De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Belcar Endurance Cup : 't is 2 voor 12 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11817)

Jawaddeman 06-12-2005 11:19

allemaal héééééél negatief hé... Ik kan u nog thans zeggen dit jaar toen ik sprinters cup reed twee manchen tijdens het new race festival op zolder, dit waren de mooiste van aleemaal, veel toeschouwers en dit allemaal tussen de belacar race's en chrono's; ook veel eenvoudiger om sponsers te overtuigen; want laat ons eerlijk zijn tijdens den touring cup zat er hoog uit 3 man allé of vroiuw in den tribune.; en euuhhhhhhhh ge zijt hier allemaal altijd maar over het geluid aan't zagen geweest, nu is er eens een oplossing??? ik denk trouwens dat da voor uwen alfa ook niet nadelig is...

en een aparte paddock zever daar niet over de mini; de sprinters en de historics doen dit zo al jaren; en kan u verzekeren dit is veel gezelliger dan alleen in een boxke te staan... Zal eindelijk de teams eens wat meer naar elkaar doen groeien...

grtz (dit is alleen mijn gedacht hé):crazy:

Pascal 06-12-2005 11:24

Dat is allemaal wel waar maar de oorspronkelijke titel van de thread zegt genoeg. We zijn begin december en niemand weet precies waar hij aan toe is. Dat is het grote probleem en zorgt voor ongenoegen...

C U

Peter Baert 06-12-2005 12:46

Circuit Zolder werkt hard aan een opwaardering van Touring Cup via Belcar Endurance Cup (is trouwens nog maar een werktitel). Zolder heeft de ommezwaai anderhalve maand geleden bekendgemaakt. Er is voorlopig geen concrete uitwerking. Aan wie ligt dat? Aan Zolder of aan "elders"?

Er zijn belangrijke, fundamentele gesprekken aan de gang. En "fundamenteel" wil zeggen dat het over de fundamenten, over principes gaat.

In deze discussie mag Zolder niet met de vinger gewezen worden.

Guido 06-12-2005 13:26

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Circuit Zolder werkt hard aan een opwaardering van Touring Cup via Belcar Endurance Cup (is trouwens nog maar een werktitel). Zolder heeft de ommezwaai anderhalve maand geleden bekendgemaakt. Er is voorlopig geen concrete uitwerking. Aan wie ligt dat? Aan Zolder of aan "elders"?

Er zijn belangrijke, fundamentele gesprekken aan de gang. En "fundamenteel" wil zeggen dat het over de fundamenten, over principes gaat.

In deze discussie mag Zolder niet met de vinger gewezen worden.

Ik ken er natuurlijk allemaal niks van, maar van communicaties heb ik wel wat oude kaas gegeten. ;) Als er hier gemopperd wordt, dan is het omdat de mensen van niks weten. Basta. Of Zolder nu dit, of RACB nu dat, is naast de kwestie. Zolder leest hier ook mee, dus ze zouden bijvoorbeeld al eens een kort communicatie berichtje kunnen opzetten waarin aan iedereen gemeld wordt dat ze met fundamentele wijzigingen bezig zijn en dat ze om die reden wat extra tijd nodig hebben - voor deze ene keer. Iedereen zou dan tenminste officieel weten waar ze aan toe zijn. Maar ook dat kan er niet van af. Mailtjes die niet beantwoord worden enz... :crazy:

Allez Peter, als zoiets bij ons op kantoor gebeurd, is het interne commerciele oorlog. Racers en teams zijn klanten me dunkt, maar worden niet als dusdanig behandeld. Wie zijn schuld is het dan, dat de mensen mopperen?

Clubman 06-12-2005 13:29

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
de sprinters en de historics doen dit zo al jaren; en kan u verzekeren dit is veel gezelliger dan alleen in een boxke te staan... Zal eindelijk de teams eens wat meer naar elkaar doen groeien...

Akkoord, gezellig kan het zeker zijn ! ( zie maar naar de Bravo podium ceremonie toen !) maar als we met zovelen de paddock gaan delen , wel graag even concrete en duidelijke afspraken inzake de ruimte waarover elk team mag beschikken !

( zo zijn er die drie volledige parkeerstroken in beslag nemen en die dan nog lastig doen omdat je de vierde strook wil gebruiken, die hadden ze dan "voorzien" als parking ):no:

Chauffeur 06-12-2005 13:44

TC in de boxen + vrachtwagens achter de boxen.
Sprinters en historics op P0 en 1. Deze dienen geen materialen mee te slepen naar de grid en hebben geen pitstops.

Belcar naar P5 en P6
Die hebben luchtflessen, tenten, karren, enz...

MAAR: wat ga je dan doen met diegene die een loge hebben boxen de boxen en contractueel hun box onder de loge moeten hebben.

Ik denk niet dat het simpel is, en geef Zolder inderdaad de tijd om alles van de eerste keer perfect uit te werken. Indien je aan je sponsors wil zeggen wat je gaat rijden in 2006, er zijn nog andere kampioenschappen hé mannen. Ik zou wel eens willen weten wie vandaag de dag al mag factureren naar zijn sponsors, en dan heb ik het vooral over TC en Sprinters.

