PDA

View Full Version : Dagje karten Eindhoven ...


4ever_karting
18-08-2005, 20:56
Vanmiddag ben ik eens gaan karten in Hezemans Indoor Karting te Eindhoven (zie weblink (http://www.hezemans.nl/index.php)). Ik had eens gehoord dat dit een leuk circuit was met een verdiep.

Ok, ik stond daar dus. De inschrijvingen duurden ongelooflijk lang, echt een trage boel daar. Dan het karten zelf: ongelooflijk ... slecht! De ondergrond bestond uit 3 materialen: gladde schaatsvloer (zie foto (http://img348.imageshack.us/img348/9622/vloer3gs.jpg)), parket (jaja) en dan een metalen kuipbocht. Even verduidelijken: de 'gewone' ondergrond deed je heel snel driften, en het parket kon je vinden bij het afdalen van het verdiep (allemaal gladde planken, onverantwoord) en dan was er nog die metalen kuipbocht. Ik zag zo'n Nascar-bocht wel goed zitten, maar die metalen platen sloten niet goed aan, hadden zelfs putten en waren aan het blinken dat ze glad waren. Je kart sprong bij het uitkomen telkens omhoog en wild weg, totaal onbestuurbaar (zie foto kuipbocht (http://img348.imageshack.us/img348/1724/kuipbocht9ll.jpg)).

Ik was hier naartoe gereden omdat ze deze maand ook een leuke actie hadden: 25 EUR voor een dag karten. Wat was dit nu? Je eerste 2 sessies van elk 10min had je gegarandeerd, maar daarna moest je telkens opnieuw komen boeken en inschrijven. Realiteit: je volgende sessie kon je pas 2 uur later rijden!

Hierbij wil ik dus elke kartingliefhebber afraden om daar naartoe te gaan: ik heb er 270km teveel door gereden en de piste is helemaal niet onderhouden en echt onverantwoord.

En wat is nog de grap? Ik had daar een paar Nederlanders aangesproken om eens van gedachten te wisselen. Resultaat: ze gaven ook toe dat het Hezemans circuit niet echt veilig is en komen zelfs graag af op zaterdag 17 september voor de 3u-race te JPR Karting.

Zijn er nog al Belgische karters naar Eindhoven gaan rijden? Wat vonden jullie daarvan???

Groeten van een bezorgde kartingfanaat,

Frederik

Mark
18-08-2005, 21:34
Ik was hier naartoe gereden omdat ze deze maand ook een leuke actie hadden: 25 EUR voor een dag karten. Wat was dit nu? Je eerste 2 sessies van elk 10min had je gegarandeerd, maar daarna moest je telkens opnieuw komen boeken en inschrijven. Realiteit: je volgende sessie kon je pas 2 uur later rijden!


Bij Nederlandse voordeelacties zit altijd wel een adder onder het gras ;) :D

Jochie
18-08-2005, 23:23
Ik vond het daar best wel meevallen eigenlijk.
Was met een arrangement, mini competitie.

De kombocht was niet vloeiend maar wel leuk en er zaten inderdaad nog wat tricky stukken in maar die maken het interessanter naar mijn gevoel.
Eens iets anders als de doordeweekse pistes met saaie bochtjes waar iedereen van mij wegaccelereert *geeuw*

En op het eind heb ik zelfs ne beker gekregen van de Mike en zijn ma gekust! (en dan ne halve liter schuimwijn in mijn eigen ogen gespoten) :D

Jochie

Rohrl-fan
19-08-2005, 10:09
Ook ik ben samen met vrienden een avondje naar Eindhoven gereden. Om heel kort samen te vatten: nooit meer! :mad:

Dat is daar net een speeltuin! En die kombocht is m.i. levensgevaarlijk, zeker voor onervaren rijders. Je springt recht de muur in. :crazy:

De Lotus Elise GT1 die er te bezichtigen staat is wel de moeite!

4ever_karting
19-08-2005, 10:19
Ook ik ben samen met vrienden een avondje naar Eindhoven gereden. Om heel kort samen te vatten: nooit meer! :mad:

Dat is daar net een speeltuin! En die kombocht is m.i. levensgevaarlijk, zeker voor onervaren rijders. Je springt recht de muur in. :crazy: !

