PDA

View Full Version : Rijder overleden


Ottooke
20-07-2003, 20:48
Vandaag werd in Zolder de Mon Blockhuys Memorial gereden. Tijdens de warm-up ronde van de Yamaha R6 Cup is een piloot zwaar ten val gekomen. De race werd afgelast terwijl hij medische zorgen kreeg toegediend. Later op de namiddag (of avond) is de man overleden.
Ik heb geen naam, maar ik wens toch familie, vrienden, co-rijders van de Yamaha R6 Cup en iedereen die deze piloot kende veel sterkte toe.

Mark
20-07-2003, 21:47
Het was wel het weekendje van de rode vlag.........een weekje later als gepland.

De mix van wedstrijden en betaald vrij rijden, daar plaats ik mijn vraagtekens bij..........als het de volgende keer 100% sport is, dan ga ik nog wel.......

Maar als de kassa HvdV daar weer is met zijn vrij rijden dan bedank ik voor de eer.

Het waren de eerste motorraces die ik ooit op een circuit heb gezien.......als het aan mij ligt zeer zeker niet de laatste.

voor uitslagen en achtergrond info: http://www.racesport.nl/

Kijk bij deze pagina ook eens naar de achterliggende gedachte, mooi project!!

Cat-Seven
21-07-2003, 08:37
Is er vrijdag ook geen R6 rijder zwaar ten val gekomen, iemand waarvan men onterecht dacht dat hij enkele ronden de zwarte vlag niet gerespecteerd had?

Megane
21-07-2003, 09:40
HvDv is dat ook niet de persoon die de mini koersen regelt, dus het moet geld kosten bij die kerel.
Money, en rest is bijzaak. :no: :frusty:

Ottooke
21-07-2003, 14:01
Originally posted by Cat-Seven
Is er vrijdag ook geen R6 rijder zwaar ten val gekomen, iemand waarvan men onterecht dacht dat hij enkele ronden de zwarte vlag niet gerespecteerd had? Inderdaad. Die rijder is naar het ziekenhuis gebracht. Hij zag de zwarte vlag niet omdat hij altijd zijn hoofd naar beneden hield om meer snelheid te kunnen maken.

Mark
21-07-2003, 20:43
Naam van de overledene is bekend: Alicter Thorp, 19 jarige engelsman woonachtig in Belgie. naar het schijnt is zijn helm losgekomen tijdens de crash in de opwarmronde

Het schijnt al de derde dode te zijn binnen een maand in het wereldje der Benelux wedstrijdrijders.

De rijders klagen echter steen en been over de erbarmelijke staat van het wegdek op het oude gedeelte van het circuit. Jantje Vers. dat wordt asfalteren ..................begin al maar te besparen op de uitgaven aan de vrijwilligers van Circuit Zolder ;)

E.e.a heb ik gelezen op een forum van motorrijders

Rrubinio
21-07-2003, 22:37
Originally posted by Marshal
Naam van de overledene is bekend: Alicter Thorp, 19 jarige engelsman woonachtig in Belgie. naar het schijnt is zijn helm losgekomen tijdens de crash in de opwarmronde

Het schijnt al de derde dode te zijn binnen een maand in het wereldje der Benelux wedstrijdrijders.

De rijders klagen echter steen en been over de erbarmelijke staat van het wegdek op het oude gedeelte van het circuit. Jantje Vers. dat wordt asfalteren ..................begin al maar te besparen op de uitgaven aan de vrijwilligers van Circuit Zolder ;)

E.e.a heb ik gelezen op een forum van motorrijders

De rijders klagen echter steen en been over de erbarmelijke staat van het wegdek op het oude gedeelte van het circuit. Als je ziet hoeveel piloten en motoren er op donderdag voormiddag zijn voor de vrije training dan heb ik toch mijn bedenkingen over de erbarmelijke staat. De meeste van de races voor het Belgisch kampioenschap motoren gaat door op gewone straat circuits en daarover geen woord ?? Zijn de beton stroken in zo een industriepark dan zoveel beter
Jantje Vers. dat wordt asfalteren ..................begin al maar te besparen op de uitgaven aan de vrijwilligers van Circuit Zolder
Besparen op wat, het minimum bedrag voor de maaltijd vergoeding die aan de vrijwilligers wordt betaald is nationaal vastgelegd, wanneer er op een snikhete race-dag GEEN koel drankjes worden rond gebracht is dat niet de fout van Jantje Vers. maar van uw diensthoofd. Buitendienst, cameramensen, interventie team enz. krijgen dat wel en zijn toch ook vrijwilligers. Het aantal BK's op post wordt geregeld door de NKBK enz......Je moet eerst eens goed rondkijken, soms zijn het die mensen waar je het meest respect voor heb die je het mes in uw vrijwillige rug planten. Mark, je weet wel wie ik daarmee bedoel.


