PDA

View Full Version : VDB-Segers:Touring-Cup race 4


bart VDB
14-08-2004, 23:06
ziehier het verslag van race 4:

De dag begon voor ons zoals hij eindigde: slecht.
Bij het starten van de wagen voor de chrono's bleek er ineens een hels lawaai van onder de wagen te komen. De asbestring tussen de uitlaat bleek kapot. Waarschijnlijk bij het laden van de megane op of af de remorque 'iets' geraakt.
Deze werd vervangen en zo konden we de chrono's iets later aanvatten dan gepland.
Zoals gewoonlijk probeer ik de tijd te zetten: ditmaal 1.56.59; 30 ste tijd op 39 deelnemers. Hiermee zijn wij al tevreden.
De start werd genomen door Tom en na een 50 tal minuten hing hij op de 31 ste plaats.
Ik maakte mij klaar voor de wissel rond het uur en ineens kregen we het bericht dat Tom van de baan was. Gespind aan de kanaalbocht.De BMW van de Backer kon Tom niet meer ontwijken tijdens deze spin en raakte hem vol op het linkergedeelte vooraan , maar vooral op het wiel. Bijgevolg serieuze schade aan beide wagens. Bij binnenkomst, na al een 18 min te hebben stilgestaan in het grind, werd de schade opgemeten. Velg kapot, wieltiegen kapot, stuurinrichting kapot, triangel geraakt. Tot overmaat van ramp was er één wieltiege gebogen en kregen we de velg er niet af.
We dachten aan opgeven maar aangezien dit niet in mijn woordenboek staat werd er besloten maar aan de reparatie te beginnen. Alles werd vervangen en geklaard in 50 min. Chapeau voor onze mecaniekers! De race wel om zeep, maar opgeven doen we dus niet vlug.
Dan was het eindelijk mijn beurt. Bij vertrek ondervond ik dat de auto niet meer in z'n toeren ging. Tot 6000 toeren, normaal halen we 7500 toeren. Maar aangezien er voor de rest niets abnormaal te zien of te voelen viel reed ik verder tot na 1.15 na mijn vertrek ineens een doffe klank en motor in de soep. Al strompelend binnengeraakt. We denken op één cylinder. Dit betekende dus het definitieve einde van onze race 4. Hier konden we echt niets aan verhelpen en heb dus alleen voor deze race opgeven moeten toevoegen aan mijn woordenschat.
Na 1.5 jaar racen onze eerste opgave: het doet pijn maar we wisten dat het 'geluk' niet kon blijven duren.

Racegroetjes en ik zou zeggen: op naar de volgende race!!!

GM RACING
15-08-2004, 21:02
Beste bart,
Een aanrijding is iets wat je kan missen in een race, godzijdank (en ik hou hout vast) ben ik er nipt aan ontsnapt tijdens de laatste race, het zou meer een aanrijding met een betonmuur geweest zijn.(zie mijn verslag)
In elk geval veel sucses gewenst met je herstelling en tot volgende race ?
:)
Doei
Luc
GM RACING

pudding1
16-08-2004, 23:35
Hey bart,

Jammer van je opgave, maar je hebt je flink geweerd heb ik gezien. Wijzelf zijn van enig onheil gespaard gebleven hoewel onze mechaniekers tjdens de briefing nog volop aan het werk waren.

In ieder geval zijn wij rustig begonnen van een van de laatste plaatsen tot een 20e plaats op het einde, dankzij het fantastische werk van de crew wel te verstaan.

Wel, ik wens je in ieder geval het beste toe voor Franchorchamps :applaus:

bart VDB
26-08-2004, 07:49
Een kleine stand van zaken tussen race 4 en 5 :

Kort samengevat: nog heeeeel veeeel werk.

Hoe verder we de megane uit elkaar halen , hoe meer er aan het licht komt. Daarom heb ik besloten gans het motorcompartiment uit elkaar te halen samen met de boite en al de rest.
Een kleine samenvatting van de hoofdzaken , welke blijkbaar toch een serieuze tik gekregen hadden.
Wat betreft de motor: kleppen kapot , zuigers allemaal kapot , kulas geraakt, ... . De 'witte' , onze mecanieker wat betreft motorisch gedeelte is volop bezig aan de heropbouw van de motor(ruilmotor is geen optie wegens omstandigheden): 1 pluspunt : alle wisselstukken zijn binnen, dus dit is al geen probleem.
Wat betreft boite en koppeling: Sven , de hoofdmecanieker , en onze teamchef Beire , ja deze moet bij ons ook werken , hebben er alles 'afgevezen' en ook deze zijn volledig aan revisie toe: rollementen kapot, drukplaat gebarsten , buté kapot , .... (de boite zelf moet nog uit elkaar, maar ????).
Dan de ophanging: wegens de aanrijding gaan we geen enkel risico nemen op onze eigen veiligheid en worden triangel , komplete stuurinrichting en verscheidene vitale onderdelen vervangen.
Dus nog veel werk aan de winkel , maar we proberen in 'topconditie' aan de start te komen in Francorchamps.
Ik houd jullie op de hoogte van het verder verloop van zaken.

