PDA

View Full Version : big news van Ferrari!!!


airco
22-05-2001, 15:37
World champion Michael Schumacher and Brazilian team-mate Rubens Barrichello have agreed new contracts with Ferrari, the Italian Formula One stable announced Tuesday.

German ace Schumacher has extended his stay until 2004 while his South American team-mate has been confirmed for next season only, which will become his third year with Ferrari.

==> dus schumi nog tot en met 2004, da zijn dus na dit jaar nog 3 wereldtitels!!!

;-)

j/k

airco

TiBo
22-05-2001, 16:51
Volgens mij gaat hij tot vijf, en is hij dan schuppes!
Dan is hij "Le Professeur" voorbij en evenaart hij Fangio.

airco
22-05-2001, 16:52
bwa verbreken is ook altijd wle knap he!!

:o

TiBo
22-05-2001, 16:54
Ik help het u hopen:D

RoBByNiO
22-05-2001, 17:21
Schumacher zal dit jaar wel en grote kans maken maar de jaren nadien met de opkomende talenten (mOntoya, Raikkonen en Heidfeld)? Dat zou ik wel willen zien!!

Savi
22-05-2001, 17:30
Ha de mannen, na al dat gezeik op Sport24.be ben ik het daar officiëel afgetrapt. Ik vroeg mij al af waar ge allemaal naartoe waart. Blijkbaar zit ge allemaal hier. Dus als het goed is zal ik hier nog vaak komen !

Oneliner
22-05-2001, 17:30
Nog 3 jaar........ :D:D

Pls Montoya ea, help ons!!!!!!!!!! :)

Mario
22-05-2001, 18:26
Ja, de aflossing van de wacht is op komst. Die vier bijkomende titels kunt ge vergeten Airco.

Gelukkig maar als ge het mij vraagt. Alleen al omdat het anders wel heel eentonig zou zijn.

En Barrichello kan een eventuele nr. 1-status na een vertrek van Schumel ook wel op zijn buik schrijven.

Sennake
22-05-2001, 18:36
Ik voorspel dat Montoya de eerstvolgende wereldkampioen wordt na Schumacher/Coulthard (die 2 zijn er nog niet uit). Of dat volgend jaar al is valt nog te bezien, maar hij is de enige echte opvolger van Schumel en ik gun het hem van harte, al was het alleen al maar vanwege zijn sappig Engels met "Senna-accent"...
En voor mij is het duidelijk dat Häkkinen (alhoewel hij het zelf nog niet beseft blijkbaar) dit jaar geen WK wordt, en aangezien hij volgend jaar (zelfs dit jaar al) alleen maar MEER concurrentie gaat krijgen, blijft hij op zijn 2 titels steken.
Schumel blijft op 3 als Coulthard dit jaar WK wordt. In het andere geval blijft hij zeker steken op 4. 5 titels is de dag van vandaag een utopie geworden, de tijden zijn t.o.v. Fangio's tijd erg veranderd en vergeet niet dat er naast Montoya NOG kapers op de kust zijn!!!

Finish
22-05-2001, 18:42
élaba élaba, allemaal een WARM WELCOME aan SAVI eh mannen !
Ook nog een oude -de pits- gediende die het daar danig op z'n heupen kreeg :D

Glad that you join us, Savi ! ;)

Sennake
22-05-2001, 18:47
Same here Savi!
Blij dat je tot inkeer gekomen bent LOL

airco
22-05-2001, 18:53
zo onmogelijk zou ik het niet noemen sennake!!!

Dit jaar zie ik schumi vrij vlot wereldkampioen worden!! De Ferrari lijkt mij van prestaties het meest constant, en is bovendien nog een van de betrouwbaarste auto's van het veld!!

En eens dat je aan 4 bent kan 5 ook!! Ferrari zal volgend jaar heus wel weer bij de beste teams behoren, dus waarom een 5e dan tegenwoordig zo onmogelijk is begrijp ik niet echt!!!

Natuurlijk is Schumi er nog niet, maar als hij dit seizoen wereldkampioen wordt zie ik het wel gebeuren!!

airco

Sennake
22-05-2001, 19:00
ik zie het dit jaar zelfs al niet gebeuren, laat staan volgend jaar...

RoBByNiO
22-05-2001, 19:04
airco, je zegt daar van 'constnate prestatoes' maar ik denk dat DC als enige dit seizoen is die altijd in d epunten reed....


Maar schumi wordt wel wereldkampioen, Barrichello zie ik in geval van nood DC ervan afrijden, hij heeft dat in het begin van het seizoen toch al geoefend... :-)))

Hakki
22-05-2001, 19:24
Originally posted by Sennake
ik zie het dit jaar zelfs al niet gebeuren, laat staan volgend jaar...

ik ook nie, coulie is goe op weg...

en euhm...de ferrari is nie zo uitstekend (de mclaren ook nie, morkom)
de ferrari verslijt banden dat et nie normaal is
verbruikt volgens mij meer dan mclaren (of mclaren heeft nen grotere tank)
zijn teveel bezig me andere zever :D (der moest nog nen derde rede staan ;) )

airco
22-05-2001, 20:41
mja, misschien wel als enige altijd in de punten, maar ...

als ge het per team bekijkt, dan ziet het er al een pak minder rooskleurig uit voor DC!! De Pech gaat niet altijd blijven voorvallen bij Hakki!!!

