PDA

View Full Version : Extra materiaal in België


Vagabond_se7en
12-08-2003, 18:55
Zoals de titel zegt, zou ik graag thread openen waar men in België allerlei niet zo alledaags materiaal kan verkrijgen (bare metal foil, extra decals, photo-etched parts, velgen (19" :D ), ....)

Tot nu toe bestelde ik meeste zaken in Japan via HLJ of Hobbysearch maar omdat ik dikwijls verschoot van de rekening van m'n VISA op 't eind van de maand, wou ik graag eens zien waar men meeste van die zaken in België kan krijgen.

Mijn bijdrage:

- Bare metal foil: Verschooten in Antwerpen (zie post)
- Tamiya modelling wax: idem (best eerst eens mailen want is niet steeds binnen)


Meer weet ik voorlopig zelf nog niet (nog redelijk nieuw op dit gebied :( )



Jan

Guido
12-08-2003, 23:16
ok, interessant, dan kunnen we eenieders sources bundelen achteraf.

Voor Rally spullen ga ik naar MG Modèllisme in Huy.
Ze hebben een grote voorraad aan rally kits van alle merken, decals van Studio 27, alles van Renaissance, Reji resin kits, en de populaire sets van Racing 43.

De gordels, antennevoetjes, "attache capots" enz. die ik in mijn rally kits gebruik, gebruik ik ook wel voor mijn "algemene detaillering" van race wagens. Studio 27 niet rally kan je er bestellen, alhoewel het dan wel eens een tijdje durft duren.

Ik heb ook wel eens bij MRM International (http://www.mrminternational.co.uk/) besteld in de UK. Website is nul, nada, niente, nieks waard, maar alles wat je per e-mail besteld wordt keurig geleverd en de prijzen waren die, die ook HLJ vroeg voor enkele decalsheets, maar dan zonder de douanekosten. MRM wordt gerund door ene Mike Rosser, die dit "na zijn uren" doet, dus het kan even duren vooraleer je reaktie krijgt, maar als je even aandringt per e-mail is het zo gepiept. :D

Señor Bigfrit
22-08-2003, 21:05
Inderdaad, In Antwerpen bij Verschooten hebben ze niet alleen een uitgebreid gamma aan BareMetalFoil,

maar de verkoper heeft me weten te zeggen dat er volgende maand gestart wordt met ALCLAD II, allen daarheen dus...

Olivier

Vagabond_se7en
23-08-2003, 16:51
Originally posted by Señor Bigfrit
maar de verkoper heeft me weten te zeggen dat er volgende maand gestart wordt met ALCLAD II, allen daarheen dus...

:applaus:

IDEAAL


P.S.: als er iemand Tamiya X11 moet hebben, binnen maand hou ik uitverkoop ;)

Guido
24-08-2003, 11:10
Originally posted by Vagabond_se7en
:applaus:

IDEAAL


P.S.: als er iemand Tamiya X11 moet hebben, binnen maand hou ik uitverkoop ;)

laat maar weten, waar en wanneer. ;)

Vagabond_se7en
27-08-2003, 20:32
Weet er iemand hoe die Alclad verven gebruikt moeten worden om te airbrushen? Wat voor thinner (als dat al nodig is)?

Señor Bigfrit
28-08-2003, 11:27
Naar wat ik vernomen heb, zijn de alclad verven klaar voor airbrushgebruik, dus niet thinnen.

Wel moet je een onderlaag gespoten hebben in het Gloss black, wil je een chrome resultaat.

(ben benieuwd op wat het zal geven eens ik er heb?)

Olivier

Guido
28-08-2003, 12:12
In principe is ieder flesje Alclad voorzien van instructies. Zo dient in geval van chroom eerst een onderlaag van enamel blinkend zwart aangebracht te worden. In de andere gevallen dient een acryl grondlaag gezet te worden, maar in welke kleur weet ik niet. Dus het kleine handleidingkje brengt daar uitkomst. De grondlaag is van levensbelang voor de Alclad verven omdat deze zich in de laag moeten kunnen 'vastbijten' en zelf niet over pigment beschikken om dekkend te zijn.

Tevens dient opgemerkt dat de grondlaag nagenoeg, om niet te zeggen helemaal, perfekt te zijn, aangezien iedere onjuistheid extra zichtbaar zal zijn eens de Alclad tint is aangebracht.

Verdunnen om te spuiten hoeft niet, zoals Senor Bigfrit aangeeft. Het spul is zo vloeibaar als water. Reinigen doe je met Cellulose Thinner en met niets anders. Geen White Spirit of gewone thinner. Cellulose kan je in iedere doe-het-zelf vinden in busjes van 1 liter.

Señor Bigfrit
04-09-2003, 08:44
Kan er mijn soms iemand zeggen waar ik Flocking kan kopen?

Of wat ik als alternatief kan gebruiken ?

Mercie

Olivier :)