PDA

View Full Version : Porsche 911 Carrera 1985 - Fujmi - 1/24


Guido
18-02-2007, 00:28
Bij deze de foto's van de afgewerkte Porsche 911 Carrera '85. Model is een typische Fujimi 911. Basic kit dus, met een sumier chassis en ditto interieur. Alles zit er wel in, dus voor de enthoesiate zelfbouwer zeker een goede basis om te vertrekken. Kit is een "curbside" kit wat zoveel wil zeggen als "er zit geen volledige motor in. De carrosserie is wel redelijk accuraat denk ik. De rode Porsche is OOB gebouwd, oftewel "Out Of the Box" zondere enige toevoeging.

Tevens zijn er enkele foto's bij waarop deze 911 Carrera zusterlijk naast de, enkele jaren eerder gebouwde, 911 Turbolook staat.

Gulfie
18-02-2007, 00:46
Detail misschien, maar de chroom rand rond de pinkers vooraan klopt niet op een 1985 model, maar waarschijnlijk is dat of verkeerd aangegeven in de handleiding of een constructieve fout uit de kit.

Voor de rest ... mooi gebouwd voor een Fujimi. Ik heb het model vrijdag gezien en het is inderdaad niet je beste bouw, maar ik vind hem zeker geslaagd!

Guido
18-02-2007, 00:55
Detail misschien, maar de chroom rand rond de pinkers vooraan klopt niet op een 1985 model, maar waarschijnlijk is dat of verkeerd aangegeven in de handleiding of een constructieve fout uit de kit.

Voor de rest ... mooi gebouwd voor een Fujimi. Ik heb het model vrijdag gezien en het is inderdaad niet je beste bouw, maar ik vind hem zeker geslaagd!

De chroomrand rond de pinkers is een gevolg van te snel te werken. Het zilver dat je ziet is wat ik als achtergrond voor de pinker heb geschilderd. Te breed en te hoog, want het pinkerke was ietske kleiner dan de opening. Normaal corrigeer ik dat eens het pinkerke erin staat, maar nu was daar geen tijd meer voor. :o

Het is zeker niet mijn beste model, maar dat was ook niet de bedoeling. Wanneer je OOB bouwt, kan je enkel maar proper afwerken.

Flame
18-02-2007, 01:26
Het oogt toch mooi en samen zijn ze toch mooi niet, en als je hem gisterenavond nog zag is het toch een mooie voorruit gang:applaus:

bartmotte
18-02-2007, 20:34
Mooi resultaat, mooie blank in je lak en je panellines zijn perfect, proficiat !:applaus:

Sennake
18-02-2007, 21:46
Wanneer je OOB bouwt, kan je enkel maar proper afwerken.

Klopt. Wat echter niet betekent dat je er dan geen prijzen mee kan in de wacht slepen (blijkbaar) ;)

The creative explorer
03-12-2007, 05:24
Mooi resultaat, kleurtje misstaat zeker niet.

Fujimi heeft meerder kits van dit onderwerp gemaakt, waaronder deze curbside, maar ook de Enthusiast variant. Die heeft een behoorlijk uitgebreid interieur, motor en bagageruim. Een aanrader