De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Blancpain Endurance Series 2012: De eerste nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20675)

Avalon 10-10-2011 16:23

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 271361)
Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.

Als een autoproducent een krachtigere motor maakt die bovendien ook nog eens zuiniger is in een lichtere wagen, en dit alles binnen het budget van een GT3, dan zou dit beloond moeten worden, niet bestraft! Waar is Audi trouwens met hun Vorsprung durch Technik?

HaCo 10-10-2011 17:36

BoP is net de troef van de GT3, ok, er loopt wel eens wat mis, maar daarom is het nog niet helemaal slecht. Moest het echt zo slecht zijn zouden we dan ook niet zoveel merken en wagens zien.

Lijkt me sterk dat de Audi de enige zware verbruiker is. Iedereen weet het nu van die regel, dus ieder merk kan zijn wagen daarrond oriënteren.

Dat de endurance-spirit weg is door de 65' regel is ook een beetje kort door de bocht. Dit jaar hebben we toch heel wat endurance gezien, het blijft toch een serieuze uithoudingswedstrijd met een parameter die wat aangepast is.

Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.

Niels 10-10-2011 19:22

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 271364)
Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.

Alleen zijn er geen races meer dit jaar:)

HaCo 10-10-2011 19:46

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 271368)
Alleen zijn er geen races meer dit jaar:)

:applaus:

Volgend jaar dus :gas:

Niels 10-10-2011 20:17

De Lamborghini Super Trofeo en de Blancpain Revival Series (Gt's van 1994 tot 2004 - 45 minuten race op zaterdag) - zoals u elders hier op het forum al kon lezen - vergezellen de BES op alle meetings. Echter ook een andere nieuwe serie/show, genaamd SRO Supercar Club zal telkens in actie komen. De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.

Mark 10-10-2011 21:59

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271355)
Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

Het schijnt al jaren een publiek geheim te zijn dat Audi op de achtergrond de ACO voorziet van han- en spandiensten. Toch opmerkelijk dat we al jaren Audi's zien als official car e.d. op Le Mans. In het altijd chauvinistische Frankrijk kan de Leeuw het niet winnen van de Ringen op dat vlak, dat moet een €oorzaak hebbem ;)

Mark 10-10-2011 22:03

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 271372)
De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.

Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast;)

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?

Belle 10-10-2011 22:06

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271379)
Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast;)

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?

Vind ik eigenlijk ook maar zwak. :o

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...

Pegasus 12-10-2011 16:11

Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com

Niels 12-10-2011 17:53

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271405)
Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com

Ondertussen bevestigd via een officieel persbericht van VDS.

Grig-O 12-10-2011 22:43

Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo. :)

Mark 12-10-2011 22:49

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 271426)
Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo. :)

Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?

Grig-O 12-10-2011 23:18

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271427)
Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?

Dat en de huidige economische situatie (lees: met weinig mensen kan je geen dubbel programma runnen en het geld groeit daar blijkbaar toch niet aan de bomen ;) ).

Coach Ep 13-10-2011 11:42

Boutsen Energy present met 2x McLaren (bron: endurance-info).

Grig-O 13-10-2011 13:01

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 271380)
Vind ik eigenlijk ook maar zwak. :o

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...

Voor Spa verandert er overigens weinig; de Supercars maken daar gewoon deel uit van de RACB GT Parade.

Uit diverse bronnen wordt duidelijk dat enorm veel teams interesse tonen in het kampioenschap voor 2012 (Ratel praat over 100 geïnteresseerde teams :rolleyes:).

Zeker:
TBER: 2x McLaren
United Autosports: 2x McLaren
Gulf Racing: 2x McLaren
MarcVDS: 1-2x BMW
KRK: 2x Mercedes
WRT: 2x Audi
Sofrev ASP: 2x Ferrari

Mogelijk:
Quifel ASM: 1x McLaren
VonRyan Racing: 1-2x McLaren
Prospeed: 2x Porsche
Larbre: 1x Porsche
Barwell: 1x Aston Martin

All times are GMT +2. The time now is 04:24.