:bye:

Mark
21-07-2003, 23:13
wat betreft erbarmelijke staat, ik kan alleen maar doorgeven wat enkele rijders op dat forum zeggen........... Het zijn dus NIET mijn woorden, maar van de rijders zelf. http://www.adventure-dtp.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2152&postdays=0&postorder=asc&start=0

Over koele drank hoor je me niet.........die was prima verzorgd. Richting de welbekende personen heb ik ook geen kritiek...........trouwens dat schrijf ik ook nergens. Geen problemen zoeken die er niet zijn Ronald :no:

Enige probleem wat ik heb met afgelopen weekend was de aard van de vergoeding (let wel, voor de centen doen we het niet......als ik iets voor het geld zou doen dan leg ik wel een nederlandse groententuin aan :D)

Wedstrijden combineren met betaald vrij rijden, no way!! Ik doe alleen sportwedstrijden met bijbehorende trainingen en kwalificaties. Als jan van de straat komt rijden en iemand anders verdiend daar een bepaalde hoeveelheid mee, dan veranderd mijn tarief ook............van zo goed als voor niks naar keiharde euro's. Dat heet heel simpel zaken doen.

Mijn opmerking m.b.t. Jan V. was ietwat ironisch bedoeld, wellicht dat die woorden verkeerd zijn opgevat. Tja jammer dan..........dat is het nadeel van een forum. Mijn gevoelswaarde m.b.t het geschreven woord hoeft niet hetzelfde te zijn als bij iemand anders

Trouwens we gaan hier zwaar :Offtopic: de rest via mail zou ik zo zeggen...

Tot zaterdag, ergens op en rond Post 19 ;)

Raceboy
21-07-2003, 23:16
quote van dat andere forum

een vraagske voor die die het weten, hoe scoort Zolder in vgl met andere , echte circuits op het gebied van veiligheid????

wat is dan een "echt" circuit ?

Mark
21-07-2003, 23:21
Originally posted by raceboy

wat is dan een "echt" circuit ?

Met "echt" zullen een op motors-ingericht circuit bedoelen..........

Assen is daar een goed voorbeeld, weinig betonnen muren en zeer veel gras.........

Tja hoe je in dat kader een stratencircuit als Eemshaven, Tolbert of Oss moet beoordelen is mij dan ook een raadsel :confused:

Rrubinio
22-07-2003, 00:16
Originally posted by Marshal
Over koele drank hoor je me niet.........die was prima verzorgd. Richting de welbekende personen heb ik ook geen kritiek...........trouwens dat schrijf ik ook nergens. Geen problemen zoeken die er niet zijn Ronald :no:
Mijn opmerking m.b.t. Jan V. was ietwat ironisch bedoeld, wellicht dat die woorden verkeerd zijn opgevat. Tja jammer dan..........dat is het nadeel van een forum. Mijn gevoelswaarde m.b.t het geschreven woord hoeft niet hetzelfde te zijn als bij iemand anders

Heel mijn tekst staat in context met uw opmerking i.v.m. Jan V. en besparingen. Er is dan ook geen vingerwijzing naar andere personen of wat ze zouden doen of net niet zouden doen.
Dus problemen worden er zeker niet gezocht. :no:

zaterdag post 19, yes maar het zal laat worden.

