![]() |
Quote:
|
De dag van de Le Mans Test Day kwam ik net terug van op reis, dus heb niet echt op de uitslagen gelet. Maar vandaag valt me net op dat Toyota helemaal niet ver zit van Audi:
Quote:
|
Eerst zien of de Toyota het de volledige 24H gaat volhouden.
Laat ons hopen van wel om toch nog wat spanning te krijgen in de LMP1 klasse. Naar mijn mening gaat de GT klasse terug het meeste spanning en strijd bieden... |
Audi op 1, 2, 3 en 4 in de vrije training, Toyota op 5 en 6.
Baguette met de OAK Pescarolo ietwat teleurstellend 12de en voorlaatste in de P1 klasse. Leinders en Martin met de OAK Morgan Nissan 26ste algemeen en 13de in de P2 klasse. Straks de eerste kwalificatiesessie. Hopelijk met wat beter resultaat voor de Belgen. |
De eerste qualif is achter de rug.
1. Audi #2 2. Audi #3 3. Toyota #7 De #15 OAK Pescarolo van o.a. Bertrand Baguette klokte de traagste tijd in P1. Maxime Martin toonde opnieuw wat hij in zijn mars heeft, was duidelijk sneller dan zijn teamgenoten (nog maar eens!) en kwam met de #35 Morgan Nissan tot een verdienstelijke 8ste tijd in de P2 klasse. In dezelfde klasse werd de #45 Boutsen Oreca 03 knap vierde. De beste "belgische" prestatie kwam er van Sean Edwards, die de Pro Speed Porsche op de tweede plaats parkeerde in de ProAm klasse. In die klasse is het momenteel zowat huilen met de pet op voor Markus Palttala, die met zijn bolide jammer genoeg laatste werd. De bolide blijkt acht seconden/ronde te traag te zijn om mee te komen met de subtop in die klasse. De kloof met de top in ProAm is nog hopelozer om te overbruggen :( Morgen Q2 en Q3 :gas: |
Mij lijkt het dat Toyota, op het vlak van snelheid, nog niet meekan met Audi. Ze hebben vandaag tijdens hun runs steeds boven 3min30s gezeten, dit terwijl Audi toch regelmatig draaide aan 3min28 - 29s. Snelheid is niet alles maar aangezien Audi ook numeriek in het voordeel is zal er werk aan de winkel zijn! Ik hoop alvast op bakken regen!
|
Quote:
|
Quote:
1. Audi #1 2. Audi #2 3. Audi #3 |
Quote:
Naast de numerieke overmacht valt het natuurlijk niet weg te cijferen dat Audi hier met z´n jarenlange ervaring een gigantisch groot voordeel heeft tegenover nieuwkomer Toyota. Al vind ik dat de Japanners toch goed begonnen zijn in Le Mans. Maar 24U is lang hé, en het zou met verwonderen moesten de twee Toyota´s zonder al te veel problemen de finish halen. |
Laat ons dan hopen dat de GT klasse wat spanning brengt...
|
er wordt door sommige mensen blijkbaar verwacht dat Toyota meteen de plaats gaat in nemen van Peugeot. maar eerlijk zijn: dit is de eerste race van de wagen, het wordt enorm moeilijk om meteen een zware bedreiging te vormen voor de 13 jaar ervaring van Audi
|
Werkt bij iemand van jullie de live timing via de WEC of de Le Mans website?
Hier is het in elk geval noppes :( . |
Bij mij geen probleem: http://live.lemans-tv.com/ ;)
|
|
Thanks mannen.
Had al een mailke gestuurd naar Jean-Francois Alard, de web-verantwoordelijke van het WEC, die ik nog ken uit een vorig leven. Er was idd een probleem op de WEC met de cache en dat hebben ze opgelost. Kreeg een vriendelijke bedankingsmail terug : Quote:
BTW: Maxime Martin is weer in vorm vandaag: 3'39"899 :applaus: |
All times are GMT +2. The time now is 15:48. |