Ja, dat vond ik nu ook. Ik was er echt van geschrokken. Nieuwe rijders kunnen zich daar serieus bezeren en ik vond het ook onverantwoord.

Greetz

Rohrl-fan
19-08-2005, 10:30
Wat ik nog het ergste vond: Ik ben gewoon om tijdens het karten zo zuiver mogelijk te rijden. :cool: Volgens mij hoort het ook zo, dat is toch een beetje de hele point van karten, niet?

Toen ik tijdens mijn tweede sessie in Eindhoven (waar enkele vaste piloten van ginder ook in meereden) gedubbeld werd, ben ik die andere beginnen volgen om de lijnen te leren. Die gast reed rally met zijn kart! :confused: Elke ronde andere lijnen, dwarsgooien waar er de ruimte voor is, ... Zelf dan ook maar zo beginnen rijden, en direct een volle seconde van mijn tijd af! :eek:

Dat zo een racefamilie een dergelijke piste uitbaat...
Jammer! :(

4ever_karting
19-08-2005, 10:51
Wat ik nog het ergste vond: Ik ben gewoon om tijdens het karten zo zuiver mogelijk te rijden. :cool: Volgens mij hoort het ook zo, dat is toch een beetje de hele point van karten, niet?

Toen ik tijdens mijn tweede sessie in Eindhoven (waar enkele vaste piloten van ginder ook in meereden) gedubbeld werd, ben ik die andere beginnen volgen om de lijnen te leren. Die gast reed rally met zijn kart! :confused: Elke ronde andere lijnen, dwarsgooien waar er de ruimte voor is, ... Zelf dan ook maar zo beginnen rijden, en direct een volle seconde van mijn tijd af! :eek:

Dat zo een racefamilie een dergelijke piste uitbaat...
Jammer! :(

Ik had volledig hetzelfde gevoel. Je kan daar niet de ideale lijn rijden, die karts in combinatie met die onwaarschijnlijke piste reageren daar veel anders op. Het is daar zo'n wilde boel en ook nog slecht verlucht (normen??) en die sputterende motortjes achterop stoten heel wat vuile boel uit. Pisteregels worden helemaal niet opgevolgd, zo reed ik 7-8 ronden lang achter iemand die al die tijd al blauwe vlag kreeg. Er zat ook maar 1 baancommissaris op zo'n tennisstoel na die metalen kuipbocht, daarnaast was er niks te vinden van signalisatie of zwaailampen. Ik kon er gisteren ook niet bij hoe de familie Hezemans dit onder hun naam durft te beheren.

En nu ik de foto's van Mike Hezemans nog eens bekijk: die zat gisteren aan de kassa. Ik vertelde hem dat ik m'n 2e sessie wou inruilen omdat ik de piste echt slecht en onveilig vond en hij antwoordde: 'Nou ja, moeilijke piste, hé'. M'n ticket voor m'n 2e sessie nam hij niet terug en ik heb deze dan gewoon aan iemand doorgegeven. Die kerel komt wellicht nog wat aan de kassa zitten om zo de sensatie hoog te houden in z'n kartcircus: 'Wow, ik heb weer met Mike kunnen spreken vandaag, hij zat aan de kassa!!!'.

Rohrl-fan
19-08-2005, 12:35
Zo zie je maar weer, een naam wil niet alles zeggen.

Als je eens wil gaan karten bij een echt racefamilie-karting moet je maar eens naar Goodwill Karting in Olen gaan. Dat is zo'n beetje mijn "thuiskarting". Die zaak heeft helaas een minder goede naam in het Belgische kartwereldje :( , volledig ten onrechte volgens mij.

Vader en zoon runnen samen de zaak, en hebben enorm veel ervaring in het kartwereldje. De presentatie is misschien niet zo mooi als bij veel andere kartcentra, maar de techniek is wel in orde, de baan is een mooie mix tussen snelle en technische stukken en je kan altijd waardevolle tips vragen.

Ter referentie, Auke junior racete vroeger op Europees niveau en is later Nederlands kampioen Clio Cup (1ste generatie) geweest. Had hij de middelen gehad, wie weet waar hij had kunnen eindigen. In Francorchamps heeft hij in die Clio Cup ooit zelfs het ronderecord gezet. :applaus:

Scapa
19-08-2005, 13:12
Hezemans karting viel bij mij ook tegen. Vooral 's anderendaags, serieus last van m'n ribben door die bankings...

