PDA

View Full Version : Rijstage Hoge Prestaties


KoenC
07-12-2003, 15:17
Hallo,

heeft iemand van jullie ooit de rijstage Hoge Prestaties gevolgd bij de Peugeot School voor Automobielbeheersing? Zo ja, hoe was de ervaring?

Koen

BODI
07-12-2003, 17:40
Ik heb die gevolgd en vond het een echte aanrader.
1ste dag basic slip training maar dag 2 en 3 evolueren naar een begin van rally-rijden.

De nadruk wordt vooral gelegd op de stuurtechniek en die is - heb ik onlangs nog ervaren - heel belangrijk.

Doen zou ik zeggen.

Als je gaat, breng me dan eens wat informatie over hun verdere cursussen mee? :D

mvg,

BODI.

Speesman
07-12-2003, 18:54
En de prijs van die stage??

KoenC
07-12-2003, 19:13
Bodi: bedankt voor de info. uit hoeveel personen bestond de cursusgroep en wat is de verhouding theorie/rijden tijdens die 3 dagen?

Speesman: ze vragen 595 EUR voor 3 dagen (incl. verzekering, hun wagens en lunch)

BODI
07-12-2003, 20:09
uit hoeveel personen bestond de cursusgroep en wat is de verhouding theorie/rijden tijdens die 3 dagen?

Toen ik de cursus volgde ware er
13 personen in het totaal;
7 franstaligen,
6 nederlandstaligen,
minstens 2 instructeurs (meestal 3 tot 4) voor de groep.
Met 3 in de wagen ( altijd Peugeots :) ) , zo leren de bijrijders ook van de instructies. Na elke oefening wordt er gewisseld van bestuurder, soms van wagen. Voorwiel en achterwielaangedreven wagens komen beiden aan de beurt.

's morgens en 's middags telkens een uur theorie (pragmatische introductie tot de oefeningen die daarna gegeven worden), de rest allemaal praktijk. De dag loopt van 9 tot 17u.

Het eten is ook niet slecht :D.
Ik vond het goed, maar het is een beetje prijzig en 3 dagen naar Franchorchamps rijden... ( tenzij je zoals ik combineert met een kleine vakantie en in spa logeert )

Jemme
11-12-2003, 09:31
Wij hebben vorig jaar deze cursus ook gevolgd met een aantal mensen. Een echte aanrader. Enige minpunten voor mij persoonlijk waren dat we te veel met de diesel wagens moesten rijden (wat het tip-hiel manoever echt niet makkelijker maakt :rolleyes: ) en het feit dat we toch net liever iets meer praktijk hadden ipv een halve dag theorie.

Hoe dan ook zijn we van plan dit jaar één van de follow-up cursussen te volgen. :D

BODI
11-12-2003, 20:31
Originally posted by Jemme

Hoe dan ook zijn we van plan dit jaar één van de follow-up cursussen te volgen. :D

Laat dan iets weten. 'k ga misschien dan ook. :D