Sportieve groetjes

Bart Van den Broeck

Speedy
26-08-2004, 12:55
@Bart;

Hopelijk raken jullie tijdig klaar met de revisie van de moter en de andere herstellingen,tot nu toe was je blijkbaar gespaard gebleven van grote werkzaamheden aan jullie wagen,en opeens heb je dan enorm veel werk,tja,soms komt er een deel geluk bij kijken ook hé.In elk geval veel geluk gewenst,we duimen voor jullie,en tot in Francorchamps.

Greetz,Speedy.

bart VDB
12-09-2004, 17:43
Nu donderdag 9/9 zijn we gaan trainen in Zolder met de Megane.
Na uren en uren gesleuteld te hebben stond alles terug in elkaar en gingen we deze toch aan een test wagen om in Francorchamps voor geen voldongen feiten te staan.
Zoals reeds hiervoor gezegd is zowat het hele motorcompartiment, ophanging en versnellingsbak vernieuwd of gereviseerd. Een hele brok: veel werk en vooral een serieuze hap uit het budget.
Daarom vertrokken we donderdag toch met een bang hart richting Zolder met de vraag wat de dag ging brengen. De mecanieker van het motorgedeelte , de witte, was mee om bij de minste hapering of dergelijke een oplossing te kunnen bieden.
Om 13.00 u stipt stapte ik dus in de wagen met de opdracht de motor kalm warm te rijden en dan terug binnen voor een algemene checkup. Dit bleek allemaal in orde, de motor had hier,thuis, in het totaal al wel een uurtje gedraaid zonder problemen. Elke bout, vijs , ... werd terug nagekeken en toen gingen we van start met de opdracht van de motorbouwer: zoveel mogelijk rijden om de betrouwbaarheid te testen.
Tom en ik reden toen drie uren afwisselend (met een konstante verbinding tussen de mecanieker, om bij het minste probleem te kunnen ingrijpen) onze rondjes. Het enige probleem waar ik mee te maken kreeg was, indien ik enkele ronden tegen de begrenzer van het toerental reed, een melding van een te hoge watertemperatuur. Dit was ook mede te wijten aan het toch wel zeer warme weer, waardoor onze koeling net iets te min was.
Voor de rest geen problemen.
Chapeau voor onze mechaniekers in ons toch wel bescheiden team. De inzet en de wil van deze mensen is zeer groot.
Bedankt jongens, zo gaan we met een gerust gemoed naar de volgende race.

GM RACING
13-09-2004, 15:37
Allei, 't is weer in orde voor jullie, 'k ben echt content in jullie plaats.
Ik bewonder dat jullie al weest trainen hebben....mijn motor staat nog steeds op de motorentestbank....en de pk's "spetsen" eruit vogens de tuner, tot wanneer ik op de track ben en geen kl.... vooruit ga.
De tuner weet zelfs niet beter dan dat ik moet rijden dit weekend in de BTCS te zolder. Héél lelijk van mij maar ik laat hem in deze wijsheid, met enig geluk en mirakels zullen we hem misschien morgen terug hebben !
Wij hadden reeds enkele weken geleden besloten deze race niet mee te doen omwille dat deze 4 dagen aanwezigheid vergt....en we nog wat moeten werken ook,hé, als (kleine) zelfstandigen.
Dus desondanks dat, is de motor tot vandaag (maandag 13/09) nog niet af!
tjonge, zot wordt ik ervan en vooral het kan me steeds minder en minder schelen.... dus 't begin van 't einde van m'n (roemloze) race carrière.
:)
Doei
Luc
GM RACING

AlainH
13-09-2004, 21:03
Originally posted by GM RACING
... De tuner weet zelfs niet beter dan dat ik moet rijden dit weekend in de BTCS te zolder. Héél lelijk van mij maar ik laat hem in deze wijsheid, met enig geluk en mirakels zullen we hem misschien morgen terug hebben !