De meesten hebben een wagen of kijken uit naar een zitje. Als je de dag van de race betaald is dat toch meer dan op tijd genoeg. Als je voor TC een sponsor hebt dan doet deze dat om je een plezier te doen, niet voor de publicitaire return. Mag je dan na veel zwoegen en zweten toch factureren dan kun je enkel maar hopen dat hij dat doet voor de race.

Je gaat racen? Ja.
Op Spa en Francorchamps? Ja
Kom je op TV? Neen
Komt er publiek? Ja ( tussen de 1500 en 25000)

Met wat je gaat rijden vraagt je sponsor toch niet. Heb je een wagen of doel voor ogen dan ga je ervoor. Blijkt dat je niet genoeg geld hebt bijeengeraapt dan schrap je alles en doe je volgend jaar opnieuw je best.

Ik zou... en als.... de meest gebruikte woorden uit onze maatschappij. Ga verdomme gewoon op zoek naar 10.000 euro en stap in waar je zin hebt. Organiseer n'een tombola, verkoop lotjes, maakt niet uit. Sponsorboeken voor TC ... (lach) hoeveel moet ge er hebben. Er valt niets te bieden, dus waarom je tijd erin steken. Voor Belcar ligt alles anders, maar voor TC?

Sparen of iets ondernemen, er is geen andere weg.

Clubman 06-12-2005 14:03

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Ik denk niet dat het simpel is, en geef Zolder inderdaad de tijd om alles van de eerste keer perfect uit te werken. Indien je aan je sponsors wil zeggen wat je gaat rijden in 2006, er zijn nog andere kampioenschappen hé mannen.

Met wat je gaat rijden vraagt je sponsor toch niet. Heb je een wagen of doel voor ogen dan ga je ervoor. Blijkt dat je niet genoeg geld hebt bijeengeraapt dan schrap je alles en doe je volgend jaar opnieuw je best.

Inderdaad, vandaar dat het geen kwaad kan VOORAF al één en ander in te plannen en te origaniseren ; zodat het bij de eerste race geen enorme janboel wordt.

Maar...... heeft er ook maar iemand een vraag gekregen vanwege de "organisatoren" ( ik blijf express vaag ) ?
Het was nu toch eigenlijk het gedroomde moment om een een rondvraag te doen onder de deelnemers van 2005.
Zo had iedereen tenminste het idee gehad zijn zegje te hebben mogen doen en er bij betrokken te zijn én hadden van bij de aanvang een aantal pijnpunten vermeden kunnen worden.
En één briefje ( formulier ) per team, dat moet toch wel kunnen zeker.

I.z. je opmerking wat betreft de auto, daar kan ik me niet in terugvinden :
laat het organisatorische aspect nog wat vaag zijn , je moet NU toch al weten wat het technische reglement wordt voor jouw klasse , toch ?
Anders steek je misschien je (al dan niet zuurverdiende centjes ) misschien wel in de verkeerde dingen of , erger nog, in de verkeerde auto !

Chauffeur 06-12-2005 14:20

Quote:

Originally Posted by Clubman
Anders steek je misschien je (al dan niet zuurverdiende centjes ) misschien wel in de verkeerde dingen of , erger nog, in de verkeerde auto !

Zoals ik dus al aanhaalde Clubman, er zijn nog andere kampioenschappen waar je met je wagen terecht kan hé.

christophe 06-12-2005 14:57

Maak jullie toch niet zo dik :fight: , wij zijn nog maar begin december, alle andere kampioenschappen, belcar, btcs, hebben toch ook nog geen reglementen of kalender verspreid.

Begrijp een ding, voor circuit zolder is het ook niet makkelijk om alles zo te organiseren dat we met drie series op een weekend moeten rijden.:applaus:

Als je als piloot wil rijden, je toch gewoon tekent bij het team van je keuze.
in 2006 is er keuze genoeg van kampioenschappen.

Wij hebben momenteel al 5 piloten getekend voor 2006, dit bewijst dat niet iedereen zich zorgen maakt.

Sportieve groeten
European Formula Racing

serge 06-12-2005 16:57

@ Jawaddeman.
Inderdaad, het is een gezellige boel als iedereen samen in de paddock staat, maar de klasses waar je over spreekt zijn wel allemaal sprint klasses, die geen volledige verhuis van materiaal moeten doen naar de pitlane voor de wedstrijd. We hebben voor een normale TC wedstrijd een halve vrachtwagen aan materiaal mee (banden, brandstof, werkmateriaal, wisselstukken, perslucht en/of compressor, enz...).
Die gaan van de vrachtwagen rechtstreeks in de box, en na de wedstrijd er terug in. Speciale karren voor banden-, materiaal- en perslucht transport hebben wij nu eenmaal niet...
Voor de rest, laat maar komen die nieuwe reglementen.
Als we voor ongeveer dezelfde prijs dezelfde rijtijd kunnen krijgen, dan ben ik al best tevreden. Dat er dan nog meer publiek aanwezig zal zijn is super.

