PDA

View Full Version : Losail


camso belgium
15-04-2010, 00:11
Ik heb zondag met bewondering gekeken naar de Moto GP in Losail. Wat is me dat een schitterend circuit voor moto's. Indien Tilke dit getekend heeft, dan moet hij zich beperken tot circuits voor motos, want zijn laatste creaties van autocircuits trekken op niets (ik bedoel hier niet de infrastructuur, maar de lay-out van de piste zelf).
Wat die GP rijders uitsteken op een piste !!! De F1 rijders lijken daar tegenover koorknaapjes. Wat hebben die jongens big balls.
Enkele jaren terug, toen de big boys nog over 1000cc machines beschikten ging Rossi op topsnelheid 5km/u sneller dan Schumacher !!!! Faut le faire zei de Fransman.
Verder een enorm kontrast met bijvoorbeeld de Spaanse wedstrijden; daar meer dan 100.000 toeschouwers. Hier in Losail geen 5.000 kijkers ter plaatse. Buiten de emir met zijn gevolg en enkele verwaaide West-Europeanen zat er geen kat. De enige tribune is al niet zeer groot en die zat nog voor de helft leeg.
Ik krijg de indruk dat de emirs en sjeiks in deze regio enkele honderden miljoenen dollars te veel hadden en een nieuw speeltje wilden om in de kijker te komen. Eens de interesse wegebt of het nieuwtje er van af is, bestaat het gevaar dat het eeuwig waaiende zand de piste snel zal overwoekeren.