Bovendien zal ook de ervaring van Schumi in de laatste races een grote rol gaan spelen!! Iedereen weet wat voor een druk de laatste beslissende races teweeg-brengen!! Dit zou voor DC voor de eerste maal zijn, schumi heeft op dit vlak heel wat meer ervaring!!

airco

Hakki
22-05-2001, 20:48
hopelijk is er genen pech niemeer
en die ervaring....voor alles is nen eerste keer eh, en soms is den eerste keer den beste keer...

tsjolder
22-05-2001, 20:52
Ik moet toch zeggen dat ik liever Coulthard als naaste belager van Schumacher zie dan Hakkinen. Hakkinen is toch meestal sneller en presteert over een heel seizoen gezien toch constanter (dit jaar niet meegerekend). Vorig jaar waren er ook een aantal races waarin Coulthard heel sterk reed en waarin het leek alsof hij ging meedoen voor de titel, maar telkens viel hij later in het seizoen terug. We zullen wel zien.

Savi
23-05-2001, 08:28
Ik denk dat we van Coulthard niet al te veel moeten gaan verwachten, kijk maar naar vorig jaar. Een paar races kan hij dat nog wel volhouden, maar is Coulthard wel bestend tegen die druk die hij nog nooit heeft gevoeld om voor de wereldtitel te gaan ? Vorig jaar blijkbaar niet. Het kan zijn dat ik mij vergis maar ik hoop toch dat Schumi er dit jaar weer mee gaat lopen, dan kan Italië voor de 2de keer gek worden. Voor dit weekend hoop ik stiekem dat Barrichello voor Schumi wint ! :D

Sennake
23-05-2001, 09:55
De GP van Monaco zal als volgt verlopen :

Schumel pakt de pole (juicht Schumi-fans)
Montoya pakt de 2e plaats (ikke juich!)

Dan de start : Montoya is net iets rapper weg en is als eerste door St-Dévote...
De ganse koers lang zal Schumel proberen om Montoya in te halen maar die houdt à la "Senna-Mansell-1992" de deur dicht. Ook de pitstops leveren niks op.
Resultaat : Montoya wint zijn eerste koers en Schumel wordt 2e. Alle Schumi-fans zijn kwaad op mij omdat "mijne" Montoya onsportief gereden heeft en ik probeer me te verdedigen door te zeggen dat de beste gewonnen heeft...
Wedden?

TiBo
23-05-2001, 10:08
Aha, .... een weddenschap!

Misschien is dat nog eens iets voor De Paddock. Een nieuwe sectie: "Le GP Croupier" ;)

tsjolder
23-05-2001, 10:12
Ik zou meteen willen tekenen voor een gevecht à la Senna-Mansell (schitterende race en goeie zaak voor WK), maar 'k geloof er niet echt in. Trouwens, als Montoya voor Schumi zit en gewoon zijn lijn verdedigt, heb ik daar absoluut geen probleem mee. Maar zoals gezegd, ik geloof er niet in. Het is mogelijk, maar in het scenario dat ge voorstelt, is zowat de enige mogelijkheid dat de pitstops niets opbrengen, dat ze in dezelfde ronde binnengaan. En dat gaat juist zijn wat Ferrari ten allen prijze zou willen vermijden, wat stukjes psychologische oorlogsvoering teweeg zou brengen. Het antwoord is dus: ja, ik wil wedden.

We zijn wel weer geweldig veel als-en aan het gebruiken, maar dit keer op voorhand ipv naderhand.

Hakki
23-05-2001, 13:19
Originally posted by tsjolder
Het is mogelijk, maar in het scenario dat ge voorstelt, is zowat de enige mogelijkheid dat de pitstops niets opbrengen, dat ze in dezelfde ronde binnengaan.

of da schumi verkeer heeft as em buite komt en montoya nie

aha!

tsjolder
23-05-2001, 13:25
Originally posted by Hakki


of da schumi verkeer heeft as em buite komt en montoya nie

aha!

Meestal, en ik herhaal: meestal, is het zo dat Ross Brawn dat fantastisch in de gaten heeft en zijn rijders op het juiste moment laat binnenkomen. Dit jaar is dat er nog niet te goed uitgekomen, maar de vorige jaren kwam dit bijna altijd goed uit. Ik heb vertrouwen in het tactisch genie Ross Brawn.