Speesman
19-08-2005, 13:15
Mmm, Olen is nu ook niet echt mijn favoriet. Maar ga niet heel dat verhaal doen, anders gaan we te hard afwijken.

Eindhoven ben ik nog nooit geweest en als ik dit zo hoor, zal ik er nooit komen.

Raceboy
19-08-2005, 13:16
De Lotus Elise GT1 die er te bezichtigen staat is wel de moeite!

dat is geen lotus dat is een bitter ;)

Rohrl-fan
19-08-2005, 16:29
@Scapa: ribprotector kopen! :+

@Speesman: Tja, iedereen zijn/haar voorkeur, hé. ;) Dat maakt de wereld net zo plezant!

@Raceboy: Ik snap 'm niet goed. ('t zal wel aan mij liggen, hersens willen vandaag niet echt wakker worden! :D )

Over Eindhoven gesproken, over enkele weken kan ik met een pro-kart op de outdoor-karting gaan rondbollen :gas: , en als dat meevalt zelfs met een heuse 2-takt. Ik ben benieuwd!

Raceboy
19-08-2005, 18:11
gewoon die wagen die daar staat is geen lotus maar een Bitter Gt1.

kijk hier is wagen nr 10 http://racingsportscars.com/photo/Silverstone-1998-05-17-photo.html

Speesman
19-08-2005, 20:18
Over Eindhoven gesproken, over enkele weken kan ik met een pro-kart op de outdoor-karting gaan rondbollen :gas: , en als dat meevalt zelfs met een heuse 2-takt. Ik ben benieuwd!


Geloof mij dat dat een heel leuke ervaring is :gas: Veel plezier!!

Rohrl-fan
20-08-2005, 09:40
gewoon die wagen die daar staat is geen lotus maar een Bitter Gt1.
@Raceboy: Geen idee waar ze die naam Bitter gevonden hebben, want dit is toch wel degelijk een Lotus. De motor is een variant van de V8 Turbo uit de Esprit. Ik geloof wel dat men later deze wagen onder een andere merknaam (en met een Viper V10! :eek: ) wilde laten rijden, maar dat dat nooit iets geworden is.
http://www.puresportscar.com/gallery/data/529/2Lotus_Elise_GT1_side_Nurburg.jpg
(Bron: puresportscar.com)

@Speesman: Thanks! :D Ik zal daar dan nog wel een klein verslagje over posten.

FIRE
20-08-2005, 15:28
@Raceboy: Geen idee waar ze die naam Bitter gevonden hebben, want dit is toch wel degelijk een Lotus. De motor is een variant van de V8 Turbo uit de Esprit. Ik geloof wel dat men later deze wagen onder een andere merknaam (en met een Viper V10! :eek: ) wilde laten rijden, maar dat dat nooit iets geworden is.
http://www.puresportscar.com/gallery/data/529/2Lotus_Elise_GT1_side_Nurburg.jpg
(Bron: puresportscar.com)

@Speesman: Thanks! :D Ik zal daar dan nog wel een klein verslagje over posten.

Na het stoppen van het Lotus GT1 project is Hezemans zelf doorgegaan met deze wagen onder de naam Bitter. De motor is toen inderdaad vervangen door een V10 uit de Viper. De blauwe GT1 (http://www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/gt1) bij Hezemans is een Bitter (althans dat was die een aantal jaren geleden). Bitter is trouwens een Duits automerk uit het verleden: http://www.bittercars.com

Rohrl-fan
20-08-2005, 16:05
Oeps... :o

Bokje geschoten! De wagen die bij Hezemans hing had volgens mij wel de originele Lotus-body, vandaar de vergissing. Trouwens de 1ste keer dat ik een afbeelding van die "Bitter" zie. Die 406 achterlichten staan er niet slecht bij, maar dat nieuwe front vind ik toch maar niets!

Het merk Bitter kende ik trouwens wel :) , zowel de originele wagens als de huidige poging om't merk weer op te starten. Bij mij in de buurt (A'pen zuid) rijdt er heel af en toe een donkerblauw exemplaar rond. "Tof ottooke!"