PDA

View Full Version : Bridgestone aast op McLaren Comeback


airco
26-04-2002, 14:20
Bridgestone zegt dat het de inbreng van McLaren mist. De Japanse bandenmaker ontkent zich volledig te concentreren op Ferrari. Een woordvoerder speelt de klagende teams de bal terug door te stellen dat het te weinig bruikbare informatie uit testsessies ontvangt.

Het wegvallen van de informatie van de testsessies van McLaren is een probleem. "Hoe meer kilometers we maken, hoe meer gegevens we kunnen verzamelen voor de ontwikkeling van de banden", aldus de Bridgestone-zegsman. "McLaren was een goed team vanuit de optiek van bandenontwikkeling, dus we hadden natuurlijk gezien dat die bij ons waren gebleven." Het team van de Silberpfeile stapte dit seizoen over op Michelin omdat het meer openheid over de ontwikkeling van de banden wenste. In de eerste Grands Prix van het seizoen heeft de renstal daar nog weinig lol aan beleefd. Volgens technisch directeur Patrick Head van Williams hebben zijn collega's nog te weinig ervaring met het Franse rubber.

"Dat we een team minder hebben dan afgelopen jaar betekent dat de teams die we bevoorraden meer werk moeten verzetten", stelt de woordvoerder van Bridgestone. De Japanners leveren onder meer banden aan Arrows, dat in de eerste weken van het seizoen nauwelijks heeft getest. Verder kampen de Bridgestone-teams Jordan en BAR met interne strubbelingen en tegenvallende motoren."

Technisch directeur Hisao Saganuma veegt de vloer aan met de klachten van de andere teams. "Sinds de race in Imola heb ik veel gelezen dat we speciale banden voor Ferrari zouden ontwikkelen, maar dat is niet juist", aldus de Japanner. "Natuurlijk wordt er veel getest door Ferrari, maar als onze banden goed zijn voor hen, dan zouden ze het onder de andere auto's ook prima moeten dien. Natuurlijk hebben de teams bepaalde voorkeuren, maar als een band goed werkt onder één auto, zou die het - binnen bepaalde marges - ook goed moeten doen onder andere auto's. Dat kon je zien in Maleisië, waar onze prestaties niet zo goed waren, dat Ferrari en de andere teams daar evenveel last van hadden."

Na de teleurstelling in Maleisië, ontwikkelde Bridgestone nieuwe banden voor Brazilië. In San Marino gaf Ferrari Williams met zijn Michelin-banden het nakijken. "In Barcelona is de slijtage echter veel groter en we weten ook dat Michelin niet stilzit", aldus Saganuma. "Je weet nooit hoe ze hun banden voor deze race hebben verbeterd."

bron:formule1.nl (http://www.formule1.nl)


ok, zeg ervan wat je wil ... Maar zulke uitspraken doe je met een reden ... Ik heb in de F1 al genoeg gezien om te weten dat uitspraken als deze bedoelt zijn om McLaren een beetje te paaien ...
Wilt Bridgestone McLaren terug om terug de bovenhand te nemen in de tyre-battle ... Waarom zou McLaren weigeren ... Met Michelin hebben ze nog maar weinig successen geboekt, en als ze heel het seizoen verder overklast worden door Williams lopen ze het risico om in hetzelfde straatje te komen als bij Bridgestone ... Een 2e rangsrol na het topteam ...

airco

TiBo
26-04-2002, 15:07
En wat dan met de terugkeer van Goodyear?
Als McLaren al zou overstappen denk ik dat ze dat gaan doen met Goodyear. Ze zijn dan het n°1 team en de mannen uit Acron staan er toch om bekend om goed rubber te maken.

airco
26-04-2002, 15:13
Sinds Wanneer is Goodyear on it's way back ???

Heb ik iets gemist ???

Bart.Vandecavey
26-04-2002, 15:30
Volgens mij is dat gewoon om die kleine teams te sussen. Uiteraard zal het wel een verschil zijn zonder Mclaren in hun testteam, maar ik denk niet dat Ferrari er zijn hand voor omdraait om meer poen in z'n testteam te steken waarom denk je anders dat ze Burti aangenomen hebben...