Win Percy
22-07-2003, 01:23
Al die opmerkingen over de veiligheid van het circuit ........hangen mij verschrikkelijk de keel uit . Waarom komen ze dan in godsnaam rijden op zo'n ''gevaarlijk circuit '' ? Als je de kalender van dit jaar bekijkt (de weekdagen ) , dan komen ze van heinde en ver ( dus niet alleen HVDV ) om te rijden . Natuurlijk crashen er piloten , als je ziet dat er op sommige dagen , meer dan tweehonderdvijftig piloten inschrijven , dan kan het natuurlijk gebeuren dat er eentje zijn stuur niet meester is . Maar ze blijven toch maar komen . En er is niemand om te zeggen '' jij mag niet rijden '' omdat hij zijn motor niet meester is . In den beginne , toen het circuit begon met dit initiatief ( vrij rijden ) kwamen ze gewoon op hun standaard moto aanrijden en reden ze ermee terug naar huis . Voor sommige kwam de VAB-VTB te hulp , maar nu , nu komen ze met een aanhanger met een moto op die niet op de openbare weg mag omdat er niets meer origineel is . Met meer pk's dan hun standaard moto , waar ze misschien wekelijks eens een toertje gaan doen en dan denken ze dat ze ''de big boys'' kunnen achterna doen , wheelies inclusief . Ik verschiet er niet meer van dat ik in de week enkele moet gaan oprapen , bij manier van spreken , die erna héél véél spijt hebben , dat ze zo'n moto toch niet de baas zijn . Het is inderdaad dit jaar al zwaar geweest op enkele circuits met crashes met dodelijke afloop , maar ik ben nu misschien hard voor sommige , maar ik denk toch dat het grote mensen zijn met verstand die kiezen waar en wanneer ze ergens gaan rijden . Het is alleen jammer voor de achterblijvers ( famillie en vrienden ) die met vragen blijven zitten , van hoe en waarom . Ik kan er nog een hele boel over jammeren , maar dat is water naar zee brengen , van dingen die ik zie of zag de afgelopen jaren , maar ga beter stoppen omdat het toch een straatje zonder einde word . Dus ga ik me nu alleen nog ergeren aan de volgende commentaren van mijn mede forum leden en gewoon door scrollen naar een ander item . See you........ !!!!

Mark
22-07-2003, 23:57
Win, ik hoop niet dat je je ergert aan mijn postings.........

Wat betreft die dooie, dat had op elk circuit kunnen gebeuren. Als dat ventje zijn helm niet goed op heeft dan kun je als circuit hier niet veel aandoen. Alleen komt je naam (circuit) negatief in het nieuws terwijl je daar nog part noch deel aan hebt.

De rest van de valpartijen, heb gehoord dat enkele rijders onderuit zijn gegaan door te rijden over de "hobbel-betonplaten" achter de cerbstones...........kan aan mij liggen maar dan ben je als rijder ook niet goed snik......c.q.levensmoe.

En zoals altijd, als er een dode te betreuren valt krijg je altijd overtrokken reacties. Zeker als in de jaren daarvoor er vorm van schijnveiligheid is geweest. Denk aan de F1 in 1994 en de periode daarvoor.............

Daarnaast, iemand die een snelheidsport beoefend moet zich goed realiseren dat het af en toe flink pijn kan doen.........en soms voel je helemaal geen pijn meer ;)

mulleman
23-07-2003, 00:43
Mijn bescheiden mening zit het probleem in de R6 cup dat ze de juniors en de inters laten tesamen rijden,dat is om problemen vragen.
Bij de juniors zitten hele goeie piloten maar met een moto met minder capaciteit en die moeten het dan opnemen tegen de inters zoal een Legrelle meulemeester enz.
Voor een buitenstaander zijn het de eersten die de besten zijn maar op een tiende plaats heb je dan de eerste junior maar die kan nie in de kijker rijden da is toch nie logisch

Raceboy
23-07-2003, 00:48
Straffe uitspraken op da forum van Marshal

Het is wel zo dat de meesten niet wisten of het nu een opwarmronde was of als de wedstrijd al begonnen was!



ik was erg verbaasd van de slechte staat van het wegdek , er zijn reeds gaten in de weg gereden door waarschijnlijk die echte pk monsters op 4 wielen hé

Hoe rijdt je iets kapot met Pk's ?

Win Percy
23-07-2003, 01:19
Nee Marshal , ik geef je groot gelijk en neem je zeker niets kwalijk hoor !! Je begrijpt wel wat ik bedoelde en neem zeker Zolder niet in bescherming . Er zijn zovele factoren waardoor het eventueel kan mis gaan , zoals Mulleman zegt . Ik zal eens iemand quoten die ons véél te vroeg is ontvallen , hij zei altijd '' Er zijn links en rechts witte strepen , ze moeten ermaar tussen blijven . '' einde citaat ,. Ik wist niet dat ik zoveel reacties zou krijgen , via telefoon en zelfs e-mail . Maar ik ga het hierbij laten en een paar andere threads bekijken .