Alain
23-05-2001, 13:48
Ik denk dat MS dit jaar aan het langste eind zal trekken maar om over de komende jaren al te speculeren lijkt me wat overdreven. Zoals reeds meermaals bewezen komen na enkele vette jaren terug enkele magere en dat kan bij Ferrari ook gebeuren. Er moet niet alleen rekening gehouden worden met Williams en McLaren maar vergeet Renault niet! Dit jaar is het hopeloos maar als ze in de F1 terugkomen is het voor wereldtitels bij piloten en constructeurs. Ze zijn er de vorige keren in geslaagd, dus waarom nu weer niet. Ook Honda is terug en ze hebben een indrukwekkend palmares opgebouwd tijdens die 8 tal jaren in de jaren '80 en '90. Qua piloten zal Montoya toch wel het gebeuren gaan domineren de komende 10 jaar. Ik denk dat de grootste concurrentie voor hem Trulli, Raikkonen en Heidfeld zal zijn ( de huidige toppers weliswaar buiten beschouwing gelaten ). Daarbij zal Antonio Pizzonia de rangen ook wel vervoegd hebben en denk ik dat Helio Castroneves ook in de F1 zal zitten. Allee, nog enkele spetterende jaren voor de boeg :-)

Oneliner
23-05-2001, 13:51
Heeft iemand die race van '92 op video????

Alain
23-05-2001, 13:52
Montoya zal nooit onsportief rijden. Zo is hij niet. Hij verdedigt zich alleen keihard en ik blijf bij mijn stelling : degene die een lijf aan lijf gevecht met Montoya aangaat verliest 9 keer van de 10. Vraag het maar aan Michael Andretti en Michael Schumacher.Ik wil jullie eventjes op het hart drukken dat de ware Montoya nog niet is bovengekomen. Ik heb hem dingen zien doen waar ge van achterover valt...Dit waren slechts flitsen van zijn uitzonderlijk talent .

RoBByNiO
23-05-2001, 13:54
Dat zie ik niet zitten sennake jouw weddingschap, vergeet da maar. Schumi wint duidelijk als hij moet strijden tegen montoya, ik betwijfel toch de betrouwbaarheid van zijnBMW, verder zal het INDIEN ze naast elkaar starten wel spannend zijn. Tis te hopen een spanndee strijd!

RoBByNiO
23-05-2001, 13:56
Nee one.

Alain, heb je soms videobeelden van Montoya die je op internet vind? Ik wil dat wel eens zien wat je daar zegt van waar ge achterover valt. De dingen die hij dit jaar al heeft laten zien waren schitterend maar voor de rest van voor zijn F1-cariere ken ik niets van hem.

Alain
23-05-2001, 14:00
Ga naar http://www.jpmontoya.com/english/video.asp en klik op de video " Close Finish in Michigan ". Je ziet hier de laatste ronde van de Michigan 500 na 3 uur wedstrijd. Hij is al rondenlang in gevecht met Michael Andretti en dit alles tegen ca. 350 kmh.

RoBByNiO
23-05-2001, 14:05
bedankt Alain!!!!

TiBo
23-05-2001, 14:20
DE MOEITE !!!!!!!

Die Montoya is toch schitterend, hé!

Bangelijke site!

Alain
23-05-2001, 14:28
Zo presteerde hij het op 20 - jarige leeftijd om tijdens de ITC wedstrijd in Silverstone als gastrijder van Mercedes gewoon de pole te rijden. Het was de eerste maal in een DTM - wagen en hij houdt alle fabrieksrijders inclusief Schneider gewoon achter zich. Een uitzonderlijk talent is vooral te herkennen aan zijn aanpassingsvermogen en dat bleek nadien in de F3000, CART, eerste deelname aan Indy 500 gedomineerd in een nieuwe auto en nu F1. Zo zie je maar.

Mario
23-05-2001, 15:51
Ik heb het officiële jaaroverzicht van '92 wel op video ja. Jammer genoeg staan er van de laatste 3 ronden maar 1,5-2 ronden van op.
:(

Sennake
23-05-2001, 18:30
Alain, wat je over Montoya zegt daar ben ik 200% mee akkoord.
En wat die pitstopstrategie betreft van Ross Brawn, die is tot nu toe alleen maar vergeleken geweest met de McLaren strategie omdat de andere merken er sinds 1997 niet meer aan te pas kwamen.
Nu zullen we pas kunnen zien of Frank Williams ook een groot strateeg is...
Wat WEL waar is : in de Williams-box hebben ze in het verleden enorm veel zekere overwinningen verprutst... Mansell kan er van meespreken!
Maar Montoya IS de te kloppen man in het nieuwe Millenium! Hij vecht duels uit en heeft van NIEMAND bang! Ik zeg het NOG eens : hij doet me zeer sterk denken aan een Senna of een Gilles Villeneuve. En dat zijn altijd mijn 2 favorieten geweest dus hoe kan ik ook anders dan hem hoog op handen dragen?

Savi
23-05-2001, 20:12
Het heeft misschien niks met deze topic te maken, maar RoBByNiO
, je staat met je site in Netwerk. Proficiat !

Finish
23-05-2001, 20:14
said that already :D

RoBByNiO
23-05-2001, 20:21
merci savi!!!!!

Sennake
23-05-2001, 22:08
Hopelijk heb je die tekst wel nagelezen dan Robby...

RoBByNiO
24-05-2001, 10:06
welken tekst?

Sennake
24-05-2001, 11:15
Van je site natuurlijk.

Hakki
24-05-2001, 18:56
ie bedoelt den tekst over uwen site en op uwe site