PDA

View Full Version : Lord of The Rings - The Two Towers


Finish
05-01-2003, 15:02
Gisteren heeft deze film mij drie uurtjes zoetgehouden. Wat een film, wat een meesterwerk weeral. Minstens zo goed als The Fellowship, en ik kijk al vol verwachting uit naar deel drie, Return of the King. 'k Heb de boeken nooit gelezen, maar deze film zet me zowaar aan om Tolkien's werk eens onder handen te nemen. 't Gebeurt niet veel dat 'de film van het boek' mij ertoe aanzet het boek te lezen :)
Ster van de film is echt wel Gollum, een schepsel dat enkel bestaat uit eentjes en nullen, compleet door de computer tot leven gebracht, en toch zo levensecht. Zijn 'oneliner' 'my precioussssss' gaat onherroepelijk de filmgeschiedenis ingaan. De strijd tussen het leger van Sauroma (ben wel niet zo goed in het onthouden van al die namen :D) en de alliantie tussen mensen en elven is bij sommige scènes gewoonweg verbazend knap. Klein minpunt vond ik dan wel de wandelende boompjes, zoiets steek je beter in een Harry Potter film :) En Liv Tyler is en blijft een babe :D

Wat vonden jullie van dit tweede deel ? :)

Sennake
05-01-2003, 15:08
Originally posted by Finish
De strijd tussen het leger van Sauroma (ben wel niet zo goed in het onthouden van al die namen :D) en de alliantie tussen mensen en elven is bij sommige scènes gewoonweg verbazend knap. Klein minpunt vond ik dan wel de wandelende boompjes, zoiets steek je beter in een Harry Potter film.

Het is het leger van Saruman, die op zijn beurt Sauron als baas heeft :) En Saroma is instant-pudding :D

Wat de wandelende bomen betreft, tja, als Tolkien dat zo beschrijft kan je in de film die het boek zo getrouw mogelijk volgt, moeilijk iets anders gaan uitvinden eh. En al bij al (je moet je natuurlijk wel in de fantasiewereld van Tolkien kunnen inleven) vond ik het wel geloofwaardig in beeld gebracht.

De verdediging van Helmsdiep vond ik trouwens echt wel een meesterlijk stukje film, met alle ingrediënten er in die je nodig hebt om zo'n meesterwerk te kunnen volbrengen. Prachtig gedaan. Ook ik wacht nu al met ongeduld op deel 3, en de 4 boeken van Tolkien die op de boekenplank staan hebben hetzelfde effect op mij als de Ring op Gollem : ik wil er wel afblijven (zodat ik het verhaal nog niet ken als ik de film ga bekijken) maar ik word er ook onweerstaanbaar door aangetrokken (zodat ik het vervolg nu al kan lezen)...

Oneliner
05-01-2003, 15:39
Ik ben ook in het boek begonnen, zit nu aan bladzijde 625 van de 1300 (ongeveer). Ik heb alleen het eerste deel nog maar gezien, volgende week waarschijnlijk deel 2 eens zien.

In het boek zit het trouwens ook vol details die je in de film niet ziet. Wat we lvrij normaal is, anders zou het boek NOG langer duren.

Finish
05-01-2003, 16:11
anders zou de film nog langer duren ;)

Oneliner
05-01-2003, 16:32
my mistake, excuse me.
Anders zou idd de film nog langer duren

Beemer
05-01-2003, 16:34
Ik heb het boek op 2 weken uitgelezen en het blijft een indrukwekkend meesterwerkje!
Ik moet nog wachten tot het einde van de week om de 2de film te zien, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die minstens even goed als de eerste zal zijn!

Sennake
05-01-2003, 17:38
Originally posted by Beemer
Ik heb het boek op 2 weken uitgelezen en het blijft een indrukwekkend meesterwerkje!
Ik moet nog wachten tot het einde van de week om de 2de film te zien, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die minstens even goed als de eerste zal zijn!

Echt, hij is (al is dat misschien moeilijk te geloven) nog stukken beter. Je zit 3 uur op het puntje van je stoel!

Finish
10-01-2003, 19:19
Er komt een nieuw personage in The Return of The King: kijk <a href="http://www.bbspot.com/News/2003/01/jaromir.html">hier</a> maar eens :D

fordje
10-01-2003, 19:51
Vanwaar ken ik die "kop"? Star Wars ?

Ze gaan van deel 3 toch geen komische film maken hé.
Daarvoor waren deel 1 en vooral deel 2 veel te goed.

Een film van 3 uur maken die je echt 3 uur kan boeien ? Nie simpel ! Zelfs Kilian heeft 3 uur stilgezeten (en dat is niet simpel voor hem)

Beemer
12-01-2003, 13:59
Originally posted by fordje
Zelfs Kilian heeft 3 uur stilgezeten (en dat is niet simpel voor hem)

Hij lijkt op z'n vader zekers?
Wieeee JarJar in den 3de film :)

Finish
21-01-2003, 16:12
http://users.skynet.be/bk284908/gollum.jpg

it's USSSSS and it's our PRECIOUSSSSSSSSSS !

Beemer
21-01-2003, 18:08
Ik heb de film nog steeds niet in de cinema gezien :(
Och ja, dan maar maken da mijne tv-out marcheert en dan lukt da ook wel ;)

Finish
21-01-2003, 18:25
goeie kwaliteit hé , die foto ! (doordenker :D )

FleaBite
21-01-2003, 20:56
screener?