In de veronderstelling dat hij hier nooit iets komt lezen natuurlijk ? ;)

SpèédfreaK
13-09-2004, 21:52
Originally posted by GM RACING
tjonge, zot wordt ik ervan en vooral het kan me steeds minder en minder schelen.... dus 't begin van 't einde van m'n (roemloze) race carrière.


Kop niet laten hangen man! Zo'n professioneel team als dat van jou lost die problemen zeker op! Wordt het alleen eens geen tijd om uw tuner eens objectief te beoordelen :confused: :rolleyes:

bart VDB
14-09-2004, 09:03
Oei,
Komaan Luc, de moed niet opgeven. Probeer dit jaar alles nog in orde te krijgen voor de laatste races, dan kan je volgend jaar meedingen vooraan in de 2 liter klasse.

GM RACING
14-09-2004, 14:35
Hello ALAINH,
In geen 100 jaar weet hij van onze niet deelname aan BTCS want die man leest zelfs zelfs zijn GSM berichten niet eens, zodoende :D
Hello Speedfreak,
bedankt, we proberen verder mee te draaien zogoed we kunnen :)
En tot slot BartVDB,
Hello Bart, we zullen er zijn te Spa, we gaan er zeker en vast met het team een prachtig weekend van maken in een tof hotelletje met een "goe dineeke" en de nodige drank... hopelijk krijg ik geen darmklachten tijdens het rijden..... alhoewel, er staan veel boskes daar, moet er enkel aan denken om toiletpapier in de wagen mee te nemen. :D :D
Doei
Luc
GM RACING

Pat
14-09-2004, 20:51
Komaan Luc jong !
Kop omhoog, borst vooruit ! :D :D :D

GM RACING
14-09-2004, 22:36
Sorry bart voor het gebruiken van jouw treath, ik ga binnenkort zelf TC race 5 openen.
Hello Pat, het komt goed, vandaag (dinsdag 14/09 ) motor terug weest afhalen bij tuner, verdict op bank 232 PK en koppel van slechts 210 nm aan 6500 rpm, voor Spa zijn dit goede waarden maar op het kleiner en bochtig circuit van Zolder kom ik zeker 200 nm. koppel tekort.
Dus inbouw op zaterdag en ons stilletjes klaar maken voor 1 october....
dus borst vooruit en d'er in vliegen zoals je zegt!
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
14-09-2004, 22:59
Oeps ! foutje inplaats van 200 nm. tekort ....lees 20 nm. 't is gene turbo hé mannen.
LUC
GM RACING :)

Williams
15-09-2004, 09:16
Beste Bart en Luc,
In welk Hotel slapen jullie voor Francorchamp?
Wij zijn nog opzoek naar een Hotel voor ZTC5
(heb je suggesties qua Hotel?)
ps. Bart je remklauwen zijn klaar.
Ik zal ze meebrengen naar de Koers

GM RACING
15-09-2004, 09:45
Hello Williams,
Wat hotel GM RACING team betreft, wij leggen ons te rusten na een schranspartij in hotel CYRANO te 4950 - WAIMES - Rue chanteraine 11, tel. 080/67.99.89 dit is 20 km van het circuit verwijderd en heeft een zeer goede keuken een toffe moderne bar en propere kamers, bovendien spreken ze behoorlijk Nederlands moest taal een probleem zijn, ik verricht hier zowaar sluikreclame voor die "keet" - let op, wij hebben al beslag genomen op een 6 tal kamers en als ik me niet vergis zijn er max. 12 of 13.
Dus welkom, kunnen we dan misschien verbroederen tussen pot en pint ?
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
16-09-2004, 20:59
Originally posted by Williams
Beste Bart en Luc,
In welk Hotel slapen jullie voor Francorchamp?

Wij (enkel de piloten) slapen in 'Francorchamps hotel'. Dit is 500 m van het circuit verwijderd. De mecaniekers hebben een mobilhome gehuurd en blijven op het circuit. Wij gaan enkel 'slapen' in het hotel want we zoeken vrijdagavond samen met hen Stavelot te verkenen. Wij blijven in het hotel slapen om toch een beetje nachtrust te hebben. Men mecaniekers kennende :D :D


Originally posted by Williams

ps. Bart je remklauwen zijn klaar.
Ik zal ze meebrengen naar de Koers
OK, zeer goed Paul, breng ze maar mee. Merciekes.