PDA

View Full Version : Bingo- of kienavond.


Pascal
13-01-2004, 16:30
Iedereen kent wel het begrip bingo- of kienavond. Voor vereningingen de ideale maniet om wat geld in hetbakje te krijgen. Vroeger was dat, alleszins in onze regio, populair.

Ik vind echter nergens terug of dit nog kan of mag en aan welke voorwaarden het moet voldoen. Ik weet ook dat het momenteel firma's zijn die dit inrichten in naam van een vereniging. Kortom sinds vroeger is dit meer gereglementeerd.

Welnu om onze vereniging wat te sponsoren en om de leden te laten profiteren (bvb 24 uur karting : hint) zijn wij op zoek naar meer gegevens aangaande bingo- of kienavonden.

Iemand enig idee ????

De coördinaten van een firma die dit inricht zou ideaal zijn.

C U

bart VDB
13-01-2004, 18:19
Een paar jaar geleden was het zo dat de inrichters van een bingoavond een VZW nodig hadden om dit wettelijk te kunnen. Dus alle VZW's komen in feite in aanmerking. Een gedeelte van de opbrengst was dan voor de VZW. De enige vereiste was dat er iemand van de VZW aanwezig is op de avond.
Zo was het in grote lijnen,dacht ik, een paar jaar terug, of dit nu nog geldt weet ik niet. Hoe je aan de gegevens van de inrichters komt weet ik ook niet. Ik weet wel dat de inrichters ook zoeken achter VZW's.
Missschien eens horen bij (collega's) VZW's.
NB: ik zal ook mijn oor eens te luisteren leggen, als ik iets concreets verneem laat ik je het weten.

Pascal
13-01-2004, 19:00
Originally posted by bart VDB
Een paar jaar geleden was het zo dat de inrichters van een bingoavond een VZW nodig hadden om dit wettelijk te kunnen. Dus alle VZW's komen in feite in aanmerking. Een gedeelte van de opbrengst was dan voor de VZW. De enige vereiste was dat er iemand van de VZW aanwezig is op de avond.
Zo was het in grote lijnen,dacht ik, een paar jaar terug, of dit nu nog geldt weet ik niet. Hoe je aan de gegevens van de inrichters komt weet ik ook niet. Ik weet wel dat de inrichters ook zoeken achter VZW's.
Missschien eens horen bij (collega's) VZW's.
NB: ik zal ook mijn oor eens te luisteren leggen, als ik iets concreets verneem laat ik je het weten.

Dat is idd in grote lijnen wat ik ook heb gevonden. Nu, wij zijn VZW Depaddock en dus kan het m.i.

Thx alleszins voor de info. Hopelijk kan jij of anderen nog wat meer info vergaren.

C U

Gilles
13-01-2004, 19:24
Inderdaad, dan moesten 1 of 2 mensen gaan helpen voor een bedrag van 250 euro ...

maar als ik me niet vergis is dat nu voorbehouden aan enkele speciale VZW's, maar daar ken ik de juiste voorwaarden niet van ...

ik ga eens horen wat ze zegge hier bij de Ferrari club