PDA

View Full Version : Saleen in Belcar????


JorritVD
18-07-2006, 13:23
Hoi mensen,

ik heb gehoord van een paar vrienden van mij dat er waarschijnlijk een Saleen S7-R naar de Belcar komt dit jaar voor een race. En dat zal waarschijnlijk op zolder geberuen. Nu zijn er nog 2 races op Zolder: de 24 uurs race en de Last Race.
Tijdens de 24uurs race kan zoizo niet de Oreca Saleen zijn, omdat die een LMS wedstrijd hebben.
Het kan wel 1 van de 2 Saleens van de Fia GT zijn, maar ze hebben wel korte tijd om voorberijding te doen omdat ze 1 week van te voren ee wedstrijd hebben.
Het kan ook de Acemco Saleen zijn, maar de kans is klein vanwege omdat ze in Amerika de thuisbasis hebben.
De grootste kans zijn voor de Saleens van Protek (FFSA) en Konrad(ALMS), die hebben dan genoeg bereidingstijd. De eerste race van het FFSA is pas 2-3 weken naar de 24 uurs race en Konrad heeft ook genoeg weken bereidingstijd.
Als er een Saleen bij de laatst race komt kunnen er zoizo geen Saleens van het ALMS of FFSA zijn. Dus dan is er een kleine kans voor Konrad, Acemco, Oreca en Protek.
Fia GT kan, maar hebben een week daarvoor net een race gehad. Dus een kleine kans voor Zakspeed en Balfe.
Lausitz zou ook kunnen voor Acemco, Konrad, Protek en Oreca.

Weet iemand hier iets meer van over een Saleen in de Belcar?

Viper GTS-R***
18-07-2006, 13:49
Die Saleen in FFSA GT is van DDO ipv Protek (Protek = medesponser van Larbre voor hun 550).
Denk als het verhaal waar mag zijn dat het Konrad word, maar ik betwijfel het wel of er een Saleen naar Belcar zou komen...
K'zou er wel blij mee zijn hoor;)

Brecht
18-07-2006, 15:30
Waarschijnlijk flauwekul allemaal

Chauffeur
18-07-2006, 16:40
Net een F16 gekocht, in welke klasse mag ik aantreden :)

Bramzel
18-07-2006, 16:46
Een beetje realiteitszin kan geen kwaad hier. Denk je nou echt dat je Zakspeed, Balfe, Acemco of Oreca in het Belcar zult zien? Konrad zou kunnen als er iemand met een zak geld rammelt, en die Protek heel misschien ook, maar die kansen acht ik ook klein.

Integra
18-07-2006, 18:41
Waarschijnlijk flauwekul allemaal
Yup, denk ik ook.

Mark
18-07-2006, 19:07
ik heb gehoord van een paar vrienden van mij dat er waarschijnlijk..........

En hebben die vrienden ook namen? Graag een iets betere bronvermelding in het vervolg, dank u ;)

Gezien de Saleen-kwakkels uit het verleden lijkt me dit wederom een speculaas-gevalletje.

Viper GTS-R***
18-07-2006, 19:24
Sorry k'was fout, het is dus wel Protek (DDO) die Saleen van ffsa zoals je vermelde, Sofrev is die larbre sponsor...
En terug terzake het saleen belcar feit...
Zo onrealistisch is het nu ook niet hé... met ietwat meer geluk reed er vorig jaar ook een Saleen van Konrad onder GLPK hé... maarja geen 1 van die beide van Konrad was tegen dan al gerepareerd van de brokken die Konrad had gemaakt in fiagt in het verre oosten...
Dus zoals Bramzel ook zegt, stel dat er iemand met geld kan boven tafel komen zie ik de Konrad Saleen wel eens de revue passeren...
Maar ik vrees er toch ook wel voor hoor, tenzij dat die 'vrienden' Konrad mensen zijn of iemand van RACB or whatever:D

Neo-242
18-07-2006, 19:43
Ik weet niet of dit wel zo onrealistisch is. Voor 1 race moet dit zeker kunnen denk ik. De nieuwe reglementen schaden het imago van de Belcar dit jaar door het gebrek aan competitie in de topklasse. Als tegenstand niet van binnenuit komt, dan zal de organisatie voor 1 race wel eens tegenstand van buitenaf kunnen kopen.;) 'k Zou het wel vreemd vinden als het op Zolder moest gebeuren, maar kom... let there be hope:p

A.J.
18-07-2006, 19:45
Net een F16 gekocht, in welke klasse mag ik aantreden :)

je krijgt een eigen klasse met volle punten :D

GT2-R
19-07-2006, 09:35
je krijgt een eigen klasse met volle punten :D

Dat probleem stelt zich voorlopig enkel op de Lausitzring...... Maar ik geloof er toch niet echt in dat een Saleen naar de belcar zou komen. En voor zoveel tegenstand zou ie niet kunnen zorgen, behalve natuurlijk Zakspeed of Oreca. Maar de kans dat die komen is wel zeer klein.

