PDA

View Full Version : Tsjernobyl


Scapa
31-03-2004, 07:55
Zeker de moeite om deze site is door te nemen. "Prachtige" foto's van een vergeten gebied. Word je wel stil van...

http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html

Rallyloverke
31-03-2004, 11:14
Hééééééél stillekes hoor ...

A.J.
31-03-2004, 11:25
mooi maar ook triestig toch.

TiBo
31-03-2004, 11:43
Van wetenschappelijke waarde zou ik bijna durven zeggen!

Mooi, deed even aan een "Koppen" of "Telefacts" denken.

bart VDB
01-04-2004, 15:50
Ik was zeer blij om te horen dat er toch nog mensen zijn die Chernobyl niet vergeten zijn. Wij (ik en mijn man Bart Van den Broeck) zijn reeds 4 jaar gastgezin voor een jongetje uit Chernobyl. Het percentage van kinderen die aan leukemie, schildklierkanker, botkanker,enz.. lijden is er sinds die ramp met maar liefst 300% toegenomen. Jaarlijks komen er tijdens de maanden juli en augustus zo een 165 kinderen uit Chernobyl voor een gezondheidsvakantie naar België en zij verblijven dan hier bij gastgezinnen. Vanaf het moment je met de kinderen van daar hebt kennisgemaakt ga je de wereld op een gans andere manier bekijken en al slaat hier alles tegen en regent het pijpestelen dan nog ben ik zeer content in Belgie te wonen. Chernobyl is niet alleen ongezond maar de ganse economie is er eveneens stilgevallen waardoor mensen in diepe armoede leven. Enkele leden van de VZW Chernobylkinderen zijn in oktober 2003 eveneens in de verboden zone geweest en waren zwaar onder de indruk.

Annick

Supra
01-04-2004, 19:57
wat gebeurd er eigenlijk in Tsjernobyl???
ik veronderstel toch dat er geen mensen wonen

Guido
01-04-2004, 20:52
Originally posted by Supra
wat gebeurd er eigenlijk in Tsjernobyl???
ik veronderstel toch dat er geen mensen wonen

:rolleyes: verhaal misschien niet tot het einde gelezen? ;)

Enkel nog wetenschappers die er aan het werken zijn, komen er. Wonen? In de naburige dorpen, 10-tallen kilometers verderop, misschien nog enkele zielen die liever sterven van de radio-activiteit dan elders van heimwee naar huis. Maar Chernobyl is compleet geëvacueerd, zonder pasje kom je er niet in. ;)

En wees maar gerust dat ons 'F*%£¨§^$)°' Belgen landje nog altijd het land van de melk en honig is hoor. :D

Jochie
01-04-2004, 21:33
Surrealistisch, indrukwekkend, intrigerend en op het einde heel triestig ...

Los van alle ellende die er daar mee gepaard gaat zou ik zo een prive terrein ook wel zien zitten om eens te kunnen doortrekken in een hogere versnelling :D

Jochen

bart VDB
18-04-2005, 06:46
Vanavond in telefacts een hele reportage over de kernramp welke 19 jaar geleden gebeurde in Tsjernobyl.
De mogelijkheid om te zien welke gevolgen de ramp had, heeft en nog vele jaren zal hebben.


Bart Van den Broeck