![]() |
Dat de GT2's snel gaan is duidelijk, niemand die snelle ronde opgemerkt van CRS met hun 430 in Practice 2 ??? Eventjes een 2.19.402
Ik hou natuurlijk niet alle cijfertjes op Spa bij maar wanneer ging er nog eens een GT2 onder de 2min20 in Spa??? Het weekend heeft me zeker aan het nadenken gezet om dit jaar misschien toch voor de eerste keer naar Le Mans af te zakken :) |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
is dat nog niet uitverkocht?
|
Quote:
|
Quote:
|
Iemand ergens gelezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest? Als ik de online beelden bekijk op youtube e.d. van de World Series en de 1000 KM dan lijkt het me op de World Series veel drukker te zijn geweest. In de persreutel van de World Series noemde men een getal van 65.000 voor het gehele weekend. Dat zal wel een getal zijn wat creatief naar boven is afgerond ;)
Als je alles in beschouwing neemt, dan gok ik erop dat er max. 15.000 man zijn geweest op de zondag van de 1.000 KM. Aan de toegangsprijzen kan het niet liggen want die waren mijn inziens netjes geprijst. Zou endurance racen dan toch niet zo populair zijn bij het grote publiek? |
Het lag vooral aan de toegangsprijzen, niemand van mijn vrienden was namelijk bereidwillig € 35 (?) te betalen.
|
30 euro algemene inkom kan er wat mij betreft nog net door, maar 15 euro voor de paddock... Echte fans betalen daarvoor maar het grote publiek ziet dat niet zitten. 45 euro tegenover 0 euro voor de WSR is toch een aardig verschil :crazy:
|
ik reken mezelf wel tot LMS-fan. vorige jaren heb ik voor paddock-toegang betaald, maar dit jaar niet. reden: daar is niks te zien tijdens de race; dan besteed ik trouwens meer tijd rond het circuit
|
Quote:
De helft van het circuit is tijdens de GP niet toegankelijk en dus troept iedereen samen op dezelfde plaatsen waardoor je de indruk krijgt dat het volgepakt zit! Tel zelf eens uit hoeveel mensen je in de paddock krijgt van Spa... het is daar altijd koppen lopen, chicane was goed gevuld. Hoofdtribune zat goed vol... 65000 over het weekend lijkt mij een aannemelijk getal voor de WSR. Voor de 1000 km was mijn gok ook 15000 man. en ik denk ook dat de toegangsprijs de schuldige was. Mensen zijn inderdaad niet bereid 35 euro neer te tellen voor dit soort races. Helaas.... |
Quote:
|
ik vond 30€ aan de kassa ook nog schappelijk. je krijgt wél 6 uur wedstrijd, met een heel pak ex-F1-rijders aan de start, en nog verschillende toppers uit de endurance en andere reeksen
|
Quote:
Bovendien word je wat de World Series ed betreft overdonderd door de publiciteit maar over de LMS kom ik in Oost-Vlaanderen niks van reclame tegen. Geen kat in mijn streek/omgeving die weet dat er een 1000 km race doorgaat maar ze weten mij wel steeds te vragen: 'Ben je nu naar de World Series geweest?' Zegt genoeg... |
ik heb hier in Brussel voor geen van beide wedstrijden reclame gezien, ook niet op de luchthaven (waar ze wel promo doen voor bvb de F1)
|
All times are GMT +2. The time now is 01:45. |