Pinzie
19-07-2006, 11:56
Ik hoop enerzijds dat het klopt, maar het zou met een "vast" reglement al een enorme stunt zijn. Dus vrees ik nu nog meer dat het niet klopt. Zou wel een leuke opsteker zijn.

Bevrac
19-07-2006, 15:16
En hebben die vrienden ook namen? Graag een iets betere bronvermelding in het vervolg, dank u ;)

Gezien de Saleen-kwakkels uit het verleden lijkt me dit wederom een speculaas-gevalletje.

Inderdaad, inien je het verhaal van "enkele vrienden" hoort, dan weet je toch ook waar het verhaal van afkomstig is en over welk team het gaat?!?

Ik geloof er in ieder geval niet veel van...

JorritVD
19-07-2006, 16:04
Inderdaad, inien je het verhaal van "enkele vrienden" hoort, dan weet je toch ook waar het verhaal van afkomstig is en over welk team het gaat?!?

Ik geloof er in ieder geval niet veel van...

een vriend van me zijn oom rijdt in de DSC en gaat aardig wat races daarheen, toen wij op weg waren zolder (home race) kwam het ten sprake.
Maar veder weet ik er niks van, daarom vroeg ik het hier eigenlijks of er meer mensen er wat van weten.

Integra
19-07-2006, 20:02
En voor zoveel tegenstand zou ie niet kunnen zorgen,
Dat weet ik zo nog niet, met goede piloten is het zeker mogelijk om voor veel tegenstand te zorgen. (remember Vitaphone)

Baron
20-07-2006, 00:27
Lijkt me een typisch komkommertijdverhaal. Ik geloof er niets van.
De Belcar 2006 is nu niet bepaald het meeste blitse kampioenschap dat ook nog eens deelnemers van buitenuit kan aantrekken.

marcel
20-07-2006, 17:55
Dat weet ik zo nog niet, met goede piloten is het zeker mogelijk om voor veel tegenstand te zorgen. (remember Vitaphone)

maar in Belcar gaat hij ook met een flut-vleugelke moeten rijden (ik denk de grootte van de vooruit). misschien een bedreiging voor Stealth/Marcos, maar de corvettes zullen er geen last van hebben

GT2-R
27-07-2006, 02:50
Dat weet ik zo nog niet, met goede piloten is het zeker mogelijk om voor veel tegenstand te zorgen. (remember Vitaphone)

Zoals hierboven gezegd is het reglement niet echt Saleen-vriendelijk :fight: . Nogmaals een bewijs van de slechte reglementen.... Bovendien is een Zakspeed/Oreca Saleen niet echt het zelfde als een konrad-Saleen of dergelijke.

Integra
27-07-2006, 09:02
Zoals hierboven gezegd is het reglement niet echt Saleen-vriendelijk :fight: . Nogmaals een bewijs van de slechte reglementen.... Bovendien is een Zakspeed/Oreca Saleen niet echt het zelfde als een konrad-Saleen of dergelijke.
Dat is hetzelfde reglement als uit FIA GT dus ...
De Saleen in FIA GT rijdt om dezelfde reden (smalle 'windscreen') nu terug met een smallere spoiler.

Gèrre
27-07-2006, 09:41
ben eens benieuwd of dit wel door zal gaan
ik geloof het toch niet echt hoor

A uit PDGRacing
27-07-2006, 20:44
Een retorische vraag: Zou het goedkoper zijn om een Saleen te huren voor een 24h dan een C5-R?

Viper GTS-R***
27-07-2006, 20:50
Een retorische vraag: Zou het goedkoper zijn om een Saleen te huren voor een 24h dan een C5-R?
Bert Longin heeft toch eens gezegd dat het huren van een Saleen niet zo een héél grote som bedraagt... maar goedkoper of meer als een C5-R, zou ik niet weten. Vraag eerst eens aan chauffeurke hoeveel het koste voor de C5-R:)

A uit PDGRacing
27-07-2006, 20:59
Vraag eerst eens aan chauffeurke hoeveel het koste voor de C5-R:)

Dat is iets dat onder de noemer 'Not done' valt, vrees ik. Ik denk dat er niemand de exacte prijzen kent uit de autosport. Hoeveel Jan, Piet of Paul vraagt om iemand te laten rijden/geeft om mee te rijden.
Je moet eens een Thread openen daarover en zien hoeveel exacte antwoorden je zal krijgen. Geld is nog steeds een taboe, zelfs nog in de autosport.

Edit: Damn, heb net gezien dat MrDallara in de Spa 24h thread een Zakspeed Saleen prijs geeft: €35000. :frusty:

serge
28-07-2006, 09:07
Edit: Damn, heb net gezien dat MrDallara in de Spa 24h thread een Zakspeed Saleen prijs geeft: €35000. :frusty:

Per piloot wel te verstaan... ;)