Quote:
Originally Posted by joost
(Post 260561)
Net luchtfoto's bekeken van zaterdag, waarop nog maar eens te zien dat er heel veel volk was. Dat was trouwens een bevinding van iedereen. Maar goed, het is hier bon ton om alles af te breken, niet?
|
Zojuist nog wat gelezen in deze thread maar ik kan niet ontdekken wie er kritiek heeft op de race want die was dik in orde volgens mij. Alleen wat over live-streams en gebroken ruiten die niet acceptabel zijn. Dat mag toch nog wel? Als ik heel eerlijk ben jij redelijk kritisch jegens deze 24 uur op Turbomagazine! Zelfs zware kritiek op de persbabbel van de 24 uur m.b.t. kwalificaties, wat overigens mijn inziens terecht was.
Wat betreft bezoekers aantallen van evenementen? Het is een feit dat dit gebeurd en de redenen daarvoor zijn heel divers. Niemand zal ontkennen dat er dit jaar meer toeschouwers waren dan vorig jaar en dat is toch mooi! Dat lezers vragen stellen of het er daadwerkelijk 48.000 zijn lijkt me niet meer dan logisch. Ze hebben recht van spreken, zie onder andere de trieste feiten rondom de Love Parade in Duitsland.
Organisaties en besturen roepen eerst dat er 1.4 miljoen bezoekers zijn en dat de grote drukte de oorzaak was van de trieste feiten. Naar nu blijkt zijn er niet meer dan dan 300.000 tot 500.000 bezoekers geweest, nader onderzoek zal het echte getal aanwijzen en ook de echte oorzaak.
Zelf ken ik een aantal Nederlandse voorbeelden uit eerste hand (heel goed geinformeerd) waar men consequent liegt over de bezoekers aantallen. Eentje maakt het zo bont dat zelfs de meeste simpele ziel op TV kan zien dat de getallen niet kunnen kloppen als men eenmaal weet hoeveel ruimte een mens per strekkende meter nodig heeft en men ook de lengte van het parcours weet.
Een ander sport-evenement (iets met twee wielen) in Nederland heeft een lieg-factor van minimaal 4 ;) Zowel promoter als organisator liegen gezamelijk over dat aantal. De een verdiend daardoor meer aan TV-rechten en de ander aan marketing-inkomsten en horeca-rechten. Samen zwijgen en samen meer geld verdienen is het credo.
Er zijn legio redenen om creatief om te gaan met bezoekers aantallen maar om de boel samen te vatten: Ja, we geloven graag dat er meer bezoekers waren bij de 24 uur dan vorig jaar. En ja, het is helemaal niet gek om vragen te stellen over de genoemde aantallen waarvan we met recht hopen dat ze kloppen want dat zou heel positief nieuws zijn voor deze wedstrijd.
Het is maar met welke bril je de berichten leest van bepaalde mensen op De Paddock maar de bril van jou jegens De Paddock lijkt wel inktzwart.
|