie) of een Kawa ZZR 1200 (een ontzaglijke motor, maar ook een viercilinder in lijn en dat ken ik nu) of eventueel de ZX9 R die ik ook gerust zou willen hebben .
Toen ik aan het rondkijken was, heb ik ook lang overwogen een Suzuki GSX 750F te kopen, maar uiteindelijk is het m'n ZZR'tje geworden. Als ik er nu een zou kopen, wordt het waarschijnlijk weer een sporttourder (wat ik nu heb), maar iets zwaarder. Niet voor het vermogen (volstaat), maar om wat meer koppel te hebben. :) De Burgman is een (maxi)scooter eh, maar met een zwaardere motor in dan in mijn motorfiets. Of een scooter nu beter of slechter is, laat ik in het midden. Heb daar zelf geen echt oordeel over (op sommige vlakken heel wat gebruiksvriendelijker in ieder geval). Maar velen kijken er inderdaad wat meewarig op neer :rolleyes:, terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Zelf heb ik het bijvoorbeeld niet voor Harleys, maar ik groet toch en ben ergens blij dat die persoon voor een "motor" :D gekozen heeft. Niet vergeten te groeten hé Sennake, want wie weet komen we elkaar ooit nog eens incognito tegen. 'k Verschiet er telkens van hoeveel mensen nog terug naar me groeten, terwijl veel motards daar steen en been over klagen. En om het volkje hier wat motorcultuur bij te brengen : qua traditie moet BMW helemaal niet onderdoen voor Kawasaki, wel integendeel. BMW maakte al in de eerste helft van de 20ste eeuw motorfietsen, terwijl Kawasaki daar pas in de jaren '60 serieus mee begonnen is. Het is zelfs zo dat op een bepaald ogenblik de motorfietsenverkoop het huis BMW heeft rechtgehouden (ipv de auto's: na WO II geloof ik). Die ZX 12R van Werner is tot op heden (verscheen in 2000) de krachtigste productiemotor ter wereld : 190 pk en ruim 300 km/u snel (nu elektronisch begrensd op 300). Een juweeltje van techniek (wat eigenlijk bijna alle motorfietsen zijn, die op dat vlak toch verder staan dan de doorsnee auto, want moeten extremere omstandigheden het hoofd kunnen bieden). Pfff, ik begin weer preekerig te worden... :rolleyes: |
Quote:
|
Normaal gezien is rijden met 1 hand geen enkel probleem (sommigen kunnen zonder handen rijden, heb ik nog nooit geprobeerd, maar bij de politie leren ze de vreemdste trucjes), maar als ik m'n linkerhand nodig heb voor iets, dan steek ik inderdaad liever m'n been uit. Zo ook in de file, daar groet ik auto's die opzij gaan ook liever met m'n been, omdat daar elk moment een of andere automobilist kan uitwijken om in een ander rijvak te gaan rijden. Dan heb je die hand wel degelijk nodig.
Maar in een bocht gebeurt het ook dat ik met een voet groet, of als ik iemand anders voorbij rij. Dan steek ik m'n rechterbeen eens uit, want m'n rechterhand heb ik nodig voor het gashendel. Nog een tip die ik een tijd geleden van een forum pikte en die me wel handig lijkt om verkeersagressie wat in te dijken (niet enkel voor motorrijders eigenlijk) : ipv de middelvinger op te steken, met de duim naar beneden, komt wat minder beledigend over, maar de boodschap is even duidelijk. En omgekeerd, om iemand te bedanken kun je de duim omhoog steken :). |
Quote:
Als je remt, dan rem je ook met de linkervoet (ikke toch). Als je ambriëert, dan schakel je ook meestal (rechtervoet) ;) ;) Je zal ook merken dat groeten met de benen moeilijker is dan met de hand (onbalans). Groeten met het been doe ik enkel als ik iemand voorbij snor (nog niet veel kunnen oefenen want met ne chopper gebeurt dat nie al te dikwijls :rolleyes: ). |
All times are GMT +2. The time now is 15:19. |