Greetz,
Serge

Bart.Vandecavey 06-12-2005 17:34

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
TC in de boxen + vrachtwagens achter de boxen.
Belcar naar P5 en P6
Die hebben luchtflessen, tenten, karren, enz...

Denk niet dat dit voorstel het zal halen... :D

bart VDB 06-12-2005 17:56

Quote:

Originally Posted by christophe

Als je als piloot wil rijden, je toch gewoon tekent bij het team van je keuze.
in 2006 is er keuze genoeg van kampioenschappen.

Sportieve groeten
European Formula Racing

Beste Christophe,

Je kan toch niks tekenen als je nog niet weet hoe het juist in elkaar zit? Dan is er zakelijk gezien iets mis en neem je risico's. Ik heb ook een zaak en werk met toch redelijk wat personeel. Ik teken niks , en the same bij mijn klanten , als je niet weet voor wat je tekent of wat je krijgt voor je geld (en of kontrakt). En van teken al maar, het zal waarschijnlijk dit of dat worden en we zullen achteraf wel zien, geeft achteraf meestal problemen. Er is dan altijd wel één partij die zich toch benadeelt voelt. (daar ken ik al meer dan genoeg voorbeelden van). Er is inderdaad nog tijd, maar het is niet goed (en dan spreek ik in't algemeen), dat alles op de laatste moment gebeurd.
Een nieuwe formule van race(s) vraagt inderdaad wat tijd, dat versta ik maar al te goed.
Als je BTCS of Belcar gaat rijden , kan je wel al afspraken maken. Er zal misschien wel iets aangepast worden aan deze reglementen, maar het concept verandert niet of zeer weinig. Wat betreft de Touring-Cup verandert het concept, dan is het toch iets anders. Ik betaal niet hetzelfde als vorig jaar als ik +/- 4 uur rijtijd minder krijg. En ja, ik zal dit jaar , net als verleden jaar waarschijnlijk ook een paar BTCS koersen meerijden: maar ik weet wel al wat deze mij gaan kosten (op een paar euro's na tenminste).
Dit kan ik van de BEC nog niet zeggen.
Laat me wel duidelijk zijn: ik werpe niemand een steen en ik kan het zelf niet beter organiseren, dus wacht ik af. Vanaf het moment dat het BEC reglement groen licht heeft, zal ik wel kijken of ik mee verderrijd met de trein, maar tekenen bij een team naar keuze, zonder goede en juiste afspraken zal ik niet doen. Daar komt misérie van. Juiste informatie geeft juiste afspraken !!!

Bart Van den Broeck

Peter Baert 06-12-2005 18:19

Quote:

Originally Posted by bart VDB
Wat betreft de Touring-Cup verandert het concept, dan is het toch iets anders. Ik betaal niet hetzelfde als vorig jaar als ik +/- 4 uur rijtijd minder krijg. En ja, ik zal dit jaar , net als verleden jaar waarschijnlijk ook een paar BTCS koersen meerijden: maar ik weet wel al wat deze mij gaan kosten (op een paar euro's na tenminste).
Dit kan ik van de BEC nog niet zeggen.

Zou het niet kunnen dat "men" net aanstuurt op die verwarring en wrevel? Dat "men" ervoor zorgt dat het plaatje in het ene kampioenschap duidelijk is, terwijl "men" voor een ander kampioenschap minder ijver en goodwill aan de dag legt met het gevolg dat rijders en teams kiezen voor het duidelijke plaatje?

;)

christophe 06-12-2005 18:20

Beste Bart,

Wij kunnen U wel exact zeggen wat een bepaalde wagen kost per seizoen, per kampioenschap, met alles op papier;
Wij verhuren niet per uur.

De reaktie die wij krijgen van kandidaat piloten is juist dat wij alles op papier zetten, en dat hen dat overhaald om te tekenen, en niet de lucht die ze bij andere teams voorstellen.

Iemand die moeite doet om zich grondig te informeren, vindt de info die hij nodig heeft vanzelf, maar hier is iedereen aan het speculeren op de speculaties van een ander.

Weldra volgt een persmedeling van ons team, met voorstelling van de wagens en piloten.

Met sportieve groeten
European Formula Racing.

Chauffeur 06-12-2005 19:44

Christophe, ik teken voor een jaar bij U en betaal een vooraf afgesproken bedrag. Stel dat we in 2006 maar 20 uur gaan racen ipv 30, betaal jij dan 1/3 van het afgesproken bedrag terug? Contractueel kan je toch niets bepalen als je niet weet in welk concept of aantal uren wedstrijd. Ik ken je contracten, en deze zijn zeer goed, maar je kan er vandaag de dag toch nog geen bedrag opkleven, of heb ik het mis?

Dries


All times are GMT +2. The time now is 10:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.